باغ پرندگان شیراز + آدرس و ساعت بازدید

باغ پرندگان شیراز یکی از جاهای دیدنی شیراز در استان فارس است، باغی برای پرندگان کمیاب و زیباست باغ پرندگان در شهرهایی مثل تهران، کیش،اصفهان و شیراز احداث شده که هر کدام از این باغ ها دارای صدها گونه از پرندگان است. باغ پرندگان شیراز در سال 1388 راه اندازی شد.

باغ پرندگان شیراز کجاست؟

باغ پرندگان شیراز که یکی از بزرگ ترین باغ ها در شهر شیراز است که در بلوار دکتر حسابی قرار دارد. در نزدیکی این باغ هتل های زیادی وجود دارد و اگر بخواهید دسترسی راحت تری به آن داشته باشید، می توانید در آن ها اقامت کنید.

آدرس باغ پرندگان شیراز

شیراز، بلوار دکتر حسابی، روبه رو گلدشت حافظ، کوچه باغ پرندگان

مسیر دسترسی به باغ پرندگان شیراز

دسترسی به این باغ با وسایل نقلیه عمومی مانند  مترو، اتوبوس و تاکسی راحت است. شما می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های شهری در ایستگاه خیابان حسابی پیاده شوید و با کمی پیاده‌روی به باغ برسید. اگر قصد دارید با مترو به بازدید از این باغ بروید، باید در ایستگاه زندیه پیاده شوید و ادامه مسیر را با تاکسی و یا پیاده‌روی کنید.

باغ پرندگان شیراز

ساعات بازدید باغ پردندگان شیراز

تمامی ایام هفته از ساعت 8 صبح تا اذان مغرب، روز های تعطیل رسمی و ایام سوگواری تعطیل است.

بهترین زمان برای بازدید باغ پرندگان فصل بهار بود که پر از صداهای روح‌بخش موجودات آسمانی به‌روی مسافران و گردشگران باز بود.

هزینه ورودی باغ پرندگان

60 هزار تومان برای تمامی افراد است. که با بسته‌بودن همیشگی درب باغ پرندگان شیراز نیز دیگر هزینه و تهیه بلیط آن معنایی پیدا نمی‌کند

گونه های موجود در باغ پرندگان

برخی از پردندگان موجود در باغ از دسته پرندگان آبزی مانند پلیکان، قوی سیاه، قرقاول، اردک و… است که محیط این باغ شامل برکه و دریاچه های مصنوعی است وپرندگانی مثل شترمرغ، انواع طوطی، کبوتر، خروس، فنچ و…در دشت چر هستند و در قفس های خاص نگهداری و محافظت می شوند و پرندگان شکاری به دلیل آسیب زدن به پزندگان دیگر در مکانی دیگر از باغ قرار دارند مانند عقاب ،شاهین ،جغد شاخ دار ،کرکس و…هستند و سایر پرندگان فلامینگو، طاووس، انواع قمری، غاز و ازگونه ها مختلف در این باغ نگه داری می شوند.

تعداد پرندگان درباغ پرندگان شیراز

دراین باغ  2 هزار پرنده نگهداری می شود که از 300 گونه بودند. جالب است بدانید از 42 کشور افریقایی و اروپایی و آسیایی این پرندگان خریداری شده و در این باغ جمع  شده اند. برای کودکان بسیار جذاب است 300 پرنده سخن گو وجود دارد که باعث جذابیت بیشتر آن شده است. ظرفیت این باغ 3000گونه مختلف از پرندگان است. به دلیل سرمای شدید در  سال 1392، برف سنگین و یخ زدگی معابر و همچنین نبود گاز سقف این باغ ریزش کرده  و تعدادی از پرندگان بخاطر سرمای زیاد تلف شدند و برخی آن ها فرار کردند و این امر باعث خسارت مالی زیاد صاحب باغ شد به همین دلیل  بازدید از این مکان  وجود ندارد  و سازندگان آن تلاش دارند مکان دیگری را برای باغ آماده کنند.

امکانات باغ پرندگان در شیراز

فضایی که  در باغ پرندگان برای پرنده ها و گردشگران  مهیا شده است، شامل  آبشار مصنوعی، درختان بلند وشاخه های مصنوعی برای پرندگان است. در این مکان با توجه به پرنده ها  امکانات خاص خود را دارد با توجه به اقلیم و شرایط زندگی آنها جلو برخی از رفتار ها را می گیریم. مسیر های پیاده روی برای گردشگران طراحی شده است که بتوانند لذت ببرند و پرندگان را از نزدیک ببینند.هچنین امکانات رفاهی  مانند کافی شاپ و مکان نشستن و استراحت وجود دارد.

نکات بازدید از باغ پرندگان شیراز

قوانین باغ پرندگان، ایمنی و رفاه همه بازدید کنندگان و پرندگان را در اولویت قرار می‌دهد.

اقلام ممنوعه در باغ پرندگان شیراز

 ظروف یکبار مصرف، ظروف شیشه‌ای، بادکنک، حیوانات خانگی، رادیو، اسپیکر، دوچرخه، روروک مخصوص بچه‌ها، اسکیت برد، اسکیت، تجهیزات ورزشی، نوشیدنی‌های الکلی یا هر گونه مواد غیرقانونی، سلاح گرم، سلاح‌های اسباب‌بازی.

قوانین بازدید از باغ پرندگان شیراز

  • از دادن غذا به پرندگان داخل باغ خودداری کنید.
  • از اذیت‌ کردن پرندگان خودداری کنید.
  • از ضربه وارد کردن به محفظه‌های شیشه‌ای خودداری کنید.
  • از موانع محوطه یا مسیرهای دارای محدوده خاص عبور نکنید.
  • چیزی را به داخل قفس پرندگان پرتاب نکنید.
  • کودکان ۱۴ساله و کوچک‌تر همیشه با یک بزرگسال همراه باشند.
  • از ورود یا آسیب رساندن به مناطق دارای گیاه خودداری کنید.
  • لطفا سیگار نکشید.
  • حیوانات خانگی خود را به داخل باغ پرندگان نیاورید.

جاهای دیدنی نزدیک به باغ پرندگان شیراز

گونه های موجود در باغ پرندگان شیراز

هتل های نزدیک به باغ پرندگان شیراز

برخی از بهترین هتل های شیراز که در نزدیکی این باغ هیجان انگیز بنا شده اند به شرح زیر می باشد:

آدرس باغ پرندگان شیراز کجاست؟

شیراز، بلوار دکتر حسابی، روبه رو گلدشت حافظ، کوچه باغ پرندگان

ساعت بازدید باغ پرندگان شیراز به چه صورت است؟

تمامی ایام هفته از ساعت 8 صبح تا اذان مغرب، روز های تعطیل رسمی و ایام سوگواری تعطیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی جامع شهربازی های اصفهان برای کودکان و بزرگسالان

چهارشنبه 23 اسفند 1402
با رشد قارچ‌گونه آپارتمان‌ها و زندگی در واحد‌های کوچک و فضای بسته در کنار هجوم تکنولوژی در قلب و مغز […]
شهربازی اصفهان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس