آبشار کوهمره سرخی شیراز

کوهمره سرخی یکی از مناطق دیدنی و کوهستانی واقع در شهر شیراز است که در نزدیکی رشته کوه زاگرس قرار دارد. این آبشار جذاب و دیدنی که به آن آبشار رمقان نیز گفته می‌شود، در منطقه‌ای بکر و جنگلی با آب و هوای دلنشین و مناظر زیبا در دل کوه کوهمره سرخی واقع شده است.

باغ‌های انار و شالیزارهایی زیبا در مسیر رسیدن به این آبشار قرار گرفته‌اند که موجب جذابیت بیشتر این منطقه شده‌اند. مکان‌های دیدنی بسیار متعددی نیز در نزدیکی آبشار کوهمره سرخی قرار گرفته‌اند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

آبشار کوهمره سرخی شیراز

آدرس آبشار کوهمره سرخی شیراز

اگر قصد دارید بدانید که آدرس آبشار کوهمره سرخی شیراز کجاست و چگونه می‌توانید به این مکان بروید، باید بدانید که این آبشار در ۵۰ کیلومتری شهر زیبا و دیدنی شیراز و در روستای رمقان قرار گرفته است. از طریق جنوب شرقی شیراز و جاده کازرون می‌توانید به این آبشار زیبا و دیدنی دسترسی پیدا کنید. پس از پیمودن ۳۰ کیلومتر از این مسیر، یک جاده فرعی در سمت راست خود را مشاهده خواهید کرد که شما را به سوی آبشار زیبا و دیدنی کوهمره سرخی می‌برد.

مسیر آبشار کوهمره سرخی شیراز

در رابطه با مسیر کوهمره سرخی شیراز باید بیان کنیم که این منطقه در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد و برای دسترسی به آن می‌توانید از جاده شیراز به کازرون استفاده کنید.

 این آبشار از میان درختان پر شاخ و برگ چنار و بلوط در ارتفاعات کوهمره جاری می‌شود و شما برای رسیدن به آن باید از روستای رمقان حدودا ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید.

روستای رمقان در واقع یکی از بهترین روستاهای منطقه کوهمره سرخی است که نه تنها شالیزارهای متعددی دارد، بلکه جنگل‌های بلوط نیز در مجاورت این روستا قرار گرفته‌اند که شما می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید.

  • آدرس: جاده شیراز به کازرون، آبشار کوهمره سرخی
  • فاصله: ۷۵ کیلومتر – یک ساعت و ۱۵ دقیقه

معرفی آبشار کوهمره سرخی شیراز

آبشار کوهمره سرخی یکی از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی منحصر به فردی است که به عنوان یکی از جاهای دیدنی کازرون شناخته می‌شود و در منطقه کوهمره سرخی قرار گرفته است. این منطقه کوهستانی و جنگلی حدودا ۳۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و با چندین آبشار زیبا در نزدیکی روستای رمقان دیده می‌شود.

معرفی آبشار کوهمره سرخی

جاهای دیدنی کوهمره سرخی شیراز

در منطقه کوهمره سرخی شیراز جاهای دیدنی مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید در سفر به این منطقه از آن‌ها دیدن کنید. در این بخش به معرفی جاهای دیدنی کوهمره سرخی خواهیم پرداخت:

تفرجگاه کوهمره سرخی

تفرجگاه کوهمره سرخی یکی از جاهای دیدنی مسیر کوهمره سرخی شیراز است که گردشگران می‌توانند در روزهای تعطیل از آن دیدن کنند. از دیگر جذابیت‌های این منطقه می‌توان به آب و هوای دلنشین و طبیعت بکر و دست نخورده آن اشاره کرد که زیبایی بیشتری را به این مکان بخشیده است. این منطقه در تابستان و در ایام عید به شلوغ‌ترین حد ممکن می‌رسد. از تفرجگاه‌های این منطقه می‌توان به تفرجگاه دهسرو، تفرجگاه کوزرگ و چندین تفرجگاه زیبای دیگر اشاره کرد.

جنگل کوهمره سرخی

جنگل کوهمره سرخی یکی دیگر از جاهای دیدنی شیراز در اطراف آبشار کوهمره سرخی است که مسئولیت رسیدگی به آن بر عهده هیچ کسی نیست و به طور کلی نیز جزو جنگل‌های کم درخت به شمار می‌آید. علت این موضوع نیز می‌تواند به دلیل قاچاق درختان بلوط، قطع درختان توسط روستاییان، آتش سوزی‌های مکرر درختان و موارد دیگر باشد. متاسفانه، توجه کم توجهی مسئولین به این منطقه موجب شده است تا این هتل موقعیت گردشگری و توریستی خود را از دست دهد.

چشمه سرخون

چشمه سرخون یکی از زیباترین چشمه‌های منطقه کوهمره سرخی است که به علت جذابیت بالایی که دارد، در میان گردشگران بسیار محبوب است. این منطقه در کنار بسیاری از جنگل‌های بلوط قرار دارد و آب و هوای لذت بخش آن خاطره‌ای به یادماندنی را برای شما رقم می‌زند.

روستای ماصرم کوهمره سرخی

این روستا از دهستان‌های کوه مره سرخی است و در بخش ارژن شیراز قرار دارد. تعداد خانوارهای این روستا بر اساس آخرین سرشماری ۶۰ خانوار اعلام شده است و حدودا ۲۲۴ نفر جمعیت دارد. یکی از دلایلی که موجب کم جمعیت بودن این روستا شده است به مهاجرت مردم به شهر شیراز و مکان‌های دیگر مربوط می‌شود. از جاهای جذاب و دیدنی این روستا نیز می‌توان به جنگل‌های بکر و سرسبز و آبشارهای زیبا اشاره کرد که در کنار آب و هوای دلپذیر، حس سفر به این روستا را لذت بخش‌تر می‌کند.

جاهای دیدنی کوهمره سرخی شیراز

هتل ‌های اطراف آبشار کوهمره سرخی در شیراز

اما زمانی که در این منطقه هستید، باید در محلی ساکن شوید تا بتوانید در آن استراحت کنید. در اقامتگاه‌هایی که در روستا ریچی و اطراف آن قرار دارند، هر آنچه که برای یک اقامت عالی نیاز دارید در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

  • بوم گردی ریچی

آدرس: منطقه کوهمره سرخی، روستای ریچی

  • هتل باغ

آدرس: حد فاصل دروازه کازرون و چهارراه گمرک، خیابان مشیر شرقی

  • چشمه بردی

آدرس: شهرستان شیراز و بخش ارژن و دهستان کوه مره سرخی

  • اقامتگاه بومگردی صالحی

آدرس: نزدیکی حرم شاهچراغ و در ضلع جنوبی مسجد شهدا و در ابتدای کوچه هفت پیچ

هتل ‌های اطراف آبشار کوهمره سرخی شیراز

رزرو هتل از های هتل

در کشور ما جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیار متعددی قرار گرفته‌اند که هر یک از آن‌ها به اندازه خود زیبا و جذاب هستند. آبشار کوهمره سرخی یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا در شیراز است که به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شیراز حتما از آن دیدن کنید.

اگر شما نیز می‌خواهید در سفر خود به شیراز، اقامتگاه خود را از قبل مشخص کنید، بهتر است با ما در ارتباط باشید. ما در مجموعه “های هتل” خدمات ارزنده‌ای برای شما گردشگر عزیز ارائه می‌دهیم تا بتوانید به آسان‌ترین شکل ممکن هتل مد نظر خود را از بین هتل های شیراز با مناسب‌ترین قیمت رزرو کنید.

امکان رزرو بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس از سایت ما وجود دارد و پشتیبانی 24 ساعته قطعا خیال شما را از بروز هر مشکل پیش بینی نشده آسوده می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید صفحه اصلی سایت را بررسی کنید.

سوالات متداول

از نزدیک ترین آبادی برای رسیدن به آبشار کوهمره چقدر فاصله است؟

از روستای رمقان تا آبشار، تقریبا 30 دقیقه پیاده روی لازم است.

نزدیک ترین و بهترین اقامتگاه های آبشار کوهمره سرخی کدامند؟

بوم گردی ریچی
هتل باغ
چشمه بردی
اقامتگاه بومگردی صالحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تفریحات آبی قشم: سفری پر از هیجان و طراوت

شنبه 14 مهر 1403
بی‌شک مناطق دیدنی و جاذبه‌های بکری در کشورمان برای گذراندن تعطیلات آخر هفته و مسافرت‌های خانوادگی وجود دارند؛ اما چه […]
تفریحات آبی قشم

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس