کوه پارک مشهد؛ لذت پارک‌ گردی در دامنه کوه

مشهد از آن دست شهرهایی است که علاوه بر زیارت کردن از بارگاه مقدس امام رضا علیه السلام، می‌توانید خاطره انگیزترین گشت و گذار را در این شهر زیبا تجربه کنید. آن قدر جاهای دیدنی مشهد زیاد است که حتی نمی‌توانید در طول یک هفته از همه جای آن دیدن کنید. اما اگر زمان محدودی برای سفر دارید پیشنهاد می‌کنیم از کوه پارک مشهد بازدید کنید. مکانی لذت‌بخش و آرام برای پیاده روی که قطعا آرامشی دلچسب را برایتان رقم خواهد زد. با‌ های هتل به یادماندنی‌ترین سفرهای خود را تجربه کنید.

هتل مشهد

امکانات کوه پارک مشهد

کوه پارک در قسمت جنوبی شهر مشهد واقع شده است. این پارک حدود 200 هکتار وسعت دارد و فضایی عالی برای هواخوری محسوب می‌گردد. بسیاری از افراد شاغل که قصد دارند ساعاتی را برای تفریح و استراحت ذهن به خود اختصاص دهند، وارد کوه پارک مشهد خواهند شد. گونه‌های مختلف گیاهی در این پارک کشت گردیده است و گزارش شده که حدود 1 میلیون درخت در این 200 هکتار وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر است. به همین دلیل است که می‌گویند وقتی می‌خواهید برای ریه‌های خود اکسیژن تهیه کنید، وارد کوه پارک مشهد شوید.

آبشار کوه پارک مشهد

آبشارهای مصنوعی زیبا

برای زیباسازی فضای پارک از انواع آبشارهای مصنوعی استفاده شده است. این آبشارها به طبیعی‌ترین حالت ممکن طراحی شده‌اند. آب این آبشارهای مصنوعی از چاه‌های اطراف پر می‌شود و حتی گاها دیده شده است از تانکرهای مصنوعی نیز برای پر کردن آب این آبشارهای مصنوعی استفاده می‌نمایند. پس شما علاوه بر سپری کردن اوقاتی خوش می‌توانید در لوکیشن‌های مختلف این پارک درست کنار آبشارهای زیبای این پارک عکاسی کنید.

پیست دوچرخه سواری در کوه پارک مشهد

کوه پارک مکانی برای تفریحات خانوادگی

برای علاقمندان به دوچرخه سواری یک فضای مخصوصی طراحی شده است. معمولا دوچرخه سواران با چالش‌های زیادی مواجه هستند و علنا جایی برای دوچرخه سواری در برخی شهرستان‌های ایران وجود ندارد. اگر از آن دست افرادی هستید که مشهد را برای مسافرت برگزیده‌اید و دوست دارید زمانی را به دوچرخه سواری اختصاص دهید بد نیست پیشت دوچرخه سواری کوه پارک مشهد را امتحان کنید.

رستوران سیار

  نمیدانم شما تاکنون در رستوران سیار غذا خورده‌اید یا خیر. در رستوران‌های انواع هتل‌های مشهد ممکن است برخی از این رستوران‌ها وجود داشته باشد. اما در کوه پارک نیز ماشین‌هایی وجود دارند که به عبارتی دیگر کار رستوران سیار را انجام می‌دهند و شما می‌توانید غذاهای مختلفی را نوش جان کنید.

سینمای روباز در کوه پارک مشهد

به آن سینما ماشین نیز گفته می‌شود. به عبارتی دیگر شما داخل ماشین نشسته‌اید و به تماشای فیلم می‌پردازید. تاکنون هرچه سینما رفته‌اید را فراموش کنید و این بار در سفر خود به مشهد کوه پارک را نیز امتحان کنید. بر خلاف سینماهای دیگر که در داخل سالن سرپوشیده قرار دارند این سینما فضایی روباز دارد و از برترین جاهای دیدنی مشهد محسوب گشته است.

پارک‌های بازی مخصوص کودکان

بسیاری از ما در سفر به مشهد تمایل داریم اوقاتی خوش را برای کودکانمان فراهم سازیم. برای اینکه سیاحت و زیارتی به یادماندنی را برای کودک خود رقم بزنید، پیشنهاد می‌کنیم به کوه پارک بروید.

امکانات متنوعی برای بازی کودکان فراهم گردیده است. و پارک‌های بازی متنوعی در این فضای 200 هکتاری وجود دارد. هتل‌های مشهد نیز فضایی برای بازی کودکان درنظر گرفته‌اند و برخی هتل‌ها دارای پارک‌های بازی متعددی است اما کوه پارک به دلیل آنکه فضایی جنگلی دارد می‌توانید هم تفریحی برای بزرگسالان باشد و هم کودکان نیز از آن لذت ببرند.

این پارک در خیابان دلاوران و در انتهای کوه نخل واقع شده است. دسترسی به این پارک بسیار آسان بوده و انواع تاکسی و اتوبوس به این مقصد مسافر سوار می‌کنند.

کوه پارک مشهد؛ پاتوقی برای کوه نوردان

پیاده روی در کوه پارک مشهد

علاوه بر دوچرخه سواران، افراد علاقه‌مند به ورزش کوه نوردی نیز می‌تواند این پارک زیبا را برای ورزش کوه نوردی انتخاب کنند. فضایی برای پیاده روی اختصاص یافته است که در آنجا بسیاری از افراد در روزهای جمعه تمایل دارند که در آن جا ورزش کنند. مسیرهای متعدد سخت و آسان یک کوه نورد آماتور را به کوهنوردی حرفه‌ای تبدیل خواهد نمود. برای بادبادک بازی کودکان نیز یکی از ایده آل‌ترین مکان‌ها در مشهد به شمار می‌رود.

مکانی برای ورزش‌های گروهی و خانوادگی

برای انواع گردهمایی ورزشی، دیدار دوستان و بازی گروهی به دلیل وسعت فضا و طول 5 کیلومتری قطعا مناسب‌ترین مکان از دید ورزش دوستان است.

قله پیمایی ممکن است برای خیلی از افراد جذاب باشد چرا که پیچ و خم‌های زیاد می‌تواند روحیات تازه‌ای را در کالبد روح شما ایجاد نماید. همچنین اگر دوست دارید در دل طبیعت کباب بخورید، چه لحظه‌ای بهتر از کباب خوری در بام دلاوران! آلاچیق‌های زیایی داخل پارک احداث شده است و فقط کافی است با خود زیراندازی بیاورید و در آنجا اقامت کنید. اما روشن کردن آتش در این مکان ممنوع بوده و بهتر است با خود منقل بیاورید.

به دلیل واقع شدن در خیابان دلاوران به آن بام دلاوران نیز گفته می‌شود. این بار به جای چالیدره و شاندیز بد نیست سری به کوه پارک بزنید.

کوه پارک یا پارک ملت مشهد؟ کدامیک بهترند

کوه پارک بسیار بزرگ بوده و حدودا سه برابر پارک ملت مشهد وسعت دارد. در پارک ملت وسایل زیادی برای بازی وجود دارد و عملا یک شهر بازی بسیار بزرگ در مشهد محوب می‌شود ولی امکانات بازی کوه پارک بسیار محدودتر از پارک ملت می‌باشد. کوه پارک برای دورهمی‌های خانوادگی که به دور از هیاهوی شهر به دنبال جایی برای استراحت و تفریح هستند مکان ایده آلی است.

پیشنهاد می‌کنیم پیاده روی در روزهای پاییزی را از دست ندهید. ممکن است فصل تابستان برای پیاده روی در هنگام عصر مناسب نباشد ولی حتما دوچرخه سواری را امتحان کنید. کوه پارک به صورت بیست و چهارساعت شبانه روز باز بوده و پذیرای کلیه مسافرین عزیز از سراسر ایران می‌باشد.

جمع‌بندی

دلیل نام گذاری کوه پارک به دلیل وجود این پارک در ناحیه کوهستانی بوده و پارک جایی است که به دست انسان ساخته می‌شود. به همین دلیل کوه پارک نام گذاری شده و امکانات زیادی همچون: پیست پیاده روی و دوچرخه سواری، سینمای روباز، فضایی برای دورهمی‌های خانوادگی، پارک بازی کودکان، رستوران‌های سیار و کافی شاپ‌ها در این پارک عظیم تاسیس گردیده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مشهد، از حرم تا چهار باغ، شهری پر از دیدنی

جمعه 13 مرداد 1402
مشهد، شهری است که برای هر ایرانی ارزش ویژه‌ای دارد. این شهر با داشتن حرم مطهر امام رضا علیه السلام، […]
مشهد، از حرم تا چهارباغ، شهری پر از دیدنی

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس