روستای کنگ مشهد ، طبیعتی در دل کوهستان

در دامنه کوه های بینالود و در فاصله 29 کیلومتری مشهد روستایی وجود دارد به نام روستای کنگ که تاریخی با قدمتی بیش از هزار سال دارد و گردشگران خارجی و داخلی زیادی به آن جا می روند.

نام روستا در لغت به نام پرنده ای قوی پنجه در مناطق کوهستانی است و در معنی دیگر به عنوان دژی شکست ناپذیر تعبیر شده است.

معرفی روستای کنگ

روستای کنگ را ماسوله خراسان می نامند. جز مناطق دیدنی و تفریحی اطراف مشهد است. این روستا با موفعیت جغرافیایی که در دامنه کوه دارد، آب و هوای بسیار معتدلی دارد. روستای کنگ دارای درختان و چشمه های گوناگونی است که باعث شده، این منطقه بیشتر مورد توجه طبیعت دوستان قرار گیرد.

معرفی روستای کنگ

از دلایل دیگر محبوبیت این روستا نوع قرار گیری خانه هایشان است. که در جهت تابش خورشید و باد است و خانه ها به صورت پلکانی قرار دارند. در این روستا آب و هوا 3 الی 4 درجه خنک تر از مشهد است.

جاذبه های گردشگری و تاریخی روستای کنگ

رودخانه، آبشار کنگ

یکی از زیباترین مکان های دیدنی روستای کنگ و حتی کل مشهد آبشار های زیبا و رودخانه های پر آب این روستا است. مسیر این رودخانه ها و آبشار ها در بهار و پاییز بسیار زیبا و چشم نواز است. فاصله آبشار تا روستا تقریبا 5 کیلومتر است.

روستای کنگ آبشار

برای رزرو هتل مشهد می توانید به رزرو هتل کنید.

قبرستان روستای کنگ

این قبرستان بر روی تپه ای در روستا قرار دارد، جنس سنگ قبر ها متفاوت و منحصر به فرد است و از جنس شیشه است. سنگ های قبرستان به شکل قلوه ای هستند و بر روی آنها علائم خاصی با توجه به سن و جنسیت فرد فوت شده است. و تاریخ تولد و فوت آنها به قمری است.

روستای کنگ قبرستان قدیمی

مزار شیخ عبدالله

شیخ عبدالله در سال 1290 متولد شد و مزار ایشان جز اماکن مهم مذهبی روستا است.

قلعه تیغ میان

قلعه دیده بانی در چند صد سال پیش است،  که به گویش محلی آن را تغ میو خطاب می کنند.

رباط شاه عباسی

شاه عباسی جز مهم ترین مکان های روستا است که در زمان بسیار قدیم به جا مانده است و در کنار رودخانه قرار گرفته است. محلی برای استراحت کاروانیان و مسافرانی که میخواهند از آن مسیر گذر کنند.

رباط شاه عباسی به صورت زیر زمینی است و دامنه کوه ها سقف این استراحت گاه ها است. از روستا تا رباط شاه عباسی با پای پیاده حدودا یک ساعت و نیم راه است.

روستای کنگ رباط شاه عباسی

محصولات و سوغات روستای کنگ

روستای گنگ علاوه بر جاذبه های بسیار زیبا و دیدنی که دارد. باغ های میوه و گیاهان دارویی زیادی هم دارد. بیشترین درختان این منطقه شامل: گیلاس، آلبالو است. و گیاهان این منطقه شامل: خاکشیر، پرسیاوشان، گل گاوزبان، خارکوله و… است که در این منطقه رشد می کنند.

شغل اکثر مردم روستا باغداری و کشاورزی است اما برخی دیگر مشغول فرش بافی هستند. برخی از غذاهای سنتی کنگ شامل: شله ماش، آش شله قلم کار، نان سنتی با سیب زمینی است.

روستای کنگ باغات میوه

هتل های نزدیک روستای کنگ

متاسفانه در روستا اقامتگاه یا هتلی وجود ندارد، شما می توانید با روستاییان صحبت کنید که منزلی در اختیار شما بگذارند. نزدیک ترین اقامت گاه ها در طرقبه قرار دارد و برای رزرو هتل مشهد که نزدیک روستا باشد به سایت hihotel مراجعه کنید.

روستای گنگ اقامتگاه

حرف آخر

برای سفر و گذراندن اوقات فراغت در کنگ حتما از روستاییان کمک بگیرید، زیرا که یکم سخت و دشوار است. پیشنهاد می کنیم حتما از روستای کنگ دیدنکنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مقبره پیر پالاندوز ، جاذبه دیدنی در مشهد

یکشنبه 23 آبان 1400
حرم مطهر امام رضا (ع) در شهر مشهد، قطب اصلی جذب مسافر در این شهر به شمار می آید. مسافران […]
مقبره پیر پالاندوز ، جاذبه دیدنی در مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس