غار دربند مهدیشهر: دومین غار آهکی بزرگ ایران

یکی از بزرگترین غار های ایران که در 2 کیلومتری منطقه گردشگری دربند در مهدیشهر استان سمنان واقع شده است غار دربند می باشد. این غار فوق العاده زیبا به نام غار آهکی ایران نیز معروف است. به دلیل نزدیکی این غار به مهدی شهر و قریه دربند در گذشته محل سکونت عده ای به شمار می رفته.

یکی از آثار باقی مانده از این غار تکه های سفالی منسوب به دوره هزاره اول است. در پی گمانه زنی ها و تلاش باستان شناسان در سال 1390 این سفال ها کشف و ثبت شده اند. غار دربند در دامنه کوه لهرد قرار گرفته و دارای ارتفاع 2058 متری از سطح دریا است. همچنین طول آن برابر با 114 متر و عرض آن از 2.20 تا 30.58 متر می باشد.

غار دربند مهدیشهر

غار دربند مهدیشهر کجاست؟

برای رسیدن به غاردربند تنها یک مسیر وجود دارد. بعد از عبور از مهدیشهر و سپری کردن حدود دو کیلومتر به سمت شهمیرزاد در سمت چپ جاده ای به سمت شمال کوهی وجود دارد که در ابتدای آن تابلوی غار تاریخی دربند خودنمایی می کند. پس از طی کردن جاده خاکی باید از پله ها بالا بروید تا به دهانه غار برسید. سپس با گذراندن 14 متر به درب ورودی می رسید.

امکانات غار دربند مهدیشهر

این منطقه، با فضایی زیبا و محیطی دلنشین، امکانات رفاهی متنوعی از جمله سوئیت‌های اقامتی با امکانات مدرن، آلاچیق‌های شگفت‌انگیز و سرویس‌ بهداشتی دارد. آلاچیق‌های بکر و زیبا نقاط منحصر به فردی را برای لحظاتی از آرامش و لذت در آغوش طبیعت فراهم می‌کنند.

چکیده های غار دربند مهدیشهر

چکیده های عظیم

غار دربند دارای چکیده های بزرگی می باشد که با نظم خاصی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. با پیمودن حدود 70 کیلومتر به یکی از بزرگترین چکیده های غار که دارای ارتفاعی برابر با 14.48 متر می باشد قرار می گیرید. همچنین در این قسمت دیوار آهکی چشم شما را به خود خیره می دوزد که طول آن 10 متر، ضخامت آن 75 سانتی متر و ارتفاع آن از 7 تا 10 متر متغیر است. در انتهای غار نیز حوضچه ای قرار دارد که کمی لغزنده و کف آن از خاک پوشیده شده است.

غار دربند مهدیشهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

روستای ناندل آمل پنهان شده در ابر

دوشنبه 27 مرداد 1399
روستای ناندل آمل ، روستایی زیبا و ییلاقی و مرتفع که با ارتفاع تقریبی ۲۳۰۰ متر از سطح دریا است. […]
ناندل

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس