لیستی از بهترین پارک های اصفهان

شهر اصفهان با تاریخی پر از فرهنگ، هنر و آثار باستانی، یکی از مقصدهای گردشگری برتر ایران بوده و همواره مورد توجه مسافران داخلی و خارجی قرار گرفته است. یکی از مناطق تفریحی و جاهای دیدنی اصفهان پارک‌های زیبا و خوش‌آب‌وهوایی آن است که نه تنها به ساکنان این شهر امکان بخشیده تا از فضاهای سبز و تنفس هوای آلوده شهر فاصله بگیرند، بلکه گردشگران و بازدیدکنندگان نیز از خواسته تماشایی و استراحتی آن بهره‌مند شوند؛ اما برای بازدید از این پارک‌ها ابتدا باید بدانید پارک‌های اصفهان کجاست!

پارک‌های اصفهان نه تنها از نظر زیبایی و سرسبز بودن در سطح شهر مؤثر هستند؛ بلکه نقش مهمی در بهبود سلامت شهروندان ایفا می‌کنند. این پارک‌های آرامش بخش به شهروندان اصفهان اجازه می‌دهند تا از زندگی شهری پر‌هیاهو و استرس کمی فاصله بگیرند. در ادامه قصد داریم به معرفی برخی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های اصفهان با آدرس بپردازیم.

بهترین پارک های اصفهان

پارک ناژوان اصفهان

نام پارک ناژوان برگرفته از درختی به نام ناژ است که در منطقه پارک ناژوان به طور زیادی رشد کرده و فضای زیبایی را به وجود آورده است. علاوه بر درختان ناژ درختان صنوبر نیز در این پارک به وفور دیده می‌شود و فضای دل انگیزی را برای تفریح به وجود آورده‌اند. این پارک در غرب اصفهان قرار دارد و وسعتی حدود 1200 هکتار دارد که همواره مردم شهر اصفهان و مسافران آن در حال بازدید و گشت گذار در این پارک هستند.

رودخانه زاینده رود از میان این پارک عبور کرده و هوای آن را متعادل نموده است؛ شما می‌توانید با رفتن به این پارک از رودخانه دیدن کنید. پارک ناژوان دارای باغ پرندگان است که حدود 130 گونه پرنده در آن زندگی می‌کنند و محیطی منحصر به فرد را ایجاد کرده‌اند. در سال 91 نیز باغ خزندگان در پارک ناژوان شروع به کار کرد و انواع مارها، تمساح‌ها و خزندگان دیگری در آن قرار دارند.

باغ گل‌ها نیز در این پارک قرار دارد که یک فضای دل انگیز و رؤیایی را برای مراجعه کنندگان خود فراهم کرده است. شما در پارک ناژوان می‌توانید از امکاناتی همچون دوچرخه سواری و سوار شدن بر تله سیژ بهره‌مند شوید.چ

آدرس پارک ناژوان اصفهان: این پارک در اتوبان شهيد حبيب اللهی، ميدان سهروردی، خيابان الفت قرار دارد و یکی از پارک‌های اصفهان برای چادر زدن می‌باشد.


View Larger Map

پارک صفه اصفهان

پارک صفه اصفهان یک پارک کوهستانی است که در جنوب این شهر قرار دارد و از زیباترین پارک‌های اصفهان در شب محسوب می‌شود. کوهنوردان و صخره نوردان به بازدید از این پارک علاقه‌مندند؛ زیرا موقعیت آن دارای پستی بلندی زیادی می‌باشد و محیط مناسبی را برای این ورزشکاران فراهم نموده است. این پارک تله کابین دارد که محبوبیت پارک را بین مردم زیاد کرده است؛ زیرا با سوار شدن بر آن منظره زیبای شهر اصفهان را از بالا مشاهده خواهید کرد. پارک صفحه اصفهان دارای شهر بازی و رستوران‌هایی برای بازدیدکنندگان خود می‌باشد.

آدرس پارک صفه اصفهان: برای رفتن به این پارک زیبا کافی است به بلوار شهدای صفه در اصفهان بروید.


View Larger Map

پارک قلمستان اصفهان

پارک قلمستان در منطقه دو اصفهان و بزرگراه امام خمینی قرار دارد که با فضای پاک و زیبای خود محل مناسبی برای یک دورهمی دوستانه و خانوادگی است. بوستان قلمستانی دارای امکاناتی مانند آلاچیق، بوفه و محیطی برای بازی کودکان می‌باشد که به همراه حوض‌های بزرگ و آب‌نما زیباتر شده است. پارک قلمستان یکی از پارک‌های اصفهان برای اسکان‌ کوتاه مدتی مانند پیک نیک رفتن می‌باشد؛ اما چادر زدن در پارک قلمستان ممنوع اعلام گردیده است.

آدرس پارک قلمستان اصفهان:  بزرگراه امام خمینی 


View Larger Map

 پارک گل‌ ها اصفهان

پارک گل‌ها در حاشیه زاینده رود واقع در میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی و در زمینی به وسعت 67 هزار متر مربع احداث گردیده است. پارک گل‌ها گونه‌های مختلف گیاهان را برای بازدید کنندگان به نمایش می‌گذارد و علاوه بر آن جنبه‌های تحقیقاتی و آموزشی نیز دارد. این باغ از بخش مختلفی تشکیل شده است؛ مانند باغ صخره‌ای برکه آب‌نما باغ گیاهان دارویی باغ سوزنی برگان، باغ گیاهان پیازی، باغ رز و موارد دیگر که آن را تبدیل به زیباترین پارک‌های اصفهان نموده است.

آدرس پارک گل ها اصفهان: میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی

 پارک پردیس هنر اصفهان

پارک پردیس هنر اصفهان نیز در حاشیه زاینده رود، خیابان آبشار سوم احداث شده و زمینی به وسعت 75 هکتار دارد که شامل بزرگ‌ترین سالن آمفی‌تئاتر روباز کشور است. سازه چوبی که در ورودی پارک پردیس هنر اصفهان قرار دارد، زیبایی چشم گیری از نظر بازدیدکنندگان پارک دارد. در این پارک غرفه‌هایی به جهت نمایش گذاشتن آثار هنری هنرمندان قرار دارد؛ نور پردازی‌های زیبا، سازه‌های سنگی  و آب‌نما به همراه رقص نور این پارک را به یکی از زیباترین پارک های اصفهان در شب تبدیل کرده است.

پارک پردیس هنر اصفهان: خیابان آبشار سوم


View Larger Map

پارک مشتاق اصفهان

پارک مشتاق از پارک‌های ساحلی شهر اصفهان محسوب می‌شود که از نزدیکی پل باستانی خواجو شروع شده و تا نزدیکی پل شهرستان ادامه دارد. پارک مشتاق از بزرگ‌ترین فضاهای سبز و جدید اصفهان است که یکی از پارک های اصفهان برای اسکان کوتاه مدت می‌باشد؛ زیرا چادر زدن در آن ممنوع  گردیده اما بسیار مناسب پیک نیک، ورزش، تفریح، بازی کودکان و دوچرخه سواری می‌باشد.

آدرس پارک مشتاق اصفهان: پل بزرگمهر، میدان بزرگمهر، خیابان مشتاق، بعد از عبدالله انصاری مسیری است که باید برای رسیدن به این پارک زیبا طی نمایید.


View Larger Map

 پارک مرداویج اصفهان

پارک مرداویج یکی از بهترین پارک های اصفهان با محیطی دنج و آرام و در منطقه 6 شهرداری قرار دارد که در آن میز پینگ پنگ و مسیر مخصوص دوچرخه سواری قرار گرفته تا شما بتوانید ساعات لذت بخشی را کنار دوستان و خانواده خود سپری کنید. حضور نیروهای پلیس در این منطقه امنیت و آرامش را برای بازدید کنندگان در این پارک ایجاد کرده است.

آدرس پارک مرداویج اصفهان: خیابان هزار جریب اصفهان، خیابان آزادی، بعد از استقلال میانی


View Larger Map

پارک آبی آبسار اصفهان

پارک آبی آبسار دارای 13 سرسره روباز و تونلی، محوطه مخصوص بازی کودکان، سونا خشک و بخار، حمام ترکی، سالن ماساژ، رستوران و کافی شاپ است که موجب می‌شوند شما بتوانید تفریح بسیار خوبی در این پارک داشته باشید.

آدرس پارک آبی آبسار اصفهان: سپاهان شهر، بلوار شاهد واقع شده یک مکان  به وسعت 12 هکتار می‌باشد.


View Larger Map

 باغ فدک اصفهان

پارک فدک در سال 1375 با 85 هکتار وسعت و با 40 هزار اصله درختی بسیار زیبا احداث شد. یکی از جاهای دیدنی این پارک، دریاچه مصنوعی احداث شده در آن است و زمینه ساز تفریحات آبی از جمله قایق سواری شده است؛ همچنین یک بازارچه فروش صنایع دستی نیز در آن قرار دارد که شما بتوانید از صنایع دستی شهر اصفهان خرید کرده و همزمان از فضای سبز لذت ببرید. پارک فدک یکی از پارک های اصفهان برای چادر زدن است که یکی دیگر مزایای این پارک محسوب می‌شود.

آدرس باغ فدک اصفهان: خیابان کاوه، بلوار فرزانگان و شمال شرق اصفهان


View Larger Map

 پارک غدیر اصفهان

بوستان غدیر نیز از جمله مراکز تفریحی و فرهنگی شهر اصفهان محسوب می‌شود و فضایی به وسعت 52 هکتار را به خود اختصاص داده است. بوستان غدیر امکانات متنوعی مانند سالن نمایش، کتاب خانه علامه امینی، مجموعه ورزشی شامل سالن ورزشی، استخر، جکوزی، سونای بخار، سالن بدن سازی و غیره وجود دارد. علوه بر مرکز آفرینش های ادبی قلمستان و فرهنگ سرای رسانه، خانه کودک و نوجوان نیز در پارک غدیر واقع شده که محلی برای پرورش فکر کودکان و نوجوانان است و کلاس های مختلف هنری و جشن های متنوعی در آن برقرار میشود.

آدرس  پارک غدیر اصفهان: برای رفتن به باغ غدیر که از زیبا ترین پارک های اصفهان است باید به بزرگراه صیاد شیرازی، خیابان علامه امینی مراجعه نمایید.


View Larger Map

پارک ایثارگران اصفهان

پارک ایثارگران از تمیزترین پارک‌های اصفهان است و یک جاذبه تاریخی حدود 80 ساله به نام خانه هنرمندان در آن واقع شده و همچنین یک کلینیک گیاه شناسی مخصوص کسانی که دوستدار گیاهان هستند نیز در آن وجود دارد. این پارک فاصله نزدیکی با زاینده رود دارد.

آدرس پارک ایثارگران اصفهان: ایثارگران یکی از زیباترین پارک‌های اصفهان با آدرس پل بزرگمهر، نرسیده به آبشار اول است. 


View Larger Map
پارک ایثارگران اصفهان

 پارک بانوان صدف اصفهان

پارک بانوان صدف یکی از پارک‌های زیبا و منحصر به فرد در شهر اصفهان است که جنب ترمینال صفه واقع شده و برای خانم‌ها طراحی شده است و یکی از مقاصد محبوب برای استراحت و تفریح خانم‌های شهر اصفهان محسوب می‌شود.

پارک بانوان صدف با طراحی زیبا، منظره‌های دل‌انگیز، و فضاهای آرام و ارتفاعات متنوع، یک فضای منحصر به فرد برای خانم‌های شهر اصفهان فراهم کرده است. این پارک دارای مناطق استراحتی مختلف، ایستگاه‌های نشیمنی با چشم اندازی شگفت‌انگیز از شهر و امکاناتی برای پیک نیک‌، مطالعه، و گذراندن وقت با طبیعت است که باعث می‌شود آن را از بهترین پارک‌های اصفهان بدانیم.  پارک بانوان صدف از فضاهای ورزشی مختلفی برای فعالیت‌های ورزشی خانم‌ها از جمله پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، و تمرینات ورزشی دیگر بهره‌مند است. لازم به ذکر است که ساعت مراجعه بانوان به این پارک از 8 الی 16 می باشد.

 آدرس پارک بانوان صدف اصفهان: بزرگراه شهید دستجردی


View Larger Map

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

باغ پرندگان شیراز + آدرس و ساعت بازدید

سه‌شنبه 22 اسفند 1402
باغ پرندگان شیراز یکی از جاهای دیدنی شیراز در استان فارس است، باغی برای پرندگان کمیاب و زیباست باغ پرندگان […]
باغ پرندگان شیراز

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس