کدام نوع سفر ؟ با قطار با ماشین یا با هواپیما ؟

وقتی صحبت از سفر می شود ، اکثر ما می خواهیم هرچه سریعتر بدون دردسر و به راحتی به مقصد برسیم. اغلب اوقات مقصد ما مشخص می کند که از چه نوع وسیله نقلیه ای استفاده کنیم. اگر قصد دارید به خارج از کشور سفر کنید، سریعترین و بهترین گزینه هواپیما است. اگر به مکانی با فاصله زمانی یک ساعت یا دو ساعت مسافرت کنید ، رانندگی گزینه بسیار مناسبی می باشد هم چنین ارزان ترین ، آسان و بهترین گزینه برای اکثر سفرها با فاصله کم است. اما اگر بیش از 5 ساعت در راه باشید ، چه می شود؟ یا اگر مسیر رسیدن به مقصد بسیار زیبا باشد چطور؟ آیا مایل به دیدن مناظر در طول مسیر هستید؟ قطعاً گزینه ها و تمایلاتی وجود دارد که تصمیم سفر با ماشین ، هواپیما یا قطار را به یک تصمیم دشوار تبدیل می کند. به منظور کمک به شما جهت بهترین استفاده از تعطیلات خود ، در این مقاله سعی می کنیم جوانب مثبت و منفی هر کدام را بررسی کنیم.

مسافرت با ماشین

مسافرت با ماشین

مزایا

هزینه : به طور معمول سفر کردن با اتومبیل ارزان ترین راه برای سفر است ، به خصوص اگر وسیله نقلیه ای داشته باشید که نسبتاً مناسب سفر و جاده باشد. معمولاً سفرهایی که حدود 5-6 ساعت در راه هستید و از وسیله شخصی برای مسافرت استفاده می کنید، بسیار ارزانتر و مقرون به صرفه ترخواهند بود. این مقدار هزینه کمتر هنگامی که همین سفر را با هواپیما و به تعداد 3 نفر یا بیشتر سفر کنید، بسیار به چشم می آید.

فضا : وقتی با اتومبیل خود مسافرت می کنید ، می توانید وسایل زیادی را با خود بیاورید که در صورت مسافرت با هواپیما یا راه آهن قادر نخواهید بود. هر چند فضای اتومبیل محدود است ولی به اندازه مورد نیاز سفرتان می توانید وسایل شخصی بردارید.

مسافرت با ماشین

انعطاف پذیری: هنگام مسافرت با اتومبیل ، می توانید برنامه های خود را در هنگام سفر تغییر دهید. هم چنین در طول سفر می توانید در هر زمان و هر مکانی توقف کنید و از مناظر لذت ببرید.

معایب

زمان و امنیت : مسافرت با ماشین اغلب از مسافرت با هواپیما یا قطار زمان بیشتری می برد. همچنین باید در زمان سفر و هنگام عبور از جاده ، امنیت و مواردی از این دست را در نظر بگیرید . سفر های جاده ای همیشه خطرات متعددی دارند. احتمال تصادفات جاده ای و خطراتی که شلوغی ها و ترافیک های جاده ای ایجاد می کنند، می تواند بسیار خطرناک باشد.

نیاز به راننده – در هواپیما یا قطار ، همه افراد می توانند استراحت کنند ، بخوانند و یا با یکدیگر صحبت کنند. در اتومبیل ، همیشه نیاز به یک راننده می باشد که از جمله معایب آن خستگی هنگام رانندگی است و یا حتی ممکن دچار ماشین گرفتگی شوید. هم چنین ممکن است حوصله تان سر برود و سفر شما به یک سفر خسته کننده تبدیل شود.

سفر با هواپیماها یا قطارها

سفر با هواپیماها یا قطارها

هزینه : هزینه قطار معمولا ارزان‌ تر از هزینه هواپیماست، به ویژه اگر مقصد شما نزدیک باشد و لازم نباشد برای بار اضافه هزینه پرداخت کنید. سفر با قطار برای مسافت‌های طولانی بسیار مقرون به صرفه ‌تر از وسیله شخصی است زیرا نیازی به رزرو هتل برای اقامت شب هم نخواهید داشت. قیمت مناسب بلیط قطار در اغلب خطوط ریلی نیز از جمله دیگر ویژگی هایی است که مسافران را به سفر با این وسیله نقلیه ترغیب می کند. امکان رزرو کوپه دربست در تمامی قطارهای مسافربری نیز از جمله مزایایی است که موجب حفظ حریم شخصی مسافران شده و سفرهای خانوادگی را لذت بخش تر می سازد.

مقاله پیشنهادی:

https://hihotel.ir/blog/%d9%be%db%8c%d8%b4-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%b7-%d9%82%d8%b7%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%b2%db%8c/

زمان : زمان سفر با قطار ممکن است طولانی ‌تر از هواپیما باشد، اما بخاطر موقعیت‌ ایستگاه‌ها اغلب توقف‌ها کمتر و کوتاه تر است. ایستگاه‌های راه‌آهن معمولا در محدوده شهر و نزدیک مرکز شهر قرار دارند و برعکس فرودگاه شما نباید مسیری طولانی را برای رسیدن به فرودگاه و آغاز سفرتان طی کنید. البته ناگفته نماند قطارهای سریع ‌السیر بعضی سفرها را از هواپیما کوتاه‌ تر کرده ‌اند.

تأخیر : در سفر با قطار خبری از تاخیر و کنسل شدن نیست و تاخیر ها در حد چند دقیقه کوتاه هستند. چون قطار های به اندازه هواپیما وابسته به شرایط جوی نیستند روی زمان ‌بندی آن‌ها بیشتر می‌شود حساب کرد.

سفر با هواپیما

وسایل محدود : همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، در هواپیماها و قطارها به میزان محدودی می توانید وسایل با خود حمل کنید. البته می توانید چمدان های بیشتری را با خود بیاورید ولی ممکن است هزینه اضافه بار به شما تعلق بگیرد.

امیدواریم که این جوانب مثبت و منفی به شما کمک کنند تا بهترین وسیله نقلیه برای سفر را انتخاب کنید. اگر نیازها ، بازه زمانی و تمایلات خود را در نظر بگیرید ، می توانید بهترین راه برای رسیدن به مقصد تعطیلات بعدی خود را انتخاب کنید.

مقالات پیشنهادی :

https://hihotel.ir/blog/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صنعت گردشگری چیست؟

دوشنبه 28 بهمن 1398
صنعت گردشگری به کلیه فعالیت هایی گفته می شود که مربوط به مسافرت کوتاه مدت افراد به مکانی دور از […]
صنعت گردشگری تور

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس