بهشتی به نام اخلمد مشهد

با وجود این که شهر مشهد جزء مناطق گرم و خشک کشور شناخته می‌شود. اما باید این نکته را لحاظ کنیم که این شهر به برکت وجود امام رضا(ع) مناطق طبیعی بکری در اطراف مشهد دارد. یکی از این بهشت‌های بسیار سرسبز مشهد، روستای دیدنی اخلمد است. گردشگران می‌توانند با رزرو هتل‌های مشهد و مشخص کردن اسکان خود در شهر، به صورت روزانه از جاذبه‌های گردشگری اطراف مشهد دیدن کنند.

سایت گردشگری های تور با امکان رزرو تور مناطق گردشگری در خدمت مسافران است.

اخلمد مشهد

درباره اخلمد زیبا

روستای اخلمد به طور تقریبی 85 کیلومتری شهر مشهد است. این روستا یکی از اصلی‌ترین و نزدیک‌ترین جاذبه‌های طبیعی خراسان می‌باشد. زیبایی منحصر به فرد این روستا، انواع درختان و گیاهان، مسیر بسیار چشم نواز، طبیعت بکر و زیبا است. از همه مهم‌تر پر آبی این روستا گردشگران را به سمت خود جذب کرده است.

روستای اخلمد با آبشاری بلند و زبان زد است. البته اخلمد چندین آبشار پر آب دارد و بزرگ‎‌ترین آن به 40 متر می‌رسد. طبعیت گردان، کوهنوردان، گردشگران نیز همه ساله در تمام فصول از این روستای زیبا دیدن می‌کنند. در فصل بهار این روستا به بهشتی‌ترین حالت ممکن می‌رسد. تمام روستا یک پارچه سبز می‌شود و درختان پر از شکوفه می‌شوند. رودخانه و آبشار پر آب شده و هوای بهاری پاک روح را نوازش می‌دهد.

در فصل پاییز نیز اخلمد تماما طلایی و نارنجی می‌شود و عکاسان را برای ثبت تصاویر زیبا به این سمت می‌کشاند. اما اگر می‌خواهید از شر گرمای تابستان خلاص شوید و روزی بهاری را برای خود بسازید باید به اخلمد سفر کنید. در تابستان نیز درختان پر از میوه می‌شود و سایه درختان و آب فراوان خنکی مطبوعی را عرضه می‌کند.

اما از زیبایی زمستان اخلمد نباید غافل شد، آبشار یخ زده منظره‌ای وصف نشدنی و خارق العاده دارد.

اخلمد زیبا

موقعیت جغرافیایی اخلمد زیبا

روستای اخلمد از نزدیک‌ترین ییلاقات مشهد است. همانطور که گفته شد این روستا 85 کیلومتر با شهر مشهد فاصله دارد. برای رسیدن به بهشت اخلمد لازم است از شهرستان چناران گذر کنید. پس از گذشت 24 کیلومتر از شهرستان چناران به روستای اخلمد واقع در میان رشته‌ کوه‌های بینالود خواهید رسید.

در این روستا تمامی امکانات نظیر سرویس بهداشتی، مسجد، اقامتگاه‌های بسیار زیبا با منظره‌های عالی و فروشگاه مواد غذایی وجود دارد. در صورتی که قصد دارید شب را در این روستای خوش اب و هوا بمانید. می‌توانید از طریق سایت گردشگری های تور و رزرو تور اخلمد از امکانات لحاظ شده برای گردشگران بهره ببرید.

جاذبه‌های گردشگری روستای اخلمد

این روستای خوش منظره جاذبه‌های گردشگی زیادی دارد. طبعیت و پوشش گیاهی و ابشارهای زیبا از جمله جاذبه‌های دیدنی اخلمد می‌باشند.

آبشار اخلمد:

این روستا 4 آبشار بزرگ دارد که بزرگ‌ترین آن 40 متراست. برای رسیدن به آبشارهای فوق العاده لازم است از روستا حدود 2 کیلومتر پیاده روی کنید. مسیر رسیدن به آبشار نیز سراسر رودخانه و درختان سر به فلک کشیده میوه پوشش می‌دهند. فاصله تا اولین آبشار تقریبا 23 متر است.

آبشار اخلمد

دره اجنه:

یکی از مناطق بسیار مفرح و هیجان انگیز روستای اخلمد دره اجنه است. اجنه جمع کلمه جن است و به مکانی تنگ و تاریک در اخلمد گفته می‌شود. مسیر باریک و سخت این منطقه علت این نام گذاری است. کوهنواردان و افرادی که علاقه مند به تجربه جدید هستند از این منطقه دیدن می‌کنند.

دیواره صخره‌ای:

دیواره‌های صخره‌ای با اتفاع بیش از 200 تا 300 متر صخره نوردان را جذب خود کرده است. لازم است بدانید برخی مسبقات رشته صخره نوردی در این منطقه برگزار می‌شود.

بندر و غار اخلمد:

یکی دیگر از جاذبه‌های این روستای ییلاقی وجود بندر و غاری بی نظیر است که مکانی برای بازدید گردشگران می‌باشد.

اگر در شهر مشهد مهمان هستید می‌توانید از طریق رزرو هتل در مشهد اسکان دائمی داشته باشید. همچنین برای بازدید از اخلمد با رزرو تور در سایت گردشگری های تورمی‌توانید بودن دردسر از این بهشت ناب دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی اتاق های هتل الماس 2 مشهد

سه‌شنبه 29 تیر 1400
با رزرو هتل 5 ستاره الماس 2 مشهد می توانید اقامت در یک هتل پنج ستاره بی نظیر را تجربه […]
اتاق های هتل الماس 2 مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس