روستای باغو کیش کجاست؟

یکی از قدیمی‌ترین روستاها و جاهای دیدنی کیش که در جزیره کیش واقع شده است، روستای باغو کیش است. این روستا با بافت تاریخی و سنتی که دارد، در لیست جاذبه‌ای دیدنی کیش دیده می‌شود. نام گذاری این روستا بر اساس نام یکی از ساکنین قدیمی آن بوده است. اهالی باغو مانند خیلی از روستا نشینان دیگر، با دامداری و کشاورزی امورات خود را سپری می‌کنند. آب و هوای آن نیز برای یک گردش جانانه بسیار خوب است. شما باید بهترین زمان گردش در کیش را بدانید و سپس به باغو بروید تا از بوم گردی باغو کیش لذت ببرید. در ادامه می‌خواهیم به معرفی این روستای پر ماجرا بپردازیم.

هتل کیش

آدرس روستای باغو کیش

اگر شما نیز متقاضی بازدید از روستای باغو کیش هستید، برای دیدن این روستای تاریخی باید به قسمت جنوب غربی جزیره کیش بروید. در واقع این روستا در حوالی کشتی یونانی کیش قرار گرفته است. پس اگر آدرس کشتی یونانی را بلد هستید، ابتدا خود را به این کشتی برسانید. سپس به سمت میدان غروب کیش حرکت کنید ‌و از آن جا جاده مخصوص روستای باغو را انتخاب نمایید. کمی که به حرکت در این جاده ادامه دهید، به روستا خواهید رسید. در نقشه‌های اینترنتی مثل بلد آدرس دقیق این روستا ذکر شده است. با کمک تابلوهای راهنما نیز می‌توانید به راحتی جاده باغو را پیدا کنید.


View Larger Map

جاذبه‌های گردشگری روستای باغو کیش

افزون بر این که بافت جذاب و دیدنی این روستا باعث شده است که این روستا برای گردشگران بسیار جالب باشد، از سوی دیگر وجود امنیت و آرامش در سرتاسر این روستا آن را به محلی قابل بازدید و جذاب تبدیل کرده است، اما باز هم جاهای دیدنی این روستا آنقدر زیاد هستند که هر کدام می‌توانند به نوعی در جذب گردشگر کاربرد داشته باشند. در ادامه برخی از مکان‌های دیدنی روستای باغو کیش را با هم بررسی خواهیم کرد.

1.پارک دلیران روستای باغو ‌کیش:

یکی از جاهای دیدنی کیش که در روستای باغو کیش واقع شده است، پارک دلیران است. این پارک برای زیبا سازی هر چه بیشتر این روستا احداث شده است و مساحتی بالغ بر ۶۰ هکتار را به خود اختصاص داده است. پارک دلیران باغو کیش نه تنها از بافت طبیعی و فضای سبز برخوردار است؛ بلکه امکانات و خدمات رفاهی زیادی را در خود جای داده است. شما به عنوان یک گردشگر می‌توانید در این پارک گردش کنید و پس از این که خسته شدید، در مکان‌های رفاهی آن نوشیدنی و غذا بخورید. این پارک زیبا به جذابیت بیشتر روستا کمک زیادی کرده است.

2.درختان لور:

از دیگر جاذبه‌هایی که در روستای باغو کیش قرار گرفته‌اند، درختانی با نام لور هستند که جزو کمیاب‌ترین درختان در کشور ما هستند. این درخت‌ها از خانواده درختان انجیر هستند و با میوه‌های قرمز رنگ خود، به عنوان یکی از جاذبه‌های روستای ننه باغو شناخته شده‌اند. در واقع میوه این درختان تنومند کوچک و اندازه فندق است که اتفاقا طعم بسیار خوبی هم دارد. این درختان نه تنها در ایران بلکه در کل جهان نمونه‌های کمیابی هستند.

در میان تمامی درختان لور این روستا، یک درخت تنومند و بزرگ وجود دارد که بومی‌ها به آن درخت سبز می‌گویند. بر اساس عقایدی که افراد ساکن در روستای ننه باغو دارند، بستن دستمال به این درخت باعث حاجت گرفتن خواهد شد. به همین دلیل گردشگران زیادی برای تجربه بستن دستمال به این درخت و برای دیدن این نمونه‌های کمیاب، به منطقه لور در باغو می‌روند.

3. مسجد روستای باغو کیش:

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی که در روستای باغو کیش دیده می‌شود، مسجدی کوچک است که با بنای زیبای خود پذیرای خیل عظیمی از توریستان و گردشگران است. این مسجد در گذشته‌های خیلی دور به نام پیغمبر نام گذاری شده و است. در مجاورت این مسجد یک چاه آب برای گرفتن وضو برطرف کردن تشنگی وجود دارد. در بافت سنتی آن هم تنها یک مناره دیده می‌شود.

وجود این مناره مسجد کوچک باغو را دیدنی‌تر از قبل کرده است. سال ساخت این مسجد بنا بر یافته‌های باستان شناسی، سال ۹۸۱ میلادی بوده است.‌ دیواره‌های خارجی مسجد بسیار کوتاه ساخته شده‌اند؛ اما دیواره‌های داخلی آن ارتفاع زیادتری دارند. اگر قصد دارید به روستای باغو کیش بروید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این مسجد دیدن کنید.

4. آبشخور آهوان در روستای باغو کیش:

اگر تصور می‌کنید که آهو تنها در شمال کشور دیده می‌شود، سخت در اشتباهید. چرا که یکی از مناطق جنوبی که محیطی عالی برای زیست آهوان است، همین روستای قدیمی یعنی روستای باغو کیش است. به دلیل آب و هوای مطلوبی که روستای باغو در کیش دارد، هر ساله آهوهای زیادی به اطراف این روستا می‌آیند و در آن زندگی می‌کنند. شما در هر فصلی از سال می‌توانید دسته آهوهایی را ببینید که در این روستا در حال گشت و گذار هستند.

برای دیدن این حیوانات کافی است به آبشخور آهوها بروید و از تماشای زیست آهوها لذت ببرید.‌ البته باید خیلی مراقب باشید. زیرا آهو حیوانی ترسو است و اگر از حضور شما مطلع بشود، سعی می‌کند خود را پنهان کند. پس ممکن است فرصت تماشای آن‌ها را نداشته باشید. با احتیاط به آبشخور آهوها بروید و این حیوان خوش بر و رو را تماشا کنید.

جاذبه‌های گردشگری در اطراف روستای ننه باغو

تاریخچه روستای باغو کیش

همان طور که گفتیم روستای باغو کیش از قدیمی‌ترین روستاها در قسمت جنوبی کشور ما است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که چرا نام این مکان، باغو است؟ طبق تحقیقاتی که چندین سال قبل انجام شده‌است، کلمه باغو نام پیرزنی سن بالا است که در گذشته در این جزیره زندگی می‌کرد. زمانی که پرتغالی‌ها در کیش اقامت داشته‌اند و در صدد بودند که این جزیره را به چنگ بیاورند، این پیرزن از اهالی باغو بوده است.

جالب است بدانید که هم اکنون سنت‌های که در این روستای دل انگیز وجود دارند، همان سنت‌هایی هستند که در صد سال و دویست سال پیش هم اجرا می‌شده‌اند. تا زمانی که شما خودتان از نزدیک باغو را نبینید، متوجه آرامشی که در بافت سنتی این روستا وجود دارد، نخواهید شد!

آدرس روستای باغو در کیش

فرهنگ مردم روستای باغو کیش چگونه است؟

جالب‌ترین نکته‌ای که در مورد روستای باغو کیش باید بدانید، این است که این مکان یک تصویر زنده از گذشتگان کیش را به شما ارائه می‌کند! در این روستا همه چیز به سادگی تمایل دارد. یعنی خبری از تکنولوژی و معماری مدرن و ابزارهای لوکس و شیک نیست. اعضای این روستا با پایبندی به فرهنگ بومی خود، سادگی در زندگی را یک اصل می‌دانند. آن‌ها به یکدیگر بسیار احترام می‌گذارند و با هم سازگار هستند.

جمعیت باغو چقدر است؟

تا به حال اختلافی میان مردمی که در این روستا زندگی می‌کنند، دیده نشده است! در این روستا خبری از خودرو و آلودگی هوا و سر و صدا نیست. به همین دلیل هم هست که آرامشی عظیم بر این منطقه حکم فرما شده است. پس بوم گردی باغو کیش می‌تواند بسیار جذاب باشد.

اهالی این روستا گرم و صمیمی هستند و سنت‌های دیرینه‌ای دارند. آن‌ها اعیاد مختلفی همچون عید قربان، فطر و عید نوروز را در کنار یکدیگر جشن می‌گیرند. در این روز‌ها پختن غذا و شیرینی و پوشیدن لباس‌هایی تمیز و نو یک رسم است. طبق آداب و رسوم این روستا، افراد ساکن در آن می‌بایست پس از رسیدن به سن بلوغ به کار کردن بپردازند. خانم‌ها هم معمولا در سنین پایین ازدواج می‌کنند‌. این روستا تداعی گر بخشی از زندگی مردم عرب و دارای نژادی است که در جزیره کیش ساکن هستند.

شغل اهالی روستای باغو کیش

مشاغل زیادی وجود دارند که ساکنین باغو هر کدام طبق مهارتی که دارند، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و از آن طریق کسب درآمد می‌کنند. عمده‌ترین شغل مردم در این روستا، شغل دامداری است. از نظر دامداری یعنی تولید گوشت و لبنیات. مردم این روستا پیشگام هستند و می‌توانند به صورت خودکفا نیاز خود و سایر ساکنین روستا را برطرف کنند. برخی از طوایف که بعد از مدت‌ها به باغو مهاجرت کرده‌اند، به مشاغلی همچون رامشگری، نوازندگی، صید ماهی یا شکار حیوانات مشغول هستند. برخی دیگر از مشاغلی که ساکنین روستای باغو انتخاب کرده‌اند، عبارتند از:

1.زنبور داری:

برخی از افرادی که روستای باغو کیش را برای سکونت انتخاب کرده‌اند، به شغل زنبورداری اشتغال دارند. این افراد در صدد تولید عسل برای اهالی کیش و اهالی روستا، می‌توانند درآمد و دلیل زیادی را دریافت کنند.‌ درآمد این مشاغل نشان می‌دهند که اهالی این روستا با استفاده از مهارت‌های خود و امکانات موجود، سعی در برطرف کردن نیازهای مادی خود دارند.

2.کشاورزی:

در سال‌های اخیر با توجه به این که نهادهای مربوط به کشاورزی خاک این روستا را حاصل خیز تشخیص داده‌اند، کشاورزی در روستای باغو کیش رونق زیادی کرده است. آب و هوای این روستا برای کشاورزی مناسب است و خاک آن نیز پذیرای بسیاری از گیاهان می‌باشد.

رزرو تور

3.صنعت گردشگری:

برخی از افراد نیز در صنایع گردشگری فعال هستند. آن‌ها با تولید مواد مورد نیاز برای گردشگران و بافتن کیف و تهیه سایر لوازم دستی، منابع درآمد را برای خود آماده کرده‌اند و از آن‌ها پول دریافت می‌کنند.

4.پختن نان:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای تقاضای زیاد نان و خوراکی و شیرینی در این روستا، برخی از افراد حرفه نانوایی را انتخاب کرده‌اند. اگر در مناسبت‌های مختلف به این روستا سر بزنید، متوجه خواهید شد که چقدر نان در آن خریداری می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری باغو

جاذبه‌های گردشگری در اطراف روستای باغو کیش

در نزدیکی روستای باغو کیش، مکان‌های دیگری هم وجود دارند که هر کدام به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش شناخته شده‌اند. این که گردش خود را صرفا به باغو محدود کنید، کمی حوصله سر بر و خسته کننده است. پس توصیه می‌کنیم که حین گشت و گذار در باغو، سری هم به مکان‌های زیر بزنید:

1.کشتی یونانی کیش:

دیگر کسی نیست که ماجرای کشتی یونانی کیش را نشنیده باشد!  این کشتی به گل نشسته حالا یکی از مراکز گردشگر پذیر کیش است که اتفاقات در نزدیکی روستای ننه باغو قرار دارد.

2.بازار بزرگ پدیده:

اگر پس از گردش دوست دارید به بازار بروید و خرید کنید، می‌توانید به بازار پدیده کیش که نزدیک‌ترین بازار به روستای باغو کیش است، بروید. در این بازار علاوه بر امکانات زیاد و فروشگاه‌های متعدد، امکانات تفریحی نیز قرار داده شده‌اند. حتی بولینگ هم در بازار پدیده کیش وجود دارد. در فروشگاه‌های پدیده کیش لوازمی همچون کیف، کفش و پوشاک با قیمتی مناسب به فروش می‌رسند.

3.پارس سافاری:

مجموعه پارس سافاری با کلی تفریح جذاب و روح نواز انتظار شما را می‌کشد. پس از دیدن جاذبه‌های گردشگری باغو می‌توانید از پارس سافاری هم دیدن کنید.

خرید بلیط هواپیما و اتوبوس

4.ساحل کلبه هور:

یکی از سواحل پر از آرامش کیش، ساحل هور است. این ساحل زیبا مکان دنجی برای استراحت، قدم زدن و تفریح در کنار خانواده به شمار می‌آید. پس اگر از رانندگی خسته شده‌اید و نمی‌خواهید رانندگی کنید، پس از گردش در روستای باغو کیش می‌توانید به ساحل هور بروید.

5.قلعه جنی کیش:

این قلعه رمز آلود داستان‌ها و افسانه‌های زیادی دارد. به گفته بومیان، این قلعه هم اکنون در تصرف ارواح و جن است؛ اما در گذشته توسط یک ژاندارمری تاسیس شده است. شما می‌توانید به قلب این قلعه بروید و در آن ماجراجویی کنید.

بهترین زمان بازدید از روستای باغو کیش

روستای باغو با جزیره کیش فاصله بسیار کمی دارد. به همین دلیل آب و هوای این روستا کاملاً شبیه به آب و هوایی است که خود کیش دارد. یعنی این روستا زمستان ندارد و دو فصل گرم و معتدل را تجربه می‌کند. به همین دلیل است که در فصول گرم سال و فصل بهار و اردیبهشت گرمای شدیدی در این روستا وجود دارد و آب و هوای آن هم شرجی است.

پس بهترین زمان برای سفر و بازدید از کیش و روستای باغو زمانی است که هوا معتدل می‌شود. اگر به صورت جدی تصمیم ‌گرفته‌اید که به باغو بروید، توصیه می‌کنیم که ماه‌های آذر، دی، بهمن، اسفند و ماه فروردین را برای بازدید از این روستا انتخاب کنید. در این ماه‌‌ها گرمای شدید هوا و شرجی بودن آن شما را اذیت نخواهد کرد.

چگونه در باغو اقامت کنیم؟

چگونه در روستای باغو کیش اقامت کنیم؟

چند سال اخیر با توجه به هتل عظیمی از بازدید کنندگان این روستا، اقامتگاه‌هایی در آن ساخته شده‌اند. برخی از آن‌ها لوکس هستند و برخی دیگر معمولی. اقامتگاه‌های بوم گری باغو یا سوئیت‌های شخصی مخصوص مسافران بهترین مکان‌هایی هستند که برای اقامت در باغ ایجاد شده‌اند. امکانات رفاهی این مراکز اقامتی نیز قابل توجه و مناسب است.

در ضمن، باید بدانید که ز برخی از این اقامتگاه‌ها بسیار مناسب است. البته شما می‌توانید به هتل‌های کیش که در اطراف این روستا قرار دارند بروید و در آن جا اقامت کنید، اما اقامت کردن در خود باغو تجربه جدیدی است که نباید از دستش بدهید!

رستوران گردی در روستای باغو کیش

کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در اطراف باغو و در خود روستای باغو پذیرای قدم‌های گرم شما گردشگران گرامی هستند. افزون بر آن، در ورودی این روستا چادرهای سیاه رنگی برپا شده‌اند که در آن‌ها انواع دمنوش، نوشیدنی و غذاهای سنتی ارائه می‌شوند. شما می‌توانید در عین حال که به استراحت می‌پردازید، از صدای موسیقی آرامش بخش این کافه‌ها لذت ببرید.

در کنار نوشیدنی و قهوه و چای، انواع غذاها به خصوص غذاهای سنتی در رستوران‌های این روستا قابل سفارش هستند. غذاهایی مثل هشو، نان رگاگ، مچبوس گوشت، ماهی کبابی و قوزی جزو غذاهای پرطرفدار و خوشمزه‌ای هستند که در این روستا قابل سفارش می‌باشند. اگر دوست ندارید در رستوران‌های باغو غذا می‌خورید، می‌توانید به نزدیک‌ترین رستوران‌های اطراف این روستا بروید. این رستوران‌ها عبارتند از:

1.رستوران پدیده شاندیز کیش:

رستوران پدیده شاندیز کیش منویی پر از خوراکی‌های خوشمزه دارد که با مزاج هر انسان هماهنگ هستند.‌ برای این که دلی از عزا در بیاورید و بهترین غذاهای کیش را بخورید، این رستوران برایتان عالی است!

2.رستوران بین المللی لنج ایرانی:

از دیگر رستوران‌های واقع در اطراف روستای باغو، روستای لنج ایرانی است. در این رستوران انواع غذاهای فرنگی و غذاهای خاصی که در هیچ جا پیدا نمی‌شود، وجود دارند. با انتخاب لنج ایرانی تجربه سفری لذت بخش را خواهید داشت.

هتل‌های اطراف باغو

هتل‌ های اطراف روستای باغو کیش

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که اقامت در هتل را به اقامت در سوئیت‌های این روستا ترجیح می‌دهید، هتل‌های کیش بهترین و ایمن‌ترین مکان برای اقامت هستند. البته باید هتل‌هایی را انتخاب کنید که در نزدیکی همین روستا قرار دارند. در لیست این هتل‌ها می‌توانید به راحتی به هتل‌ های کیش دسترسی داشته باشید. هتل ستاره طلایی کیش و هتل گرند اکسلسیور کیش بهترین هتل‌هایی هستند که تجربه استراحت در آن‌ها عالی است.

ساعت کار روستای باغو کیش

روستای باغو در تمامی ساعات روز و به صورت همه روزه پذیرای گردشگران و توریستان است. با توجه به این که در فصول گرم سال و در تابستان تعداد گردشگران بیشتر می‌شود، اگر قصد دارید در همه فصول به باغو سفر کنید باید از قبل هتل و اقامتگاه رزرو نمایید. مراکز خدماتی و رفاهی این روستا گاه به صورت شبانه روزی و گاه به صورت ۱۸ ساعته به شما خدمات ارائه می‌کنند. پس هر زمانی که دوست داشته باشید، می‌توانید به باغو بروید و از این روستای زیبا دیدن کنید.

قیمت ورودی روستای باغو کیش

 اگر در مورد هزینه ورودی باغو سوال می‌کنید، باید بگوییم که تفریح و گردش در این روستای بی نظیر هزینه خاصی ندارد. شما تنها زمانی باید هزینه پرداخت کنید که بخواهید از خدمات و امکانات رفاهی در این روستا استفاده کنید. در ضمن تماشای آهوها، دیدن مسجد و بازدید از سایر جاذبه‌های این روستا نیز برای شما گردشگران رایگان است.

فاصله روستای باغو تا کیش

فاصله روستای باغو تا کیش

فاصله روستای باغو تا کیش چندان زیاد نیست. برای این که از فرودگاه کیش به روستای باغو بروید، باید ابتدا وارد بلوار هنگام شوید و این بلوار را تا میدان بورسینا ادامه دهید. سپس وارد بزرگراه خلیج فارس بشوید و این مسیر را تا جایی ادامه دهید که تابلوهای نشانگر مسیر روستای باغو را ببینید. از زمانی که از کیش حرکت می‌کنید تا زمانی که به روستای ننه باغو می‌رسید، تنها ۶ دقیقه زمان خواهد گذشت. چرا که فاصله این روستا با کیش فقط ۱۰ کیلومتر است.

اگر می‌پرسید که فاصله روستای باغو از بندر عباس چقدر است، باید ابتدا با مسیر آن آشنا باشید. در وهله اول از بندر عباس حرکت می‌کنید تا به بندر چارک برسید. این مسیر حدود ۳۰۰ کیلومتر راه را برای شما در پی دارد. پس از این که به چارک رسیدید، می‌توانید از لنج و کشتی استفاده کنید تا پس از پیمودن ۳۲ کیلومتر به کیش برسید. بعد از رسیدن به کیش نیز تنها ده دقیقه زمان لازم است تا خود را به باغو برسانید. در کل برای سفر از مبدا بندر عباس به مقصد باغو باید ۴ الی ۵ ساعت را در راه باشید.

سخن پایانی

اگر دوست دارید بدون هیچ دردسری به باغو بروید و راحت و سریع جاذبه‌های گردشگری آن را پیدا کنید، راهی ندارید جز این که از قبل این روستا را بشناسید. این روستای تاریخی با بافت ساده و سنتی خود همواره پذیرای گردشگران زیادی است. در اطراف باغو هتل، رستوران و اقامتگاه وجود دارد. این روستا دارای جاذبه‌هایی است که در دل آن واقع شده‌اند و باغو را مکانی مناسب برای گردشگری کرده‌اند. شغل اهالی این روستا دامداری، کشاورزی، زنبورداری، صیادی و… است. جمعیت آن نیز زیاد نیست. به همین دلیل این روستا امنیت و آرامش زیادی دارد. هزینه بازدید از باغو رایگان است. برای رفتن به این روستا باید کشتی یونانی کیش را رد کنید و وارد جاده باغو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازار پانیذ کیش، مرکز خریدی با قیمت‌های مناسب

سه‌شنبه 14 شهریور 1402
صحبت از مراکز خرید کیش، برای عاشقان خرید و مسافران کیش همیشه جالب توجه بوده است. اما اگر یک مرکز […]
بازار پانیذ کیش

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس