جاهای دیدنی مشهد در شب: زیبایی هایی که در تاریکی می درخشند

مشهد از آن شهرهایی بوده که علاوه بر سیاحت، شما می توانید برای گشت و گذار نیز به جاهای تفریحی آن در شب مراجعه کنید. اما به دلیل هوای گرم در فصل تابستان و همچنین برودت هوا در فصل زمستان، بسیاری از افراد به دنبال مکان های دیدنی و تفریحی هستند که بتوانند در شب به آن جا بروند. در این بخش ما می خواهیم به معرفی جاهای دیدنی مشهد در شب بپردازیم

کوه پارک مشهد

کوه پارک مشهد یک پارک بسیار بزرگ بوده که در دامنه کوه احداث شده است. دارای پوشش گیاهی فوق العاده و همچنین آلاچیق های بسیار زیادی می باشد. برای دورهمی های دوستانه و حتی پیاده روی در شب یکی از ایده آل ترین پارک های مشهد است. مساحت این پارک 3 برابر پارک ملت مشهد و حدود 250 برابر یک زمین فوتبال است.

شاید بتوان گفت بزرگترین مکان تفریحی مشهد برای پیاده روی و دوچرخه سواری است. آبشار های مصنوعی و انواع کار فود ها در خدمت مردم و مسافرین می باشند. همچنین وسایل بازی برای کودکان نیز وجود دارد. اما تنها ایراد آن دور بودن از شهر است که برای همه افراد ممکن نیست. البته تردد با اتوبوس و ماشین های شخصی آسان است.

کوه پارک، یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد در شب

حرم امام رضا

بارگاه مطهر امام رضا علیه السلام همه ساله میلیون ها زائر را از سراسر ایران و جهان پذیرا است و یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد در شب شناخته می شود؛ چراکه آرامش این مکان مذهبی در شب دو چندان می‌شود. اما علاوه بر این، طبقه زیر زمین حرم مطهر درست جایی که امام در آن جا دفن شده اند هم از جمله مکان های آرامش بخش برای زیارت است. برای ورود به زیر زمین باید از پله های برقی پایین بروید و به طبقه پایین حرم وارد خواهید شد.

اگر در شب قصد بیرون رفتن و یا زیارت دارید پیشنهاد می کنیم سری به طبقه پایین حرم بزنید. بسیاری از افراد معتقدند که زیارت در این طبقه راحت تر است.

روف گاردن هتل درویشی مشهد

هتل درویشی یکی از معتبرترین و بهترین هتل های مشهد می‌باشد. این هتل با معماری زیبا و خدمات برجسته خود، جزء مقاصد مورد علاقه زائران و مسافران به شهر مذهبی مشهد محسوب می‌شود.

روف گاردن هتل درویشی مشهد یکی از جاهای دیدنی مشهد در شب و روز می‌باشد. در طبقه بالای هتل درویشی، روف گاردنی فاخر و زیبا قرار دارد که یک مکان آرامش‌بخش و دلچسب برای صرف غذا میهمانان است. این محیط شامل باغچه‌های چمن‌زار، گل‌ها و درختان سبز است. ویوهای شب از این نقطه فوق‌العاده زیبا می‌باشد. نورپردازی زیبا و شفافیت نور در بناها و معابر شهر مشهد باعث می‌شود که نمای شبی این شهر بسیار دلنشین و جذاب باشد. همچنین، وجود حرم مطهر امام رضا (ع) که در شب با نورهای خیره‌کننده نمایان می‌شود، حس و حالی معنوی و آرامیش بخش برای افراد دارد.

روف گاردن هتل درویشی مشهد

پارک ملت مشهد

پارک ملت که در واقع یکی از بزرگترین پارک های مشهد برای پیاده روی، ورزش و استفاده از خدمات شهربازی محسوب می گردد، یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد در شب است. پارک ملت مشهد 720 هزار متر مربع وسعت دارد و دارای زمین چمن، استخر، زمین فوتبال، والیبال و بسکتبال می باشد.

قسمتی از پارک به نام باغ رز برای بانوان خدمت رسانی می نماید. چرخ و فلک با ظرفیت 450 نفر از مهیج ترین تفریحاتی است که می توانید در سفر به مشهد آن را تجربه نمایید. ترن هوایی، سورتمه و سالتو نیز حس هیجان انگیزی را برای افرادی که برای اولین بار تجربه نموده اند، تداعی می نماید.

پارک ملت یکی از مراکز تفریحی مشهد در شب

سرزمین موج های آبی

شاید برایتان باور نکردنی به نظر برسد ولی سرزمینم موج های آبی یکی از جاهای دیدنی مشهد در شب محسوب می‌شود. شما می‌توانید در شب های زمستان به سرزمین موج های آبی بروید و از تفریح بی نظیر و به یاد ماندنی برخوردار شوید. سرزمین موج های آبی با نام بزرگترین پارک آبی در ایران شناخته می‌شود و مسافران زیادی ترجیح می‌دهند برای یک بار هم که شده از این مکان دنج بازدید کنند و تفریح مهیجی را تجربه نمایند.

پارک آبی مشهد مخصوص افرادی است که علاقه بسیار زیادی به شنا و سرسره سواری دارند. همچنین اگر از دردهای عضلانی رنج می برید و یا با افراد سالخورده به مشهد سفر نموده اید می توانید با مراجعه به سرزمین موج های آبی یک کادوی خاص به همراه سالخورده خود بدهید. قطعا چه چیزی بهتر از ماساژ در آب گرم، سنا و جکوزی برای او بهتر خواهد بود؟

مرکز خرید الماس شرق مشهد

الماس شرق مشهد از زیباترین جاهای دیدنی مشهد در شب است. البته لازم به ذکر است که این مرکز خرید از ساعت 9 صبح الی 11 شب به کلیه هموطنان عزیز که زائر امام رضا علیه السلام هستند، خدمت رسانی می نماید اما نمای زیبای این مرکز خرید در شب بی نظیر است. شما می توانید خشکبار، پوشاک، صنایع دستی، قالیچه و هر چه که فکرش را بکنید از این مرکز خرید تهیه کنید. شهربازی، آکواریوم با آب شور و سینما نیز به جنبه های تفریحی این مرکز خرید افزوده است.

مرکز خرید الماس شرق مشهد از مراکز دیدنی مشهد در شب

طراحی ظاهری آن تلفیقی از معماری سنتی و مدرن می باشد. تعداد طبقات آن 6 طبقه بوده و شما می توانید تا ساعات طولانی سرگرم شوید. اما نگرانی بسیاری از افراد بابت پارکینگ و تردد در خیابان های مشهد است که باید خوشبختانه خدمتتان عرض کنیم که این مرکز خرید دارای 1300 ظرفیت ماشین جهت پارک کردن بوده و در صورت ظرفیت خالی می‌توانید خودروی خود را پارک نمایید.

مرکز خرید الماس شرق مشهد از جاهای دیدنی مشهد در شب

روف گاردن پانوراما هتل رز درویشی

روف گاردن پانورما هتل رز درویشی مشهد یک مکان منحصر به فرد و زیبا در قلب شهر مشهد است. این مکان یکی از آرامش بخش ترین جاهای دیدنی مشهد در شب می باشد، چراکه هتل رز درویشی، جزو هتل های مشهد نزدیک حرم مطهر امام رضا (ع) می باشد و دارای ویوی بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای از حرم است که برای مسافران و زائران بسیار جذاب است.

در طبقه بالای هتل رز درویشی، روف گاردن پانورما واقع شده و از این نقطه، می‌توان به نمایی فوق‌العاده از حرم مطهر امام رضا (ع) دست پیدا کرد. وقتی شب فرا می‌رسد، نورهای شگفت‌انگیز حرم مطهر به وضوح مشاهده می‌شوند و این ویوی شبانه ویژه‌ای را ایجاد می‌کند.

روف گاردن پانوراما هتل رز درویشی

بام هفت تیر

برای قرارهای عاشقانه و حتی پیدا کردن یک مکان مناسب برای لوکیشن عکاسی در مشهد پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده سری به بام هفت تیر مشهد بزنید. پارک پلکانی باباکوهی نام دیگر این پارک می باشد که برای بسیاری از افراد به این نام شناخته شده است و از معروف ترین جاهای دیدنی مشهد در شب شناخته می شود.

برای آن دست از اشخاصی که علاقه به کوه پیمایی دارند و در عین حال دوست دارند که هوایی تازه روح آن ها را نوازش دهد، پیشنهاد می کنیم سری به پارک هفت تیر و بام های مشهد بزنید. پارک هفت تیر یکی از جاهای دیدنی مشهد در شب بوده که در فصل تابستان علاقمندان بسیار زیادی دارد.

آنچه که این مکان تفریحی را در شب زیبا نموده است، منظره و چشم انداز آن به شهر است. شما می توانید زاویه دوری از ساختمان ها و هیاهوی شهر را مشاهده کنید. شاید برای بچه ها و کودکان این مکان جذاب به نظر نرسد و دوست داشته باشند در شهربازی های مشهد تجربه بازی با وسایل مختلف را تجربه کنند.

بام هفت تیر، یکی از مکان های دیدنی جذاب در شب

طرقبه و شاندیز

رستوران های شاندیز و طرقبه مشهد زبانزد کلیه مسافران و زائران شده است به طوری که در سفرهای دوم و سوم خود تمایل دارند از کباب های آن نوش جان کنند. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم که آش سنگی میل کنید تا در هنگام شب خواب سبکی داشته باشید.

خرید بلیط هواپیما و اتوبوس

برای دورهمی های شبانه خصوصا اگر با چند خانواده به مشهد سفر نموده اید، پیشنهاد می کنیم که از این مکان که یکی از جاهای دیدنی مشهد در شب به شمار می رود، بازدید کنید و علاوه بر سرو شام، می توانید تفریحات جذاب و هیجان انگیزی را تجربه نمایید.

باغ های طرقبه از بی نظیر ترین مکان های دیدنی مشهد در شب

کوه های خلج

از دیگر جاهای دیدنی مشهد در شب می توان به کوه های خلج اشاره کرد. شما باید یک مسیری را کوه پیمایی کنید تا به این هفت حوضچه برسید. اما اگر بخواهید درست به نقطه کوه برسید باید 7 کیلومتر از شهر مشهد فاصله بگیرید و به شهرک سیدی روانه شوید که در شب این کار ممکن نیست. اما می توانید تا اواسط آن بروید و در هوایی تازه ذهن خود را از هرگونه تشویش آزاد کنید. کوه پیمایی و پیاده روی علاقمندان خاصی دارد. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم که کافه گردی را در لیست تجربیات خود در سفر به مشهد قرار دهید.

کوه های خلج با هفت حوضچه مسلسل وار تجربه تفریح در شب

جمع بندی

طرقبه، چالیدره، پارک کوه سنگی، کوه های خلج، بام هفت تیر، مرکز خرید الماس شرق مشهد و همچنین زیر زمین حرم مطهر امام رضا علیه السلام ،کوه پارک از برجسته ترین جاهای دیدنی مشهد در شب به شمار می روند. مراکز خرید مشهد در شب دارای تنوع گسترده ای است که در اطراف حرم بسیاری از آن ها به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می نمایند.

7 دیدگاه برای “جاهای دیدنی مشهد در شب: زیبایی هایی که در تاریکی می درخشند

  1. مشهد عالی هستش من تمام این جاهارورفتم روستای کنگ روفراموش کردید چالیدره جزو عمرت حساب نمیشه ….

    1. سلام دوست عزیز. بله مشهد جاذبه های گردشگری زیادی داره. ما 8 مورد رو نام بردیم ولی خیلی زیادن.

    1. سلام . ما هشت مورد از جاهای دیدنی مشهد در شب رو نام بردیم. قطعا اگر میخواستیم همه رو نام ببریم این یک لیست طولانی میشد.

  2. تبلیغ هتلهای درویشی بود دیگه چون چندتاس تو شب تعطیلند ظاهرا دوسه تاش رو تاحالا نرفتی یا شب شما از3-4عصررشروع میشه

    و

  3. سلام چرا اطلاعات غلط میدید کوه پارک نه آلاچیق داره نه آب آشامیدنی نه فود کاروان فقط چندتا غرفه بلال فروشی داره لطفاً قبل از انتشار خودتون یه سر بزنید

  4. یعنی واقعا شاندیز هیچی واسه دیدن نداره ولی طرقبه ؟؟؟؟؟؟؟واقعا براتون متاسفم تبعیض به این تابلویی؟؟!!!!؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جنگل حرا قشم جنگلی شناور روی آب

یکشنبه 23 مهر 1402
جزیره عجایب هفتگانه ایران، یعنی قشم، دارای جاذبه‌های فراوانی است. اما جنگل حرا قشم از میان تمام این تمام جاذبه‌ها […]
جنگل حرا قشم

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس