قوانین و مقررات هتل ها در زمان اقامت

زمانی که فردی تصمیم به رزرو هتل می کند، علاوه بر امکانات آن باید به قوانین و مقررات هتل مورد نظر توجه کند. چرا که ممکن است در صورت نادیده گرفتن آن ها و اطلاع نداشتن از آن ها وی در زمان اقامت با مشکل روبه رو شود. بنابراین هر مسافری قبل از اقدام به رزرو هر هتل بایستی ابتدا ظوابط و شرایط آن هتل را مطالعه کند و آشنایی کاملی با آن ها داشته باشد. در این قسمت وبلاگ گردشگری Hihotel قوانین و مقرراتی که یک مسافر باید برای رزرو هتل در مشهد با آشنایی داشته باشد را بیان کرده است. با ما همراه باشید:

قوانین و مقررات هتل

قوانین و مقررات هتل ها که در زمان اقامت در هتل های مشهد بایدآن ها را رعایت کرد:

مسافر چه مدت میتواند اتاق رزرو شده را در اختیار داشته باشد؟

مسافر می تواند از تاریخی که اتاق را رزرو کرده در ساعت 14 هم آن روز اتاق را تحویل بگیرد و باید در ساعت 12 روزی که تاریخ اقامت در اتاق تمام می شود، اتاق را ترک کند.

هزینه ی رزرو اتاق :

مسافر لحظه ی تحویل اتاق می بایست هزینه یک شب اقامت را به هتل پرداخت کند در این صورت اجازه ی اقامت به مسافر داده می شود.

واچر( برگه ی تایید کننده ی رزرو):

رسید تحویل داده شده به مسافر برای تایید مشخصات او در هتل است که واچر نیز گفته می شود . مسافر باید توجه داشته باشد که این برگه باید مهر مورد تایید رزرو را داشته باشد، تا دارای اعتبار باشد.

در چه شرایطی رزرو انجام می شود؟

  • زمانی که مسافر اتاق را رزرو کرد باید اقدام به واریز وجه مورد نظر کند و می بایست از طریق مجراهایی که هتل تعیین می کند وجه را واریز کند و پس از واریز مبلغ، هتل را در جریان این واریز قرار دهد.
  • هتلی که برای اقامت مسافر در نظر گرفته شده است، باید بعد از اینکه تایید واریز را از مسافر گرفت و عکس فیش واریزی را دریافت کرد، کار تایید فیش و همچنین اقدام به رزرو اتاق برای مسافر را انجام دهد.
  • در صورتی که مسافر در زمان مقرر برای اقامت در هتل مراجعه نکند و یا در صورتی که با تور گردشگری قصد عزیمت دارد. اگر در تاریخ مورد نظر نتواند مستقر شود هزینه ی اقامت بازگشت داده نمی شود و هتل مسئولیتی در این خصوص ندارد.
  • تورهای گردشگری مقررات خاصی دارند که باید نسبت به مطالعه ی مقررات آنها اقدام کنید تا مشکلی در ارتباط با رزرو اتاق و مسیر طی شده هتل پیش نیاید.
  • توجه داشته باشید هزینه کودکان پایین تر از3 سال رایگان است و کودکانی بین سنین 3 تا 8 سال هستند هزینه ی این افراد نصف هزینه یک فرد بالغ است.
  • نرخ ارزش افزوده هتلها 9 درصد می باشد، در صورتی که مالیات هتل ها افزایش پیدا کند، نرخ 9 درصد از مسافران دریافت می شود و مسافر می بایست هزینه ی اضافه ی ذکر شده را پرداخت نماید.

شرایط پذیرش هتلها

شرایط پذیرش و قوانین و مقررات هتل
  • مسافران در زمان پذیرش باید مدارک شناسایی معتبر به همراه داشته باشند در غیر این صورت از پذیرش آنها خود داری می شود.
  • رعایت شئونات اسلامی از واجبات هتل است، در صورتی که رعایت این مسئله صورت نگیرد پذیرش مسافر لغو می شود.
  • اگر مسافر قصد اقامت بیشتر در هتل را داشته باشد، باید قبل از ساعت 18 روز قبل از اتمام اقامت مراتب را پذیرش اعلام کند و 50 درصد هزینه را پرداخت کند و سپس پس از تایید، هزینه ی کامل را پرداخت کند.

در صورتی که مسافر بعد از تایم ذکر شده قصد اقامت بیشتر داشته باشد، نمی تواند اتاق را بیشتر رزرو کند، مگر اینکه آن اتاق را شخص دیگری رزرو نکرده باشد.

پذیرش مجرد در هتل

در صورتی که مرد یا زنی به تنهایی قصد داشته باشند در هتل اقامت کند، هتل های مشهد با توجه به قوانین و مقررات این امکان را قرار داده اند، تا تنها با داشتن کارت ملی یا شناسنامه و مدارک لازم دیگر اتاق خود را تحویل بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشور ترکیه، کشوری اوراسیایی

شنبه 20 دی 1399
کشور ترکیه، کشوری اوراسیایی می باشد که دارای دو بخش بزرگ و کوچک می باشد. بخش بزرگ آن در جنوب […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس