روستای زشک، گردشگری در دل طبیعت مشهد

همان‌طور که در مقاله‌های قبلی مجله خبری های‌ هتل به شما نشان دادیم روستا‌ها و مناطق گردشگری زیادی اطراف شهر مشهد وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم به شما روستای زشک مشهد را معرفی کنیم. این روستا یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مناطق ییلاقی در اطراف مشهد است که دارای طبیعتی دل‌انگیز، چشمه‌های آب متعدد و باغ‌های سبز و پرمیوه است. اگر قصد بازدید از مکان‌های دیدنی اطراف مشهد را دارید، حتما روستای زشک را در لیست خود قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

چگونه به روستای زشک مشهد برویم؟

چگونه به روستای زشک مشهد برویم؟

روستای زشک یکی از جاهای دیدنی مشهد در فاصله تقریباً 50 کیلومتری از این شهر قرار دارد. برای رفتن به روستای زشک مشهد با خودروی شخصی شما باید از خیابان امام رضا خود را به بلوار وکیل آباد برسانید. در انتهای بلوار وکیل آباد به سمت شهر شاندیز حرکت کنید. بعد از اینکه به شهر شاندیز رسیدید مسیر خود را به سمت روستای زشک ادامه دهید.

اگر در شهر مشهد هستید و خودروی شخصی ندارید اصلاً نگران نباشید چون می‌توانید با وسیله حمل و نقل عمومی هم به روستای زشک بروید. برای دسترسی به روستای زشک با وسایل حمل و نقل عمومی، شما باید با اتوبوس به سمت شهر شاندیز حرکت کنید. این اتوبوس‌ها از ترمینال جنوب حرم مطهر رضوی شروع به حرکت می‌کنند. پس از رسیدن به شاندیز، شما باید با تاکسی به سمت روستای زشک حرکت کنید. کرایه این تاکسی‌ها حدوداً ۱۵ هزار تومان است.

مکان‌های دیدنی روستای زشک مشهد

مکان‌های دیدنی روستای زشک مشهد

از آنجایی که روستای زشک یک منطقه کوهستانی است قله‌ها و چشمه‌های دیدنی زیادی دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. تعدادی از این مکان‌های دیدنی را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

قله چمن

یکی از قله‌های زیبا و دیدنی در رشته‌کوه بینالود است که در نزدیکی روستای زشک واقع شده است. این قله با ارتفاع ۲۵۹۵ متر از سطح دریا، مکان مناسبی برای کوهنوردان و علاقه‌مندان به طبیعت است. مسیر صعود به این قله از روستای زشک شروع می‌شود و حدود ۲٫۵ کیلومتر طول دارد. در مسیر صعود از چشمه‌های آب، باغ‌های میوه، رودخانه‌ها و مناظر زیبای کوهستانی لذت خواهید برد.

قله شیرباد

قله شیرباد با ارتفاع ۳۳۹۰ متر از سطح دریا بلندترین قله رشته‌کوه بینالود است که در استان خراسان رضوی واقع شده است. این قله به «بام خراسان» معروف است و دارای چشم‌انداز‌های دیدنی از دره‌های سرسبز و چشمه‌های پرآب اطراف آن است.

چشمه قلقلی

این چشمه یکی از پرآب‌ترین و دیدنی‌ترین چشمه‌های اطراف مشهد است که در روستای زشک واقع شده است. این چشمه به دلیل صدای قلقلی که هنگام جوشیدن آب از زمین به وجود می‌آید، قلقلی نامیده شده است. این چشمه مبدأ ورود به قله‌های شیرباد، چمن و فلسکه است.

دره نهل

دره نهل یکی از زیباترین مناطق روستای زشک است که در دامنه‌های شرقی قله شیرباد قرار دارد. این دره سرسبز و عمیق، سرچشمه رودخانه زشک را در خود جای داده است.

قلعه ماد

این قلعه یکی از قلعه‌های تاریخی و باستانی است که در دوران ساسانیان ساخته شده است و در نزدیکی قله شیرباد واقع شده است. این قلعه در گذشته به عنوان یک پایگاه نظامی و دفاعی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

رودخانه زشک

رودخانه‌ای دائمی که از رشته‌کوه بینالود سرچشمه می‌گیرد و در انتهای مسیر به کشف رود می‌ریزد. آب این رودخانه بسیار خنک و شفاف است که سبب پرورش ماهی غزل آلا در آن شده است.

رستوران‌های روستای زشک مشهد

رستوران‌های روستای زشک مشهد

اگر به دنبال رستوران و یا غذاخوری در روستای زشک هستید تا از غذاهای محلی آن منطقه لذت ببرید ما بعضی از رستوران‌ها و قهوه خانه‌های معروف این روستا را به شما معرفی می‌کنیم:

رستوران شاندیز

رستوران شاندیز زشک یکی از رستوران‌های معروف و محبوب روستای زشک است که در بلوار ولیعصر واقع شده است. این رستوران دارای فضای دلنشین و طراحی خاصی است که حس خوبی به گردشگران منتقل می‌کند. این رستوران انواع غذا‌های ایرانی و فرنگی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب سرو می‌کند. از غذا‌های محبوب این رستوران می‌توان به کباب کوبیده، جوجه کباب، قورمه سبزی، دیزی، شیشلیک و آش رشته اشاره کرد. ‌

ساعت کار رستوران شاندیز زشک از ساعت ۱۱ صبح آغاز می‌شود و تا ۱۱ شب ادامه دارد.

قهوه خانه سنتی زشک

قهوه خانه سنتی زشک از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی روستای زشک است که در مرکز این روستا قرار دارد. این قهوه خانه دارای فضای گرم و صمیمی است که با استفاده از مصالح سنتی مثل چوب، سنگ، خشت و گل ساخته شده است. این قهوه خانه به عنوان یک محل پذیرایی و تفریح برای مردم روستا و گردشگران است و انواع نوشیدنی‌های سنتی مثل چای، قهوه، دم‌نوش، شیربرنج و عرقیات را با کیفیت بالا و قیمت مناسب سرو می‌کند.

رستوران تله کابین زشک

رستوران تله کابین زشک همان‌طور که از اسم آن مشخص است در نزدیکی تله کابین این روستا واقع شده است. برخی از غذا‌های محبوب این رستوران عبارت‌اند از دلمه، قیمه بادمجان، پلو شیرین و… . رستوران تله کابین زشک از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب آماده خدمت‌رسانی به مشتریان است.

تله کابین سواری بر فراز روستای زشک

تله کابین سواری بر فراز روستای زشک

تله کابین روستای زشک یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری این روستای زیبا و بکر است که در سال ۱۳۹۹ افتتاح شده است. این تله کابین از مجهزترین تله‌کابین‌های کشور به شمار می‌رود و دارای ۱۰ کابین با ظرفیت ۶ نفره است. این تله کابین از روستای زشک شروع می‌شود و به قله چمن منتهی می‌شود.

با سوارشدن بر تله کابین روستای زشک، می‌توانید از مناظر خیره‌کننده و دیدنی این روستا لذت ببرید. شما می‌توانید در هنگام حرکت، چشم‌انداز روستای زشک، رودخانه زشک، دره نهل، چشمه قلقلی، باغ‌های سرسبز و قله‌های برفی را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با رسیدن به قله چمن، از فضای دل‌انگیز و هوای خنک آن استفاده کنید.

برای استفاده از تله کابین روستای زشک، می‌توانید بلیت خریداری کنید و به مدت 15 دقیقه از مناظر زیبای روستای زشک لذت ببرید. قیمت بلیت تله کابین برای هر نفر ۵۰ هزار تومان است. ساعات کار تله کابین از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر است.

اقامت در روستای زشک

اگر قصد دارید روز‌های بیشتری در روستای زشک بمانید و دغدغهٔ اسکان در این روستا را دارید، ما به شما چند گزینه برای اقامت در این روستا معرفی می‌کنیم:

  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی: این اقامتگاه‌ها معمولاً خانه‌های قدیمی و سنتی هستند که توسط اهالی بومی به عنوان اقامتگاه به گردشگران اجاره داده می‌شوند. این خانه‌ها دارای امکاناتی مثل تخت، حمام و آشپزخانه هستند. قیمت اجاره این اقامتگاه‌ها به طور متوسط برای ۶ نفر در شب حدوداً ۳۰۰ هزار تومان است.
  • ویلا: این ویلا‌ها دارای امکانات کاملی مثل تلویزیون، یخچال، کولر، بخاری، استخر و جکوزی هستند. هزینه اجاره یک ویلا برای ۶ نفر در شب حدوداً 1 میلیون و 500 هزار تومان است.
  • چادر: اگر علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و کمپ زدن هستید، می‌توانید با خودتان چادر ببرید و در مناطق مناسب روستا از چادر استفاده کنید. البته باید تجهیزات لازم را با خود داشته باشید و همچنین با شرایط جوی و امنیت منطقه آشنا باشید.
  • خانه روستایی: خانه‌های روستایی معمولاً خانه‌های ساده و کوچکی هستند که توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده بینالود به عنوان اقامتگاه به گردشگران اجاره داده می‌شود. این خانه‌ها دارای امکانات پایه‌ای مانند تخت، حمام و آشپزخانه هستند. قیمت اجاره خانه روستایی برای 6 نفر در شب حدوداً 200 هزار تومان است.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله از سایت های‌هتل شما را با روستای زشک مشهد آشنا کردیم. فهمیدیم با توجه به کوهستانی بودن آن، روستایی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت و کوهنوردی است. شما هم اگر قصد سفر به این روستا و شهر مشهد را دارید می‌توانید با ثبت نام در یک تور گردشگری مشهد از این محل دیدن کنید. همچنین با رزرو دلخواهتان در هتل مشهد می‌توانید به عنوان بخش جانبی سفرتان از مشهد به مدت یک روز به سمت زشک بروید و سپس به هتل خود در مشهد بازگردید و خاطرات خوبی برای خود و خانواده‌تان در این روستا بسازید. خوشحال می‌شویم اگر تجربه خودتان را از سفر به این روستا با ما به اشتراک بگذارید. همچنین پاسخگوی سوالات شما در بخش کامنت‌ها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شهربازی‌های مشهد برای کودکان و بزرگسالان را می‌شناسید؟

دوشنبه 2 مرداد 1402
شهربازی از مجموع تفریحاتی است که برای کودکان و بزرگسالان لازم است و باعث تخلیه انرژی منفی و افزایش حس‌ […]
شهربازی‌های مشهد برای کودکان و بزرگسالان را می‌شناسید؟

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس