لاکچری ترین رستوران های شیراز همراه با آدرس و منو

رستوران های لاکچری شیراز با سبک و سیاق سنتی و غذاهای اصیل می‌توانند سفر به این شهر را برای شما خاطره‌انگیز نمایند. این رستوران‌ها با ارائه غذاهای سنتی به صورت بهداشتی، با کیفیت بالا و با طعم‌های لذت‌بخش می‌توانند تا مدت‌ها در ذهن شما باقی بمانند. لذت دور هم بودن در لاکچری ترین رستوران های شیراز ممکن است باعث شود برای تجدید خاطرات، غذاهای سنتی آن را در منزل نیز طبخ نمایید. از جمله برخی از این رستوران‌ها می‌توان به خوشا شیراز، صوفی، شرزه و… اشاره کرد.

لیست شیک‌ ترین رستوران های شیراز

اغلب رستوران های لاکچری شیراز علاوه‌بر داشتن فضای داخلی، از فضای بیرونی بسیار مفرحی نیز برخوردار هستند. از جمله شیک ترین رستوران‌های شیراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نام رستورانآدرس
رستوران صوفی شیرازشیراز، خیابان ۹ دی، روبه روی شاهچراغ
رستوران خوشا شیرازشیراز، بلوار صنایع، روبه روی ورودی گلدشت حافظ
رستوران شرزه شیرازشیراز، خیابان طالقانی، خیابان مسجد وکیل
رستوران شاطر عباس شیرازشیراز، در جوار سرای مشیر، خیابان خاکشناسی
رستوران خانه سنتی پرهامی شیرازشیراز، خیابان لطفعلی خان زند، محله گود عربان، روبه روی مسجد نصیرالملک، کوچه ۳۶/۴، پلاک ۱۰
رستوران باغ راز شیرازشیراز، قصرالدشت، بلوار شاهد
کافه رستوران گرتا شیرازشیراز، معالی آباد، خیابان دوستان
رستوران هفت خوان شیرازشیراز، بلوار جدید دروازه قرآن، نبش کوچه هفدهم
رستوران شاندیز شیرازشیراز، بلوار جدید قرآن، ورودی پارکینگ لوناپارک
رستوران سنتی کته ماس شیرازشیراز، سه‌راه نمازی به سمت سه‌راه طالقانی، طبقه زيرين هتل سعید
رستوران صوفی شیراز

رستوران صوفی شیراز

صوفی نام مجموعه گردشگری کاملی در شیراز بوده که شامل سفره‌خانه، بازارچه، مهمانسرا و رستورانی می‌شود و از نظر تنوع غذایی کم‌نظیر است. در فضای داخلی این رستوران فضایی سنتی با بهره‌گیری از معماری قاجار به چشم می‌خورد. این رستوران از جمله اولین رستوران های شیراز در محله ستارخان به شمار می‌رود که به دلیل موقعیت مکانی بکر خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در مجموعه صوفی غذاهای فرنگی و فست فود نیز سرو می‌گردند و همین موضوع باعث شده تا افراد با سلیقه‌های متفاوت بتوانند غذاهای مورد علاقه خود را پیدا کنند.

منوی رستوران صوفی دارای انواع طعام‌هایی به‌نام‌های پوده کباب، کباب تابه‌ای، جوجه کباب زعفرانی، جوجه لاری، سینی مجلسی دو نفره، دیزی سنگی، کلم پلو شیرازی و کباب بختیاری است. جالب است بدانید که در منوی نوشیدنی‌ رستوران دسرهای سنتی شیراز مانند رنگینک و شربت‌‌های خنک تابستانی وجود دارد.

هتل ‌های اطراف رستوران صوفی شیراز

برخی از بهترین هتل های شیراز در نزدیکی این رستوران عبارت اند از:

رستوران خوشا شیراز

رستوران خوشا شیراز از جمله لاکچری ترین رستوران های شیراز بوده که برای میل کردن غذا در بیرون از فضای رستوران، دارای یک محیط سنتی و سرسبز بسیار زیبا است. برای رفاه حال مشتریان این رستوران، یک پارکینگ بزرگ نیز در نظر گرفته شده است. در این مکان علاوه‌بر صرف کباب‌های لذیذ می‌توانید از طبیعت زیبا و صدای آب نیز لذت ببرید. باتوجه به فضای سنتی داخلی رستوران، می‌توانید در رستوران خوشا شیراز عکس‌های خاطره‌انگیزی را ثبت کنید.

در رستوران خوشا شیراز منوی غذایی به 6 دسته غذاهای سنتی ایرانی، پلوها، غذاهای فرنگی، دسرها و نوشیدنی‌ها دسته بندی می‌شوند.از جمله خوراک‌های اصلی رستوران خوشا شیراز می‌توان به ران بوقلمون، میکس ویژه، ماهیچه شاندیزی،‌ برگ مخصوص، سینی 6 نفره و گردن شاندیزی اشاره کرد.

هتل های اطراف رستوران خوشا شیراز

رستوران شرزه شیراز

رستوران دوطبقه شرزه از جمله رستوران های قدیمی شیراز بوده که بافت سنتی آن تا به امروز به قوت خود باقی مانده است. این رستوران به دلیل کیفیت بالای غذاها در همه روزهای هفته بسیار شلوغ است. تمامی غذاهای رستوران شرزه در ظروف مسی به مشتریان ارائه می‌شوند. جالب است بدانید که بسیاری از توریست‌ها این رستوران را برای صرف غذاهای اصیل شیرازی انتخاب می‌کنند. باقالی پلو با ماهیچه، کباب لاری و ماهی کبابی از جمله غذاهای محبوب رستوران شرزه هستند. قرار گرفتن رستوران در نزدیکی مسجد و حمام وکیل باعث شده که بسیاری از افرادی که به قصد بازدید از این مکان تاریخی می‌آیند، از رستوران سنتی شرزه نیز دیدن نمایند.  

هتل های اطراف رستوران شرزه شیراز

  • هتل خانه شیرازی شیراز
  • هتل قیصریه شیراز
  • هتل هشت گنج شیراز

رستوران هفت خوان شیراز

لاکچری ترین رستوران های شیراز را می‌توان رستوران معروف هفت خوان نیز دانست. علت نامگذاری این رستوران لاکچری و خاص شیراز وجود هفت قسمت مختلف در آن است. در رستوران هفت خوان تنوع غذایی و معماری بسیار متنوع بوده و شما می‌توانید در هر قسمت یا به اصطلاح هر خوان، در محیط مورد علاقه خود، غذای لذیذی را نوش‌جان کنید. زیرزمین رستوران هفت خوان به انواع پیش غذاهای سنتی مانند حلیم بادمجان، آش، کشک بادمجان و… اختصاص دارد. البته در این مکان غذاهای اصلی مانند دیزی، جوجه کباب و ته‌چین نیز سرو می‌شوند. این بخش معماری کاملاً سنتی و محیط فرح‌بخشی نیز دارد.

در طبقه همکف رستوران سیندخت، طبقه اول فست فود بلیان و کافی شاپ زریر، طبقه دوم رستوران نوفل و کافی شاپ گیسیا و در پشت بام این مکان رستوران گرسیوز قرار دارند. در رستوران گریسیو انواع غذای لبنانی و برگرها سرو می‌شوند که نقطه عطف این رستوران به حساب می‌آید. نزدیک بودن رستوران هفت خوان به دروازه قران باعث شده تا منظره زیبایی از این بنای تاریخی از قسمت پشت بام رستوران هفت خوان قابل مشاهده باشد.

هتل های اطراف رستوران هفت خوان شیراز

رستوران شاطر عباس شیراز

رستوران شاطر عباس به عنوان یکی از لاکچری ترین رستوران های شیراز با تخت‌های چوبی و سنتی خود محیط فرح‌بخشی را برای مسافران فراهم کرده است. بسیاری از افراد از کیفیت کباب‌های رستوران شاطر عباس رضایت کافی دارند. این رستوران دارای منویی متشکل از کلیه غذاهای ایرانی و شیرازی است که نقش مهمی در شناساندن فرهنگ غنی ایرانی به توریست‌ها ایفا می‌کند.

غذاهای ایرانی این رستوران شامل وزیری، دیگچه لایی، دیگچه ماهی، کباب بلدرچین، چلو قورمه عشایری، سینی مجلسی ایرانی و چلو کباب کوبیده زعفرانی می‌شوند. یکی از نکات مثبت رستوران شاطر عباس بی‌شک پختن نان محلی شیراز به ‌همراه کباب برای مسافران است.

هتل‌ های اطراف رستوران شاطر عباس شیراز

رستوران خانه سنتی پرهامی شیراز

خانه پرهامی از جمله خانه های سنتی شیراز با قدمت 200 ساله بوده که امروزه فضای آن به یک رستوران تبدیل شده است. این رستوران به دلیل داشتن در و پنجره‌های شش‌گوش چوبی، اتاق‌های متنوع و وسایل سنتی، محیطی نوستالژی را برای مسافران فراهم کرده است. در گوشه و کنار این رستوران سنتی گلدان‌هایی با گل‌های شاداب و زیبا به چشم می‌خورند و همین موضوع سبب لطافت فضا و آرامش بیشتر آن گردید.

منوی این رستوران غذاهایی چون زرشک پلو با مرغ، باقالی پلو با گوشت گوسفندی، دیزی، چلو کباب تابه‌ای، کته گوجه با گوشت و قنبر پلو را شامل می‌شود. در رستوران سنتی پرهامی انواع شربت‌های سنتی شیراز سرو می‌شوند که نوشیدن آن‌ها در گرمای تابستان خستگی را از تن هر مسافری خارج می‌کند.

هتل ‌های اطراف خانه سنتی پرهامی شیراز

  • اقامتگاه سنتی اشرفیه شیراز
  • عمارت فیل شیراز
  • اقامتگاه سنتی ماه منیر شیراز

رستوران باغ راز شیراز

اگر به دنبال مکانی آرام و به دور از ترافیک کلانشهر شیراز برای صرف یک غذای خوب هستید، بی‌شک رستوران باغ راز در منطقه قصر دشت شیراز یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. این رستوران به عنوان یکی از لاکچری ترین رستوران های شیراز دارای چندین فضای متنوع با باغ‌های رویایی بوده که لذت میل کردن خوراک‌های اصیل ایرانی را دوچندان می‌کند. رستوران باغ راز از قسمت‌هایی مانند کافی شاپ و روف گاردن تشکیل شده که در روف گاردن آن دیوارهایی شیشه‌ای وجود دارند که می‌توان در حین صرف غذا از منظره زیبای بیرون نیز لذت برد.

در این رستوران غذاهای سنتی و فست فود سرو می‌شوند. برخی از خوراک‌های منوی رستوران راز شیراز عبارتند از: کلم پلو، انواع کباب‌ها، دمپختک و غذاهای دریایی. قیمت‌های این رستوران به دلیل کیفیت بالا و محوطه باز آن کمی بالاتر است.

هتل‌ های اطراف رستوران باغ راز شیراز

رستوران باغ راز شیراز

کافه رستوران گرتا شیراز

رستوران گرتا یکی از رستوران‌های با چهره مدرن در خیابان دوستان شیراز است. این رستوران انواع غذاهای بین‌المللی را در محیطی مدرن به مشتریان ارائه می‌دهد. از نقاط قوت این رستوران می‌توان به کافی شاپ آن اشاره کرد که انواع شیک، بستنی‌های سنتی و شیرینی‌ها را سرو می‌کند. کافه رستوران گرتا به دلیل طراحی مدرن خود در میان رستوران های لوکس شیراز متمایز شده است. خوراک‌های کافه رستوران گرتا در دسته‌ بندی استارتر، پیتزا ایتالیایی، پیتزا آمریکایی، ساندویچ، صبحانه،‌ پاستا، برگر و استیک قرار می‌گیرند.

هتل‌ های اطراف کافه رستوران گرتا شیراز

  • هتل الیزه شیراز
  • هتل بزرگ چمران شیراز
  • هتل پارس شیراز

رستوران سنتی کته ماس شیراز

با ورود به رستوران کته ماس اولین نکته‌ای که نظر شما را به خود جلب می‌کند، فضای سنتی آن بوده که با میز و صندلی‌های راحت و چوبی تزئین شده است. دورتادور این رستوران با تخت‌های چوبی و جذابی پر شده که در وسط این فضا نیز حوضچه‌های کوچکی وجود دارند که طنین صدای آب را به گوش مشتریان می‌رساند. کلیه نقش‌های روی دیوار، ظروف و تزئیناتی که در رستوران سنتی کته ماس شیراز مورد استفاده قرار گرفته‌اند، یادآور هنرهای اصیل ایرانی هستند.

این هنرها همچنین در غذاهای بسیار لذیذ رستوران کته ماس نیز قابل مشاهد هستند. بسیاری از افراد کیفیت غذاهای رستوران کته ماس را بسیار عالی می‌دانند و در سفر به شیراز، صرف غذا در این رستوران را فراموش نمی‌کنند. خوراک کنجه، خوراک کباب درباری، کشک بادمجان، کوزه گردن، خوراک کباب سلطانی و خوراک ماهی از غذاهای رستوران سنتی کته ماس هستند. این رستوران در قسمت زیرزمین واقع شده و همین موضوع سبب گردیده تا محیطی دنج و بی‌تکلف برای افراد وجود داشته باشد.

هتل های اطراف رستوران کته ماس شیراز

  • هتل شاه پریون شیراز
  • اقامتگاه بوم گردی سنتی ستایش شیراز
  • هتل سعدی شیراز

رستوران شاندیز شیراز

رستوران شاندیز در یکی از مرتفع‌ترین مناطق این شهر قرار داشته و یکی از رستوران های نزدیک دروازه قرآن شیراز است. این رستوران دارای فضای بیرونی بسیار دلبازی بوده و بافت سنتی و ساده‌ای که دارد. بازدید از رستوران شاندیز به خصوص در شب تجربه بسیار لذت‌بخشی را از شب‌گردی در شیراز برای مخاطبان رقم می‌زند. شما می‌توانید غذاهایی همچون خوراک جوجه کباب بدون استخوان، سینی مخصوص اکبر جوجه، سینی شیشلیک شاندیز، خوراک کباب شیشلیک شاندیز، خوراک کباب مخلوط شاندیز، خوراک گردن بره و… را در این رستوران میل کنید.

در منوی رستوران شاندیز انواع غذاهای دریایی نظیر میگو، ماهی قزل‌آلا کبابی و سرخ شده نیز سرو می‌گردند که از جمله خوراک‌های پرطرفدار این رستوران محسوب می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مثبت رستوران شاندیز، توضیحاتی هستند که در منوی این رستوران برای هر غذا ذکر شده‌اند. به همین دلیل مشتریان می‌توانند از مواد اولیه مورد استفاده برای هر غذا و همچنین نحوه طبخ آن اطلاعات کافی را به دست آورند.

هتل های اطراف رستوران شاندیز شیراز

  • هتل بزرگ شیراز
  • هتل آپارتمان شمس شیراز
  • هتل ارگ شیراز
رستوران شاندیز شیراز

رزرو هتل های شیراز از های هتل

پیش از سفر به شیراز، می‌بایست اقدام به انتخاب بهترین هتل های شیراز نمایید تا خاطری آسوده از محل اقامت خود داشته باشید. شما با اقامت در این هتل‌ها می‌توانید به راحتی از جاذبه‌های دیدنی شیراز بازدید کنید و به لاکچری ترین رستوران های شیراز دسترسی داشته باشید. سایت های هتل با ارائه خدماتی چون رزرو آنلاین هتل‌های این شهر و تخفیفات ویژه، می‌تواند شما را در رزرو هتل مورد نظرتان یاری کند. شما می‌توانید از پشتیبانی 24 ساعته سایت کمک گرفته تا بهترین هتل را در شهر زیبای شیراز رزرو نمایید.

سوالات متداول

بزرگترین رستوران لاکچری شیراز کدام است؟

رستوران هفت خوان به دلیل داشتن قسمت‌های مختلف و روف گاردن شیشه‌ای یکی از بزرگترین رستوران های شیراز محسوب می‌شود. البته رستوران باغ راز نیز برای سرو غذا از فضای بیرونی بزرگی به صورت باغ برخوردار است.

کدام رستوران لاکچری شیراز از قدمت بیشتری برخوردار است؟

رستوران شرزه و کته ماس از جمله رستوران‌های با قدمت بالا در شهر شیراز هستند.

آیا لاکچری ترین رستوران های شیراز دارای قسمت‌هایی به غیر از رستوران هستند؟

بله. در رستوران‌ صوفی بخش‌های متعددی از جمله سفره‌خانه و فروشگاه‌های متعدد وجود دارند که می‌توان از آن‌ها بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رستوران های شیراز با موسیقی زنده همراه با آدرس و منو

شنبه 2 تیر 1403
برخی از افراد علاقه‌مند هستند تا برای صرف یک وعده غذایی به رستوران بروند و غذا‌ی مورد علاقه خود را […]
رستوران های شیراز با موسیقی زنده

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس