کشور ترکیه، کشوری اوراسیایی

کشور ترکیه، کشوری اوراسیایی می باشد که دارای دو بخش بزرگ و کوچک می باشد. بخش بزرگ آن در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه که آناتولی یاآسیای کوچک می باشد، واقع شده است و بخش کوچک آن با نام تراکیه در در جنوب شرق آسیا و منطقه بالکان قرار گرفته است. این کشور به دلیل واقع شدن در منطقه ای حساس، دارای موقعیت جغرافیایی و راهبردی بسیار خوبی می باشد. همچنین کشور های زیادی همچون ایران، از این کشور برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می کنند.

ترکیه

آب و هوای کشور ترکیه

ترکیه نیز کشوری کوهستانی می باشد و در طول سال نسبتا پر باران است. این کشور دارای آب و هوایی جلگه ای است و همین عامل سبب شده است که مقصد گردشگری بسیاری از توریست ها و گردشگران قرار بگیرد.

جمعیت کشور ترکیه

این کشور با توجه به سرشماری که در سال 2020 انجام شده است دارای جمعیتی بالغ بر 84 میلیون نفر است که تعداد زیادی حدود 75 تا 85 درصد از آن ها سنی و 15 تا 25 درصد از آنها علوی می باشند. این کشور یک کشوری لائیک است اما تعداد زیادی از شهروندان آن به دین اسلام روی آورده و پایبند آن هستند.

زبان مردم ترکیه

در این کشور مردم اغلب به زبان رسمی ترکی صحبت می کنند. همچنین برخی از آن ها از زبان های عربی و کردی و گویش های اقلیت های قومی نیز استفاده می کنند. زبان نوشتاری مرسوم در ترکیه از زمان تشکیل شدن اسن کشور در سال 1302 هجری شمسی توسط آتاترک نوشته شده است.

فرهنگ مردم ترکیه

از عواملی که بر روی فرهنگ مردم ترکیه بسیار تاثیر داشته است، می توان ازموقعیت جغرافیایی و نزدیکی به کشور های اروپایی و ورود توریست ها مسافران بسیار به این کشور نام برد. مردم ترکیه مردمی بسیار مهمان نواز و مهربان می باشند. دراین کشور ازدواج کردن سبک های مختلف و جالبی دارد. مرد در خانواده تعیین کننده و رئیس خانواده محسوب می شود. زن نیز پس از ازدواج فامیلی شوهر برای او به ثبت می رسد. یکی از قوانین بسیار جالب در کشور ترکیه، غیر قانونی بودن چند همسری می باشد و تمامی ازدواج ها باید در ادارات به ثبت برسند.

فر هنگ مردم ترکیه

ازدواج و رسم ورسومات رایج در ترکیه

 مراسم خواستگاری و آشنایی دختر و پسر به گونه ایست که ابتدا این دونفر با هم آشنا شده و به توافق می رسند و سپس خانواده ها را از این امر با خبر می کنند. مراسم ازدواج نیز در این کشور دارای آداب و رسوم و عقاید خاصی می باشد. در زمانی که دختری ازدواج می کند، تمام افراد عروس ( دوستان و آشنایان )، نام هایشان را درون کفش عروس می نویسند و در پایان مراسم ازدواج اگر نامی پاک شده باشد، به این معنی است که به زودی ازدواج خواهد کرد.

بهترین غذا های ترکیه

 یکی از دلایلی که باعث شده است کشور ترکیه دارای شهرت جهانی نیز باشد، غذا ها و دسر های بی نظیر و خوشمزه و معروف این شهر می باشد. از جمله غذاهایی که با نام کشور ترکیه در همه قسمت های دنیا به آسانی می توان تهیه کرد، غذایی به نام دونر کباب می باشد. یکی از موادی که در اکثر غذاهای کشور ترکیه نقش بسزایی دارد، گوشت می باشد. از دیگر غذاهایی که می توان در این کشور تهیه کرد می توان به اسکندر کباب، شیشلیک و… اشاره کرد. همچنین این کشور در به عنوان پذیرایی و سوغات خوراکی به نام باقلوای استانبولی را پیشنهاد می کند.  

جاذبه های گردشگری کشور ترکیه

همانطور که گفته شد کشور ترکیه جزء کشور هایی است که موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی را دارا می باشد. به همین دلیل جاذبه ها و مناظر دیدن فوق العاده ای را در خود جای داده است. با سفر به این کشور نیز می توانید بازدید از جاذبه های گردشگری را دربرنامه خود قرار دهید، چرا که زیبایی های بی نظیر آن ها یک خاطره بسیار زیبایی را برای شما به ثبت می رساند. ایالت دنیزلی، پارک ملی مارماریس، دریاچه اوزونگول، سواحل آبی، جنگل اؤرومجك، کوه نمرود، اولودنیز از جمله جاذبه های گردشگری در این کشور می باشند که سالانه گردشگران بسیاری نیز از آن ها بازدید می کنند.

مناطق توریستی و گردشگری در ترکیه

در کشور ترکیه شهر های بسیار زیادی قرار گرفته است که هر کدام از آن ها جاذبه های گردشگری بسیار زیادی را دارا می باشند. از جمله شهر های معروف این کشورمی توان به شهر های زیر اشاره کرد:

  • استانبول
  • آنکارا
  • ماردین
  • آنتالیا
  • مارماریس
  • قونیه
  • کوش آداسی و جزیره پرنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

زیبا ترین و قدیمی ترین کلیسا ها در ایران

دوشنبه 22 دی 1399
در کشور ایران به سبب وجود مسیحیان، کلیساهای بسیاری ساخته شده اند. این کلیسا ها در بین مردم مسیحی به […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس