معرفی بام های شهر مشهد!

مشهد یکی از بزرگترین شهر های توریستی و بزرگ ایران می باشد که جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی دارد. یکی از این جاهای دیدنی مشهد، بام های مشهد است. مکان هایی که در آن می توان از شلوغی و هیاهوی شهر بزرگ مشهد برای آرامش بیشتر ساعاتی را به آن جا رفت و از منظره و ارتفاعات زیبای بام های مشهد لذت برد. در این مقاله ما به معرفی بام های شهر مشهد همراه با آدرس، مسیر رفت و آمد با ماشین و برخی اطلاعات دیگر درباره بام های مشهد پرداخته ایم.

معرفی بام های شهر مشهد

بام های مشهد کجاست؟

بام های مشهد، از جمله جاهای دیدنی مشهد در شب هستند که از جمله این بام ها می توان به : بام هفت تیر(پلکان باباکوهی)مشهد، بام خورشید در هاشمیه مشهد، بام صیاد شیرازی یا قله زو مشهد، بام خلج مشهد و بام طرقبه نیز اشاره کرد.

بام هفت تیر مشهد

اگر می خواهید ساعاتی را از هیاهوی شهر دور باشید و در مکانی خلوت کنید ما به شما بام هفت تیر مشهد یکی از جذاب ترین بام های مشهد را پیشنهاد می دهیم. برای دسترسی به بام هفت تیر مشهد می توانید از انتهای بولوار هفت تیر به پلکان باباکوهی رسیده و برای رسیدن به این منطقه از بخش کوه نوردی یا پله هایی تعبیه شده و یا بخش ماشین رو که برای پارک ماشین نیز در نظر گرفته شده از تماشای مشهد در این بام لذت ببرید. مسیر پلکانی که در این بام وجود دارد موجب شده تا تمامی سنین بتوانند از این بام بسیار زیبا استفاده کنند و در ارتفاعات این بخش از مشهد، عکس های یادگاری در کنار عزیزانشان ثبت نمایند. عکس بام هفت تیر مشهد را می توانید در ادامه این متن مشاهده کنید. اما اگر علاقه مند به کوهنوردی هستید می توانید با استفاده از تجهیزات کوهنوردی از بخش کوه به قله این کوه دست یابید و در بام هفت تیر مشهد به نظاره زیبایی های این شهر زیبا بنشینید. در نزدیکی این بام یکی از مراکز خرید معروف شهر مشهد برج تجاری آرمیتاژ هم قابل مشاهده است.

  • آدرس بام هفت تیر(پلکان باباکوهی)مشهد: آب و برق، خیابان لاله، لاله نهم، خیابان هفت تیر 46
بام هفت تیر(پلکان بابا کوهی)مشهد-معرفی بام های شهر مشهد

بام خورشید مشهد

از نمونه های دیگر بام های مشهد می توان به بام زیبای خورشید مشهد واقع در هاشمیه با ارتفاعات خوش آب و هوا و منظره ای زیبا اشاره کرد اگر با وسیله شخصی قصد رفتن به این منطقه را دارید خیالتان از بابت پارک وسیله خود آسوده باشد اما جهت پارک ماشین خود پرداخت مبلغ بسیار کم برای استفاده از پارکینگ ضروری است، امکانات رفاهی متعددی در بام خورشید مشهد همچون پارکینگ، آلاچیق، وسایل بازی کودکان، کافه، پیست دوچرخه سواری، سرویس بهداشتی و… وجود دارد که راحتی و لحظات خوشی را برایتان رقم خواهد زد.

  • آدرس بام خورشید مشهد:  مشهد، انتهای بلوار هاشمیه، کوهستان پارک خورشید
بام خورشید مشهد-بام های مشهد

بام صیاد شیرازی مشهد

بام صیاد شیرازی یکی از مرتفع ترین بام های مشهد می باشد.در موقعیت جغرافیایی قرار دارد که به نام قله زو هم شناخته می شود. کوهنوردان جهت گذراندن یک روز زیبا به دره های عمیق و کوه های مرتفع این بام می روند. بر خلاف دو بام قبلی، مسیر بام صیاد شیرازی پله ندارد و جهت رفتن به این بام زیبا باید کوهپیمایی نمایید.

  • آدرس:  مشهد، انتهای بلوار صیاد شیرازی
بام صیاد شیرازی مشهد-بام های مشهد

بام خلج مشهد

یکی دیگر از بام های مشهد می توان به بام زیبای خلج در نزدیکی پارک هفت حوض اشاره نمود. دارای 7 حوضچه است که با صدای جریان آب روح را نوازش می کند.سالانه گردشگران زیادی به این مکان دل انگیز سفر می کنند و ساعاتی از اوقات خوش خود را در آنجا می گذرانند.

  • آدرس: جاده خلج، 7 کیلومتری جنوب شرقی مشهد
بام خلج مشهد-بام های مشهد

بام طرقبه مشهد

بام طرقبه مشهد از دیگر بام های مشهد است. این بام در منطقه تقریبا کوهستانی قرار دارد، مسیر رسیدن به بام طرقبه را باید باماشین طی کنید. جهت استراحت و بیشتر لذت بردن از محیط اطراف بام طرقبه مشهد می توانید از کافه این بام زیبا استفاده کنید.در نزدیکی این بام مجتمع تجاری گیلاس طرقبه و هتل بام طرقبه نیز می باشد.

  • آدرس: استان خراسان رضوی، طرقبه، خیابان طرقدر، کوهساران
بام طرقبه مشهد-بام های مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قیمت و منو صبحانه هتل درویشی مشهد

یکشنبه 26 تیر 1401
هتل درویشی مشهد با دارا بودن تمام امکانات و امتیازات از معماری و دکوراسیون لوکس و پیشرفته گرفته تا اتاق […]
صبحانه هتل درویشی

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس