صفر تا صد زندگی در کیش را بشناسید!

جزیره زیبای کیش

آیا با چگونگی زندگی در کیش آشنایی دارید؟ آیا اقلیم این جزیره را می‌شناسید و می‌دانید که آب و هوای آن چگونه است؟ جزیره کیش سالیان سال است که به عنوان یک قطب گردشگری در کشور شناخته شده است.‌ برخی از افرادی که به این جزیره سفر کرده‌اند، آن را بهشتی در جنوب ایران می‌دانند. آب و هوای دلپذیر، سواحل زیبای مرجانی و انواع تفریحات آبی کیش و غیره آبی تجربه‌ای تکرار نشدنی را به شما می‌دهد‌.

شاید همین باعث شود که گردشگران هر یک بخواهند برای یک ماه هم که شده در این جزیره زندگی کنند! در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد آب و هوای کیش، جمعیت آن، قوانینی که دارد، اقتصاد کیش، شرایط حمل و نقل و تمام چیزهایی که در زندگی در کیش مهم هستند، صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

زندگی در کیش و جمعیت ساکن در کیش

زندگی در کیش و جمعیت ساکن در کیش

بخش کمی از جمعیت کیش را بومیان و اهل سنت تشکیل می‌دهند. طبق آمارهایی که در سال ۱۳۹۵ به دست آمده است، جمعیت این جزیره ۳۹۰۰۰ نفر بوده است. هم اکنون این جمعیت در حال افزایش است.

بسیاری از افرادی که در کیش زندگی می‌کنند افراد غیر بومی و غریبه هستند. معمولا محل زندگی ساکنین کیش در مرکز جزیره است. محله سفین محله‌ای منسوب به بومیان کیش است که اغلب ساکنین آن را افرادی تشکیل می‌دهند که از زمان‌های قبل در کیش زندگی می‌کرده‌اند.

هم اکنون رونق گردشگردی و امکانات بی نظیر در کیش، عاملی برای مهاجرت گردشگران به کیش است. برخی از افراد به عنوان توریست و برخی دیگر برای یافتن شغلی بهتر این جزیره را برای زندگی برگزیده‌اند. ساکنین کیش از طریق صید ماهی، مروارید و دامداری و … می‌توانند امرار و معاش کنند.

آب و هوای کیش

آب و هوای کیش یکی از مهم‌ترین مواردی است که قبل از زندگی در کیش باید از آن مطلع باشید.‌ میانگین دمای این جزیره بین ۲۷ تا ۳۰ درجه متغیر است. به دلیل وجود دریا و تبخیر شدید آب، گرمای کیش با رطوبت هم همراه شده است. در ۹۰ درصد از روزهای سال رطوبت هوا به قدری زیاد است که می‌تواند گرمای آب و هوای کیش را از بین ببرد و آن را کمی خنک‌تر کند.

جالب است بدانید که این جزیره جزیره‌ای دو فصل است. ساکنین کیش تنها هوای معتدل و تابستانی را خواهند دید. فصل معتدل کیش از آذر ماه تا اواخر فروردین ماه ادامه دارد که در این فصل دما بین ۳۵ تا 37 درجه متغیر است. در فصل تابستان و گرما نیز دمای هوای کیش بین ۴۰ تا ۴۵ درجه متغیر است.

کار کردن در کیش و مشاغل کیش

به دلیل اینکه کیش قطب گردشگری می باشد، بخش عمده‌ای از درآمد ساکنین این جزیره به گردشگری بر می‌گردد و تنها ۲ درصد از ساکنین این جزیره بیکار هستند. اگر سرمایه لازم را دارید و می‌خواهید به درآمد زیادی در کیش دست پیدا کنید، پیشنهاد ما به شما این است که واردات و فروش پوشاک و لوازم آرایشی را امتحان کنید. از آنجایی که کیش منطقه آزاد تجاری است، نیازی به هزینه کردن برای گمرک هم نیست!

یکی دیگر از مشاغل موجود در کیش، هتلداری است. البته تنها افرادی می‌توانند این شغل را داشته باشند که در کیش هتل بزنند و سرمایه لازم را داشته باشند. در ضمن، خیلی از گردشگران به کافه گردی و رستوران گردی هم علاقه دارند. پس شما می‌توانید از همین علایق گردشگران برای کسب درآمد استفاده کنید.

اجاره و خرید خانه در کیش

منازل مسکونی که غالبا در مرکز کیش قرار دارند، دارای سه نوع برج، شهرک و مجتمع مسکونی هستند. شهرک‌های مسکونی معمولا قیمت کمتری برای اجاره و خرید خانه دارند.

اگر بخواهیم به طور کلی قیمت و هزینه خرید و اجاره خانه در این جزیره را بررسی کنیم، خواهیم دید که این هزینه‌ها با هزینه خرید خانه در شهرک غرب تهران برابری می‌کنند. خانه‌های اجاره‌ای کیش نیز بین ۳۰ تا ۹۰ متر هستند.

فرهنگ و نژاد مردمان کیش

هزینه زندگی یک ماه در کیش

تعدادی از هزینه‌های زندگی در کیش در لیست زیر ذکر شده‌اند:

هزینه رستوران گردی

قیمت تقریبی غذا در رستوران‌های معمولی کیش بین ۱۳۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است. در رستوران‌های لوکس و مجلل نیز ممکن است شما مجبور شوید برای یک پرس غذا تا یک میلیون و پاهزار تومان هم بپردازید. بسته به این که در ماه چند بار به رستوران می‌روید، هزینه‌های زندگی در کیش متغیر خواهند بود.

قیمت زمین و آپارتمان در کیش

خرید یک واحد مسکونی در کیش گران و اغلب چند میلیاردی می باشد. اما افرادی که می‌خواهند در کیش اجاره نشینی کنند، باید در ماه بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان را به عنوان اجاره پرداخت نمایند. میزان اجاره خانه در هر منطقه‌ای با منطقه دیگر متفاوت است. همچنین نوساز بودن یا نبودن خانه در اینجا اهمیت دارد. خانه‌های نوساز اجاره بیشتری دارند.

رزرو تور

هزینه‌ های استفاده از سوخت برای خودرو

بنزین در کیش تنها به صورت آزاد ارائه می شود و قیمت آن هم مانند سایر شهرها و نقاط کشور است. افراد برای استفاده از بنزین در کیش باید کارتی را خریداری کنند و حدود ۲۲۵ هزار تومان نیز هزینه برای آن پرداخت نمایند.

هزینه‌ های خوراک و پوشاک

قیمت خوراک و پوشاک در کیش به نسبت سایر شهرها و جزایر کشور گران‌تر است. قیمت مواد غذایی در کیش به دلیل این که از طریق لنج و کشتی جا به جا می‌شوند و سخت به دست می‌آیند، بالا است.

قیمت کرایه تاکسی

در کیش استفاده از هر نوع تاکسی هزینه خاصی دارد. برای مثال تاکسی بی ام و ۳۷۰ هزار تومان برای یک مسیر ساده را از شما دریافت می‌کند. آب و برق هم در کیش تحت نظر شرکت‌های خصوصی است و هزینه زیادی دارد.

فرهنگ و نژاد مردمان کیش

افرادی که جزو ساکنین قدیمی کیش به شمار می‌آیند، عمدتا عرب و فارس هستند. این اقوام بدون این که با هم اختلافی داشته باشند، با شادی و نشاط طی سالیان سال در کنار هم زندگی کرده‌اند. با توجه به این که هوای کیش گرم و شرجی است، مردان مجبور هستند که لباس‌هایی عبا مانند که دشاشه نام دارد را بپوشند.

به افراد ساکن این جزیره اصطلاحا کیشوند می‌گویند. کیشوندان خانم اغلب لباس‌های سنتی به تن دارند. این مردم از قبیله‌های اهل سنت هستند و در اعیادی همچون عید قربان و عید فطر لباس سنتی می‌پوشند.‌ در این روزها مردم بنا بر سنت‌های فرهنگی خود، لباس‌های خوب می‌پوشند و در کنار هم غذاهایی مثل هریسه و مضروبه را می‌پوشند.

مشاوره برای زندگی در کیش

بهتر است پیش از این که به کیش عزیمت کنید و در آنجا اقامت داشته باشید، در مورد صفر تا صد زندگی در کیش اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. در حال حاضر شرکت‌های زیادی وجود دارند که با ارائه خدمات مشاوره برای زندگی در کیش، تصمیم گیری را برای شما آسان‌تر می‌کنند. شما می‌توانید با انتخاب این شرکت‌ها برای آینده زندگی خود بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

جاذبه‌های زندگی در کیش؛ عاملی برای جهش جمعیت به این جزیره رویایی

شما می‌توانید در غروب کیش از کشتی زیبا و اسرار آمیز کیش دیدن کنید، روی شن‌های نرم ساحل قدم بزنید و لحظات خوشی را سپری کنید. حتی با رفتن به مراکز خرید کیش می‌توانید اوقات فراغت خود را بگذرانید. در مناسبت‌های مختلف هم می‌توانید در جنگ‌های شادی شرکت کنید، از موسیقی زنده لذت ببرید، در قرعه‌کشی شرکت کنید و جایزه بگیرید.

یکی از جاذبه‌های گردشکری کیش، وجود بولینگ در این جزیره است. در بولینگ می‌توانید بازی کامپیوتری انجام دهید، بیلیارد بازی کنید یا حتی از سونا و جکوزی استفاده نمایید. پس زندگی در کیش به هیچ وجه برای شما خسته کننده نخواهد بود. از دیگر جاذبه های کیش می توان موارد زیر را نام برد:

  • کشتی یونانی کیش
  • روستای باغو کیش
  • آکواریم کیش
  • شهر زیرزمینی کاریز
  • باغ پرندگان کیش
  • پارک دلفین ها
  • مسیر دوچرخه سواری کیش

مراکز خرید در جزیره کیش

سوالی که خیلی از افراد می‌پرسند این است که شرایط اقتصادی در این جزیره چگونه است؟ آیا وسیله‌های این جزیره گران هستند؟ امروزه مراکز خرید زیادی در سرتاسر کیش وجود دارند که شما می‌توانید با انتخاب آن‌ها مایحتاج زندگی در کیش را تهیه کنید.

 با توجه به این که کدام مرکز خرید را انتخاب می‌کنید، دامنه قیمت‌ها متفاوت خواهند بود. برخی از این بازارها و عملکرد آن‌ها در ادامه معرفی شده‌اند:

  • برای خرید خواربار و خوراکی هایپر پانیذ عالی است. هایپر مارکت پانیذ در کنار بازار کیش قرار دارد و علاوه بر خوراکی، موبایل و قهوه و زیور آلات را نیز به شما می‌فروشد. هر وقت هم که از خرید کردن خسته شدید، می‌توانید در کافی شاپ این هایپر مارکت استراحت کنید.
  • بازار صفین از بازارهای قدیمی و بومی این جزیره است‌. در این بازار اقلامی همچون پوشاک، لوازم منزل، تنقلات، لوازم الکترونیک و خوراکی به فروش می‌رسند. جالب است بدانید در این بازار اکثر فروشندگان چینی هستند و اکثر لوازم نیز از چین وارد می‌شوند.
  • اگر به دنبال تفریح هستید، مرکز خرید دامون برایتان بهتر است. این مرکز خرید لوکس دارای غرفه‌های تفریحی و تجاری زیادی است که هر کدام به نوعی نیاز شما را برطرف می‌کنند.
  • بازارهای پدیده و مرکز تجاری کیش هم از بهترین مراکز برای خرید و تفریح در این جزیره هستند.

حمل و نقل در کیش

حمل و نقل عمومی در کیش هم ممکن است برای شما هزینه زیادی دربر داشته باشد. تاکسی‌های عمومی کیش عمدتا دربست هستند. اگر بخواهید با خانواده یا دوستان خود به جایی بروید، این تاکسی‌ها عالی هستند؛ اما برای رفت و آمد تک نفره هزینه‌ زیادی نیاز است.

اگر می‌دانید که رفت و آمد با تاکسی برایتان صرف نمی‌کند، می‌توانید با مینی بوس در کیش رفت و آمد کنید. البته رفت و آمد با مینی بوس و اتوبوس کمی سخت است؛ چرا که این خودروها تنها در یک خط خاص حرکت می‌کنند. در کیش تاکسی‌های اینترنتی هم ‌وجود دارند. شما با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل اسنپ می‌توانید به راحتی تاکسی گرفته و به مقصد مورد نظر خود بروید.

رانندگی در کیش؛ لذت سوار شدن خودروهای خارجی و لوکس

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از بهترین تفریحات برای ساکنین جزیره کیش، رانندگی با خودروهای لوکس و خارجی است. خودروهای مدرنی که در این جزیره وجود دارند، به صورت هفتگی، ماهانه و سالانه اجاره داده می‌شوند. طبق سلیقه‌ای که دارید، می‌توانید یکی از این خودروها را انتخاب کنید و بخرید و سپس برای بازدید از جاذبه های گردشگری کیش از آن‌ها استفاده کنید.

شرایط رانندگی در کیش

اگرچه به راحتی می‌توانید با خودروهای رویایی و لوکس در کیش به این طرف و آن ظرف بروید، اما نباید قوانین رانندگی در این جزیره را از یاد ببرید. طبق قوانین رانندگی در کیش:

  • رانندگان باید همیشه با سرعتی مناسب در معابر حرکت کنند. در غیر این صورت مجبور به پرداخت خلافی‌های زیاد خواهند شد.
  • بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و تمامی سرنشینان اجباری است.
  • بوق زدن تنها در برخی از نقاط جزیره امکان پذیر است و در قسمت‌های مختلف آن ممنوعیت دارد.
  • شما باید خودروی خود را بشویید و آن را تمیز نگه دارید و گرنه ممکن است پلیس کیش به علت عدم رعایت نظم خودرو شما را جریمه کند.
  • در تمامی خیابان‌ها رانندگان با محدودیت سرعت مواجه هستند. این یعنی شما حتی اگر سریع‌ترین خودرو را هم انتخاب کنید، باز هم نمی‌توانید لذت و هیجان حرکت با سرعتی بالا را تجربه کنید.
شرایط رانندگی در کیش

زندگی دانشجویی در کیش

امروزه با وجود خیل عظیمی از دانشجوهای بین المللی در کیش، چندین دانشگاه بزرگ در این جزیره احداث شده‌اند. در این دانشگاه‌ها امکان جذب دانشجوهای خارجی و دانشجوهای ایرانی وجود دارد. تمامی این دانشگاه‌ها با دریافت شهریه دانشجو می‌پذیرند. بنابراین هیچ یک از دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلات عالی در کیش رایگان نیستند.

علی رغم دشواری‌هایی که سکونت در کیش دارد، زندگی دانشجویی در این جزیره چندان سخت هم نیست. شما می‌توانید به عنوان دانشجو از امتیازات سکونت در خوابگاه برخوردار شوید و غذای دانشجویی بخرید. همچنین می‌توانید با کارت‌های دانشجویی از سایر مزایای تفریحی و خرید در این جزیره برخوردار شوید. بنابراین هزینه‌های زندگی دانشجویی در کیش زیاد نخواهد بود.

بهترین محله‌های کیش برای زندگی

کیش نیز مانند خیلی از شهرها و جزایر کشورمان ایران، دارای محله‌ها و خیابان‌هایی است که افراد می‌توانند از آن‌ها برای سکونت استفاده کنند‌. البته تمامی محله‌های کیش برای سکونت مناسب نیستند. بهترین محله‌های کیش که ساکنان زیادی هم دارند، به شرح زیر هستند:

1.محله صفین

محله صفین محله بومی نشینان کیش است که به بازار و مرکز شهر دسترسی آسانی دارد. بافت فرسوده این محله باعث شده است که هزینه اجاره و خرید خانه در آن کمتر باشد.

2.شهرک صدف

شهرک صدف یکی از شهرک‌های نوساز در کیش است که برای افرادی که به دنبال خانه‌های لوکس و پساز هستند، انتخابی بسیار مناسب است. این محله آرامش و امنیت زیادی دارد. به همین دلیل است که جزو محله‌های پرطرفدار برای زندگی در میش است.

3.شهرک نوبنیاد

این شهرک دارای خانه‌هایی است که با قیمتی کم به اجاره داده می‌شوند یا به فروش می‌رسند. افرادی که بودجه کمی دارند، می‌توانند این محله را برای سکونت انتخاب کنند.

4.شهرک دامون

شهرک دامون شهرکی با معماری زیبا است که برای خیلی از افراد گزینه‌ای مناسب برای سکونت است. این شهرک با اشراف بر خلیج فارس و نزدیکی به مراکز خرید، مورد توجه قرار گرفته است.

بهترین محله‌های کیش برای زندگی

قوانین جالب زندگی در کیش

باید بدانید که زندگی در کیش مستلزم رعایت قوانینی است که از سوی شهرداری این زیره تدوین شده‌اند. برخی از این قوانین جالب و البته موثر در نظم و امنیت کیش عبارتند از:

رعایت نظافت و پاکیزگی

رعایت نظافت و پاکیزگی از مهم‌ترین قوانینی است که متقاضیان زندگی در جزیره کیش باید به آن توجه داشته باشند. ریختن زباله در خیابان، عدم رعایت نظافت و کثیف کردن معابر قانون شکنی است و ‌مجازات دارد. این قانون برای مردم کیش آنقدر جا افتاده است که حتی برخی از کیشاوندان با هم به ساحل می‌روند تا سواحل را تمیز کنند.

حفظ حقوق کیشاوندان

یکی دیگر از قوانینی که برای زندگی در کیش باید بدانید این است که حفظ حقوق کیشاوندان و احترام به آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال زمانی که یک فرد می‌خواهد از خیابان رد بشود، شما به عنوان فردی که خودرو دارد باید بایستید. این قانون کیش شبیه به قانونی است که در تمام مناطق کشور ما وجود دارد. البته این قانون در کیش به شکلی جدی‌تر دنبال می‌شود.

دریافت کارت شهروندی

افرادی که می‌خواهند در کیش ساکن شوند، باید کارت‌های شهروندی کیش را دریافت کنند. البته دریافت این کارت‌ها شرایطی دارد. شما باید حتما در کیش مشغول به کار باشید و شش ماه از سکونت شما در این جزیره گذشته باشد. دریافت این کارت باعث می‌شود که مزایایی که شهرداری کیش برای شهروندان تدارک دیده است شامل شما نیز بشود. ورود و خروج از کیش، استفاده از رستوران و هتل‌های کیش و خرید لوازم و اثاثیه منزل با این کارت‌ها آسان‌تر است. شما با داشتن این کارت‌ها از گردشگرانی که در کیش تردد می‌کنند، متمایز خواهید شد. این کارت‌ها با توجه به سابقه کاری شما و میزان زمان زندگی در کیش رنگ‌های مختلفی دارند.

قوانین جالب زندگی در کیش

قانون خرید ملک

قانون دیگری که این جزیره دارد، قانون خرید ملک است. خرید ملک در این جزیره قوانین سختی دارد و اجاره ملک نیز بسیار هزینه بردار است. این قوانین باعث شده‌اند که برخی از افراد جزیره کیش را محلی مناسب برای زندگی بدانند و برخی دیگر تنها برای تفریح از این جزیره دیدن کنند.

مزایای زندگی در کیش

نکته بحث برانگیزی که در مورد زنگی در کیش وجود دارد، این است که چرا افراد با وجود هزینه‌های گزاف و آب و هوای شرجی، این جزیره را برای سکونت انتخاب می‌کنند. به دلایل زیر:

  • جزیره کیش به دلیل این که در کنار آب‌های نیلگون خلیج قرار گرفته است، جزیره‌ای آرام و مملوء از آرامش به شمار می‌آید. تمامی ساکنین این جزیره از آرامش حاکم در این ناحیه راضی هستند.
  • فایده دیگری که زندگی در کیش دارد، امنیت بالای آن است. به دلیل این که ماهیت جزیره کیش توریستی است، امنیت بالایی دارد. هر گاه سرقت یا دزدی در این جزیره اتفاق بیفتد، سریعا پیگیری خواهد شد.
  • از دیگر نکات مثبت و قابل توجه برای زندگی در کیش، تمیزی این منطقه است.‌
  • در جزیره کیش تنوع تفریحات آنقدر زیاد هستند که شما برای گذراندن اوقات فراغت خود وقت کم می‌آورید. پس این جزیره تفریحی می‌تواند لحظات شادی را برای شما و بستگان شما ایجاد کند.
  • از دیگر نکات مثبت زندگی در کیش این است که این جزیره منطقه‌ای آزاد برای تجارت به شمار می‌آید. شما می‌توانید به راحتی با سایر کشورها روابط تجاری برقرار کنید و از این راه به کسب درآمد بپردازید.
  • در این جزیره مشاغل زیادی وجود دارند. به همین دلیل هیچ فردی در این جزیره بیکار نخواهد ماند.
مزایای زندگی در کیش

معایب زندگی در کیش

زندگی در کیش اگرچه به ظاهر بسیار جذاب و لذت بخش خواهد بود و مزایای زیادی هم خواهد داشت، اما معایبی هم دارد:

  1. به دلیل گرمای بیش از حد هوا در این جزیره و رطوبت موجود در هوا ممکن است استهلاک خودروهای شخصی شما تا حد زیادی افزایش پیدا کند‌.
  2. افرادی که در این جزیره زندگی می‌کنند، هزینه‌های زیادی را باید برای گذراندن امور زندگی خود کنار بگذارند؛ چرا که خرید مواد اولیه و مایحتاج زندگی در این جزیره به هزینه‌های زیادی نیاز دارد.
  3. به دلیل این که آب و برق کشی خصوصی است، افراد ساکن باید هزینه‌های زیادی را هم صرف خرید آب و برق در این جزیره کنند‌.
  4. ممکن است شما از زندگی در کیش ناراضی باشید؛ چرا که این منطقه گردشگر پذیر آرامش آنچنانی ندارد. یعنی خیل عظیمی از گردشگران کیش ممکن است به آرامش شما در این جزیره صدمه وارد کنند. پس اگر شلوغی را دوست ندارید، کیش محل مناسبی برای زندگی شما نیست.
  5. در نواحی گرم معمولا حشرات موذی زیادی وجود دارند. کیش نیز یکی از همین نواحی است که وجود حشرات موذی در آن زندگی را برای ساکنین دشوار کرده است. اگر شما از این حشرات هراس داشته باشید، ممکن است آرامش چندانی را از زندگی در کیش تجربه نکنید.
  6. افزون بر هزینه‌های کلی زندگی در کیش، هزینه‌های رستوران گردی، تفریح یا اجاره و خرید خانه در این جزیره بسیار بالا است. به گونه‌ای که این هزینه‌ها با هزینه‌های خرید و اجاره ملک و تفریح در پایتخت ایران برابری می‌کنند.
  7. این منطقه جزو مناطق محروم است که مسافت زیادی با مرکز کشور دارد. پس به راحتی به امکانات مختلفی که در اختیار همه مردم قرار می‌گیرند، دسترسی نخواهید داشت.

نکات مهم زندگی در کیش

اگر تا کنون تجربه زندگی در کیش را نداشته‌اید و هم اکنون می‌خواهید در این جزیره زندگی کنید، باید به نکاتی که در زیر برایتان شرح داده شده‌اند توجه ویژه‌ای داشته باشید:

نکات مهم زندگی در کیش

دوری از خانواده

اولین نکته دوری از خانواده است. اگر به همراه خانواده خود به کیش بیایید، شاید سختی چندانی را متحمل نشوید. افرادی که به تنهایی در کیش اقامت می‌کنند، ممکن است دیرتر به مکان جدید عادت کنند و این برایشان سخت و دلگیر کننده باشد. برای همین باید به فاصله کیش با سایر شهرهای کشور توجه داشته باشید.

هزینه بالای زندگی

نکته دیگر مربوط به کار و زندگی و هزینه‌های بالای زندگی در کیش است. اگرچه هوای کیش هوای خوبی است و نظافت آن به خوبی رعایت می‌شود، اما باید بدانید که برای برخورداری از چنین امکاناتی لازم است هزینه‌های زیادی را کنار بگذارید. پس درآمد خود را آنالیز کنید تا بدانید اصلا می‌توانید در کیش زندگی کنید یا خیر.

آب و هوای شرجی

یکی از چیزهایی که باید با آن سازگار شوید، هوای شرجی این جزیره است. این جزیره در تمامی روزهای سال گرم است. حال میزان این گرما می‌تواند در فصل‌های مختلف متفاوت باشد. باید در نظر داشته باشید که در برخی از ساعت اصلا نمی‌توانید از خانه بیرون بیایید و باید وسایل سرمایشی خوبی را هم تهیه کنید. خیلی از افراد ممکن است پس از مدتی از زندگی کردن در کیش خسته بشوند. اگر می‌دانید که دمدمی مزاج هستید، بهتر است در تصمیم گیری بهتر عمل کنید. افرادی که عاشق آرامش هستند، می‌توانند تا سالیان سال به خوبی در کیش زندگی کنند.

اشتغال در کیش

قبل از سکونت در کیش باید به فکر یک شغل باشید. اگر مهارت ارتباطی خوبی دارید، شغل فروشندگی را امتحان کنید و اگر صیاد خوبی هستید، به فکر صید ماهی و مروارید باشید. شما می‌توانید از تجارت هم درآمد هنگفتی را کسب کنید. حرفه هتل داری و رستوران داری هم حرفه پر درآمدی است.

نکات مهم زندگی در کیش

هزینه زندگی در کیش 1401

زندگی در کیش برای افرادی که بومی این منطقه هستند شاید آسان باشد؛ اما برای افرادی که به این جزیره مهاجرت کرده‌اند چندان آسان نیست‌. افراد مهاجر به زمان نیاز دارند تا شرایط زندگی در محیط را بدانند. این افراد همچنین باید هزینه‌های زیادی را برای استفاده از امکانات و خدمات کیش صرف کنند. البته اگر شهروند کیش باشند، از تخفیفات بهره مند خواهند شد.

در سال ۱۴۰۱ نسبت به امسال هزینه‌های زندگی در این جزیره زیبا و رویایی کمتر بوده است. امروزه تورم، دور بودن کیش از شهرهای کشور و هزار و یک دلیل دیگر باعث شده‌اند که قیمت‌ها در کیش نجومی شوند. به گونه‌ای که افراد برای خرید یک ساندویچ باید ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان را پرداخت کنند. با این حال، افرادی که می‌توانند گلیم خود را به خوبی از آب بیرون بکشند، از زندگی در کیش راضی هستند. هزینه‌های زندگی دانشجویی در سال ۱۴۰۱ در کیش نسبت به هزینه‌های زندگی خانوادگی کمتر بوده است.

سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد صفر تا صد زندگی در کیش صحبت کردیم. این جزیره زیبا و بهشتی شرایط خاصی را برای زندگی در نظر گرفته است. افرادی که می‌خواهند در کیش سکونت کنند، باید کیشاوند باشند و از مزایای شهروندی کیش برخوردار شوند. این جزیره برای حمل و نقل، خرید خانه، کار، تفریح و… قوانینی را در نظر دارد.

در مجموع هزینه‌های گزافی برای خورد و خوراک و زندگی در کیش لازم است. اگر در بهترین محله‌های مرکزی کیش زندگی کنید، باید بودجه خود را برای خرید یا اجاره افزایش دهید. در مورد تمام امور مربوط به زندگی در این جزیره زیبا و گردشگر پذیر نکاتی ارائه شدند که به درد شما متقاضیان زندگی در کیش می‌خورند.

ارسال شده در کیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

روستای باغو کیش کجاست؟

دوشنبه 13 شهریور 1402
یکی از قدیمی‌ترین روستاها و جاهای دیدنی کیش که در جزیره کیش واقع شده است، روستای باغو کیش است. این […]
روستای باغو کیش کجاست | تاریخچه + دیدنی ها و آدرس

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس