کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
M4042 کپی
خرید بلیط
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
tabestoon کپی
رزرو هتل

بهترین جاهای دیدنی قشم برای عکاسی

هنگام سفر به جزیره قشم، با عکاسی کردن در بهترین مکان‌ها، یک سفر به یاد ماندنی را در این جزیره به همراه ثبت بهترین خاطرات بسازید. وسعت جزیره، اقلیم و طبیعت بکر آن سبب‌شده که عکس‌برداری در این مناطق، جزئی از تفریحات خاص گردشگران شود. جاهای دیدنی قشم برای عکاسی به قدری رونق گرفته است که آتلیه‌ها و مزون‌های مطرح در کشور، این مکان‌ها را برای عکاسی به مشتریان خود پیشنهاد می‌کنند. در ادامه برخی از جذاب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی در کیش را معرفی می‌کنیم. همچنین با اقامت در هتل‌ های قشم، اطراف این مناطق در هزینه و زمان رفت‌وآمد سفر خود صرفه‌جویی کنید.

لیست جاهای دیدنی قشم برای عکاسی

مکان های دیدنیآدرس
ژئو پارک قشمایران، استان هرمزگان، جزیره قشم
دره تندیس ‌های قشمایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، جاده شمالی جزیره، پس از روستای طبل
بام قشمایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، حد فاصل شمال و جنوب جزیره، نزدیک روستای سلخ
دره مجسمه‌ های قشمایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، جاده شمالی جزیره، پس از روستای طبل
جنگل حرا قشمایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، شهرک جدید گورزین، جاده جنگل حرا
غار نمکدان قشمایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، ۹۰ کیلومتری شهر قشم
دره ستارگان قشمایران، هرمزگان، جزیره‌ قشم، شمال غرب روستای برکه خلف
جزایر ناز قشمایران، استان هرمزگان، جنوب شرق جزیره قشم

ژئو پارک قشم

رتبه اول در جاهای دیدنی قشم برای عکاسی به ژئو پارک قشم تعلق دارد. این ژئو پارک یکی از ۲۵ ژئو پارک دنیا است که جاذبه‌های عکاسی مختلفی را به گردشگران ارائه می‌دهد. وجود چندین پدیده مختلف به صورت هم ‌زمان در این مکان باعث شده است که از بهترین ‌جاهای قشم برای عکاسی باشد. اگر به قشم سفر کردید، بازدید از این منطقه و عکاسی از پدیده‌های زمین‌شناسی، آثار تاریخی و بوم‌شناسی آن در اولویت قرار دهید. برای گرفتن عکس‌های زیبا و جالب می‌توانید از پرندگان این پارک که شامل فلامینگو، پرستو، شهدخور و بلبل خرما است، استفاده کنید.

هتل های اطراف ژئو پارک قشم

هتل ژئو پارک قشم

دره تندیس ‌های قشم

دره تندیس‌ها یکی از قدیمی‌ترین دره‌های کشور است که بالای میلیون‌ها سال قدمت دارد و یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم برای عکاسی است. از جالب‌ترین قسمت‌های این دره که عکس‌های بی‌نظیری می‌توان گرفت؛ سنگ‌های طبیعی و تراش‌ خورده موجود در این مکان هستند. برای ثبت خاطرات و زیبایی این منطقه پیشنهاد می‌کنیم که هنگام بازدید چندین عکس پانوراما بگیرید.

هتل های اطراف دره تندیس ‌های قشم

دره تندیس ‌های قشم

بام قشم

برای عکاسی از چند مکان در یک قاب بهترین گزینه بام جزیره است که در مرکز شهر نزدیک روستای سلخ واقع شده است. مناسب‌ترین و بهترین گزینه برای علاقه‌مندان به عکاسی تاریخیف بام قشم است؛ زیرا قدمتی بالای ۱۵۰ هزار سال دارد و متعلق به دوران پارینه سنگی است. این فلات طبیعی خلیج فارس که ۱۲۰ متر ارتفاع دارد، از بلندترین فلات‌ها است که در بالای آن می‌توانید عکس‌هایی از جنگل حرا و دره تندیس‌ها را به طور همزمان ثبت کنید؛ ولی به دلیل ارتفاع این بام عکس برداری در شب از این مکان جالب نیست.

هتل های اطراف بام قشم

  • اقامتگاه بوم‌گردی باغ هنر قشم
  • اقامتگاه بوم‌گردی پرویز قشم
  • اقامتگاه بوم‌گردی باغ آیین‌های زینت قشم

دره مجسمه‌ های قشم

دره‌ مجسمه‌ها در جریزه هرمز با فاصله کمی از قشم قرار دارد و از دیگر جاهای دیدنی قشم برای عکاسی شناخته می‌شود. این دره به خاک‌های رنگی و شن‌های سرخ، نقره‌ای و طلایی معروف است. صخره‌های موجود در مسیر این دره‌ در طول زمان تغییرات فراوانی کرده است و اشکال عجیبی به خود گرفته‌اند. با استفاده از قوه تخیل خود می‌توانید تصویر حیوانات مختلفی را در این صخره‌ها ببینید؛ به همین دلیل این دره به دره مجسمه‌ها معروف است.

برای عکاسی از این منطقه صبح زود بهترین زمان است. این دره با جاده اصلی فاصله کمی دارد، اما پیاده‌روی در این مسیر به ثبت‌ عکس‌های هنری از طبیعت می‌انجامد. تندیس‌ مسجمه‌های عقاب، اژدها، مارمولک و موش در صخره‌ها پیدا است. از دره مجسمه‌ها با عنوان مریخ قشم یاد می‌کنند؛ وجود خاک‌های رنگی و سرخ و  صخره‌های مختلف آن دلیل این شهرت است.

هتل های اطراف دره مجسمه های قشم

  • اقامتگاه بوم‌گردی علی‌شاهی قشم
  • اقامتگاه بوم‌گردی درشه قشم
  • اقامتگاه بوم‌گردی پرویز قشم

جنگل حرا قشم

جنگل حرا یکی از جاذبه های طبیعی در جزیره قشم به حساب می‌آید که بین خشکی و دریا قرار گرفته است. این جنگل که بین جزیره قشم و استان هرمزگان واقع شده، جزء مناطق جذاب برای عکاسی محسوب می‌شود و معروف به طلای سبز قشم است. جنگل حرا، یک منطقه تحت حفاظت است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. وسعت آن به ۸۵۰۰۰ هکتار می‌رسد و یکی از  عجایب هفتگانه قشم محسوب می‌شود. جنگل حرا قشم یک منبع اکولوژی مهم است که یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های ایران به حساب می‌آید. این جنگل در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و جز میراث طبیعی کشور است.

هتل های اطراف جنگل حرا قشم

  • اقامتگاه بوم گردی تاخره قشم
  • اقامتگاه بوم گردی بادگیران سهیلی قشم
  • اقامتگاه بوم گردی کلودنگ قشم
جنگل حرا قشم

غار نمکدان قشم

غار نمکدان که از جاذبه های گردشگری قشم است، در استان هرمزگان قرار دارد. غار نمکی واقع در قشم بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین غار نمکی دنیا است که بهترین نوع نمک را از این غار استخراج می‌کنند‌. وجود رگه‌های سفید نمک بر دیواره غار بر زیبایی و شگفتی این غار می‌افزاید و باعث می‌شود که گردشگران زیادی برای بازدید از این غار به قشم سفر کنند. قدمت این غار به ۵۰۰ میلیون سال قبل برمی‌گردد.

 با عکاسی از غار نمکدان از گنبد‌های نمکی آن نیز استفاده می‌کنید. اگر قصد دارید از گنبد‌های نمکی در غار نمکدان عکاسی کنید، حتما از وسایل غارنوردی و تجهیزات مناسب استفاده کنید تا هنگام برگشت به مشکل نخورید.

هتل های اطراف غار نمکدان قشم

  • اقامتگاه بوم گردی آفتاب چاهکوه قشم
  • اقامتگاه بوم گردی نچیدار قشم
  • اقامتگاه بوم گردی بادگیران سهیلی قشم

دره ستارگان قشم

یک مکان مناسب در میان جاهای دیدنی قشم برای عکاسی، دره ستارگان قشم است که قدمتی حدودا ۲ میلیون سال دارد و در ۵ کیلومتری ساحل قشم قرار دارد. با بازدید از این دره و دیدن فرسایش خاک، سنگ و ماسه و عوامل طبیعی این حس در ذهن مخاطب القا می‌شود که ستارگان با زمین برخورد می‌کنند. دره ستارگان  یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در شب است.

هتل های اطراف دره ستارگان قشم

  • هتل دیانا قشم
  • هتل آپارتمان آدینه قشم
  • هتل ساحل طلایی قشم
دره ستارگان قشم

جزایر ناز قشم

جزایر ناز که شامل ۲ جزیره با دیواره‌های صخره‌ای است از جاهای گردشگری و دیدنی برای عکاسی در قشم است. یکی از زیبایی‌های این جزیره بیرون آمدن صخره‌های از آب و وصل شدن آن‌ها به شن‌ها است. جزایر ناز در نصف روز داخل آب و نصف روز متصل به خشکی هستند. این سواحل جز عجایب هفت‌گانه جزیره قشم به حساب می‌آیند که در نزدیکی آب‌های خلیج‌ فارس قرار دارند و دارای تفریحات متنوع مثل آفرود سواری، شتر سواری و گشت‌گذار آسان در جزیره است؛ علاوه‌بر این یک مکان مناسب برای عکاسی و فیلم‌برداری نیز است.

هتل های اطراف جزایر ناز قشم

  • اقامتگاه بوم گردی لرد سوزا قشم قشم
  • اقامتگاه بوم گردی خانه دوست قشم
  • مجتمع اقامتی ایران زمین قشم

رزرو هتل های قشم از های هتل

دغدغه اکثر مسافران در سفر رزرو یک اقامتگاه خوب، تمیز و به صرفه است. شما با رزرو اقامتگاه در قشم از سایت های هتل می‌توانید یک سفر خاطره‌انگیز را برای خود به ارمغان بیاورید و از جاهای دیدنی قشم برای عکاسی دیدن کنید. های هتل به شما کمک می‌کند که هتل‌های مختلف از ۵ ستاره گرفته تا سوئیت‌های مجزا را بشناسید و با توجه به بودجه، تعداد نفرات، مدت زمان اقامت و موقعیت جغرافیابی خود با خیال آسوده به صورت آنلاین هتل خود را رزرو کنید.

سوالات متداول

جاهای دیدنی قشم برای عکاسی که هزینه ندارند، کدامند؟

روستای لافت، جنگل حرا، غار نمکدان، آب انبار بی‌بی مریم، کاسه سلخ، چاه‌های تلا

مکان‌های مناسب عکاسی در روز در جزیره قشم کدام‌ هستند؟

تنگه چاهکوه، تنگه چاکاویر، دره ستارگان، دره تندیس‌ها، کارگاه لنج‌سازی و بندر لافت

مراکز تفریحی مناسب برای عکاسی در قشم کدام اند؟

پارک زیتون، مرکز غواصی، تفریحات دریایی، کلوپ دریایی دلفین، پارک کروکودیل و ژئوپارک

جاذبه های طبیعی قشم برای عکسی کدام اند؟

جزیره هنگام، سواحل ناز، دره ستارگان، غار خربس، درخت نقره‌ای دره سکوت و دشت بوخو

جاهای تاریخی قشم برای عکاسی کدام اند؟

قلعه پرتقالی، سد گوران، بام قشم، روستای لافت، قبرستان روستای کوشه، روستای توریان و چاه‌های تلا

5)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بررسی بهترین هتل های مشهد از نظر مسافران

شنبه 12 خرداد 1403
هتل های متعدد زیادی در مشهد و به ویژه در نزدیکی حرم تاسیس شده است که هر کدام از آن […]
بهترین هتل‌های مشهد از نظر مسافران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس