باغ جهان نما شیراز + آدرس و ساعت بازدید

باغ جهان نما شیراز در نزدیک آرامگاه حافظیه نیز قرار دارد، این باغ از معروف ترین و زیباترین باغ های شیراز محسوب می شود. همچنین بهترین زمان برای بازدید در اردیبهشت ماه است این باغ زیبا دارای موزه ، جوی آب روان،کافه و رستوران است و دیواره های بلند وحصار شده ای در عمارت این باغ وجود دارد و دسترسی به باغ جهان نما با وسیله شخصی و تاکسی و… بسیار راحت است ومساحت باغ جهان نما 2/8 هکتار است.

آدرس باغ جهان نما شیراز

ضلع شرقی خیابان حافظ (دروازه قرآن)، بالاتر از میدان حافظیه

باغ جهان نما شیرازکجاست؟

باغ جهان نما از باغ های تاریخی و جاذبه های گردشگری استان فارس است ودرشمال شرقی شهر شیراز قرار دارد.باغ جهان نما به‌عنوان یکی از مشهورترین جاهای دیدنی شیراز میزبان گردشگران است.

باغ جهان نما شیراز

ساعات بازدید از باغ جهان نما شیراز

اگر می‌‌خواهید از باغ جهان نما بازدید کنید، ساعت بازدید 8:30 تا 20:30 است ودر ایام شهادت بازدید ندارند. البته این ساعات به 6 ماه اول سال مربوط میشود و ممکن است به‌دلیل سرما و تاریکی هوا در 6 ماه دوم سال  تغییر کند. مدت زمان بازدید از این جاذبه بین2 تا3 ساعت است.

بهترین زمان سفر به باغ جهان نما شیراز

همه ما اطلاع داریم که شیراز در ماه اردیبهشت در زیباترین و دل‌نشین‌ترین حالت است در این ماه تمام گل‌ها شکوفه داده‌اند درختان دوباره سرسبز شده‌اند و هوای سرد به خنکی رفته است.با توجه به این توضیحات داده شده،  ماه اردیبهشت هم از لحاظ آب‌وهوا و هم از لحاظ امکانات شهری بهترین زمان برای سفر به شیراز و بازدید باغ جهان نما است.

هزینه ورودی باغ جهان نما شیراز

 گردشگران برای بازدید از باغ جهان نما برای ایرانیان عزیز 3 هزار تومان وبرای گردشگران خارجی 15هزار تومان است.

مسیر دسترسی به باغ جهان نما

میتوان از وسایل نقلیه عمومی و شخصی استفاده کرد اگر یکی از اتوبوس‌های خطوط ۷۶ (پایانه ولیعصر-رکن آباد) یا ۷۳ (میدان کلبه-میدان ارم) را سوار شوید می‌توانید در  ایستگاه چهارراه حافظیه پیاده شوید و مابقی فاصله را که حدود ۵۰۰ متر است.

تاریخچه باغ جهان نما

قدمت باغ به قرن 8 هجری بر میگردد در دوران آل مفظر و آل اینجو در اوج شکوه و زیبایی قرار داشت. اوج زیبایی و آبادانی این باغ تا دوره صفویه بود. و در سفرنامه‌ جواهرفروش ، جهانگرد فرانسوی و شاردن در مورد این باغ گفته شده است.پس از نابودی سلسله صفویه و نا امنی در کشور، این باغ ویران شد.

معماری باغ جهان نما شیراز

عمارت این باغ  به صورت 8 ضلعی  زیبا که سقفش را مقرنس‌کاری‌های ظریف و رنگارنگ تزئین کرده‌اند، است از نظر ظاهر تقریبا شبیه عمارت کلاه فرنگی باغ نظراست. کریم خان زند دستور دادند در سال 1185 حصار بکشند و فاقد نقاشی و کاشی کاری است، این عمارت آجری در گذشته پنجره‌های چوبی داشته داده که توسط صاحب شخصی آن به پنجره آهنی تغییر داده است. 

موزه باغ جهان نما شیراز

عمارت مرکزی که به دستور کریم خان زند ساخته شد فارغ از این که مالکیت آن شخصی است عمارت مرکزی باغ جهان نما حالا میزبان آثار تاریخی ارزشمند و متنوع است و بازدید برای عموم آزاد است.

آثار تاریخی که در موزه باغ جهان نماوجود دارد عبارت اند از :

  • اسکناس
  • تمبرهای مختلف
  • تابلوهای سیاه قلم
  • مدال های یادبود

امکانات به فرد باغ جهان نما

  • در مسیرباغ جوی اب روان قرار دارد
  • وجود استخر در باغ جهان نما
  • عمارت تابستاغنی در باغ
  • دیواره های بلند و محصور شده دارد

این چهار ویژگی که باغ جهان نما را نیزاز سایر باغ‌ها متمایز می‌کند.

کافی شاپ باغ جهان نما

این کافی شاپ داخل باغ جهان نما قرار دارد محل دنج و مناسب قرارهای دون، مناسب برای خانواده ، مناسب میهمان خارجی ویژه و جشن یا میهمانی کوچک  است.انواع نوشیدنی های سرد و گرم-انواع شیک-کیک-اسنک-سالاد-ساندویچ در این کافی شاپ وجود دارد.

موزه باغ جهان نما شیراز

هتل های نزدیک باغ جهان نما

بهترین هتل های شیراز نزدیک به باغ جهان نما نیز عبارت اند از:

هتل های شیرازفاصله تا باغ جهان نماآدرس
هتل بزرگ شیراز10 دقیقه پیاده رویدروازه قرآن، ابتدای بلوار شهید آیت الله ربانی
هتل زندیه شیراز  2کیلومتری باغ جهان‌نمابا 5 دقیقه رانندگی به باغ میرسید.محله ارگ کریمخان شیراز و در خیابان فردوسی،بلوار هجرت
هتل ارگ شیراز۹ کیلومتری باغ جهان نما  قرار دارددروازه اصفهان، خیابان تختی، روبروی مسجد توکلی
هتل کریم خان شیراز۳.۴ کیلومتری باغ جهان نما که نسبت به بقیه هتل ها دورتر است.   خیابان فردوسی، خیابان رودکی، بین خیابان داوری و مکتبی شیرازی، جنب هتل آریو برزن
هتل چمران شیراز7 کیلومتری باغ جهان نما و با 7 دقیقه رانندگی به این بهشت زیبا میرسید.قصرالدشت،خ. میرزای شیرازی غربی،بلوار چمران

جاهای دیدنی نزدیک باغ جهان نما شیراز

برخی از بهترین جاهای دیدنی شیراز نزدیک به باغ جهان نما عبارت اند از:

آدرس باغ جهان نما شیراز کجاست؟

ضلع شرقی خیابان حافظ (دروازه قرآن)، بالاتر از میدان حافظیه

ساعت بازدید از باغ جهان نما شیراز به چه صورت است؟

ساعت بازدید 8:30 تا 20:30 است ودر ایام شهادت بازدید ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لیستی از بهترین پارک های اصفهان

سه‌شنبه 22 اسفند 1402
شهر اصفهان با تاریخی پر از فرهنگ، هنر و آثار باستانی، یکی از مقصدهای گردشگری برتر ایران بوده و همواره […]
پارک های اصفهان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس