همه چیز در مورد قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش را می توان گفت یکی از جاذبه های رعب آور و وحشت انگیز جزیره کیش است که در غرب جزیره و در نزدیکی کشتی یونانی کیش قرار گرفته است. این قلعه قبلا به دلیل دید مناسب و کنترل جزیره، مقر نظامیان بوده است. در حال حاضر به گفته افراد محلی جزیره، این مکان توسط جن ها تسخیر شده و محلی ترسناک است. ممکن است برایتان جالب باشد بدانید که این قلعه چه اسراری دارد، یا اصلا چیزهایی که درباره آن گفته می‌شود؛ افسانه است یا واقعیت؟ در ادامه این مقاله به سوال‌های شما در این باره پاسخ می‌دهیم.

قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش کجاست؟

هنگامی که به جزیره کیش رسیدید به سمت جاده جهان حرکت کنید. در آخرین میدان و قبل از رسیدن به کشتی یونانی، می‌توانید قلعه را ببینید.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی، قلعه جنی

معرفی قلعه جنی کیش

درباره این قلعه متروکه افسانه های زیادی مطرح می‌شود. هنگامی که هوا رفته رفته تاریک می‌شود، این قلعه فضای رازآلود و ترسناکی به‌ خود می‌گیرد و با صدای زوزه باد و چاه آب همجوار قلعه درهم می‌آمیزد.

داخل قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش، جاذبه هیجان انگیز

این قلعه تاریخی، همانند دیگر قلعه‌های تاریخی متشکل از دو بارو می باشد که درون آن ها شیار یا دندانه‌های مستطیلی در فواصل منظم قرار گرفته اند. سوراخ‌هایی درون این باروها تعبیه شده که از تک تیراندازها محافظت می‌کند. بنای ساختمان قلعه جنی کیش در دوطبقه با باغچه‌های کوچکی درون آن ساخته شده است. همچنین در بالای دیوار قلعه، مکان‌هایی برای نگهبانی نیز ساخته شده است.

علاوه بر بخش خوفناک این منطقه که موجب علاقه مندی مسافران به بازدید از آن شده؛ می توان آن را جزو جاذبه های تاریخی در جزیره کیش به شمار آورد، زیرا این منطقه محلی برای خدمت سربازان و درجه داران ژاندارمر بوده است.

داخل قلعه جنی کیش

داستان قلعه جنی کیش

مرگ 4 سرباز در قلعه جنی کیش

یکی از وقایعی که بر خوفناک بودن این بخش از جزیره کیش دلالت می کند، حادثه ای است که برای 4 سربازی که شبانه در این منطقه کشیش می‌دادند، رخ داد. کارکنان پاسگاه، صبح روز بعد با جسد بی جان و بهت زده 4 سرباز رو به رو شدند که دلیل بر وحشت آن‌ها از جن های این منطقه می باشد.

پس از این اتفاق، خیلی از کارکنان دیگر تمایلی به کارکردن در این قلعه مخوف نداشتند؛ اما افسران مافوق پافشاری می‌کردند که این این قضایا واقعی نیست و اجازه تخلیه را به آن‌ها نمی‌دادند. اما با گذر زمان نه تنها اوضاع بهتر نشد بلکه شدت ترس ساکنان قلعه بیش‌تر شد و در نتیجه مسئولان پاسگاه نیز متقاعد شدند. آن‌ها به بهانه قدیمی بودن پاسگاه، آن را تخلیه و به مکان دیگری رفتند.

مشاهده جن توسط راننده تاکسی در قلعه جنی کیش

از آنجایی که قلعه جنی در مسیر کشتی یونانی قرار گرفته و فاصله کمی با آن دارد؛ معمولا راننده‌های تاکسی در این مکان منتظر مسافران خود می‌مانند. در یکی از شب‌ها و بعد از غروب خورشید، یکی از راننده‌ها منتظر مسافر خود بوده است. او بی‌خبر از همه جا حرکت می‌کند و به قلعه می‌رسد و با افرادی که پاهایی همچون سم داشته و در حال جشن و پایکوبی‌اند مواجه می‌شود. از شانس او همان شب جن‌ها عروسی داشته و با لباس‌های سفید بلند مشغول رقص و شادی‌بوده‌اند.

این داستان‌ها و چندین داستان‌ دیگر، درباره این قلعه در میان مردم این منطقه رواج یافته است. اما مشخص نیست که کدام یک از آن‌ها تخیل و کدام یک واقعیت دارد. در هر صورت نقل شدن آن در کنار فضای مرموز قلعه، آن را به مکانی هیجان انگیز برای گردشگران و مسافران کنجکاو تبدیل می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک قلعه جنی کیش

ممکن است برایتان سوال به‌وجود بیاید که کدام یک از جاهای دیدنی کیش در نزدیکی قلعه جنی قرار گرفته‌اند؟ پیشنهاد ما به شما این است که پس از بازدید از قلعه، جاذبه‌های گردشگری زیر را از دست ندهید.

جاذبه گردشگریفاصله آن تا قلعه جنی کیش
روستای باغو2 کیلومتر حدود 5 دقیقه با ماشین
اوشن پارک7 کیلومتر حدود 9 دقیقه با ماشین
کشتی یونانی کیش1 کیلومتر حدود 3 دقیقه با ماشین

هتل های نزدیک به قلعه جنی کیش

هتل 2 ستاره زیبای فانوس کیش

برخی از هتل های کیش 2 تا 5 ستاره که در نزدیکی این قلعه جنی وجود دارند، در جدول زیر ذکر گردیده است.

هتل کیشامتیاز هتل هافاصله هتل تا قلعه جنی کیش
هتل ترنج کیش5 ستاره7 کیلومتر (10 دقیقه با ماشین)
هتل آفتاب شرق کیش3 ستاره8 کیلومتر (11 دقیقه با ماشین)
هتل فانوس کیش2 ستاره8 کیلومتر (11 دقیقه با ماشین)

بازدید از قلعه جنی برای عموم آزاد است!

اگر می‌پرسید که آیا امکان رفتن به داخل قلعه جنی کیش وجود دارد یا خیر؛ جواب بله است. با وجود اینکه درب قلعه با بلوکه مسدود شده؛ اما امکان ورود گردشگران از همین درب وجود دارد. اگر اهل هیجان هستید، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و تنها با حضور در قلعه جنی در شب، می‌توانید آدرنالین خونتان را افزایش دهید. اگر تجربه‌ای از حضور در این قلعه دارید؛ می‌توانید آن را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

آیا روایت هایی که درباره قلعه جنی گفته شده است، حقیقت دارد؟

اتفاقاتی که در قلعه جنی به وقوع پیوسته است، زاییده ذهن مردم محلی جزیره کیش است و درباره درستی یا نادرستی این اطلاعات مدرک معتبری وجود ندارد.

بهترین زمان بازدید از قلعه جنی چه موقع است؟

پیشنهاد می شود اگر برای اولین بار است که می خواهید به قلعه جنی کیش سر بزنید، قبل از غروب آفتاب بازدید خودتان را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساحل مارینا کیش; بزرگترین کلوپ تفریحات دریایی در ایران

دوشنبه 4 دی 1402
ساحل مارینا کیش مکانی برای انواع تفریحات مهیج و ورزش های آبی می باشد. اگرچه رسالت اصلی اسکله مارینا کیش سرویس […]
ساحل مارینا کیش

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس