پاساژ چارسو تهران

پاساژ چارسو تهران در خیابان جمهوری تهران قرار دارد که به عنوان مرکز لوازم و کالاهای دیجیتال شناخته می‌شود. در این پاساژ اکثر برندهای روز دنیا وجود دارند که افراد می‌توانند از آن‌ها کالاهای مختلفی مانند لپ‌تاپ و لوازم جانبی را خریداری نمایند. البته اگر قصد خرید نداشته باشید، می‌توانید برای گشت و گذار به این پاساژ نیز نگاهی بیندازید؛ زیرا در آن امکاناتی مانند فودکورت و پردیس سینمایی وجود دارد که تفریحات مناسبی برای افراد محسوب می‌شوند. در ادامه مطلب شما را با پاساژ چارسو آشنا خواهیم کرد.

مسیر دسترسی به پاساژ چارسو تهران

برای دسترسی به پاساژ چارسو با مترو می‌توانید از خط 1، کهریزک- تجریش خود را به ایستگاه سعدی برسانید و سپس با استفاده از اتوبوس‌های میدان بهارستان-میدان جمهوری، در ایستگاه پل حافظ پیاده شوید. با خط 4 مترو ارم سبز-کلاهدوز می‌توانید در ایستگاه تئاتر شهر پیاده شوید و تنها با 10 دقیقه پیاده‌روی به خیابان جمهوری برسید و سپس به سمت این پاساژ بروید. در واقع مترو نزدیک پاساژ چارسو دو ایستگاه سعدی و تئاتر شهر هستند. با خودروی شخصنیز می‌توانید از طریق آدرس پاساژ چارسو به این مکان دسترسی پیدا کنید.

آدرس پاساژ چارسو تهران

تهران، ضلع جنوب شرقی تقاطع خیابان جمهوری اسلامی و پل حافظ (بازار چارسو تهران روی نقشه)

معرفی پاساژ چارسو تهران

پاساژ چارسو تهران در مرکزی‌ترین نقطه شهر تهران واقع شده است که بسیاری از نیازهای افراد را به خوبی برطرف می‌سازد. ایده و ساخت پاساژ چارسو باتوجه به ظرفیت‌های موجود در این قسمت از شهر تهران و همچنین تجدید دوباره بافت شهر، همراه با رویکردهای فرهنگی و تفریحی و تجاری شکل گرفته است. طبق گفته‌های مدیر پاساژ چارسو، جناب آقای محی‌الدین صانعی، ساخت این مجتمع بزرگ حدود 40 ماه طول کشید. هدف و خواسته آن، ایجاد فضای کسب و کار جدید و مجتمعی که معماری آن ایرانی اسلامی باشد، بوده است.

وی اشاره کرده است که کلمه چارسو واژه‌ای کاملا ایرانی بوده و همچنین یکی از سالن‌های تئاتر در ایران با همین عنوان، نام‌گذاری شده است. موقعیت این مجموعه در تقاطع خیابان‌های حافظ و جمهوری اسلامی است که کالاهایی مانند لوازم جانبی، کامپیوتر، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و موبایل را به فروش می‌رساند. همچنین در داخل پاساژ چارسو امکاناتی مانند فضا بازی برای کودکان، کافی‌شاپ، محصولات فرهنگی، سالن سینما و رستوران بازار چارسو تهران نیز قرار دارند.

سبک معماری پاساژ چارسو تهران

ابتدا باید گفت که این پاساژ در سال 1391 به مساحت 5700 مترمربع احداث شد و سپس در سال 1393 به بهره‌داری رسید. ساختمان چارسو بسیاری عظیم، با ظاهر متفاوت و همراه با سبک مینیمال طراحی شده است. رنگ پاساژ چارسو سفید طوسی بوده که به هر بیننده‌ای حس آرامش را انتقال می‌دهد. در ساخت این مجموعه از ترکیبات سنتی و مدرن استفاده شده که فضای زیبایی را ایجاد کرده است. پاساژ چارسو تهران از سه تکه به صورت نامنظم تشکیل شده که ظاهر شیک و ساده‌ای را به آن می‌بخشند. مرکز خرید چارسو دارای 8 طبقه است که در هر طبقه خدمات گوناگونی به افراد ارائه می‌شود.

راهنمای طبقات پاساژ چارسو تهران

همان ‌طور که ذکر شد مرکز خرید چارسو از 8 طبقه تشکیل شده است که علاوه‌بر کالاهای دیجیتال، امکانات تفریحی و رفاهی نیز در داخل پاساژ وجود دارد. در این مجموعه پارکینگ بسیار بزرگی قرار دارد که می‌تواند تا 1000 خودرو را در 4 طبقه در خود جای دهد و جایگاه امن و مناسبی برای ماشین‌های افراد باشد. در نتیجه از معضلات پارک کردن ماشین در شهر شلوغ تهران، در امان خواهید بود. سایر طبقات این پاساژ به شرح زیر هستند:

طبقه همکف پاساژ چارسو تهران

در طبقه همکف این پاساژ لوازم خانگی و لوازم صوتی و تصویری به فروش می‌رسد. در این بخش از پاساژ معمولاً تخفیف‌های بسیار مناسبی برای وسایل شامل می‌شود که افراد می‌توانند خرید خوبی را داشته باشند. در طبقه همکف این مرکز خرید پرسنل‌های مجربی وجود دارند که به صورت تخصصی لوازم و محصولات دیجیتال را به شما معرفی خواهند کرد.

طبقه اول تا چهارم پاساژ چارسو تهران

طبقه اول تا چهارم این پاساژ به کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی اختصاص یافته است. در این بخش از پاساژ انواع کالاهای مربوط به لپ‌تاپ و گوشی و گجت‌های به‌روز دنیا عرضه می‌شود. تنوع در این بخش بسیار بالا بوده و همچنین قیمت محصولات نیز مناسب است. در فروشگاه‌های طبقه اول تا چهارم می‌توانید انواع تلفن، لوازم جانبی، کنسول‌های بازی و لوازم صوتی نیز از نمایندگان آن خریداری نمایید.

طبقه پنجم پاساژ چارسو تهران

در طبقه پنجم این مرکز خرید فودکورت بزرگی قرار دارد که تا 800 نفر از مشتریان را می‌تواند پوشش دهد. در این بخش انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و همچنین فست‌فود ارائه می‌شود که بهترین کیفیت ممکن را به مهمانان خود عرضه می‌کنند. در این فودکورت مبل‌هایی در کنار شیشه قرار گرفته‌اند که می‌توانید منظره شهر را از آنجا تماشا کنید. برای جمع‌های کوچک و دوستانه نیز میزهای چهار نفره تعبیه شده است که افراد می‌توانند از آن استفاده نمایند. در این طبقه تراسی قرار دارد که می‌توان در فضای باز از تماشا کردن منظره شهر لذت برد.

طبقه ششم پاساژ چارسو تهران

طبقه ششم پاساژ چارسو برای جشنوارهای مختلف، ایونت‌های بزرگ و فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یافته است. در این بخش سالن تئاتر و سالن انتظار سینما نیز وجود دارد.

طبقه هفتم و هشتم پاساژ چارسو تهران

در طبقه هفتم پاساژ چارسو تهران 5 سالن سینما همراه با تکنولوژی صدا و تصویر مدرن با ظرفیت 1000 نفر قرار دارد. علاوه‌بر نمایش گیشه، انواع همایش‌های بزرگ، فستیوال‌ها و کنسرت نیز در این طبقه برگزار می‌شود. در این بخش اکران‌های عمومی و خصوصی فیلم همراه با بازیگران و عوامل فیلم ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که در سالن سینمایی چارسو جایگاهی برای معلولین تعبیه شده است که افراد می‌توانند با استفاده از آسانسورهای ویژه خود را به سالن برسانند. جالب است بدانید که افراد می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های خرید بلیت یا سایت چارسو محل نشستن خود را تعیین کنند و مبلغ رزرو را بپردازند.

گفتنی است که نمایش فیلم‌ها در تمام روز از ساعت 14 تا 12 نیمه شب ادامه دارد. در طبقه هفتم و هشتم این مجموعه به غیر از سالن سینما، لابی فرهنگی به متراژ سه هزار مترمربع قرار دارد که به رستوران، نمایش فیلم کوتاه، گالری‌های عکس و نقاشی اختصاص یافته‌ است. یک سالن با ظرفیت 323 صندلی، دو سالن با ظرفیت 140 صندلی و دو سالن با ظرفیت 110 صندلی در این طبقات قرار دارد که تئاتر، اجراهای چند منظوره و نمایش‌نامه خوانی در این مجموعه اجرا می‌شود.

ساعت کاری پاساژ چارسو تهران

ساعت کاری پاساژ چارسو تهران هر روز هفته از 10 صبح تا 10 شب است. پردیس سینمایی پاساژ چارسو ساعت کاری خود را از 2 عصر آغاز کرده و تا 10 نیمه شب ادامه می‌دهد. شماره تماس پاساژ چارسو 02161720000 است.

جاهای دیدنی اطراف پاساژ چارسو تهران

به دلیل اینکه مرکز خرید چارسو در مناطق قدیمی تهران قرار گرفته است،اطراف آن جاهای دیدنی بی‌نظیری قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن نمایید. از جاهای دیدنی اطراف پاساژ چارسو تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کوچه لولاگر: کوچه لولاگر در خیابان حافظ، خیابان نوفل لوتاشو، کوچه لولاگر قرار گرفته است که تا پاساژ چارسو 1 کیلومتر فاصله دارد. این کوچه با گذشت 90 سال، هنوز بافت قدیمی خود را حفظ کرده است که می‌توانید به سراغ پیتزا فروشی داوود یا کافه بوتیک هتل حنا بروید و بهترین قهوه ممکن را امتحان کنید. یک کتاب‌فروشی قدیمی نیز در این کوچه قرار دارد که می‌توانید به خرید کتاب از آن مشغول شوید.
  • خانه فاموری: خانه تاریخی فاموری درحال حاضر به کافه تبدیل شده است که به پاساژ چارسو بسیار نزدیک و می‌توانید انواع قهوه، دمنوش، چای، غذاهای سنتی و فرنگی را امتحان کنید. لازم به ذکر است که خانه فاموری شنبه‌ها تعطیل است. این کافه در خیابان جمهوری، نرسیده به تقاطع حافظ، بن‌بست گشتاسب قرار دارد.
  • خانه موزه مقدم: لازم به ذکر است که خانه موزه مقدم نسبت به موارد بالا به پاساژ چارسو دورتر بوده که می‌توانید از تاکسی یا اتوبوس برای رفتن به این موزه استفاده کنید. خانه موزه مقدم در خیابان امام خمینی، ضلع شمالی، بعد از خیابان شیخ هادی قرار گرفته است.
  • خیابان منوچهری: خیابان منوچهری از جاهای دیدنی نزدیک به پاساژ چارسو است که در آن می‌توانید انواع عتیقه‌جات، لوازم آرایشی و چمدان نیز پیدا کنید. برای رسیدن به خیابان منوچهری ابتدا باید وارد خیابان حافظ و سپس خیابان فردوسی شوید.
  • موزه جواهرات ملی ایران: موزه جواهرات ملی ایران در خیابان فردوسی، قبل از خیابان حافظ بنا شده است که فاصله 3 کیلومتر با پاساژ چارسو را دارد. در این موزه می‌توانید انواع جواهرات سلطنتی را مشاهده کنید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید. این موزه به جز روز‌های تعطیل و چهارشنبه‌ها تا ساعت 5 عصر فعال است.

نزدیک ترین هتل ها به پاساژ چارسو تهران

در جدول زیر می‌توانید نزدیک‌ترین هتل‌ های تهران به پاساژ چارسو را مشاهده نمایید.

نام هتلفاصله تا پاساژ چارسوآدرس هتل
هتل نادری نو تهران787 مترتهران، خیابان جمهوری اسلامی، بعد از سی تیر، نرسیده به چهارراه استانبول، کوچه گوهرشاد، پلاک ۳۹
هتل تابان تهران1.29 کیلومترتهران، خیابان انقلاب، ضلع غربی میدان فردوسی، کوچه شاهرود، پلاک ۱
هتل حافظ تهران1.41 کیلومترتهران، خیابان فردوسی جنوبی، کوچه بانک ملی، پلاک ۱۸
هتل رودکی تهران1.50 کیلومترتهران، خیابان انقلاب، خیابان شهریار، پلاک ۱۲ 
هتل آپارتمان پارس تهران1.59 کیلومترتهران، خیابان انقلاب، روبروی درب اصلی دانشگاه تهران، خیابان فخر رازی، تقاطع خیابان روانمهر شرقی
هتل پرشین پلازا تهران 1.61 کیلومترسهروردی شمالی، چهارراه کیهان، خیابان میرزایی زینالی شرقی، پلاک ۴۲
هتل هویزه تهران1.68 کیلومترتهران، خيابان طالقانی، نبش استاد نجات الهی، پلاک ۱۱۵
هتل پارادایس تهران1.70 کیلومترتهران، خیابان انقلاب، نرسیده به چهارراه ولیعصر، خیابان مظفر، کوچه پشن، پلاک ۱۴
هتل مرکزی ایران تهران1.70 کیلومترتهران، منطقه۱۲، لاله زار نو، نرسیده به منوچهری، پایین تر از سینما کریستال
هتل بابا طاهر تهران1.80 کیلومترتهران، بالاتر از میدان فردوسی، خیابان صاحب قرنی، قبل از تقاطع سمیه، پلاک ۴۹
هتل سعدی تهران1.82 کیلومترتهران، خیابان جمهوری اسلامی، بین چهارراه استانبول و چهارراه مخبرالدوله، ابتدای خیابان لاله زار نو، پلاک ۳۶۷
هتل شیراز تهران 1.87 کیلومترتهران، خیابان سعدی شمالی، بین منوچهری و مخبرالدوله
هتل آپارتمان کیمیا تهران1.99 کیلومترتهران، خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، خیابان نظری غربی، پلاک ۱۰۱
هتل البرز تهران2.03 کیلومترتهران، خیابان انقلاب، وصال شیرازی، نبش چهارراه بزرگمهر، پلاک ۲۲
هتل قناری تهران2.03 کیلومترتهران، خیابان سمیه، بین خیابان دکتر مفتح و موسوی،شماره ۱۶۸

سوالات متداول

ساعت کاری پاساژ چارسو چگونه است؟

این پاساژ همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است و همچنین دیگر امکانات آن از 14 تا نیمه شب به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند.

پاساژ چارسو کجا تهران قرار دارد؟

این پاساژ در ضلع جنوب شرقی تقاطع خیابان جمهوری اسلامی و پل حافظ قرار گرفته است.

پاساژ چارسو دارای چه امکاناتی است؟

در پاساژ چارسو می‌توانید انواع لوازم جانبی و دیجیتال را پیدا کنید و سپس در همان پاساژ سراغ سالن سینما، فودکورت یا تئاتر بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

موزه هنرهای معاصر تهران

سه‌شنبه 1 اسفند 1402
آیا تاکنون آثار هنری فاخر و معاصر ایران را مشاهده کرده‌اید؟ موزه هنرهای معاصر تهران دارای مهم‌ترین و جامع‌ترین آثار […]
موزه هنرهای معاصر تهران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس