پارک ساعی تهران، باغ آرامش و طبیعت در قلب پایتخت

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌هایی که در پایتخت از گردشگران زیادی میزبانی می‌کند، پارک ساعی تهران است. این جاذبه گردشگری در منطقه 6 واقع شده و می‌توان به کمک مترو، اتوبوس و ماشین شخصی به آن رسید. از امکانات پارک ساعی می‌توان به دریاچه مصنوعی، آبشار، پیست اسکی، باغ ژاپنی و… اشاره کرد. در دو فصل اول سال بازدید از این مکان خالی از لطف نخواهد بود چراکه مناظر فوق‌العاده‌ای دارد.

خیابان پارک ساعی تهران همانند شمال، کاملا سرسبز و بزرگ‌ترین خیابان خاورمیانه در مقایسه با پارک‌های دیگر است. با وارد شدن به این پارک زیبا، می‌توانید صدای پرندگان و هوای خنک را جایگزین ترافیک و شلوغی‌های این شهر کنید. در ادامه با ما همراه باشید چراکه مطالب مفیدی را درباره این پارک با شما به اشتراک بگذاریم.

پارک ساعی تهران

پارک ساعی تهران کجاست ؟

پارک ساعی در منطقه ۶ شهر تهران در نزدیکی بلوار ولیعصر و کمی پایین‌تر از میدان ونک واقع شده‌ است. شما می‌توانید از هر قسمت دلخواه وارد این پارک شوید. پارک ساعی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک های تهران است. در قسمت شمالی پارک، دو درب ورودی قرار دارد که این درب‌ها جهت ورود و خروج وسیله نقلیه خدماتی قرار گرفته‌اند.

  • فاصله میدان ونک تا پارک ساعی: 4.4 کیلومتر (11دقیقه)

نحوه دسترسی به پارک ساعی تهران

لوکیشن این بوستان به گونه‌ای است که از غرب به خیابان ولیعصر و از شرق به خیابان وزرا محدود می‌شود. از این رو دسترسی به این مکان بسیار راحت است و شما می‌توانید به راحتی با خودرو شخصی، اتوبوس، مترو و… به این بوستان سفر کنید.

  • رفتن به پارک ساعی با مترو

مترو، یکی از روش‌های دسترسی به این پارک محسوب می‌شود. به این صورت که وارد مترو خط ۳ تهران شده و در ایستگاه میرزای شیرازی پیاده شوید. ایستگاه میرزای شیرازی در خیابان بهشتی و تقاطع میرزای شیرازی واقع شده است. مسیر پارک تا این ایستگاه حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. شما نیز می‌توانید این مسیر را به صورت پیاده یا با تاکسی طی کنید.

  • رفتن به پارک ساعی با خودرو شخصی

روش بعدی، استفاده از خودرو شخصی است. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که رفت و آمد با خودروی شخصی را ترجیح می‌دهید، می‌بایست از سه اتوبان کردستان ، مدرس و شهید قاسم سلیمانی با توجه به موقعیت مکانی خود وارد مسیر پارک ساعی شوید.

  • رفتن به پارک ساعی با بی آر تی

استفاده از بی آر تی، گزینه بعدی است. از آنجایی که این پارک در خیابان ولیعصر واقع شده است، مسیر رفت و آمد اتوبوس‌های بی آر تی بسیار راحت‌تر است و شما می‌توانید به خطوط مختلف اتوبوس سوار شوید و در ایستگاه ولیعصر پیاده شوید.

تاریخچه‌ پارک ساعی تهران

پارک ساعی از بوستان‌های عمومی شهر تهران است که مساحت آن حدود ۱۲ هکتار است. مهندس کریم ساعی در سال ۱۳۲۴ این پارک را درخت کاری کرده و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داده است. مهم‌ترین و اصلی‌ترین ایده طراحی پارک ساعی در دهه ۴۰ صورت گرفته است و همچنین در سال ۱۳۴۲با طراحی حسین محجوبی مورد ساخت قرار گرفته است. سایر مراحل تکمیل این پارک در میان سال‌های ۱۳۴۲ تا۱۳۵۲ ادامه یافته است.

امکانات تفریحی پارک ساعی تهران

طبیعت پارک ساعی، طبیعتی بکر و آرام است. با بازدید از این پارک، به علاوه طبیعت زیبا از فعالیت‌های تفریحی دیگر نیز بهره‌مند می‌شوید. در این‌جا قصد داریم به معرفی این فعالیت‌ها بپردازیم. از این رو جهت کسب اطلاعات بیشتر در این موضوع، در ادامه با ما همراه باشید.

  • آبشار و دریاچه مصنوعی
  • پیست اسکیت
  • باغ ژاپنی
  • باغ وحش کوچک
  • مجسمه پارک ساعی
امکانات تفریحی پارک ساعی تهران

پارک ساعی چه جذابیتی دارد؟

یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های پارک ساعی، میزان اختلافی است که این پارک با زمین دارد. زمانی که از فاصله دور به این پارک نگاه می‌کنیم، انگار این پارک به دلیل پله‌های به کار رفته در آن، در بالاتر از سطح زمین قرار گرفته است. مجسمه‌ای که در میان این پارک قرار گرفته است، متعلق به کریم ساعی، بنیان‌گذار این پارک است. اگر می‌خواهید مطالب بیشتری درباره این بوستان بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

جذابیت‌های پارک ساعی تهران

آب و هوای پارک ساعی تهران

همان‌طور که گفته شد این پارک در شهر تهران واقع شده است و فاصله ۸ کیلومتری با مرکز شهر پایتخت دارد. از این رو آب و هوایی همانند شهر تهران دارد. یعنی در فصل بهار، آب‌و هوایی معتدل و در تابستان گرم است. با آمدن فصل زمستان نیز هوای این پارک بسیار سرد می‌شود.

سفر به پارک ساعی در فصول مختلف

  • پارک ساعی در هر زمان، زیبا و دیدنی است. شما می‌توانید در فصل‌های بهار و تابستان به این پارک سفر کنید و از زیبایی‌های این پارک لذت ببرید. در فصل بهار و تابستان، شکوفه‌های درختان در این پارک فوران می‌کنند.
  • در فصل پاییز، آسمان آبی و بارش باران در این پارک، ذوق شما را متحول می‌کند. خانواده‌های بسیاری در این پارک همه روزه بساط شب نشینی را پهن می‌کنند و از کنار هم بودن نهایت لذت را می‌برند.
  • همچنین شما می‌توانید در فصل زمستان نیز به این پارک سفر کنید. اگر جزء افرادی هستید که سرمای هوا شما را اذیت نمی‌کند، می‌توانید در فصل زمستان نیز به این پارک زیبا بروید.

بهترین زمان سفر به پارک ساعی تهران

 اگر بخواهید بهترین زمان مسافرت به این پارک را بدانید، اوایل بهار تا اواخر تابستان است؛ زیرا در این بازه زمانی، هوا بسیار مطلوب و طبیعت بوستان ساعی نیز سرسبز و دیدنی است.

سفر به پارک ساعی در فصول مختلف

مکان‌های دیدنی اطراف پارک ساعی تهران

در این‌جا قصد داریم به جاهای دیدنی تهران که در اطراف پارک ساعی واقع شده‌اند، بپردازیم. از این رو می‌توانید با مطالعه این مطالب پس از بازدید از پارک ساعی، به مکان‌های دیدنی اطراف این پارک نیز بروید.

  • آسمان نمای گنبد

گنبد مینا یا آسمان نمای گنبد، یکی از مکان‌های دیدنی اطراف پارک ساعی است.

 فاصله آن تا پارک ساعی حدود 4.6 کیلومتر است.

آدرس: تهران، میدان ونک، پارک آب و آتش،  گنبد مینا

  • برج میلاد

دلیل اصلی اغلب گردشگران برای سفر به تهران، بازدید از برج میلاد معروف است. این برج در نزدیکی پارک ساعی قرار دارد . این برج به دلیل امکانات فراوانی که دارد، برای اکثر افراد بسیار محبوب است.

آدرس: شهر تهران، میان بزرگراه حکیم غرب، پس از بزرگراه چمران

فاصله تا پارک ساعی:  9.1 کیلومتر

  •  پارک نوروز

از آنجایی که این پارک هدف مهمی چون گرامیداشت آیین‌های نوروزی دارد، از این رو سعی کنید حتما در روزهای عید نوروز از آن دیدن کنید.

آدرس: شهر تهران، بزرگراه حقانی، خیابان دیدار جنوبی، پارک نوروز تهران

فاصله تا پارک ساعی: 5.5 کیلومتر

مکان‌های دیدنی اطراف پارک ساعی تهران

هتل ‌های اطراف پارک ساعی تهران

اگر شما مسافر شهر تهران و به دنبال هتلی در اطراف این بوستان هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی هتل‌ های تهران اطراف پارک ساعی بپردازیم.

هتل سیمرغ تهران

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر ، پایین تر از پارک ساعی ، نبش کوچه دلبسته، شماره ۲۱۴۱
  • هزینه به ازای هرشب: 5,280,000 تومان
  • فاصله با پارک ساعی: 918 متر ( حدود 3 دقیقه)

هتل رامتین تهران

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، مقابل پمپ بنزین
  • قیمت به ازای هر شب: 2700,000 تومان
  • فاصله با پارک ساعی تهران: 1 کیلومتر (حدود 3 دقیقه)

هتل اسکان الوند تهران

  • آدرس: تهران، میدان آرژانتین، انتهای خیابان الوند، خیابان اسفراین، نبش اهورا مزدا
  • قیمت به ازای هرشب : 6,000,000 تومان
  • فاصله با پارک ساعی: 1.62 کیلومتر ( حدود5 دقیقه)

هتل ساینا تهران

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان اسد آبادی
  • قیمت به ازای هر شب : 3,000,000 تومان
  • فاصله با پارک ساعی تهران: 2.19 کیلومتر ( حدود 9 دقیقه)

هتل نیلو تهران

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، خیابان فوزی، خیابان لاهیجانی
  • قیمت به ازای هر شب: 3,950,000 تومان
  • فاصله تا پارک ساعی: 2.72 کیلومتر ( حدود ۷ دقیقه)
هتل ‌های اطراف پارک ساعی تهران

رزرو هتل از های هتل

همان‌طور که در طی این مقاله با ما همراه بودید، دانستید که یکی از مکان‌های تفریحی و دیدنی شهر تهران، پارک ساعی تهران است. قبل از سفر به شهر تهران سعی کنید نکاتی را رعایت کنید. یکی از این نکات،رزرو یک اقامتگاه مناسب در نزدیکی این پارک است.

ما در این مقاله سعی کردیم تعدادی از این هتل‌ها را معرفی و بیان کنیم. در طی این مقاله راهی شهر تهران شدیم و توضیحاتی در زمینه بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک تهران یعنی پارک ساعی ارائه کردیم. برای رزرو آسان هتل‌های تهران می‌توانید از طریق مراجعه به بخش رزرو های هتل، اقامتگاه مطلوبی برای خود و دیگرتم رزرو کنید.

سوالات متداول

پارک ساعی تهران کجاست؟

این پارک در خیابان ولیعصر تهران، پایین‌تر از میدان ونک قرار دارد و فاصله آن با میدان ونک تنها 3.6 کیلومتر است.

پارک ساعی چه امکاناتی دارد؟

پیست اسکی، باغ وحش، باغ ژاپنی، دریاچه مصنوعی، زمین بازی برای کودکان، امکانات ورزشی و…

بهترین زمان سفر به پارک ساعی چه زمانی است ؟  

همان‌طور که در طی این مقاله ذکر شد، بهترین زمان سفر به پارک ساعی در فصل‌های بهار و تابستان است. زیرا در این فصول منظره پارک ساعی بسیار دیدنی و جذاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گلابدره تهران

یکشنبه 22 مهر 1403
یکی از بهترین مقاصد گردشگری و جاذبه‌های دیدنی شهر تهران، گلابدره است که امکانات رفاهی و تفریحی مناسب، آب و […]
گلابدره تهران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس