روستای ناندل آمل پنهان شده در ابر

روستای ناندل آمل ، روستایی زیبا و ییلاقی و مرتفع که با ارتفاع تقریبی ۲۳۰۰ متر از سطح دریا است. روستای ییلاقی ناندل آمل ، در مسیر جاده ی کوهستانی هراز واقع می باشد که از توابع بخش لاریجان در دهستان لاریجان سفلی، در شهرستان آمل در استان مازندران ایران قرار دارد.

روستای ناندل آمل

روستای ناندل آمل از طریق جاده ای فرعی که در حدود ۵۳ کیلومتری آمل قرار دارد از آن ( جاده ی هزار ) منشعب می شود. فاصله ی تقریبی آن از جاده ی هزار نیز حدود ۱۵ کیلومتر می باشد.

طبیعت ناندل

روستای ناندل بخاطر خوش آب و هوا بودن منطقه و سردسیر بودن آن گردشگران از جمله کوهنوردان رو به سمت خود جذب میکند این روستا همیشه در سال دارای ابر و مه است و معمولا بخاطر کوهپایه بودن دارای بارش های بهاری است.از روستای ناندل شما به راحتی میتوانید نمای کاملی از قله با شکوه دماوند همراه با یخچال هایش مشاهده کنید.
روستای ناندل، به خاطر نزدیکی اش با قله دماوند از مسیرهای خوب و اصلی جهت صعود به قله دماوند است و کوهنوردان زیادی به همین منظور به این روستا مراجعه می کنند.مسیر صعود از روستای ناندل جبهه شمالی و شمال شرق می باشد.

روستای ناندل آمل

مسیرهای دسترسی به روستای ناندل

از تهران در جاده هراز به مقصد روستاي ناندل پس از عبور از پلور، گزنك، تونل وانا، بائيجان بعد از پاسگاه بايجان 55 کیاومتری آمل و عبور از 2 تونل (تونل شماره 9 يا تونل نوراني و تونل شماره 8 يا تونل آيو در جاده هراز) در سمت چپ خروجی دلارستان جاده ای خاکی پر پیچ و خم و بی آب و علفی با تابلوهايي كاملا مشخص شد که میگذریم ، 16 كيلومتر تا روستاي حاجي دلا، 18 كيلومتر تا ميان ده و 19 كيلومتر تا ناندل فاصله دارد سپس به دشت های سرسبزی که ناندل پشت کوه ها انگار مخفی بوده است می رسیم.

روستای ناندل آمل
روستای ناندل آمل

امکانات روستای ناندل


متاسفانه روستای ناندل هیچ گونه اقامتگاه بوم گردی ای ندارد و از لحاظ گردشگری فقط جهت صعود دماوند بیشتر به این منطقه گردشگران حضور پیدا میکنند در ناندل فقط خانه کوهنوردان ناندل(اکوکمپ) در روستای ناندل به مدیریت آقای صالحی قابل دسترسی است که باید از قبل هماهنگ کرد و تنها در این محل شما می توانید نسبت به تهیه آب آشامیدنی و هماهنگی وانت و قاطر اقدام نمایید.

روستای ناندل آمل

ویدئیی زیبا ازطبیعت زیبای روستای ناندل آمل

روستای ناندل آمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بند گلستان مشهد جاذبه تاریخی توریستی

سه‌شنبه 28 مرداد 1399
بند گلستان مشهد یکی از بندهای تاریخی استان خراسان مربوط به دوره تیموریان است که در ۸ کیلومتری غرب مشهد […]
بند گلستان مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس