پارک آزادی شیراز

ممکن است فکر کنید شیراز تنها بناهای تاریخی و فرهنگی برای بازدید دارد؛ اما زمان سفر به شهر بهار نارنج، می‌توانید سفر خود را با بازدید از پارک آزادی زیباتر کنید. پارک آزادی شیراز بوستان نوستالژیک در این شهر تاریخی است که از قدیم آن را به عنوان بوستان شهر می‌شناختند. طبیعت این پارک، دریاچه مصنوعی که در محیط آن وجود دارد، شهربازی و سایر امکاناتی که در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد، می‌تواند خاطره بسیار جذابی را برای شما مسافران به ارمغان آورد.

پارک آزادی شیراز

پارک آزادی شیراز کجاست؟

شما عزیزان که مسافر شهر تاریخی شیراز هستید و با مناطق آن آشنایی ندارید، برای بازدید از این پارک آدرس آن را قبل از مسافرت به این شهر پیدا کنید تا بتوانید بدون دردسر و در مدت زمان کم به آن دسترسی داشته باشید.

 بوستان آزادی در قسمت ورودی شمالی شهر و در ۳ کیلومتری دروازه قرآن قرار دارد. از نظر موقعیت مکانی این بوستان در میان بلوار آزادی، خیابان سمیه و خیابان مشکین فام واقع شده است. به همین دلیل موقعیت مکانی بسیار مناسبی دارد؛ به گونه‌ای که می‌توانید از اتوبوس مترو و غیره برای دسترسی به آن استفاده کنید.

نحوه دسترسی به پارک آزادی شیراز

با توجه به اینکه موقعیت مکانی این پارک بسیار مناسب است، دسترسی آن با استفاده از اتوبوس و مترو نیز بسیار راحت شده است:

دسترسی با مترو

نزدیک‌ترین ایستگاه مترویی که در اطراف این بوستان قرار دارد، ایستگاه امام حسین است که ۱۰ دقیقه از پارک فاصله دارد و شما با استفاده از آن می‌توانید به راحتی رفت و آمد کنید.

دسترسی با اتوبوس

خطوط اتوبوس شهر شیراز دقیقاً از زیر پارک آزادی عبور می‌کنند. شما از هر خط اتوبوسی که حرکت می‌کنید، می‌توانید در ایستگاه سه راه شهربانی یا ایستگاه پارک آزادی که همان فلکه گاز است، از اتوبوس پیاده شده و به بوستان برسید. همچنین شما می‌توانید از خط ۲۴ یعنی میدان کلبه به سمت پایان نمازی و خط ۷۳ یعنی میدان کلبه به سمت خوابگاه ارم برای دسترسی به پارک آزادی شیراز استفاده کنید.

ساعت کاری پارک آزادی شیراز

برای بازدید از این پارک می‌توانید در تمام روزهای سال به جز ایام سوگواری اقدام کنید. همچنین مسافران می‌توانند به صورت رایگان از این مجموعه تفریحی استفاده کنند. این بوستان زیبا می‌تواند خاطرات به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان آورد. ساعت کاری این پارک همه روزه و ۲۴ساعته است، پس بازدید از پارک آزادی شیراز در شب هم امکان‌پذیر است. علاوه بر روز در طول شب نیز می‌توانید وارد محوطه پارک و فضای سبز آن شوید و با استفاده از امکانات و تفریحات شب خود را زیباتر کنید.

مساحت پارک آزادی شیراز

بوستان شهر یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی شیراز محسوب می‌شود که در سال ۱۳۴۵ و در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار یا ۲۱۰ هزار متر مربع در قسمت شمالی شهر تاسیس شده است. پارک آزادی پس از بوستان ۵۰ هکتاری مادر، بزرگترین بوستان شناخته می‌شود؛ به همین دلیل اکثر مسافران شهر شیراز قصد دارند که از این بوستان بزرگ و زیبا بازدید کنند.

بخش‌ های مختلف پارک آزادی شیراز

برای بوستان شهر بخش‌ها و قسمت‌های مختلف همچنین امکانات بی‌شماری در نظر گرفته شده است تا تمامی گردشگران و مسافران بتوانند از تفریحات بی‌نظیر و امکانات آن استفاده کنند. بخش‌های مختلف این پارک، عبارت است از:

دریاچه مصنوعی و قایقرانی

در قسمت میانی بوستان شهر می‌توانید دریاچه‌ای مصنوعی را مشاهده کنید که تمام محوطه اطراف آن با استفاده از مجسمه و آبنماهای بسیار جذابی طراحی شده است که از دور خودنمایی می‌کند. برای قایقرانی و تفریح بیشتر گردشگران، قایق‌هایی را در نظر گرفته‌اند که می‌تواند یک تجربه قایقرانی زیبا را برای شما به ارمغان آورد.

فضای سبز

فضای بوستان بسیار سرسبز و زیبا است. همچنین وجود درختان بلند آن باعث شده که جذابیت محیط بیشتر شود؛ به همین دلیل برای تفریح، پیاده‌روی و گذراندن اوقاتی در فضای سبز این بوستان بهترین گزینه محسوب می‌شود.

شهربازی

شهربازی پارک آزادی شیراز دستگاه‌های بسیار متنوعی دارد که باعث شده است، کامل‌ترین مجموعه تفریحی در شهر شیراز به حساب آید. این پارک در میان جوانان بسیار پرطرفدار است و تجهیزات بازی گوناگونی که در این شهر بازی وجود دارد، می‌تواند لحظات خوشی را برای جوانان فراهم کند. از مهم‌ترین تجهیزات بازی این پارک می‌توان به بانجی، اسکای فلایر، ماشین‌های شارژی، سرسره‌های بادی، سینما ۵ بعدی و … اشاره کرد.

لانه پرندگان

در این قسمت از بوستان، می‌توانید پرندگان گوناگونی را مشاهده کنید که در این قسمت از آن‌ها نگهداری می‌شوند و بازدید از آن‌ها می‌تواند شما را با پرندگان مختلف آشنا کند.

دوچرخه سواری

پارک آزادی شیراز منطقه مخصوصی برای دوچرخه سواری در نظر گرفته است تا علاقه مندان به ورزش و دوچرخه سواری بتوانند با اجاره دوچرخه‌ها ساعتی را به ورزش مورد علاقه خود اختصاص دهند.

زمین بازی برای کودکان

در قسمت شمال غربی پارک می‌توانید یک زمین بازی که مختص کودکان است را مشاهده کنید. در این بخش از پارک انواع سرگرمی‌های مختلف برای کودکان وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استخر توپ، تاب، سرسره، قلعه بادی و … اشاره کرد.

سینما چند بعدی و اتاق فرار

یکی از بهترین امکانات تفریحی پارک آزادی، سینما چند بعدی و اتاق فرار آن است. از تفریحات هیجان‌انگیز این پارک، می‌توان به اتاق فرار اشاره کرد که شما همراه دوستان و به صورت گروهی می‌توانید تجربه‌ای بسیار جذاب و هیجان‌انگیزی را برای خود به ارمغان آورید.

غرفه خوراکی و رستوران

پس از تفریحات بی‌شمار، شکم گردی در پارک آزادی جزو مهم‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود. به همین دلیل چندین غرفه راه‌اندازی شده است که در آن انواع خوراکی‌ها و فست فودهای مختلف وجود دارد. همچنین از رستوران پارک می‌توانید برای سرو غذاهای مختلف ایرانی استفاده کنید. برای تهیه انواع صنایع دستی شیراز و سوغاتی‌های مختلف، غرفه‌هایی در پارک راه اندازی شده است که نظر هر گردشگر و مسافری را به خود جلب می‌کند.

بخش‌ های مختلف پارک آزادی شیراز

تونل وحشت پارک آزادی شیراز

یکی از مهم‌ترین تفریحاتی که در پارک آزادی طرفداران بسیار زیادی دارد، تونل وحشت است که امروزه جزو خاص‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات شیراز محسوب می‌شود. در این تونل یک مکان مناسب برای افزایش سطح آدرنالین بدن طراحی شده است که می‌تواند لحظات بسیار هیجان‌انگیزی را برای شما به ارمغان آورد.

در این تونل قسمت‌های مختلف و مجزایی برای بزرگسالان و نوجوانان سنین مختلف برای گروه‌های ۴ تا ۸ نفره طراحی شده است. شما می‌توانید به صورت گروهی و همراه خانواده و دوستان خود از این تفریح هیجان‌انگیز و جذاب لذت ببرید.

تونل وحشت پارک آزادی شیراز

آبنمای موزیکال پارک آزادی شیراز

یکی از بزرگترین آبنماهای موزیکال که در شهر شیراز وجود دارد، آبنمای موزیکال پارک آزادی شیراز است که بعد از طی شدن ۵ سال از خشک شدن دریاچه آن را افتتاح کردند. این آبنمای هوشمند جزو پروژه‌های تفریحی برای شهروندان و گردشگران این شهر تاریخی است. این تفریح جذاب و زیبا را در دریاچه بوستان آزادی که قدمت ۶۰ساله دارد، راه اندازی کرده‌اند.

آبنمای موزیکال پارک آزادی شیراز

امکانات پارک آزادی شیراز

علاوه بر تفریحات و بخش‌های مختلفی که در بوستان شهر وجود دارد، شما می‌توانید امکانات دیگری را نیز در این پارک مشاهده کنید که شما بی‌نیاز از هرگونه خدماتی می‌توانید به تفریح و گشت و گذار بپردازید. از مهم‌ترین امکانات این پارک می‌توان به تالار اجتماعات اشاره کرد که می‌توانید مراسم‌های مهم شیراز را در این تالار مشاهده کنید.

خانه فرهنگ، غرفه‌های متنوع و تالار نمایش جزو امکانات منحصر به فردی هستند که این پارک را پرطرفدارتر کرده است. از امکانات دیگری این پارک می‌توان به نمازخانه آن اشاره کرد. همچنین سرویس بهداشتی و پارکینگی که برای آن در نظر گرفته شده است، جزو امکانات رفاهی هستند که تفریح شما را آسان‌تر می‌کنند.

امکانات پارک آزادی شیراز

هتل‌های نزدیک پارک آزادی شیراز

برای عزیزانی که تمایل دارند بعد از بازدید از پارک آزادی شیراز در نزدیک این هتل اقامت داشته باشند، گزینه‌های مناسبی در اطراف پارک وجود دارد. این هتل‌ها امکانات و خدمات بی‌نظیری را ارائه داده و می‌توانند اقامت دلنشین و راحت را در نزدیکی این پارک زیبا فراهم کنند. برخی از مهم‌ترین هتل‌های شیراز در نزدیکی این پارک، عبارت است از:

هتل ۵ ستاره هما

 این هتل قدیمی و لوکس جزو بهترین هتل‌های شیراز بوده که در ۸ طبقه و با ظرفیت ۲۳۲ اتاق می‌تواند اقامتی راحت در یک فضای آرام و مجهز برای شما عزیزان فراهم کند. دسترسی این هتل به گونه‌ای است که تا ایستگاه مترو امام حسین ۱.۱ کیلومتر فاصله دارد و فاصله آن تا فرودگاه بین المللی شیراز ۱۳.۵ کیلومتر است. همچنین این هتل تا ایستگاه راه آهن شیراز ۲۷ کیلومتر فاصله دارد.

  • آدرس: میدان گاز، خیابان مشکین فام و جنب پارک آزادی
  • شروع قیمت از: 4,391,200 تومان
  • فاصله تا پارک آزادی شیراز: 1.3 کیلومتر (4 دقیقه)

هتل ۳ ستاره اطلس

دسترسی این هتل به جاذبه‌های شهر بسیار راحت بوده و دارای واحدهای اقامتی مجهز و راحتی است که کارکنان مجرب و حرفه‌ای آن با ارائه خدمات متنوع اقامت راحتی را برای شما فراهم می‌کنند. دسترسی این هتل بسیار مناسب است؛ به گونه‌ای که تا ایستگاه مترو ولیعصر ۳ کیلومتر فاصله دارد و فاصله آن تا فرودگاه بین المللی تقریباً ۱۱ کیلومتر است.

  • آدرس: شیراز، سیلو، خ. حافظ، بلوار قدس
  • شروع قیمت از: 1.500.000 تومان
  • فاصله تا پارک آزادی شیراز: 1.3 کیلومتر ( 3 دقیقه)

هتل ۴ ستاره ستارگان

یکی دیگر از هتل‌های نزدیک بوستان شهر هتل ۴ ستاره ستارگان است که جزو هتل‌های تازه ساخت محسوب می‌شود. این هتل با ۴۸ واحد اقامتی خود آماده پذیرایی از شما گردشگرانی است که قصد اقامت در نزدیکی این بوستان زیبا را دارید. دسترسی این هتل نیز بسیار مناسب است؛ به گونه‌ای که تا ایستگاه مترو نمازی ۲ کیلومتر فاصله دارد و فاصله آن تا فرودگاه بین المللی تقریباً ۱۲ کیلومتر است.

  • آدرس: شیراز، ارم، بلوار آزادی، کوچه آزادی بیست و یکم
  • شروع قیمت از: 1,350,000 تومان
  • فاصله تا پارک آزادی شیراز: 1.1 کیلومتر (2 دقیقه)

هتل ۵ ستاره پرسپولیس

این هتل در فاصله بین چهارراه حافظ به میدان قائم قرار دارد که جزو هتل‌های زیبا با معماری منحصر به فردی محسوب می‌شود که در نزدیکی پارک آزادی قرار گرفته است. این هتل ۱۰۴ واحد اقامتی دارد که با امکانات مجهز می‌تواند اقامت کامل را برای شما فراهم کند. دسترسی این هتل بسیار مناسب است و تا ایستگاه مترو ولیعصر ۳ کیلومتر فاصله دارد. همچنین فاصله این هتل تا فرودگاه بین المللی ۱۲.۳ کیلومتر است.

  • آدرس: شیراز، حافظیه، خ. حافظ، بلوار قدس
  • شروع قیمت از: 1.400.000 تومان
  • فاصله تا پارک آزادی شیراز: 1.9 کیلومتر (4 دقیقه)

رزرو هتل از های هتل

شما عزیزانی که به قصد گشت و گذار و تفریح به شیراز مسافرت کرده‌اید، بعد از تفریح و گردش در این شهر می‌توانید در بهترین هتل‌های این شهر اقامت داشته باشید. توجه داشته باشید که پیش از مسافرت هتل مورد نظر خود را رزرو کنید تا پس از تفریح در این شهر مجبور نشوید مدت زمان زیادی را هم برای پیدا کردن بهترین هتل صرف کنید.

 در این زمینه توصیه می‌شود وارد سامانه جامع رزرواسیون‌ های هتل شوید. در این مجموعه شما می‌توانید بهترین هتل‌های شیراز را در بهترین موقعیت‌ها رزرو کنید. همچنین می‌توانید بهترین هتل در نزدیکی پارک آزادی شیراز را رزرو کرده که بعد از تفریح بتوانید در نزدیکی این بوستان اقامت کامل و منحصر به فردی را تجربه کنید.

سوالات متداول

آیا در پارک آزادی شیراز اجازه موتور سواری وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید در این پارک موتورسواری کنید.

آیا امکان قایقرانی در پارک آژادی وجود دارد؟

بله. در برخی از ایام سال دریاچه مصنوعی این پارک پرآب می‌شود که می‌توان در آب قایق رانی کرد.

آیا در نزدیکی این پارک شیراز هتل‌هایی برای اقامت وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید با اقامت در هتل ستارگان، هما، پرسولیس واطلس دسترسی خوبی به پارک آزادی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

باغ پرندگان تهران

پنج‌شنبه 26 مهر 1403
باغ پرندگان تهران، از جاذبه های دیدنی تهران که در قسمت شمال این شهر و در دل جنگل لویزان واقع […]
Tehran bird garden

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس