چاله میدان تهران ، از محله های قدیمی پایتخت

موضوع این پست امروز درباره یکی از محله های قدیمی شهر تهران می باشد که شاید امروزه جز محله های پر طرفدار نباشد، اما با این محله آشنایی کامل دارند. برای آشنایی با محله چاله میدان تهران با مجله خبری گردشگری های هتل همراه باشید تا نگاهی بر تاریخچه این محله قدیمی بیاندازیم.

چاله میدان از محله های قدیمی تهران

چاله میدان تهران از محله های قدیمی تهران می باشد. قدمت این محله به دوران صفویه بر می گردد. این محله در زمان های قدیم محل تخلیه زباله به شمار می رفته و مکانی امن برای خلافکاران بوده است. تا اینکه در چندین سال بعد برای سامان دادن به این محله میدانی در آنجا احداث می شود به همین دلیل نام این محله از چاله حصار به چاله میدان تغییر می یابد.

چاله میدان تهران

چاله میدان  در محدوده جنوب تهران

چاله میدان در جنوب تهران قرار گرفته است و به بازار چهل تن، امام زاده اسماعیل، میدان مال فروش ها، میدان امین السلطان، گمرک خانی آباد ، دروازه غار و میدان اعدام نزدیک می باشد.

ادبیات چاله میدانی از کجا آمد

در سالیان قبل بعد از ساخت میدان در این چاله میدان هنوز پا خلفکاران در این میدان باز بود و عموما افراد در این محله با حرف های رکیک با هم حرف می زدند و این موضوع باعث شد تا اسم ادبیات چاله میدانی به خود بگیرد و در بین مردم اینگونه این ادبیات شناخته شود.

چاله میدانی در تهران

چرا چاله میدان؟؟؟

یکی از دلایل نام چاله میدان را در بالا ذکر کردیم اما مهم ترین دلیل این نامگذاری از فردی به نام شریف چاله میدانی نشات می گیرد شریف از پهلوانان دوران قاجار به حساب می آید که توانست بازوبند پهلوانی را کسب کند و به دلیل مرام و گهلوانی در تهران معروف شد.

کشتی های شریف چاله میدانی

کشتی های چاله میدانی در آن زمان زبان زد عموم مردم بود چرا که او کشتی های موفقی را برنده شده بود. مهم ترین نبرد او در برابر کشتی گیر فرانسوی بود  که در ادامه در باره این کشتی معروف حرف می زنیم.

چاله میدان تهران و پهلوان

رجز کشتی گیر فرانسوی

در دوران فتحعلی شاه قاجار بود که کشتی گیر فرانسوی به ایران آمد و در شهر رجز می خواند؛طلب حریف می کرد . خبر خیلی زود در شهر پخش شد و چاله میدانی با شنیدن خبر او را به زور خانه دعوت کرد، تا رو به روی هم قرار بگیرند. اما کشتی گیر این دعوت را قبول نکرد و ادعا کرد که می خواهد در فضای باز و در بین مردم کشتی بگیرد.

روز مسابقه فرا رسید و جمعیت زیادی برای دیدن این نبرد در محل مسابقه آمدند تا ببینند برنده میدان کیست ؟؟؟ مسابقه شروع شد و در همان لحظات اولیه پهلوان شریف پشت کشتی گیر فرانشوی را به خاک مالید و برنده میدان شد و شهرت و محبوبیت پهلوان در بین مردم بیشتر شد و بعد از این موضوع نام این پهلوان را روی این محل گذاشتند.

هتل آرمان از هتل های جنوب تهران

هتل آرمان از سال 1390 در شهر تهران و در خیابان سعدی شروع به میزبانی از مسافران کرده است. این هتل 6 طبقه و 60 اتاق برای اقامت مسافران در نظر گرفته است. هتل آرمان تهران جز هتل های دو ستاره شهر تهران به شمار میاید و هزینه معقولی را برای خدمت رسانی از شما دریافت می کند.

هتل ارمان در نزدیکی محله چاله میدان تهران

خدمات هتل آرمان تهران

شما با اقامت در هتل دو ستاره آرمان می توانید ازچایخانه اینترنت لابی تلوزیون رستوران و کافی شاپ نماز خانه و…. استفاده کنید.

اتاق های هتل آرمان

  • اتاق یک تخته
  • اتاق دو تخته
  • اتاق سه تخته
  • اتاق چهار تخته

شما بنا به نیاز خود می توانید هر کدام از این اتاق ها را رزرو کنید و اقامتی راحت را در تهران تجربه کنید.

اتاق های هتل ارمان نزدیک چاله میدان

در آخر …

شما عزیزان می توانید هتل خود را از سایت های هتل رزرو کنید. های هتل مرجعی مطمئن می باشد شما با رزرو هتل در تهران از طریق سایت های هتل می توانید از خدمات ویژه به همراه تخفیفات شگفت انگیز بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

محله نارمک تهران ، محله ای مملو از آرامش

شنبه 15 آبان 1400
رزرو هتل در تهران بحثی چالش بر انگیز است. که افرادی که می خواهند به آنجا سفر کنند با آن […]
محله نارمک تهران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس