بهترین پارک های تهران: معروف ترین پارک های تهران کدام اند؟

با وجود اینکه تهران همواره به عنوان یک شهر پرجمعیت، پر سروصدا و پرترافیک شناخته می‌شود، اما این نباید مانع از کشف زیبایی‌ها و ارزش‌های فراوان آن شود. پارک‌های زیبا و دلنشین تهران، بهترین مقصدها برای لحظاتی خوش در تفریحات خانوادگی، جلسات کاری و گذراندن زمان با دوستان محسوب می‌شوند. در این مقاله، قصد داریم به شما معروف ترین این پارک ها را معرفی کرده و شما را از جذابیت‌های پنهان این پارک‌ها با خبر کنیم.

نام پارک های تهرانآدرس پارک های تهران
پارک ملتخیابان ولیعصر (عج)، جنب بزرگ‌راه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)
پارک آب و آتشاول بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین، بوستان آب و آتش
پارک بعثتبزرگراه بعثت، خیابان شهید صابونیان
پارک المهدیجنوب شرقی میدان آزادی
پارک جنگلی لویزانمحله لویزان تهران و در خیابان فرشادی خیابان شعبانلو
پارک سرخه حصارپارک ملی سرخه حصار قسمتی از منطقه حفاظت شده جاجرود محسوب می‌شود. این پارک در منتهی الیه شرق تهران قرار دارد
پارک جنگلی چیتگراتوبان تهران- کرج، بعد از خروجی شهرک راه‌آهن
پارک گفتگوبزرگراه شهید حکیم، محله کوی نصر
پارک هنرمندانخیابان ایرانشهر و در نزدیکی میدان هفت تیر و خیابان طالقانی
پارک شهرپارک شهر از شمال به پایانه و خیابان فیاض بخش، از سمت غرب به خیابان وحدت اسلامی، از سمت جنوب به خیابان بهشت و از شرق به خیابان خیام و محله سنگلج و قورخانه محدود می‌شود.

پارک ملت تهران

پارک ملت تهران به عنوان یکی از بزرگترین پارک‌های پایتخت شناخته می‌شود. این پارک در یکی از مناطق با آب و هوای خوش تهران واقع شده است و از سال 1345 به عنوان یکی از مقاصد محبوب تفریحی تهرانی‌ها شناخته می‌شود. پارک ملت تهران معماری انگلیسی زیبا و دلنشین خود مساحتی نزدیک به 34 هکتار دارد و در فصل پاییز با زیبایی خاص خود، زمینه‌ای زیبا و شگفت‌انگیز برای عکاسی فراهم می‌کند. در قلب این پارک، یک دریاچه کوچک قرار گرفته است که محلی محبوب برای گرد هم آمدن عموم مردم به منظور پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت است.

امکانات پارک ملت تهران

  • باغ وحش
  • پردیس سینمایی
  • امکانات تفریحی و ورزشی همچون: وسایل بدنسازی، میز پینگ پنگ و شطرنج، زمین بدمینتون، والیبال و….
  • دریاچه مصنوعی زیبا که محل زندگی حیواناتی همچون اردک و مرغابی و سایر آبزیان می باشد.
  • کافی شاپ و رستورانی دنج در نزدیکی دریاچه

پارک ملت تهران کجاست ؟

آدرس پارک ملت تهران واقع شده در خیابان ولیعصر (عج)، جنب بزرگ‌راه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) می باشد.

دسترسی به پارک ملت تهران با اتوبوس:

شما می توانید برای دسترسی به پارک ملت تهران، از خط 7 اتوبوس‌های بی‌آرتی استفاده نمایید. این اتوبوس‌ها مسیرهای تجریش-راه‌آهن و چهارراه پارک وی-راه‌آهن را پوشش می‌دهند. بعد از سوار شدن در یکی از این خطوط، به ایستگاه نیایش یا پارک ملت مراجعه کرده و سپس پیاده به سمت پارک ملت حرکت نمایید.

دسترسی به پارک ملت تهران با مترو:

شما می‌توانید از ایستگاه‌های متروی جهاد، فاطمی، صدر، و میرداماد به سمت پارک ملت حرکت کنید. پس از خروج از مترو، می‌توانید از خدمات تاکسی یا اتوبوس بهره ببرید تا به سریعترین شکل ممکن به پارک ملت برسید.

هتل های نزدیک پارک ملت تهران

پارک ملت تهران

پارک آب و آتش تهران

پارک آب و آتش تهران یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین پارک‌های این شهر است که برای تفریح و ورزش بسیار جذاب است. این پارک از بخش‌های گوناگونی مانند پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه رانی، فانوس دریایی، آب‌نما و … بهره‌مند است.

نام گذاری این پارک به دلیل برج‌های آتش است که با غروب آفتاب، نور آتش را به آسمان پرتاب می‌کنند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پارک اتصال مستقیم به پارک طالقانی است. برای دیدن این دو پارک زیبا، کافی است از روی پل طبیعت تهران عبور کنید و لحظاتی شگفت‌انگیز و آرامش‌بخش را تجربه کنید.

امکانات پارک آب و آتش تهران

  • سینما
  • آمفی تئاتر با ظرفییت بیش از 370 نفر جهت استفاده برای رویدادهای اجتماعی
  • قسمت های ورزشی مختلف مانند اسکیت و دوچرخه سواری
  • فودکورت

پارک آب و آتش تهران کجاست؟

آدرس پارک آب و آتش تهران واقع شده در خیابان آفریقا، نرسیده به 4 راه جهان کودک و در انتهای کوچه ژوبین قرار دارد.

دسترسی به پارک ملت تهران با مترو:

برای دسترسی به پارک آب و آتش از ایستگاه مترو حقانی (خط یک) استفاده کنید و از پله‌های پیاده‌روی قطار خارج شوید. سپس با ۱۵ دقیقه پیاده‌ روی در کنار بزرگراه شهید حقانی به سمت غرب، به یکی از زیباترین پارک‌های تهران برسید. می‌توانید از این ایستگاه سوار تاکسی‌هایی شوید که به میدان ونک می‌رسند، و در مسیر برعکس نیز از همین تاکسی‌ها برای بازگشت به ایستگاه استفاده نمایید. در صورت مسیر به سمت پارک طالقانی، پس از گذر از روی پل طبیعت به راحتی به پارک آب و آتش دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از خودروی شخصی، در خیابان جردن (نلسون ماندلا) به سمت شمال حرکت کرده و پس از خروج از بزرگراه همت، خودروی خود را در ورودی پارک آب و آتش در خیابان شهیدی به سمت پل طبیعت پارک کنید.

هتل های نزدیک پارک آب و آتش تهران

پارک آب و آتش تهران

پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه، با وسعتی حدود ۱۰ هکتار، در شمال تهران واقع شده است. این پارک محیطی دلنشین و آرام برای ورزش و پیاده روی ساکنان پایتخت فراهم کرده و در طی تعطیلات، مقصدی محبوب برای تفریح و استراحت می‌باشد. وجود درختان کهنسال این پارک و فضاهای سبز و آرامش بخش در این بوستان، آن را به محلی دنج برای استراحت و لذت بردن از طبیعت برای بازدیدکنندگان تبدیل کرده است.

امکانات پارک جمشیدیه تهران

  • سفره خانه و رستوران جمشیدیه
  • دریاچه و آب نما
  • آلاچیق و غرفه های فروش غذا و خوراکی
  • آمفی تئاتر
  • روشنایی مناسب در شب

پارک جمشیدیه تهران کجاست؟

آدرس پارک جمشیدیه تهران واقع شده در انتهای خیابان شهید باهنر ( نیاوران ) – انتهای خیابان فیضیه و امیدوار می‌باشد. این پارک 4 ورودی از چهار جهت اصلی پارک دارد: از شمال با کلکچال، از جنوب با باغ دولو، از شرق با خیابان جمشیدیه و از سمت غرب با جاده کلکچال.

پارک جمشیدیه تهران با مترو:

برای رفتن به پارک جمشیدیه تهران با مترو، ابتدا باید از خط یک مترو تهران استفاده کنید و در ایستگاه میدان تجریش پیاده شوید. سپس می‌توانید از تاکسی‌های موجود در میدان قدس یا تاکسی‌های خیابان باهنر و نیاوران استفاده کرده و به سمت پارک جمشیدیه بروید.

هتل های نزدیک پارک جمشیدیه تهران

ساعت کاری پارک جمشیدیه تهران

ساعت بازدید پارک جمشیدیه تهران از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ شب باز به صورت همه روزه می باشد.

پارک بعثت تهران

پارک بعثت جز پارک های قدیمی این شهر بزرگ حساب می شود تاسیس این پارک به سال 1352 بر می گردد. مساحت پارک به 53 هکتار می رسد پارک بعثت به دلیل نزدیکی به ترمینال جنوب پاتوق مسافران زیادی می باشد. همچنین افراد زیادی برای ورزش به این پارک می آیند و پیاده روی روزانه خود را انجام می دهند. پارک بعثت سه در اصلی برای ورود دارد که از بخش های شمالی جنوبی و شرقی می باشد.

امکانات پارک بعثت تهران

  • قایقرانی
  • قطار
  • رستوران های خوب
  • کتابخانه عمومی
  • سالن روباز آمفی تئاتر
  • آلاچیق
  • زمین بازی مختص به کودکان

آدرس پارک بعثت تهران

پارک بعثت، در جنوب تهران و در نزدیکی ترمینال مسافربری جنوب واقع شده است. آدرس دقیق این باغ به شرح زیر می‌باشد: از سمت شمال به خیابان شهید احمد سمیعی، از سمت جنوب به بزرگراه بعثت، از سمت غرب به خیابان محمد بخارایی، و از سمت شرق به خیابان شهید عباس صابونیان.

رسیدن به پارک بعثت تهران با مترو

استفاده از ایستگاه متروی ترمینال جنوب به عنوان نزدیک‌ترین ایستگاه به این پارک توصیه می‌شود. همچنین، ایستگاه اتوبوس ترمینال جنوب نیز در کمیترین فاصله از پارک بعثت واقع شده است. این ترکیب ایستگاه مترو و اتوبوس، راهی کارآمد برای دسترسی سریع و راحت به این پارک فراهم می‌کند.

پارک بعثت تهران

پارک المهدی تهران

پارک المهدی تهران از سال 1365 فعالیت خود را آغاز کرده است این پارک در قسمت شرقی میدان آزادی قرار گرفته است. مساحت این پارک حدود 66 متر مربع می باشد. در این پارک دریاچه ای نسبتا بزرگ قرار دارد، که پاتوق خانواده هایی می باشد که برای تفریح به این پارک می آیندو همچنین این بوستان مکانی خوبی برای بومیان منطقه شده است و برای ورزش صبحگاهی در این پارک جمع می شوند. امکانات پارک المهدی تهران به طور کلی عبارتند از:

  • اسکله قایق رانی
  • شهر کتاب
  • زمین بازی خودکان
  • زمین اسکیت و لوازم بدنسازی

پارک المهدی تهران کجاست؟

این پارک در جنوب شرقی میدان آزادی و در ابتدای بزرگراه آیت الله سعیدی قرار دارد.

رسیدن به پارک المهدی تهران با مترو:

شما میتوانید با استفاده از مترو برای به این پارک بروید؛ نزدیکترین ایستگاه مترو به این محل، ایستگاه مترو استاد معین است.

پارک المهدی تهران

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان از سال 1346 در حال فعالیت می باشد. این پارک عنوان بزرگ ترین پارک تهران را به خود گرفته است. این پارک پر از درختان بلند و قطور می باشد و آلاچیق هایی برای استراحتگاه شما در بین درختان تعبیه شده است در بخش بالایی این پارک چند کافه رستوران مسجد بوفه و امکانات رفاهی قرار گرفته است. این پارک در عصر های تابستان بسیار خوش آب و هوا و زیبا می باشد.

امکانات پارک جنگلی لویزان تهران

  • هتل در بالاترین نقطه پارک
  • بوفه ، کافی شاپ و سفره خانه سنتی
  • آلاچیق و نماز خانه
  • منقل های کباب پز

پارک جنگلی لویزان تهران کجاست؟

ادرس پارک جنگلی لویزان در منطقه لویزان شهر تهران، در خیابان فرشادی می باشد و به خیابان شعبانلو منتهی می‌شود.

رسیدن به پارک جنگلی لویزان با مترو

برای دستیابی به پارک جنگلی لویزان از هر نقطه‌ای در تهران که هستید، ابتدا باید به ایستگاه متروی لویزان (خط سه مترو تهران) بروید، سپس از ایستگاه حسین‌آباد یا نوبنیاد به‌صورت پیاده خارج شوید. در صورت تمایل به ادامه مسیر با تاکسی، می‌توانید از تاکسی‌های موجود در نزدیکی ایستگاه نوبنیاد استفاده کنید تا به پارک جنگلی لویزان برسید.

پارک جنگلی لویزان

پارک سرخه حصار

پارک سرخه حصار پیشینه ای طولانی دارد. این پارک در زمان قاجار به عنوان شکارگاه مورد استفاده قرار می گرفته است؛ چرا که در این پارک پوشش گیاهی و جانوری متنوعی برخوردار بوده است. پارک جنگلی سرخه حصار در سال 1359 به عنوان پارک ملی به ثبت رسیده و زیر ساخت ها برای تفریحگاه مردمی صورت گرفت. با گشت و گذار در این پارک بزرگ می توانید با زالزالک گوجه وحشی نیز برخورد کنید.

پارک سرخه حصار

پارک جنگلی چیتگر در غرب تهران

پارک جنگلی چیتگر با 950 هکتار جز پارک های جنگلی بزرگ به حساب می آید. این پارک در سال 1342 برای بالا بردن اکسیژن شهر تهران احداث شده است. در این پارک تفریح های مختلفی میتوان انجام داد اعم از: سوار کاری، اسکیت، پیست دو چرخه سواری و.. می باشد. در پارک چیتگر پیست های استقامت، سرعت و کوهستان تعبیه شده است. پیست استقامت در قسمت سر سبز پارک در بین درختان می باشد که طولی حدود 8 کیلومتر دارد.

پارک جنگلی چیتگر تهران

هتل آکادمی در نزدیکی پارک چیتگر

هتل چهار ستاره آکادمی تهران فعالیت خود را از سال 1383 شروع کرده است. این هتل 18 اتاق برای اقامت مسافران دارد موقعیت قرار گیری این هتل در ضلع غربی استادیوم آزادی می باشد. با رزرو هتل تهران آکادمی می توانید از محوطه زیبا و سر سبز این هتل استفاده کنید. اتاق های این هتل در دو دسته میهمانان خارجی و داخلی تقسیم بندی می شود تا امکانات هتل را مطابق سلیقه افراد ارائه شوند. برای آشنایی بیشتر با این هتل کلیک کنید.

پارک گفتگو تهران

پارک گفتگو در سال 1382 تاسیس شد.  در این پارک انواع پوشش گیاهی دائمی و فصلی قرار گرفته است. در این پارک از روش های زیست محیطی کشور های انگلستان و ایتالیا استفاده شده است و در معماری پارک گفتگو از فرهنگ های مختلف استفاده شده است. شما در این مکان می توانید شاهد کتابخانه و کتاب فروشی، خانه سلامت، خانه اسباب بازی، زمین بازی و اسکیت، رستوران و مسجد و آبنماها باشید.

پارک گفتگو تهران

پارک هنرمندان در مرکز شهر تهران

پارک هنرمندان در خیابان طالقانی شهر تهران قرار گرفته است. این پارک از مکان های تاریخی دوران قاجار می باشد. این پارک شامل خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر می باشد و به همین دلیل چنین نامی را به خود گرفته است. ساختمان مانده در این پارک یکی از ساختمان های نظامی می باشد که در جنگ جهانی دوم به جای مانده است؛ البته با باز سازی های بسیار چنین شکلی به خود گرفته است.

پارک هنرمندان تهران

پارک شهر تهران

پارک شهر از معروف ترین پارک های شهر تهران می باشد. این پارک عنوان اولین پارک منظطقه 12 را دارد که در سال 1339 شروع به کار کرده است. قدمت پارک گونه های گیاهی کمیاب و کتابخانه ای پر بار از دلایلی محبوبیت این پارک می باشد. همچنین این پارک به بازار بزرگ تهران نیز بسیار نزدیک می باشد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت پارک شهر فضا سازی برای افراد معلول می باشد.

پارک شهر تهران

در آخر …

در این پست سعی کردیم معروف ترین پارک های تهران را در تمامی نقاط شهر را به شما معرفی کنیم. امیدواریم این پست برای شما جذاب بوده باشد. برای رزرو تور تهران می توانید به سایت “های تور” مراجعه کنید و از تخفیفات ویژه ما استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عروسان، روستایی شگفت انگیز در دل کویر

دوشنبه 29 آبان 1402
عروسان استان اصفهان یکی از زیبا ترین و محبوب ترین مناطق گردشگری در ایران است. این استان در فصل پائیز […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس