چشم انداز زیبای شب در پلکان بابا کوهی مشهد

پلکان بابا کوهی مشهد، یکی از زیباترین جاهای دیدنی مشهد می‌باشد که در منطقه کوه‌های آب و برق قرار دارد. در منطقه بوستان بابا کوهی، یک مسیر پلکانی از پایین تا رأس کوه ساخته شده است که این مسیر برای یک تفریح و کوهپیمایی خانوادگی بسیار مناسب می‌باشد و چشم انداز زیبایی از شهر مقدس مشهد را به نمایش می‌گذارد. این بلاگ از مجله گردشگری سایت ‌های هتل به طور ویژه به پلکان بابا کوهی شهرداری مشهد اختصاص دارد. در ادامه کلیه اطلاعات این منطقه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

درباره پلکان بابا کوهی مشهد

پلکان بابا کوهی مشهد در سال 1398 در بخش غربی این شهر در ارتفاعات تأسیس شد. این پلکان‌ها دیواره‌هایی از کوه‌های معروف بینالود دارند. پوشش گیاهی پلکان بابا کوهی بسیار متنوع است و شما در این منطقه سرسبزی متنوعی را مشاهده می‌کنید. تعداد پله‌هایی که برای رسیدن به این منطقه باید طی کنید 440 عدد است، که نام این منطقه بر اساس همین پله‌ها تعیین شده است.

در این منطقه جذاب تفریحی، امکانات تفریحی و رفاهی زیادی برای گردشگران وجود دارد. از امکانات پلکان بابا کوهی مشهد می‌توان به مواردی اعم از پارکینگ، آبخوری، سرویس بهداشتی، بوفه، وسایل بازی کودکان، فروشگاه و سکوی مناسب برای نشستن اشاره کرد. به دلیل حضور حراست در این تفرجگاه، پلکان بابا کوهی شهرداری مشهد کاملاً امن است.

پلکان بابا کوهی مشهد

پلکان بابا کوهی مشهد کجاست؟

یکی از اولین سؤال‌های گردشگران در رابطه با این جاذبه گردشگری، موقعیت مکانی است. در پاسخ به سؤال «پلکان بابا کوهی مشهد کجاست؟» باید به شما بگوییم که مردم محلی شهر این منطقه را زیاد با نام پلکان بابا کوهی نمی‌شناسند؛ زیرا در بین مردم مشهد اسامی، بام هفت تیر، پلکان بابا کوهی شهرداری مشهد و کوه‌های آب و برق بیشتر رواج دارد.

آدرس دقیق پلکان هفت تیر مشهد واقع شده در: پایان بلوار هفت تیر، هفت تیر 44 می باشد.

راه‌ های رسیدن به پلکان بابا کوهی مشهد

بام هفت تیر مشهد آدرس بسیار قابل دسترسی ای دارد. برای رسیدن به کوه‌های آب و برق روش‌های متنوعی وجود دارد. برای اینکه شما در انتخاب مسیر راحت باشید در ادامه تمامی روش‌های موجود در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای درک بهتر، تمامی روش‌های گفته شده بر اساس شروع مسیر از حرم امام رضا (ع) بیان می‌شود. از دیگر امکانات پلکان بابا کوهی مشهد باید به همین تنوع مسیر و نزدیکی به ایستگاه‌های مختلف اشاره کنیم.

نحوه دسترسی به پلکان بابا کوهی مشهد با ماشین

  • برای رسیدن به این مقصد با خودرو، در ابتدا از مبدا حرم مطهر، با عبور از زیر گذر حرم خود را به خیابان آیت الله شیرازی و سپس میدان شهدا برسانید.
  • در طی مسیر باید خیابان دانشگاه، میدان سعدی و میدان شریعتی را رد کنید تا به بلوار احمد آباد برسید.
  •  پس از اینکه در بلوار احمد آباد، میدان فلسطین را رد کردید، وارد بلوار شهید محمد منتظری شوید. حالا در این بخش از زیر گذر میدان جمهوری حرکت کنید و بعد از بلوار شهید کاوه، به میدان شهید جوان وارد شوید.
  • بلوار شهید فکوری و میدان سید آل شهیدی را رد کنید تا به میدان دلاوران برسید. در این مسیر از میدان یادگاران و میدان هشتم شهریور، گذر کنید و در داخل بلوار هفت تیر مسیرتان را ادامه دهید.
  • در بلوار هفت تیر خود را به هنر 10 برسانید، در نهایت شما به مقصد می‌رسید.
پلکان بابا کوهی مشهد

نحوه دسترسی به پلکان مشهد با مترو

  • برای رسیدن به آدرس پلکان هفت تیر مشهد، لازم است که در ایستگاه اتوبوسی که در رو گذر حرم قرار داد، سوار اتوبوس‌های BRT شوید و در ایستگاه میدان بسیج پیاده شوید.
  • در ایستگاه میدان بسیج مترو با استفاده از خط 1 مترو خود را به ایستگاه هفت تیر برسانید.
  • در ایستگاه هفت تیر از مترو خارج شده و سوار یکی از خطوط: خط 1094 (انتهای شاهد_ انتهای بلوار لادن) یا خط 94 (پایانه آزادی _ کوی آب و برق) بشوید.
  • در ایستگاه قبل از میدان هشتم شهریور از اتوبوس پیاده شوید و ادامه مسیر را با پای پیاده طی کنید.

راه های رسیدن به بوستان بابا کوهی با اتوبوس

برای رسیدن به پلکان بابا کوهی مشهد با اتوبوس خطوط زیاد و متنوعی وجود دارد. در ادامه یک مسیر مهم برای رسیدن به این مقصد از حرم امام هشتم شیعیان در اختیار شما قرار می‌گیرد:

  • به ایستگاه شیرازی یا همان حرم مطهر بروید، سپس سوار خط BRT در پایانه الهیه_ پایانه مصلی شوید.
  • با رسیدن به ایستگاه خیابان جلال آل احمد، باید سوار اتوبوس‌های خط 94 پایانه آزادی و کوی آب و برق شوید تا به ایستگاه اتوبوس بلوار شهید قاضی زاده برسید. از آنجا تا پلکان مسیر زیادی نیست و برای پیاده روی بسیار جذاب است.

راه دسترسی به کوه های هفت تیر مشهد با تاکسی

می‌توانید با تاکسی‌های مختلف این شهر، خود را به این منطقه تفریحی برسانید. عموماً رانندگان تاکسی به طور دقیق از آدرس پلکان بابا کوهی مشهد اطلاع دارند. با گفتن پلکان بابا کوهی شهرداری مشهد، تمامی تاکسی‌ها متوجه منظور شما می‌شوند.

پلکان بابا کوهی مشهد

ساعت بازدید پلکان بابا کوهی مشهد

ساعت بازدید پلکان بابا کوهی مشهد، 24 ساعته است و شما در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید به این منطقه بروید و به تفریح بپردازید. البته بهتر است قبل از سفر آب و هوا را چک کنید. اگر به دنبال تلفن پلکان بابا کوهی مشهد هستید، باید بدانید که شماره تلفنی برای این مجموعه وجود ندارد. اما لازم به ذکر است که بدانید، پلکان بابا کوهی شهرداری مشهد، در زیر نظر شهرداری اداره می‌شود.

هتل های نزدیک پلکان بابا کوهی مشهد

برای رزرو هتل مشهد می‌توانید از خدمات های هتل بهره‌ مند شوید تا به غیر از تفریح و گردش، اقامتی لذت بخش نیز داشته باشید. در میان هتل هایی که در نزدیکی پلکان بابا کوهی مشهد قرار دارند می توانیم به هتل های زیر اشاره کنیم:

سلایق افراد در تفریح بسیار متفاوت است. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به تفریحاتی مثل کوهپیمایی، پیاده روی و وقت گذرانی در طبیعت علاقه دارید، پلکان بابا کوهی مشهد یکی از گزینه‌های مناسب برای سفر شما است.

تفریح در این منطقه بسیار آسان هست و سختی خاصی ندارد. حتماً در طی این تفریح جذاب با طبیعت مهربان باشید و در پروسه بالا رفتن از پله‌ها مراقب سلامتی خودتان و همراهانتان باشید. اگر ابهامی در رابطه با این جاذبه از شهر مشهد دارید، با ما در میان بگذارید، کارشناسان سایت های هتل پاسخگوی شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فرودگاه قشم فرودگاهی بین المللی در ایران

شنبه 15 مهر 1402
فرودگاه قشم ، به عنوان یکی از پرترددترین فرودگاه‌های جزیره قشم در جنوب ایران، واقع شده است. این فرودگاه که […]
فرودگاه قشم

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس