جاهای دیدنی شیراز + آدرس و ساعت بازدید

شهر شیراز به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های گردشگری در ایران دارای تعداد قابل توجهی از جاهای دیدنی باستانی و نوین است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این شهر، نسبت به شهرهای دیگر برای گردشگری، آب و هوای عالی آن است. در ادامه این مطلب قصد داریم تا همراه با شما به بررسی برخی از بهترین جاهای دیدنی شیراز از نظر: آدرس، ساعت کاری و هتل های شیراز نزدیک برخی مکان های گردشگری و غیره بپردازیم.

آرامگاه حافظیه شیراز

شبگردی در حافظیه، تجربه‌ای متفاوت و به یادماندنی است. در این زمان از روز، فضای باغ با نورپردازی‌های زیبا، حال و هوای شاعرانه‌ای پیدا می‌کند. صدای آبشار، موسیقی سنتی و صدای پرندگان، فضای باغ را دلنشین‌تر می‌کند. آرامگاه حافظ در قلب باغ قرار دارد و با هشت پله از سطح زمین بالاتر است. آرامگاه حافظ شیراز، سازه‌ای زیبا با هشت ستون و گنبد مسی است. در اطراف آرامگاه، ابیاتی از دیوان حافظ بر روی کاشی‌های زیبا حک شده‌اند. حوض بزرگی در حیاط شمالی باغ حافظیه قرار دارد که به «حوض سکه» معروف است. مردم معتقدند با نیت کردن و پرتاب سکه در این حوض، حافظ آرزویشان را برآورده می‌کند.

آدرس حافظیه شیراز: حافظیه در حد فاصل چهار راه ادبیات و چهار راه حافظیه و در بخش جنوبی دروازه‌ قرآن قرار گرفته است(نمایش روی نقشه)

ساعات بازدید: از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ امکان حضور در حافظیه شیراز را خواهید داشت.

هتل های نزدیک حافظیه شیراز

برخی از بهترین هتل های نزدیک حافظیه شیراز را در جدول زیر با اطلاعات تکمیلی برای شما گردآوری کرده‌ایم:

نام هتلآدرسفاصله تا حافظیه شیراز
هتل زندیه شیرازشیراز، خیابان هجرت، پشت ارگ کریم‌خان3 کیلومتر
هتل پارک سعدی شیرازشيراز، چهارراه حافظيه، خيابان حافظ500 متر
هتل کریم خان شیرازشیراز، خیابان رودکی3 کیلومتر
هتل پرسپولیس شیرازحد فاصل چهارراه حافظ به ميدان قائم (اطلسی)500 متر
هتل پارسه شیرازخیابان زند، پشت ارگ کریم‌خان3 کیلومتر
هتل اطلس شیرازشیراز، میدان اطلس، جنب بانک ملت800 متر
هتل رویال شیرازشیراز، خیابان قرآن،میدان ابوالکلام2 کیلومتر
هتل ارگ شیرازشیراز، خیابان تختی، بالاتر از چهار راه راهنمایی5 کیلومتر

آرامگاه خواجوی کرمانی شیراز

یکی دیگر از بهترین مکان های دیدنی شیراز، آرامگاه خواجوی کرمانی است. آرامگاه خواجوی کرمانی شیرازی، شاعر و عارف قرن هشتم هجری قمری، یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر شیراز است که در شمال شرقی این شهر، در تنگ الله اکبر، قرار دارد. این آرامگاه، در فضایی باز و با گذر آب چشمه رکن آباد از کنار آن، یکی از بهترین مقاصد برای شبگردی در شیراز است. در نزدیکی آرامگاه خواجوی کرمانی، سه غار وجود دارد که یکی از آنها، در گذشته محل عبادت و ریاضت زاهدان و شیخ‌ها بوده است. خواجوی کرمانی نیز مدتی در این غار به عبادت نشسته بود. یکی دیگر از غارها نیز محل خاکسپاری خواجه عمادالدین محمود (وزیر معروف شاه شیخ ابواسحاق اینجو) است.

آدرس آرامگاه خواجوی کرمانی: آرامگاه خواجوی کرمانی در شمال شیراز، در دامنه کوه صبوی و در ابتدای جاده شیراز – اصفهان، در تنگ الله اکبر قرار گرفته‌است(نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید از آرامگاه خواجوی کرمانی: 7:30 صبح الی 24 بامداد

آرامگاه سعدی شیراز

آرامگاه سعدیه از معروف ترین و دیدنی ترین بنا های استان فارس می باشد، آرمگاه سعدی شیراز در شمال شرقی شیراز و نزدیک باغ دلگشا واقع گردیده است. سازه کنونی این بنا در سال 1350 با 258 متر مربع به دستور کریم خان زند نیز احداث گردید که به مرور زمان مورد مرمت و باز سازی نیز قرار گرفته است.

آدرس آرامگاه سعدی شیراز: چهارراه دلگشا، بلوار بوستان، حوالی باغ دلگشا و پارک کوهستان(نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۱۰ شب

حرم شاهچراغ شیراز

حرم شاهچراغ شیراز، یکی از زیباترین و مهم‌ترین بناهای تاریخی و مذهبی شهر شیراز است. این حرم، آرامگاه علی بن موسی الرضا (ع)، برادر امام رضا (ع) و فرزند ارشد امام موسی کاظم (ع) است. حرم حضرت شاهچراغ (ع)، دارای معماری منحصربه‌فردی است که ترکیبی از هنر و معماری ایرانی و اسلامی است. این حرم، دارای دو صحن اصلی و دو صحن فرعی است. صحن اصلی حرم، دارای دو شبستان بزرگ است که یکی از آنها به نام شبستان امامزاده، محل برگزاری مراسمات مذهبی است.

آدرس حرم شاهچراغ شیراز: استان فارس، شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، خیابان احمدی(نمایش روی نقشه)

هتل های نزدیک شاهچراغ شیراز

برخی از بهترین هتل های نزدیک حرم شاهچراغ شیراز را در جدول زیر با اطلاعات تکمیلی جهت دسترسی راحت تر به این جاذبه دیدنی برای شما گردآوری کرده‌ایم:

نام هتلآدرسفاصله تا شاهچراغ شیراز
هتل بین الحرمین شیرازشیراز، میدان آستانه، خیابان بین‌الحرمین2 کیلومتر
هتل وکیل شیرازخیابان لطفعلی خان زند908 متر
هتل نصیرالملک شیرازحرم شاهچراغ، چهارراه شاهزاده قاسم3 کیلومتر
هتل پارک شیرازشیراز، چهارراه زند، خیابان سعدی1 کیلومتر

دروازه قرآن شیراز

دروازه قرآن شیراز، یکی از بهترین جاهای دیدنی شیراز است که در شمال شرقی آن قرار دارد. این دروازه، در واقع یکی از ورودی‌های اصلی شهر شیراز در گذشته بوده است و به همین دلیل، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دروازه قرآن، در تنگ الله اکبر، میان کوه چهل مقام و کوه باباکوهی قرار گرفته است. این دروازه، از دو ورودی کوچک در دو طرف تشکیل شده است که اتاق مستطیل شکلی بر فراز آن قرار دارد. در بالای این اتاق، دو نسخه قرآن دست‌نویس به خط ثلث عالی قرار داشته که به «هفده من» مشهور شده‌اند.

آدرس دروازه قرآن: دروازه قرآن در سمت راست ورودی شهر قرار دارد؛ اما برای رفتن به دروازه قرآن از داخل شهر، مسیر بلوار آیت الله ربانی یا بلوار هفت تنان را طی کنید.

هتل های نزدیک دروازه قرآن شیراز

همچنین اگر قصد اقامت در نزدیکی این بنا را دارید، در ادامه تعدادی از بهترین هتل های نزدیک دروازه قرآن شیراز را به شما معرفی کرده ایم که عبارت اند از:

  • هتل زندیه شیراز
  • هتل هما شیراز
  • هتل بزرگ شیراز
  • هتل ستارگان شیراز
  • هتل تالار شیراز
  • هتل رودکی شیراز
دروازه قرآن از جاهای دیدنی شیراز

بلوار چمران شیراز

اگر قرار باشید بهترین جای دیدنی شیراز برای جوانان را به شما پیشنهاد کنیم، قطعا بلوار چمران در شب یکی از گزینه‌ها خواهد بود. بلوار چمران، یکی از مهم‌ترین خیابان‌های شهر شیراز است که در شمال غربی این شهر قرار دارد. این بلوار، به دلیل داشتن نورپردازی‌های جذاب، بهترین مسیر برای گشت و گذار شبانه در شیراز محسوب می‌شود.

آدرس بلوار چمران: بلوار شهید چمران در منطقه 1 شیراز واقع شده‌است و از محله‌های دینکان – منصورآباد، پشت مله، ابیوردی، چوگیا و ابیوردی عبور می‌کند(نمایش روی نقشه)

باغ نارنجستان قوام شیراز

باغ قوام، یکی از زیباترین باغ‌های شیراز است که در دوران ناصرالدین‌شاه قاجار، به دستور علی‌محمد‌خان قوام ساخته شده است. این باغ، به خاطر وفور درختان نارنج در آن، به نارنجستان قوام معروف شده است. باغ نارنجستان قوام شیراز، دارای دو بخش بیرونی و اندرونی است که به وسیله‌ تونل به هم وصل هستند. بخش بیرونی باغ، شامل موزه‌ نارنجستان است که در آن، آثار هنری و تاریخی مختلفی از جمله تندیس‌های سنگی، تابلوهای نقاشی، ظروف سفالی و… نگهداری می‌شود. بخش اندرونی باغ، شامل خانه‌ زینت‌الملوک است که با انواع هنرهای سنتی و معماری اصیل ایرانی، تزئین شده است.

آدرس باغ قوام شیراز: باغ نارنجستان قوام شیراز، در ابتدای خیابان لطفعلی‌خان زند از سمت بلوار زینبیه، قرار دارد(نمایش روی نقشه)

ساعت کاری باغ قوام شیراز:  نارنجستان قوام از ۸ صبح تا ۹ شب باز است. اما اگر می‌خواهید موزه نارنجستان قوام را هم ببینید، باید زودتر خودتان را برسانید. موزه فقط تا نیم ساعت قبل از پایان ساعت کاری باز است.

باغ ارم شیراز

یکی از بهترین جاهای دیدنی شیراز از دیدگاه مسافران، باغ ارم شیراز است. بر اساس بررسی‌های انجام شده از دیدگاه گردشگران بهترین مکان دیدنی شیراز می‌تواند باغ ارم باشد. باغ ارم، یکی از زیباترین باغ‌های شیراز است که در دوره سلجوقیان، پایه‌گذاری شده است. این باغ، در دوره‌های مختلف تاریخی، مورد توجه حاکمان و پادشاهان بوده است و در دوره قاجار، به اوج شکوه و زیبایی خود رسیده است.

باغ ارم، دارای مساحتی حدود ۱۱ هکتار است و در آن، انواع درختان و گل‌های زیبا وجود دارد. از درختان این باغ می‌توان درختان گردو، بادام، سیب، خرمالو، نارنج، انار، ازگیل و گلابی را نام برد. از گل‌های این باغ نیز می‌توان گل‌های طاووسی، سنبل درختی، ژاله، شب بو، نسترن، یاس زرد، میخک، میمون، بنفشه، آهار، اطلسی، آلاله، گل ساعت، نیلوفر، شاه پسند، شیپوری و داوودی را نام برد.

در نهایت شما می توانید جهت دسترسی راحت تر به این مکان زیبای پر رمز و راز نیز مکان اقامت خود را در نزدیکی باغ ارم شیراز نیز رزور کنید و به راحتی و با کمترین هزینه به آن جا بروید و دیدن کنید.

آدرس باغ ارم شیراز: شیراز، بلوار ارم، میدان ارم، خیابان ارم، نزدیکی مجموعه‌ دانشگاه شیراز(نمایش روی نقشه)

ساعت کاری باغ ارم شیراز: بازدید از باغ ارم همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰:۳۰ امکان‌پذیر است.

هتل های نزدیک باغ ارم شیراز

برخی از بهترین هتل های نزدیک باغ ارم شیراز به شرح زیر می باشد:

باغ عفیف آباد شیراز

باغ عفیف آباد یا باغ گلشن از قدیمی ترین باغ های شیراز که دوره های هخامنشی، ساسانی و قاجاری را پشت سر گذاشته است. قدمت باغ عفیف آباد شیراز به دوره صفویه باز می گردد، در سال 1340 این باغ به بانو فرح پهلوی نیز هدیه داده شد و در نهایت در طی یک مزایده به متراژ127 هزار متر مربع به ارتش فروخته شد، و در سال 1390 یک موزه نظامی در این باغ افتتاح گردید، باغ عفیف آباد دارای بخش های مختلفی از جمله ورودی، کاخ سلطنتی، قهوه خانه، حمام سلطنتی نیز می باشد، جهت رفاه حال مشتریان امکاناتی از جمله: فروشگاه صنایع دستی، عکاسی، کافی شاپ و… نیز اشاره نمود. بهترین زمان بازدید از ا ین باغ در فصل اردیبهشت ماه می باشد اما در زمستان هم زیبایی های خاص خود را دارد.

این باغ در انتهای خیابانی با همین نام قرار است، گردشگران می توانند با خودروی شخصی یا با استفاده از مترو و اتوبوس به راحتی به این باغ دسترسی پیدا کنند.

آدرس باغ عفیف آباد شیراز: شیراز، انتهای خیابان عفیف‌آباد(نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید از باغ عفیف آباد شیراز: هر روز از ۹ صبح تا ۸ شب

هتل های نزدیک باغ عفیف آباد شیراز

برخی از بهترین هتل های نزدیک باغ عفیف آباد شیراز عبارت اند از:

باغ دلگشا شیراز

به عنوان یکی از باغ‌های شیراز که به عنوان نماینده‌ای از لیست بهترین جاهای دیدنی شیراز، باغ دلگشا شیراز اشاره کرد. باغ دلگشا، یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین باغ‌های شیراز است که پیشینه آن به دوران ساسانی می‌رسد. این باغ، در شمال شرقی شیراز و در نزدیکی آرامگاه سعدی واقع شده است. عمارت کلاه فرنگی میان باغ، یکی از جاذبه‌های اصلی این باغ است. این عمارت، در دوران زندیه و به شیوه معماری کاخ‌های ساسانی ساخته شده است. این عمارت، دارای دو طبقه است و در آن، اتاق‌ها، سالن‌ها و ایوان‌های زیبایی وجود دارد.

آدرس باغ دلگشا شیراز: این باغ در محله نیستان – سعدی شیراز و نارنجستان، 7 نارنجستان، بلوار بوستان واقع شده است(نمایش روی نقشه)

ساعت کاری باغ دلگشا شیراز: از ساعت ۸ صبح تا ۲۳ شب‌های نیمه اول سال و ۸ صبح تا ۲۲ نیمه دوم سال بازدید از این باغ سهل و بدون مانع است.

باغ جهان نما شیراز

باغ جهان نما از معروف ترین باغ های شیراز و جزء بزرگ ترین باغ های گل و گیاه ایران می باشد که در نزدیکی دروازه قرآن واقع گردیده است. این باغ دارای فضایی با معماری بسیار خیره کننده و زیبا می باشد و همچنین انواع مختلفی از گیاهان و گل های زینتی مختلفی وجود دارد که با توجه به فصل و شرایط اقلیمی می توانید از آن ها دیدن کنید. باغ جهان نما شیراز دارای بخش های مختلفی از جمله: باغ گل و گیاهان زینتی، باغ گیاهان دارویی، گلخانه ها، منطقه آب نماها و چشمه ها، بازارچه ها، رستورن و کافی شاپ ها و.. می باشد. در نظر داشته باشید که اردیبهشت ماه بهترین زمان بازدید از این باغ نیز می باشد.

آدرس باغ جهان نما شیراز: ضلع شرقی خیابان حافظ (دروازه قرآن)، بالاتر از میدان حافظیه(نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید باغ جهان نما: از ساعت 8:30 تا 20:00 شب

مکان های تاریخی شیراز کجاست؟

نام جای دیدنیفاصله تا شیراز
تخت جمشید شیراز60 کیلومتر
نقش رستم68 کیلومتر
نقش برجسته رجب69 کیلومتر
شهر باستانی استخر70 کیلومتر
شهر باستانی گور و آثار به‌ جا مانده در آن100 کیلومتر
پاسارگاد شیراز 135 کیلومتر
بازار وکیل شیرازداخل شهر شیراز
دریاچه‌های هفت برم شیراز76 کیلومتر
دریاچه سد درودزن شیراز100 کیلومتر
روستای قلات شیراز40 کیلومتر

ارگ کریم خان شیراز

ارگ کریمخانی یا کریمخان زند به عنوان بهترین جاهای دیدنی شیراز، در دوره‌های مختلف کاربردهای متفاوتی داشته است. در دوره زندیه، این بنا، محل حکومت کریمخان زند بوده است. در دوره قاجار، ارگ کریم خانی، دارالحکومه حاکمان بوده است. در دوره پهلوی، این بنا، به زندان شهربانی تغییر کاربری داده بود.

شبگردی در ارگ کریمخان شیراز، تجربه‌ای متفاوت و به یادماندنی است. در این زمان از روز، فضای ارگ با نورپردازی‌های زیبا، حال و هوای شاعرانه‌ای پیدا می‌کند. صدای آبشار، موسیقی سنتی و صدای پرندگان، فضای ارگ را دلنشین‌تر می‌کند.

آدرس ارگ کریمخان شیراز: ارگ کریم خان زند در شهر شیراز، خیابان کریم خان زند، میدان شهدا و ابتدای خیابان هجرت قرار دارد.

ساعت کاری ارگ کریمخان شیراز: این جاذبه گردشگری در نیمه اول سال از ساعت ۸ و نیم صبح تا ۹ شب و در نیمه دوم از ۷ و نیم صبح تا ۸ و نیم شب، آماده پذیرش بازدیدکنندگان است.

ارگ کریمخان شیراز از جاهای دیدنی شیراز

خانه زینت الملک قوام شیراز

خانه زینت الملک قوام، یکی از زیباترین نمونه‌های معماری قاجاری در شیراز است. این خانه، دارای دو طبقه است و در آن، انواع هنرهای تزئینی ایرانی از جمله آینه‌کاری، گچ‌بری، مقرنس‌کاری، منبت‌کاری و… به کار رفته است. خانه زینت الملک قوام، در سال ۱۲۹۰ هجری شمسی، به دستور علی محمد خان قوام، یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین حاکمان شیراز در دوره قاجار، ساخته شد. این خانه، در ابتدا به عنوان اندرونی نارنجستان قوام ساخته شد و محل زندگی زینت الملک، دختر علی محمد خان قوام بود.

آدرس خانه زینت الملک قوام: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان‌ زند، جنب نارنجستان قوام

ساعت کاری خانه زینت الملک قوام: از 8 صبح الی 18

عمارت شاپوری شیراز

در میان بهترین جاهای دیدنی شیراز، عمارت شاپوری شیراز گزینه بعدی است که آن را به شما معرفی خواهیم کرد. عمارت شاپوری، یکی از زیباترین باغ‌عمارت‌های شیراز است که در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی، به دستور عبدالصاحب شاپوری، یکی از تاجران کازرونی، ساخته شد. این عمارت، دارای دو طبقه است و در آن، انواع هنرهای تزئینی ایرانی و اروپایی به کار رفته است.

آدرس عمارت شاپوری شیراز: عمارت شاپوری در خیابان کریم‌خان زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی قرار دارد.

ساعت بازدید عمارت شاپوری شیراز: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب برای بازدید عموم باز است.

تخت جمشید شیراز

تخت جمشید یا پرسپولیس حدودا 500 سال پیش از میلاد مسیح شروع به ساخت شده است و طبق اطلاعات بدست آمده 120 سال و به روایتی 150 سال ساخت آن به طول انجامیده است. از ویژگی های بارز تخت جمشید شیراز می توان به وسعت 125 هزار متر مربعی آن، کیتبه ها، نگاره ها و آثار باستانی آن اشاره کرد که هرکدام به خودی خود اطلاعات ارزشمندی از شاهکار معماری ایرانی و قوانین حاکم در آن دوره را نشان می دهد. هدف داریوش کبیر از این بنا ساخت پایتختی متفاوت که در امپراطوری خود نظیر نداشته باشد و کاملا موفق هم بوده با این تفاوت که از مردم و مهندسان به عنوان برده در این پروژه استفاده نکرده بود.

اما در نهایت این بنای ارزشمند توسط اسکندر مقدونی به آتش کشیده شد و تمام دست نوشته های ارزشمند از مهم ترین بخش تاریخ ایران ارزشمند نیز از بین رفته است. تخت جمشید دارای بخش های مختلفی می باشد که عبارت اند از: پلکان ورودی و دروازه ملل، کاخ آپادانا(تالار بزرگ بار عام)، کاخ صد ستون، کاخ تچر، کاخ H، کاخ هدیش، کاخ ملکه، کاخ سه دری(تالار شورا)، کاخ G، دروازه نیمه تمام، ساختمان خزانه شاهی، آرامگاه اردشیر دوم و سوم و..

آدرس تخت جمشید شیراز: استان فارس، مرودشت، اا کیلومتری شمال شرق مرودشت، مجموعه تاریخی باستانی تخت جمشید (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید از تخت جمشید شیراز: ساعات ۸ صبح تا ۱۷ بعدازظهر در فصل زمستان، و ساعت ۸ صبح تا ۱۹:۳۰ شب در بهار

فاصله تخت جمشید تا شیراز: از تخت جمشید تا شیراز فاصله ای حدودا ۵۷ کیلومتر می باشد.

حمام وکیل شیراز

در میان بناهای تاریخی شیراز حمام وکیل از جاهای دیدنی معروف و محبوب شیراز است که به دستور کریم خان زند ساخته شد.کریم خان زند در آبادانی شیراز نقش بسیار موثری داشته و بسیاری از بناهای این شهر در حکومت این پادشاها ساخته شده است. حمام وکیل شیراز یک نوع شاهکار معماری محسوب می شود که با هنر آهک بری و نگار گری دانشمندان و مورخان را به وجد آورده است اما فقط معماری و تزیینات نیست بلکه طراحی مدرن سازه، مانع خروج گرما و ورود سرما به حمام می شود. بخش های مختلف این حمام عبارت اند از: حمام یا سربینه، هشت ستون، حوض، طاق ها زیبا و سکو و همچنین گرم خانه که بخش اصلی حمام برای شستشو بوده است.

آدرس حمام وکیل شیراز: خیابان طالقانی، بین زیرگذر زند و خیابان لطفعلی‌خان زند، جنب مسجد وکیل (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید از حمام وکیل شیراز: ۹ صبح تا ۹ شب

بازار وکیل شیراز

بازا وکیل شیراز یکی از قدیمی ترین جاهای دیدنی شیراز است که به دستور کریم خان زند و در نزدیکی مسجد وکیل و حمام وکیل واقع گردیده است. در زمان های گذشته تمام معاملات کالاهای داخلی و خارجی و همچنین امور تجاری در این بازار صورت می گرفت. ورودی های این بازار در خیابان زند، لطفعلی خان و طالقانی نیز واقع گردیده است بازار وکیل شیراز در موقعیت مکانی عالی و در پرتردد ترین قسمت شهر واقع گردیده است. همچنین در بازار وکیل همه نوع اقلام مصرفی از لباس، ظروف، سوغاتی و… نیز عرضه میگردد. بازار وکیل شیراز دارای معماری و بخشی های مختلفی است که عبارت اند از: بازار سنتی، حیاط بازار، کاروانسرای وکیل، بازار شیرینی، بازار مواد غذایی، بازار صنایع دستی و….

آدرس بازار وکیل شیراز: بلوار لطفعلی خان زند(نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید از بازار وکیل شیراز: در طول هفته از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰- معمولا روزهای جمعه تعطیل است.

هتل های نزدیک بازار وکیل شیراز

برخی از بهترین هتل های نزدیک بازار وکیل شیراز عبارت اند از:

هتل پارس شیراز

هتل زندیه شیراز

هتل پارک سعدی شیراز

هتل وکیل شیراز

مکان های تفریحی شیراز

شیراز یکی از معروف ترین شهر های گردشگری و تاریخی ایران است که سالانه مردم زیادی را به خود جذب می کند، در چنین موقعیتی قطعا سرمایه گذاران ساخت مکان های تفریحی را از دست نخواهند داد. در این شهر پارک ها، اتاق فرار ها و مجموعه های تفریحی و مدرنی نیز بنا شده است که مسافران می توانند در کنار بازدید از بناهای تاریخی شیراز از این مکان های تفریحی هم نیز لذت ببرند.

برخی از بهترین مکان های تفریحی شیراز عبارت اند از:

  • لونا پارک شیراز
  • کارتینگ سلطان
  • پارک جنگلی پالایشگاه
  • باشگاه پینت بال سیمرغ
  • ایرانلند، مجتمع تجاری خلیج فارس
  • اتاق فرار احضار
  • اتاق فرار شوم
  • و…

سوالات متداول

مشهور ترین مکان دیدنی شیراز کدام است؟

مجموعه پاسارگاد و تخت جمشید می باشد.

بهترین جاهای دیدنی شیراز برای جوانان و نوجوانان کدام اند؟

اسکیپ روم رازماز، پینت بال جنگلی شهید چمران، باشگاه کارتینگ، پیست اسکی سپیدان و پولاد کف، فان دی لند و غیره را برای تفریح جوانان و نوجوانان پیشنهاد می کنیم.

بهترین جاهای دیدنی شیراز در زمستان کجاست؟

در فصل زمستان دریاچه برم، مسجد عتیق شیراز، پیست اسکی سپیدان و حافظیه گزینه های خوبی از جاهای دیدنی شیراز هستند.

بهترین جاهای دیدنی برای کودکان در شیراز کجاست؟

شهربازی ایران لند شیراز، شهربازی گاندو شیراز، شهربازی شهر شادی شیراز و شهربازی نگین لند شیراز و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی کامل فرودگاه کیش برای مسافران

چهارشنبه 29 آذر 1402
به دلیل موقعیت عالی و امکانات گردشگری بی نظیر جزیره کیش، فرودگاه کیش یکی از پرترددترین فرودگاه های کشور است. […]
فرودگاه کیش، سفر به کیش

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس