معرفی فرودگاه هاشمی نژاد مشهد: آدرس + امکانات

با توجه به وجود حرم مطهر امام رضا در شهر مشهد، این شهر یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در ایران بوده که سالانه مسلمانان زیادی با خرید بلیط هواپیما به جهت بازدید از جاذبه های گردشگری مشهد که مهم ترین آن ها حرم مطهر امام رضا (ع) است به این شهر مذهبی سفر می کنند. همین علت سبب شده است تا فرودگاه هاشمی نژاد مشهد به یکی از پر رفت آمدترین فرودگاه های کشور تبدیل شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد بپردازیم، با ما همراه باشید.

معرفی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

تاریخچه فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد

در جنوب شرق شهر مشهد، یکی از پیشرفته ترین فرودگاه های کشور به نام شهید هاشمی نژاد با پذیرش هر نوع هواپیمایی واقع شده است. برای اولین بار در سال 1330 این فرودگاه با هدف پرواز های آموزشی همچنین یک پرواز به سمت تهران شروع به فعالیت نمود. اما با گذشت 16 سال و در سال 1346 در این فرودگاه پرواز های روزانه به تهران از سر گرفته شد و همچنین با تاسیس باند جدیدی، پرواز های نظامی و آموزشی نیز در این فرودگاه انجام گرفت.

سال 1357 در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد پارکینگ ها همچنین ترمینال های متعدد افتتاح شد و پروازهای بیشتری از سر گرفته شد ، سپس بعد از پایان 8 سال دفاع مقدس در کشورمان پروژه ی فرودگاه مشهد تکمیل و با نام شهید هاشمی نژاد به فعالیت خود در سطح بین المللی ادامه داد.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

امکانات متعدد فرودگاه هاشمی نژاد مشهد

از امکانات متعدد این فرودگاه بین المللی و پیشرفته در مشهد می توان رستوران، دفاتر شرکت هوایی و ارائه سیمکارت به مسافران خارجی نام برد. همچنین دسترسی آسان به اینترنت، اجاره خودرو بدون راننده، آسانسور و پله برقی، پارکینگ های متعدد خودرو، نمازخانه و غرفه های مختلف فروش صنایع دستی، سوغاتی مشهد و … تجربه ی خوشی را از حضورتان در این فرودگاه برای شما مهیا می سازند.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد

معرفی پایانه های فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

در این فرودگاه می توانید از سه ترمینال که برای مسافران داخلی و خارجی فراهم شده، استفاده نمایید:

  • ترمینال1: در بخش ترمینال 1 فرودگاه هاشمی نژاد بخش هایی همچون بخش دریافت کارت پرواز، قسمت پذیرش بار و سوار شدن به هواپیما همچنین پرواز های داخلی قرار گرفته است که موقعیت آن در ضلع شرقی فرودگاه واقع شده است.
  • ترمینال2: در ترمینال 2 فرودگاه مشهد می توانید به بخش پرواز های خارجی دسترسی داشته باشید.
  • ترمینال3: مسافران و زائران خارجی می توانند در بخش ترمینال 3 به مشهد مقدس وارد شده و سفر خوشی را در این شهر تجربه کنند.
فرودگاه شهید هاشمی نژاد

پرواز های ورودی و خروجی فرودگاه مشهد

مشهد به دلیل موقعیت جغرافیایی که از آن برخوردار است در تمامی فصول سال پذیرای مسافرانی است که با رزرو هتل و یا رزرو تور همچنین از طریق مختلف زمینی یا هوایی با رزرو بلیط هواپیما به قصد زیارت حرم امام رضا به مشهد سفر می کنند. تعداد بالای مسافران که سفر به مشهد را از طریق هوایی انتخاب کرده اند، موجب شده تا فرودگاه هاشمی نژاد مشهد جزو پررفت و آمد ترین فرودگاه های کشور به شمار آید. با ورود 14 شرکت داخلی و 16 شرکت هواپیمایی خارجی به مشهد، این فرودگاه رتبه نخست در ورود و خروج روزانه پرواز ها در کشور را به خود ثبت کرده است.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد

در این فرودگاه، شرکت های هواپیمایی خارجی همچون کام ایر، قطر، ترکیه، فلای دبی، عراق، العربیه، جرمینا و جزیره پرواز های متعددی انجام داده و مسافران بالایی را به مقصد مشهد مقدس فرود می آورند. شهر هایی همچون نجف، هرات، شارجه، قندهار، بیروت، بغداد، استانبول، اهواز، تبریز، زاهدان، شیراز، اصفهان، تهران، قشم و … می توانند همه روزه برای سفر به مشهد رزرو بلیط هوایپمای خود را ثبت کرده و سفر خوشی را در مشهد برای آن ها به ارمغان آورده است.

هتل های نزدیک فرودگاه هاشمی نژاد مشهد

در شهر مشهد هتل های بسیار زیادی دارد که وابسته به امکاناتی که ارائه می دهد، ترانسفر فرودگاهی رایگان نیز دارند. به همین دلیل ما بهترین هتل های نزدیک حرم امام رضا (ع) که ترانسفر فرودگاهی دارند را خدمت شما معرفی می کنیم:

کلام آخر

در این مقاله از سایت های هتل ما به معرفی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد پرداختیم. شما می توانید از طریق سایت های هتل، اقدام به رزرو هتل ارزان مشهد و برنامه ریزی برای سفری اقتصادی بپردازید. اگر تجربه ای از سفر ئ فرودگاه هاشمی نژاد مشهد دارید با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جنگل النگدره ، تجربه بهترین سفر در پاییز

دوشنبه 29 آبان 1402
جنگل النگدره کجاست؟جنگل النگدره یکی از پارک های محبوب و پرطرفدار در شمال کشور، واقع در استان گلستان است. این […]
جنگل النگدره

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس