باغ وحش مشهد

یکی از جاذبه‌های گردشگری که در هر نقطه از دنیا طرف‌داران خود را دارد، باغ وحش است. شما در سفر به مشهد برای بازدید از باغ وحش باید به باغ وحش وکیل آباد مراجعه کنید و از نزدیک به تماشای حیواناتی بپردازید که قبلاً فقط آن‌ها را در مکعب جادویی تلویزیون دیده‌اید. باغ وحش وکیل آباد مشهد همانند دیگر باغ وحش‌های ایران، دارای انواع گونه‌های جانوری است. ما در این صفحه های هتل قصد داریم به طور کامل در رابطه با باغ وحش مشهد و سایر موارد مرتبط با باغ وحش برای شما اطلاعاتی به اشتراک بگذاریم.

هتل مشهد

تاریخچه باغ وحش مشهد

تنها باغ وحش مشهد، باغ وحش وکیل آباد است که یکی از اولین و بزرگ‌ترین باغ وحش‌های ایران است. سرگذشت این باغ وحش به سال 1339 هجری شمسی برمی‌گردد که اولین باغ وحش مشهد در منطقه خواجه ربیع ساخته شد و پس از چندین سال به علت گسترش مناطق شهری این باغ وحش به پارک جنگلی وکیل آباد در سال 1359 شمسی منتقل شد و مساحت 4000 متر مربع را به خود اختصاص داد. از آنجایی که مشهد یک شهر گردشگری است و باغ وحش مشهد قدمت چند ساله دارد یک اتفاق جالب در مورد این باغ وحش این است که در یک خانواده از پدربزرگ و مادربزرگ تا نوه‌ها با باغ وحش مشهد خاطره دارند؛ زیرا یکی از اولین مقصد‌ها پس از زیارت برای زائران رفتن به باغ وحش وکیل آباد است.

ویژگی‌های باغ وحش مشهد

در باغ وحش وکیل آباد 125 گونه جانوری وجود دارد که 61 گونه پستاندار، 10 گونه آبزیان و 49 گونه پرندگان یافت می‌شود، جمعا 812 نوع حیوان و پرنده وجود دارد. شما در باغ وحش مشهد شاهد انواع آبزیان، پرندگان، پستانداران و خزندگان هستید. در بخش آبزیان، لاکپشت‌های کمیاب و 5 گروه از ماهی‌ها وجود دارد. در گروه پرندگان شما شاهده حیواناتی از جمله شاهین، جغد و عقاب و…هستید؛ یکی از پرنده‌هایی که به شدت برای همه جذاب و چشمگیر است، طاووس است که در باغ وحش وکیل آباد به طور خاص نگهداری می‌شود. گروه پستانداران که شلوغ‌ترین دستهٔ حیوانات است شامل شیر، میمون، گراز، گوزن، ببر، شتر، خوک و… است، شما در این دسته بیننده تایگون عجیب و جالب هستید، تایگون حاصل دو حیوان شیر و ببر است.

دستهٔ آخر خزندگان وهم‌انگیز هستند، عموماً دیدن تمساح و مار و…از نزدیک برای عموم مردم حس ترس عجیبی دارد. تمامی حیوانات در باغ وحش مشهد در قفس مخصوص و مناسب با تمام استاندار‌های لازم نگهداری می‌شوند، در کنار هر قفس یک تابلو وجود دارد که شامل اطلاعاتی همچون نام لاتین، نژاد و گونه حیوان داخل قفس است که شما می‌توانید علاوه بر بودن در کنار قفس‌ها و دیدن رفتار حیوانات با خواندن تابلوی نصب شده اطلاعات کامل‌تری را به دست‌آورید. حتی در برخی موارد شما می‌توانید با هماهنگی با مسئول مرتبط به حیوانات به آرامی به آن‌ها غذا دهید. یکی دیگر از بخش‌های جالب باغ وحش وکیل آباد موزه حیوانات تاکسیدرمی است. مهم‌ترین اقدام صورت گرفته در رابطه با این باغ وحش کمک و فعالیت در جهت تکثیر گونه‌های در حال انقراض است که کمک شایانی به حیات وحش می‌کند.

باغ وحش مشهد

 امکانات رفاهی باغ وحش وکیل آباد

شما به علاوه بازدید از باغ وحش می‌توانید از امکانات رفاهی این مجموعه هم استفاده کنید. این امکانات بدین شرح است:

  • رستوران
  • بوفه‌های متعدد خوراکی
  • سینما 5 بعدی
  • موزه
  • سرویس بهداشتی
  • راهنمای گردشگری
  • استودیو عکاسی
  • پارکینگ
  • مجاورت با ایستگاه اتوبوس

علاوه بر تمام امکانات ذکر شده در جای جای باغ وحش نیمکت‌های بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید در فضای سرسبز بر روی آن‌ها بنشینید و استراحتی به خود بدهید و پرندگان را در حوض تماشا کنید.

قیمت بلیت باغ وحش مشهد

قیمت بلیت باغ وحش از 30 تا 60 تومان برای هر نفر نسبت به موقعیت زمانی متفاوت است. برای افراد بالای 7 سال تهیه بلیت الزامی است. همچنین نکته قابل توجه این است که برای بازدید از خزندگان باید به طور جداگانه بلیت تهیه کنید. یکی از راه‌های گرفتن تخفیف برای خرید بلیت مراجعه به ‌صورت گروهی است که شما می‌توانید با تور‌ گردشگری مشهد به این تخفیف دست یابید. ورودی باغ وحش وکیل آباد برای توریست‌های خارجی رایگان است.

باغ وحش مشهد

آدرس و ساعات کاری باغ وحش مشهد

باغ وحش وکیل آباد در انتهای بلوار وکیل آباد جنب باغ وکیل آباد واقع شده است. ساعات کاری این مجموعه هر روز از ساعت 9 صبح تا ساعات پایانی روز عموماً ساعت 19 است. بهترین زمان بازدید اوایل صبح است در این ساعات حیوانات سرحال هستند و شما ببینده‌ی آن‌ها در موقعیت مناسب هستید. همچنین شما می‌توانید از طریق شماره 05135014433 و صفحات مجازی با آدرس mashhadzoo_official با مسئولین باغ وحش وکیل آباد ارتباط برقرار کنید.

راه‌های رسیدن به باغ وحش

از آنجایی که عموم زائرین اقدام به رزرو هتل های مشهد در نزدیکی حرم می‌کنند راه‌های رسیدن به باغ وحش بر اساس فاصله با حرم سنجیده می‌شود پس لازم است که بدانید باغ وحش مشهد تا حرم مقدس تقریباً 20 کیلومتر فاصله دارد که بر اساس سرعت رانندگی حدوداً 30 دقیقه طول می‌کشد.

برای رفتن به باغ وحش از طریق مترو لازم است که در ایستگاه بسیج وارد خط 1 شوید و سپس در ایستگاه وکیل آباد خارج شده و با کمی پیاده روی خود را به باغ وحش برسانید. برای استفاده از پایانه اتوبوس‌رانی می‌توانید با استفاده از خط 12 مستقیماً به باغ وحش بروید. همچنین شما با تاکسی و خودروی شخصی با کمک اپلیکیشن‌های مختلف مسیر‌یابی می‌توانید خود را در کمترین زمان به باغ وحش وکیل آباد برسانید.

باغ وحش مشهد

مقاصد گردشگری نزدیک باغ وحش

بازدید از باغ وحش عموماً 3 و 4 ساعت زمان می‌گیرد و فقط نیمی از روز شما را به خود اختصاص می‌دهد پس اگر قصد دارید پس از بازدید از باغ وحش وکیل آباد در همان نزدیکی به تفریح دیگری بپردازید توصیه ما به شما رفتن به مکان‌های تفریحی نزدیک به باغ وحش به شرح زیر است.

  • پارک وکیل آباد
  • شاندیز مشهد
  • پارک چهل بازه
  • پارک ملت
  • سرزمین موج‌های خروشان
  • کارتینگ ارشاد
  • ییلاق طرقبه

باغ وحش مشهد

سخن پایانی

در این بلاگ از مجموعه بلاگ‌های مجله گردشگری سایت‌ های هتل به بررسی باغ وحش مشهد پرداخته شد. ما در این نوشته برای شما به شرح اطلاعاتی از جمله بررسی حیوانات باغ وحش مشهد، قیمت بلیت، ساعات کاری و…پرداختیم و تلاش شد تا شما از هر آنچه که لازم است، قبل از مراجعه بدانید اطلاع پیدا کنید. حتماً در هنگام مراجعه به ساعت کاری باغ وحش دقت کنید عموماً از نیم ساعت قبل از غروب آفتاب دیگر فروش بلیت صورت نمی‌گیرد. حتماً در هنگام بازدید از حیوانات با آن‌ها مهربان باشید و هرگز بدون هماهنگی و اطلاع مسئولین باغ وحش اقدام به دادن چیزی از جمله خوراکی به حیوانات نکنید. حتماً از این باغ وحش که در این سال‌ها به شدت مورد کم لطفی و بی مهری قرار گرفته است بازدید کنید. ما پاسخگوی سؤالات و پذیرای نظرات شما همراهان گرامی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پارک مینیاتوری مشهد؛ تماشای معماری همراه ظرافت

دوشنبه 16 مرداد 1402
پارک مینیاتوری مشهد، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر مقدس مشهد است که در آن ماکت‌های کوچک از بنا‌های تاریخی و […]
پارک مینیاتوری مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس