6 مورد از پیست های اسکی تهران

از آنجایی که کشور ایران یک کشور پهناور و بزرگ است، هر قسمت از آن دارای آب و هوایی متفاوت می باشد. چرا که برخی از مناطق آن دارای آب وهوایی بیابانی و خشک، معتدل و کوهستانی می باشند. رشته کوه های البرز و زاگرس، رشته کوه هایی هستند که در بسیاری از روز های سال پوشیده از برف بوده و شرایط بسیارخوبی را برای ورزش های زمستانی همچون اسکی فراهم می آورند.

ما در این مقاله پرطرفدارترین پیست های اسکی از جاذبه های گردشگری تهران از جمله پیست های

  • پیست دربندسر تهران
  • پیست اسکی آبعلی
  • پیست اسکی شمشک
  • پیست اسکی توچال
  • پیست اسکی دیزین
  • پیست اسکی خور

همراه با‌‌ امکانات این پیست ها را به شما معرفی می کنیم، که در اواسط آذر ماه تا اواخر فروردین باید این پیست‌های جذاب را تجربه کنید.

پیست های اسکی تهران

معرفی پیست های اسکی تهران

 نام پیست های اسکی تهران آدرس شماره تماسساعت فعالیت 
 پیست اسکی دربندسر تهرانتهران، اتوبان بابایی، به سمت لواسان، بعد از شمشک، دربندسر ۰۲۱۲۶۵۲۵۱۷۵ 8:00 صبح الی 20:00 شب
 پیست اسکی آبعلی تهران جاده هراز، رودهن، بین آبعلی و امامزاده هاشم ۰۲۱۷۶۵۳۲۷۴۳ 8:00 صبح تا 16:00 بعد از ظهر
 پیست اسکی شمشک تهرانتهران، بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک، پیست اسکی شمشک ۰۲۱۲۶۵۲۶۹۱۲  8:00 صبح الی 15:00عصر
 پیست اسکی توچال تهرانتهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

۰۲۱۲۴۸۷۵۰۰۰  شنبه تا چهارشنبه از 5:00 بامداد الی 23:00 شب و روزهای چهارشنبه تا جمعه از ساعت 4:00 بامداد تا 23:00 شب
 پیست اسکی دیزین تهران کرج، جاده چالوس، کیلومتر ۹۰، منطقه گاجره

 ۰۲۶۳۵۲۱۵۰۴۲ از ساعت 8:00 صبح تا 15:00 بعد از ظهر
 پیست اسکی خور تهراناستان البرز، کرج، جاده چالوس، ۲۳ کیلومتری جاده -کرج، روستای خور، پیست اسکی خور
 ۰۲۶۳۵۳۶۴۲۸۲ 

1. پیست اسکی دربندسر تهران

از پرطرفدارترین پیست های اسکی تهران می توان به پیست اسکی بین المللی دربندسر نیز اشاره کرد. پیست تازه تاسیس دربندسر یکی از مجهز ترین پیست های اسکی تهران و هچنین مجهز به دستگاه برف ساز است. این پیست اسکی در محلات شمشک تهران احداث شده است.

پیست اسکی دربندسر تهران شامل امکاناتی چون: تله اسکی بشقابی، چندین تله سیژ، تله‌کابین 12 نفره، تله اسکی چکشی، یک دستگاه برف‌ساز، سه دستگاه برف کوب، مدرسه اسکی و پیست شبانه می باشد. با همین امکانات تواسته میزبانی رقابت های لیگ بین المللی اسکی در سطح جهان را از آن خود کند. از دیگر ویژگی های بارز پیست دربندسر تهران بخش مجزای آقایان و بانوان در پیست های اسکی، کافی شاپ، رستوران و همچنین دکه هایی جهت تهیه تجهیزات اسکی نیز می باشد.

آدرس

تهران، اتوبان بابایی، به سمت لواسان، بعد از شمشک، دربندسر

ساعت فعالیت

از ساعت 8:00 صبح تا 15:00 عصر پیست‌های روز، از 15:00 عصر تا 20:00 شب پیست شب

تلفن تماس

۰۲۱۲۶۵۲۵۱۷۵

پیست اسکی دربندسر تهران-پیست های اسکی تهران

2. پیست اسکی آبعلی تهران

یکی از پیست های اسکی تهران، پیست اسکی آبعلی می باشد. این پیست از قدیمی ترین پیست های تهران نیز می باشد، که برای دوری از آب و هوای آلوده تهران و تنفس هوای پاکیزه این پیست جذاب و بکر پیشنهاد می شود. مجموع پیست اسکی آبعلی به سه بخش پیست شرکت نفت، پیست های خصوصی و پیست تربیت بدنی تقسیم می شود.

از امکانات پیست آبعلی یک تله کابین، ۵ تله اسکی بشقابی، یک تله سیژ و ۳ تله اسکی چکشی، زمین تنیس، پرش و کایت، سوارکاری را نیز می توان نام برد. ویژگی های بارز پیست آبعلی امام زاده، آب گرم، آب و هوای مطلوب، 6رستوران، 1هتل و مرکز کمک های پزشکی می باشد.

آدرس

جاده هراز، رودهن، بین آبعلی و امامزاده هاشم

ساعت فعالیت

8:00 صبح تا 16:00 بعد از ظهر

تلفن تماس

۰۲۱۷۶۵۳۲۷۴۳

پیست اسکی آبعلی تهران-پیست های اسکی تهران

3. پیست اسکی شمشک تهران

پیست اسکی شمشک از دومین پیست های اسکی تهران، که از سال 1337 احداث گردیده است. پیست شمشک با ایجاد تغییرات در مسیر شیب و مسیر پیست شمشک از سمت فدراسیون جهانی، عنوان بین المللی را از آن خود کرد. پیست شمشک از اواسط آذر تا اواخر فروردین ماه نیز بر پا می باشد، و به علت آب و هوای مناسب در تابستان هم پذیرای ورزشکاران داخلی و خارجی است.

امکانات اسکی نظیر : دودستگاه تله اسکی بشقابی، دو دستگاه تله سیژ و دو دستگاه تله اسکی چکشی در پیست اسکی شمشک وجود دارد. اما از امکانات ویژه این پیست مجهز بودن به نور افکن زرد است که به علاقه مندان در زمینه اسکی این امکان را می دهد تا نیمه شب از پیست اسکی استفاده کنند. از دیگر خدمات و امکانات پیست اسکی شمشک تهران رستوران، هتل و کافی شاپ است اما یکی از معایب این پیست عدم وجود پارکینگ نیز می باشد.

آدرس

تهران، بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک، پیست اسکی شمشک

ساعت فعالیت

از ساعت 8:00 صبح الی 15:00عصر

تلفن تماس

 ۰۲۱۲۶۵۲۶۹۱۲

پیست اسکی شمشک تهران، پیست های اسکی تهران

4. پیست اسکی توچال تهران

پیست اسکی توچال از پیست های اسکی تهران است. به دلیل موقعیت مکانی پیست توچال بر روی بلند ترین بام شهر تهران از دنج ترین و پر طرفدارترین پیست های اسکی تهران می باشد. با استفاده از تله کابین در ایستگاه توچال پیاده شوید و سپس این پیست را مقابل خود مشاهده خواهید کرد. فصل زمستان و بارش برف منظره بسیار زیبایی را در این پیست به وجود می آورد.

امکانات پیست اسکی توچال ۷ تله کابین، دو تله سیژ و یک تله اسکی نیز می باشد. در اواسط آبان ماه تا اواخر خردادماه پذیرای مسابقات بین المللی اسنوبرد قهرمانان جهان و المپیک می باشد. در این مکان علاوه بر پیست اسکی، باشگاه های دیگری مانند باشگاه تنیس، تیرکمان، باشگاه بانجی جامپینگ، اسکیت، پینت بال وکوهنوردی وجود دارد. از دیگر خدمات این پیست رستوران و کافی شاپ های متنوع می باشد. در نظر داشته باشید تله کابین پیست توچال در فصل زمستان و شرایط نامساعد جوی تعطیل می باشد.

آدرس تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران
ساعت فعالیتروزهای شنبه تا چهارشنبه از 5:00 بامداد الی 23:00 ، روزهای چهارشنبه تا جمعه از ساعت 4:00 بامداد تا 23:00
تلفن تماس۰۲۱۲۴۸۷۵۰۰۰
پیست اسکی توچال تهران-پیست های اسکی تهران

5. پیست اسکی دیزین تهران

از مهمترین و معتبر ترین پیست های اسکی در ایران و در خاورمیانه می توان به پیست اسکی دیزین اشاره کرد. پیست دیزین با 23 پیست اسکی جز اولین پیست هایی می باشد که مورد تایید فدراسیون جهانی اسکی قرار گرفته است. امکانات این پیست تله کابین، تله سیژ، تله اسکی، پیست چمن و دو مدرسه اسکی است. پیست دیزین در اوایل آذر ماه تا اواخر اردیبهشت ماه برپا می شود. از ویژگی های بارز این پیست می توان به ۲ هتل، ۱۹ کلبه و ۶ رستوران اشاره نمود.

پیست اسکی دیزین تهرانکرج، جاده چالوس، کیلومتر ۹۰، منطقه گاجره
ساعت فعالیتساعت 8:00 صبح تا 15:00 بعد از ظهر
تلفن۰۲۶۳۵۲۱۵۰۴۲
پیست اسکی دیزین تهران-پیست های اسکی تهران

6. پیست اسکی خور تهران

پیست اسکی خور جزیی پیست های اسکی تهران تاسیس شده در سال 1357 نیز می باشد. این پیست به علت نزدیکی به شهر کرج مورد استقبال خوبی قرار گرفته و همچنین مکانی مناسب برای خلق لحظات زیبا درکنار خانواده تان می باشد. از تجهیزات اسکی در پیست خور به سنوموبیل، تله اسکی، مدرسه اسکی و کمپ قله اشاره نمود. از جاذبه های بکر و زیبای پیست اسکی خور می‌توان به آبشار خور اشاره نمود، و از ویژگی های دیگر پیست خور این است که می توانید از تجربه یخ‌نوردی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نیز لذت ببرید.

آدرس استان البرز، کرج، جاده چالوس، ۲۳ کیلومتری جاده -کرج، روستای خور، پیست اسکی خور
تلفن تماس۰۲۶۳۵۳۶۴۲۸۲
پیست اسکی خور تهران-پیست های اسکی خور تهران

با خواندن این مقاله حتما شما هم هوس یک تفریح عالی کنار دوستان و خانواده در پیست های اسکی تهران را کرده اید. این پیست ها از بهترین پیست های کشور هستند، اما به خاطر داشته باشید قبل از مراجعه به پیست های اسکی درفصل زمستان حتما از باز بودن آن ها اطلاع حاصل فرمایید. اما نیازی به خرید تجهزات نیست زیرا در پیست های اسکی تهران تمامی تجهیزات مربوط به اسکی موجود است.

آیا تجربه مراجعه به پیست های اسکی تهران را داشته اید؟ بهترین پیست اسکی تهران از نظر شما کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پارک زیتون قشم مقصدی جذاب در جزیره

پنج‌شنبه 25 آبان 1402
جزیره قشم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جزایر خلیج‌فارس شناخته می‌شود و با تمام زیبایی‌های ساحلی و تفریحی که در […]
پارک زیتون قشم

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس