مجموعه گردشگری تهران کاخ سعد آباد

تهران به دلیل اینکه در چند دوره از تاریخ پایتخت رسمی کشور بوده، کاخ های و جاذبه های گردشگری زیبایی در شهر ساخته شده است. یکی از مواردی که میخواهیم در این مقاله به شما معرفی کنیم کاخ سعد آباد است. که آخرین پادشاهان زمان قاجار و پهلوی در آن زندگی کردند. این مجموعه بزرگ دارای چندین کاخ، عمارت، موزه و ساختمان متعدد، قنات، باغ و گلخانه است.

در اوایل فقط کاخ اصلی سعد آباد در منطقه قرار داشت و به مرور رضا شاه به کاخ ها و ساختمان ها مجموعه اضافه کرد. کاخ های ساخته شده اطراف همگی متعلق به خاندان پهلوی وبده و آخرین کاخ این مجموعه متعلق به لیلا پهلوی است دختر کوچک محمد رضا شاه است. بدون شک این مجموعه جز 10 مکان گردشگری برتر پایتخت است که سالانه گردشگران خارجی و داخلی زیادی از آن دیدن می کنند.

مجموعه گردشگری تهران کاخ سعد آباد

تاریخچه کاخ سعد آباد قاجار

شاهان قاجار به عیاشی و خوشگذرانی معروف اند به همین دلیل دنبال مکانی می گشتند، اقامتگاهی که در آن هم لذت ببرند و هم تفریح کنند و چه بهتر کوهپایه های توچال و دره سرسبز در بند مکانی دنج در شمال پایتخت. همین بهانه کافی بود تا زیبا ترین کاخ تهران در زمان خود شکل بگیرد و تفریح گاه تابستانه شاهان قاجاری باشد. آخرین ساختمان این کاخ متعلق به احمد شاه قاجار بود، اما آنطور که باید شاهان قاجاری نتوانستند از آن استفاده کنند.

تاریخچه در زمان پهلوی

کودتا 1299 شد و کاخ سعد آباد به دست خاندان اکبری تصرف شد. بعد از کودتا این مجموعه تغییرات اساسی پیدا کرد و تبدیل به اقامت گاه تابستانی رضا شاه شد. درکنار بناهای سالم و متلاشی شده از دوران قاجار بناهای جدید با معماری های جدید ساخته شد.

ساختمان هایی که در این کاخ قرار دارند شامل کاخ موزه ملت، کاخ موزه سبز، موزه پوشاک سلطنتی، موزه خط و کتابت میر داماد، موزه استاد حسین بهزاد، موزه سلاح دربار، موزه آشپز خانه سلطنتی، موزه برادران امیدوار، موزه هنر ملل، موزه هنر های زیبا، موزه استاد فرشچیان، موزه آب، موزه آلبوم سلطنتی و اسناد سعد آباد، موزه ظروف سلطنتنی، موزه اتومبیل سلطنتی، موزه نظامی و…

هتل های نزدیک کاخ-سعد-آباد

کاخ ممنوعه

مجموعه سعد آباد گنجینه قدیمی از از دستاور ها و تاریخ قدیمی ایران دارد خیلی از این کاخ ها حال تبدیل به موزه شدند و ورود عموم ازاد است. اما کاخ های ممنوعه وجود دارد که در آنها تا به امروز باز نشده و کاربرد اداری دارند، مانند کاخ اختصاصی، کاخ ملکه مادر، کاخ احمد رضا، کاخ فریده دیبا، کاخ ولیعهد جدید ایران.

هتل های نزدیک به کاخ-سعد-آباد    کاخ-سعد-آباد

هتل های نزدیک به کاخ

برای رزرو هتل تهران گردشگران و علاقه مندانی که می خواهند از کاخ سعد آباد دیدن کنند باید بدانند که نزدیک بودن محل اقامت به مجموعه کاخ یک مزیت محسوب می شود. همچنین هتل های اطراف کاخ از آب و هوا و آرامش بهتری برخوردار هستند و جز هتل های لاکچری و قیمت مناسب محسوب می شوند.

هتل ارزان تهران نزدیک به کاخ سعد آباد

تک تک هتل های نامبرده در وبلاگ های هتل به صورت کامل معرفی شده و می توانید آنهارا با هم مقایسه کنید.

برای رزرو هتل تهران می توانید به رزرواسیون hihotel  مراجعه کنید.

رستوران های نزدیک به کاخ

بعد از یک گردش طولانی در کاخ سعد آباد حتما گرسنه شدید، شما می توانید به رستوران هتل مدنظرتان بروید اما اگر از کیفیت غذا هتل خود راضی نیستید به شما رستوران های اطراف هتل را معرفی می کنیم که از کیفیت غذای بالایی برخوردارند.

  • جو گریل فور: 1 کیلومتر
  • کافه کباب هیوا: 1.9 کیلومتر
  • کافه رستوران دژاوو: 2 کیلومتر
  • رستوران چارگاه: 2.3 کیلومتر
  • اسپو اکسپرس: 2.4 کیلومتر
  • رستوارن روزفر: 2.7 کیلومتر
  • کافه رستوارن محنا: 3 کیلومتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی خوشمزه‌ترین و بهترین رستوران‌های تهران

چهارشنبه 14 مهر 1400
یکی از تفریحات و خوشگذرونی‌های اصلی در سفر خوردن است. در شهر بزرگی چون تهران که پایتخت کل ایران می‌باشد، […]
معرفی خوشمزه‌ترین و بهترین رستوران‌های تهران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس