پاییز مشهد کجا بریم؟ لیستی از بهترین جاهای دیدنی مشهد در پاییز

پاییز مشهد مانند دیگر فصل های سال زیبایی خودش را دارد و حتی در این فصل، زیبایی خیره کننده اش چندین برابر می شود. حتی زرد و قرمز شدن برگ درختان و ریختن آن روی زمین، پا گذاشتن روی برگ ها و شنیدن صدای خرد شدن آن ها زیر پا واقعا دل انگیز است. با ورود به این فصل خاص، فرصتی برای تجربه‌ی لحظات دل‌نشین و حتی فرصت عکاسی در محیط‌های طبیعی فراهم می‌شود.

اخلمد با آبشار و باغ های زیبایش، طرقبه با رستوران های سنتی، صنایع دستی، بازاربین المللی بعثت، شهر تاریخی کلات در نزدیکی مشهد، که علاوه بر جاده ی پر پیچ خم و زیبایش مهم ترین یادگار نادرشاه است، قصر خورشید وآبشار زیبای اورتکند، پارک های جنگلی مشهد، خانه های تاریخی مشهد، خیابان های شهر، حرم مطهر و روستاهای اطراف مشهد؛ همه جزو بهترین جاهای دیدنی مشهد در پاییز هستند که ما در این مقاله به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت تا شما را با جاذبه های پاییز مشهد آشنا سازیم.

پاییز مشهد کجا بریم

آبشار قره سو

آبشار قره سو در جنوب شرقی کلات با ارتفاع 8 متر از زیباترین جاهای دیدنی مشهد در پاییز است. شاید تا بحال اسم این جاذبه گردشگری زیبا در مشهد را نشنیده باشید و یا از شنیدن اسم آن متعجب شوید.  ریشه این اسم ترکی است به معنای سیاه، کف رودخانه پوشیده از سنگ های سیاه است که سبب سیاهی رنگ آب نیز شده است. زیبایی آبشار های این منطقه وصف ناپذیر است. وجود هشت آبشار با نردبان فلزی که در آنها تعبیه شده خیلی راحت می توانید به بلندترین نقطه های آبشار بروید.

آدرس آبشار قره سو: این آبشار در محله فردوسی کلات واقع شده است.

روستای گرینه

روستای گرینه در شمال شرقی نیشابور، در ضلع شرقی شهر زیبای درود و شهر زیارتی قدمگاه در دامنه کوه واقع شده است. آبشار گرینه در این روستا جزو جاذبه های گردشگری می باشد. بهترین زمان برای رفتن به این منطقه ییلاقی و سرسبز اواخر بهار تا اوایل پاییز می باشد.

روستا گزینه در گذشته گبرینه بود که محل سکونت زرتشتیان بوده است هم اکنون نیز آثار قدیمی نظیر قبر و حمام زرتشتیان در آن وجود دارد. از محصولات این روستا می توان به آلبالو، سیب، هلو، گیلاس، عسل کوهی و زعفران اشاره کرد شما می توانید با اطمینان خاطر نسبت به مرغوب بودن آنها این محصولات را خریداری کنید و به اقتصاد مردمان مهربان و میهمان نواز این روستا کمک کنید.

آدرس روستای گرینه: آدرس این روستا 14 کیلومتری جاده مشهد نیشابور، ضلع شرقی شهر توریستی درود و در دامنه کوه می باشد.

روستای گرینه

بند گلستان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مشهد که با وجود گذشت زمان زیاد از قدمت آن هنوز هم مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد بند گلستان است. این رودخانه از پیوستن سه جویبار دهبار، مایان و جاغرق در نزدیکی حصار به وجودآمده است. از امکانات ویژه بندگلستان امکان قایقرانی در آب های آن می باشد که علاقمندان به قایق را به سمت خود جذب می کند. چیزی که سبب تمایز این رودخانه می شود حفظ شکل طبیعی و اولیه این رودخانه می باشد.

آدرس بند گلستان مشهد: هشت کیلومتری غرب مشهد، طرقبه، بعد از پارک جنگلی وکیل آباد

بند گلستان

آرامگاه فردوسی مشهد

ارامگاه فردوسی یکی از جاهای دیدنی مشهد در پاییز است که در شهر توس، نزدیک به مشهد، واقع شده است. پاییز با زیبایی‌های طبیعی‌ خود، این مکان تاریخی را به یک مقصد خاص و دلنشین تبدیل می‌کند. در این فصل، درختان پاییزی اطراف ارامگاه که رنگ‌های زیبای نارنجی، زرد، و قرمز به خود گرفته‌اند، منظره‌ای دیدنی و دلنشین ایجاد می‌کنند.

همچنین در پاییز، تعداد گردشگران کمتر است و همین موضوع باعث می‌شود که فضای بیشتر آرام و آرامش‌بخش باشد. این فصل فرصت خوبی است تا از آرامگاه فردوسی با فضای آرام و دلنشین‌تر لذت ببرید و عکس‌های زیبایی از این مکان بگیرید.

آدرس آرامگاه فردوسی مشهد: شهر توس، انتهای بلوار بهارستان

ساعت بازدید: 9 صبح الی 16

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد به عنوان یکی از بهترین پارک های مشهد در تمامی اوقات سال از زیبایی خاصی برخوردار است و احتیاجی به معرفی ندارد. رقص برگ های رنگارنگ پاییزی در این پارک مشهد، منظره جذابی را برای هر بیننده ای پدید می آورد و این مکان را به یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد در پاییز تبدیل می کند. پیشنهاد می کنیم که حتما در پاییز به پارک ملت مشهد سری بزنید و از دیدنی های طبیعت لذت ببرید.

آدرس پارک ملت مشهد: از طریق بلوار امامت، وکیل آباد، سجاد و آزادی می توانید به این پارک دسترسی داشته باشید.

پارک ملت مشهد

خانه های تاریخی مشهد

خانه های تاریخی مشهد، با فضای نوستالژی و حیاط های دلبازی که دارد، بهترین منظره پاییزی را فراهم می کنند. این خانه های تاریخی و درختان کهنی که داخل حیاط هایشان وجود دارد، در پاییز سرشار از برگ های رنگارنگ و زیبا می شود. این خانه های تاریخی و قدیمی مشهد اکثرا در محله های قدیمی و اطراف حرم مطهر قرار دارند؛ پس چنانچه شما مسافر شهر مشهد هستید و در هتل های مشهد نزدیک حرم امام رضا (ع) اقامت دارید، حتما بازدید از این خانه ها را در هر فصلی انجام دهید. برخی از خانه های تاریخی مشهد که از نظر زیبایی در پاییز بی نظیر هستند عبارتند از:

  • خانه تاریخی داروغه مشهد
  • خانه تاریخی توکلی مشهد
  • خانه تاریخی اردکانی مشهد
  • خانه تاریخی وطن چی
  • خانه تاریخی پیشه وران مشهد
خانه تاریخی پیشه وران مشهد
خانه های تاریخی مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

پاییز، پادشاه فصل ها در پارک جنگلی وکیل آباد مشهد شکل دیگری دارد. این پارک جنگلی هنگام پاییز رویایی ترین جلوه ممکن را به خود می گیرد و مقصد خیلی از افراد برای عکاسی پاییزی و لذت از طبیعت است. نوشیدن چای در کافی شاپ های پارک جنگلی وکیل آباد می تواند در هوای سرد و دل انگیز پاییز برای همه جذاب باشد، پس در طول گشت و گذار خود در پاییز، بازدید از پارک وکیل آباد مشهد را فراموش نکنید.

آدرس پارک جنگلی وکیل آباد مشهد: انتهای بلوار وکیل آباد (جنب کوهستان پارک) – جاده طرقبه – بلوار امام رضا ۴

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

دیگر جاهای دیدنی مشهد در پاییز

  • باغ ملی مشهد
  • مقبره نادر شاه یا آرامگاه نادر
  • موزه‌های شهر مشهد
  • بازار رضا
  • خواجه ربیع
  • پارک کوهسنگی
  • بوستان مینیاتوری مشهد
  • روستای جاغرق

سخن پایانی

برای سفر به مشهد در پاییز و گشت و گذار در جاهای دیدنی مشهد در این فصل زیبا، حتما در برنامه سفر خود بازدید از جاهای دیدنی ذکر شده را قرار دهید. اقامت در هتل ارزان مشهد نیز می تواند به مدیریت هزینه های شما در طول سفر کمک شایانی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کامل ترین مقایسه هتل داریوش و مارینا پارک کیش

چهارشنبه 8 آذر 1402
هتل های داریوش و مارینا پارک کیش از هتل های بسیار لوکس و از هتل های ساحلی به شمار می […]
هتل های ساحلی 5 ستاره داریوش و مارینا کیش

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس