مراکز خرید شیراز + آدرس و ساعت فعالیت

مراکز خرید شیراز از جاهای دیدنی شیراز محسوب می شود که برخی از آنها سنتی و برخی دیگر مدرن هستند. اگر به‌دنبال آشنایی با بازارهای شیراز هستید، در این مقاله معروف‌ترین و پرترددترین بازارها و مراکز خرید این شهر را معرفی می‌کنیم، همچنین اطلاعاتی از ساعت فعالیت، آدرس و اقلامی که در این مراکز خرید به فروش می رسد و همچنین هتل های نزدیک مراکز خرید شیراز را در اختیار شما مهمانان و گردشگران عزیز قرار می دهیم.

بهترین مراکز خرید شیراز

لیستی از بهترین مراکز خرید شیراز از سنتی تا لوکس را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نام مرکز خریدآدرسساعت کاریشماره تماس
بازار وکیل شیرازشیراز، خیابان زند، ضلع شرقی میدان شهرداری(نمایش روی نقشه)۸  تا ۲۱ بجز روزهای تعطیل۰۷۱۳۲۲۴۹۱۱۶ ۰۷۱۳۲۲۲۴۶۴۲
بازار حاجی شیرازشیراز، خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه طالقانی، سمت راست(نمایش روی نقشه)۹ تا ۲۱۰۷۱۳۲۳۳۱۱۳۶
بازار طالقانی شیرازشیراز، بلوار کریمخان زند، طالقانی، طالقانی 2(نمایش روی نقشه)۹ تا ۲۲:۳۰۰۷۱۳.۲۲۳۵۵۰۸
بازار مسگرها شیرازشیراز، تقاطع خیابان لطفعلی‌خان زند و طالقانی، محله درب شاهزاده(نمایش روی نقشه)۸ تا ۲۰۰۷۱۳.۲7۳4۵۰2
سرای مشیر شیرازشهر شیراز، تقاطع خیابان لطفعلی‌خان زند و طالقانی(نمایش روی نقشه)۹ تا ۲۱۰۷۱۳۲۲۳۵۵۰۲
مجتمع تجاری خلیج فارس شیرازشیراز، خیابان زند، ضلع شرقی میدان شهرداری(نمایش روی نقشه)۸ تا ۲۳:۳۰ شهربازی از ۱۶ تا ۲۳:۳۰۰۷۱۳۶۶۶۷۰۶۰
مجتمع تجاری زیتون فارسمحله سینما سعدی، چهارراه ۱۵ خرداد (پارامونت)، خیابان انقلاب اسلامی(نمایش روی نقشه) شنبه تا پنجشنبه ۹:۳۰ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۲:۳۰ – جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۲:۳۰۰۷۱۳۲۳۳۱۱۳۶
مجتمع هامون شیرازفلکه سنگی، بلوار ستارخان، رو‌به‌روی باغ عفیف آباد، ستارخان چهار(نمایش روی نقشه)۱۰ تا ۱۴ و ۱۸ تا ۲۳۰۷۱۳۶۴۸۱۶۲۷
مجتمع تجاری ستاره فارس  خیابان عفیف آباد، روبه‌روی تقاطع عرفان‌منش(نمایش روی نقشه)۱۰ تا ۱۴ – ۱۶ تا ۲۴۰۷۱۳۶۲۸۷۲۷۲
مجتمع تجاری آفتاب فارسمعالی آباد، بلوار شریعتی، خیابان شهید رهبرماه، شهید رهبرماه دو(نمایش روی نقشه)ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۳ (به‌جز جمعه‌ها و روزهای تعطیل)۰۷۱۳۶۳۵۴۳۷۰
مجتمع تجاری سلطانیه شیرازمیدان مطهری، ابتدای قدوسی شرقی، مجتمع سلطانیه(نمایش روی نقشه)۱۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب۰۷۱۳۶۳۰۵۹۵۵
مجتمع تجاری نگین فارس                 معالی آباد، کوی وحدت، خیابان فرشته(نمایش روی نقشه)۱۰ تا ۲۰:۳۰۰۷۱۳۶۳۵۱۰۶۶
مرکز خرید حافظ شیراز خیابان عفیف آباد، خیابان عرفان منش(نمایش روی نقشه)۶ تا ۲۳:۳۰۰۷۱۳۶۲۷۳۷۲۱

بزرگ ترین مراکز خرید شیراز

در دل  فرهنگ و هنر شهر تاریخ و علاوه بر دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری فراوان، مراکز خریدی وجود دارد که شما می‌توانید برای خرید هرچیزی و به‌ویژه سوغاتی‌های معروف این شهر به آنجا سری بزنید. در ادامه با معروف‌ترین و بهترین مراکز خرید، ساعات کاری و آدرس هر کدام  و اینکه چه اقلامی در آنجا فروخته می‌شود، آشنا می‌شوید.

بازار وکیل شیراز

بازار وکیل شیراز، یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر است. این بازار، در قلب شهر واقع شده و با فضایی سنتی و پرانرژی، بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند.

ویژگی منحصر به فرد بازار وکیل در معماری سنتی سقفهای آجری و گنبد های زیباست که به تاریخچه ایرانی این منطقه اشاره می‌کند. این بازار یکی از مهم‌ترین فضاهای تجاری در شیراز بوده و با فروشگاه‌های متعدد و فعالیت‌های مختلف، تجربه خریدی منحصر به فرد را ارائه می‌دهد.

در بازار وکیل شیراز، اقلام متنوعی از جمله فرش‌های دست‌بافته، قالی، سفال‌های سنتی، لباس‌های محلی، عطرهای معروف و اجناس هنری به فروش می‌رسد. همچنین، طعم و آرایش غنی این بازار، مکانی مناسب برای تجربه فرهنگ و هنر محلی در قلب شیراز است.

آدرس: شیراز، خیابان زند، ضلع شرقی میدان شهرداری

ساعت فعالیت: 8 صبح الی 21 شب (بجز روزهای تعطیل)

بازار وکیل شیراز از مراکز خرید شیراز

هتل های نزدیک بازار وکیل شیراز

برای اقامت راحت‌تر و دسترسی آسان به بازار وکیل برخی از هتل های 4 ستاره شیراز و هتل های 5 ستاره شیراز در نزدیکی بازار وکیل را به شما گردشگران عزیز معرفی میکنیم، که برخی از این هتل های نزدیک بازار وکیل شیراز عبارت اند از:

جهت رزرو این هتل ها می توانید از طریق رزرواسیون هتل شیراز نیز اقدام نمایید.

بازار حاجی شیراز

بازار حاجی شیراز به عنوان یک نماد از تاریخ این شهر زیبا شناخته می‌شود. این بازار لقب قدیمی‌ترین بازار شیراز را به خود اختصاص داده است، زیرا از دوران دیلمیان به عنوان شاهکاری از معماری گذشته باقی مانده است.

در این بازار پرانرژی، می‌توان هر آنچه را که خود انسان نیاز دارد، پیدا کرد. از کالاهای ریز گرفته تا اقلام درشت، هر نوع کالا و هنر دستی در این بازار متنوع به فروش می‌رسد. از جمله این موارد می‌توان به ترمه، خشکبار، لوازم آرایشی، پارچه‌های رنگارنگ و بسیاری کالای دیگر نام برد.

از آثار هنری دوران گذشته تا شاهکارهای معماری سنتی، بازار حاجی شیراز را به یک نقطه گردشگری بی‌نظیر تبدیل کرده است. با پیمودن این مسیرهای تاریخی، هر قدم یک داستان جدید از ارزش‌ها و فرهنگ شیراز را روایت می‌کند.

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه طالقانی، سمت راست

ساعت فعالیت: 9 صبح تا 21 شب

بازار طالقانی شیراز

بازار طالقانی شیراز در پشت بقعه متبرکه مادر احمدبن موسی شاه چراغ واقع شده است. در این بازار، کالاهای متنوعی از پوشاک، لوازم آرایشی و لوازم ورزشی به فروش می‌رسند. یکی از ویژگی‌های جالب بازار طالقانی، وجود بهترین بوتیک‌های شیراز در حوزه لوازم خیاطی است. این بوتیک‌ها با ارائه محصولات با کیفیت و متنوع، به تمامی علاقمندان به هنر دوخت و خیاطی خدمات فراوانی ارائه می‌دهند. با گشت و گذار در بازار طالقانی، تجربه یک خرید شگفت‌انگیز در شیراز را تجربه خواهید کرد.

آدرس: شیراز، بلوار کریمخان زند، طالقانی، طالقانی 2

ساعت فعالیت: 9 صبح تا 22:30 شب

بازار مسگرهای شیراز

بازار مسگرهای شیراز همانطور که از نامش پیداست محل فروش ظروف مسی است که با دستان هنرمندان شیرازی نقوش زیبا بر روی آنها درخشش خاصی دارند. این بازار تاریخی با ریشه‌هایی در دوران قاجاریه به وجود آمده است و در نظر عموم، به عنوان نمونه‌ای کوچکتر از بازار وکیل شناخته می‌شود. از منابع بازار به عنوان باقیمانده‌های بازار قیصریه یاد می‌شود و در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی با دقت و زحمت مرمت شده است.

آدرس: شیراز، تقاطع خیابان لطفعلی‌خان زند و طالقانی، محله درب شاهزاده

ساعت فعالیت: 8 صبح تا 20 شب

بازار مسگرهای شیراز از مراکز خرید شیراز

سرای مشیر شیراز

سرای مشیری، جواهری فرهنگی در تاریخ شیراز، به عنوان یکی از بازارهای تاریخی و پرطرفدار این شهر شناخته می‌شود. این سرای فوق‌العاده در دوران فتحعلی شاه توسط هنرمندان برجسته و با استعداد شیراز، به دست ابوالحسن خان مشیرالملک ساخته شد. از آن زمان تاکنون، سرای مشیر به عنوان یک آثار هنری و معماری بی‌نظیر از تاریخ شیراز باقی مانده است. وجود درختان نارنج و حوض با آب زلال حس خریدی متفاوت را به شما می‌دهد. در این بازار شما می‌توانید صنابع دستی معرق کاری شده و کاشی‌های هنری را خریداری کنید.

آدرس: شهر شیراز، تقاطع خیابان لطفعلی‌خان زند و طالقانی

ساعت فعالیت: 9 صبح تا 21 شب

سرای مشیر شیراز از مراکز خرید شیراز

مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز

مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز، نه تنها به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای این شهر شناخته می‌شود، بلکه به عنوان یکی از مهمترین مراکز خرید جهانی درخشانی محسوب می‌شود. اگر تمایل دارید جلوه و جذابیت خرید خود را در مکانی با فضای مدرن و پویا تجربه کنید، مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز بهترین انتخاب است. در این مجتمع می‌توانیدانواع کالاها را خرید کنید، علاوه بر آن بازارهای فرش ابریشم و دستباف در آن، جز معروف‌ترین بازارهای فرش آن منطقه است.

آدرس: بزرگراه دکتر حسابی، ابتدای ورودی شهر جدید صدرا

ساعت فعالیت: 8 صبح تا ۲۳:۳۰ شب

مجتمع تجاری زیتون فارس

یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز تجاری، مجتمع تجاری زیتون فارس است و موقعیت استراتژیک این مجتمع تجاری نزدیک به بازار بزرگ شیراز و بازار وکیل، خرید را برای همگان آسان کرده است. مشتریان می‌توانند با مقایسه قیمت‌های محصولات درون مجتمع با آنچه در بازارهای اطراف آن در دسترس دارند، خرید خود را به بهترین شکل انجام دهند. در این مجتمع هر کالایی اعم از آرایشی و بهداشتی، موبایل، لوازم خانگی، عطر و ادکلن، زیورآلات و بسیاری کالای متنوع دیگر به فروش می‌رسد.

آدرس: محله سینما سعدی، چهارراه ۱۵ خرداد (پارامونت)، خیابان انقلاب اسلامی

ساعت فعالیت: شنبه تا پنجشنبه ۹:۳۰ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۲:۳۰ – جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۲:۳۰

مجتمع هامون شیراز

مجتمع تجاری تفریحی هامون به عنوان یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید شهر پیوسته است. این مجتمع تجاری به دلیل امکانات فراوان خود، یک جهت گردشگری و تفریحی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. مغازه‌های این مجتمع، با گستره‌ی وسیعی از کالاها و خدمات، از جمله عطر و ادکلن، پوشاک، چرم، ساعت و زیورآلات، موبایل و کامپیوتر، طلا و جواهر، و حتی فروشگاه مخصوص سوغات، را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. چیزی که اینجا را از دیگر مراکز تجاری متمایز می‌کند، علاوه بر این تنوع، قیمت‌های بسیار عالی و مناسبی است که با کیفیت محصولات هماهنگ شده است.

آدرس: فلکه سنگی، بلوار ستارخان، رو‌به‌روی باغ عفیف آباد، ستارخان چهار

ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۱۴ و ۱۸ تا ۲۳

مجتمع تجاری ستاره فارس

مرکز خرید و تفریحی ستاره فارس، یک مجتمع چند طبقه است که به شما فرصت می‌دهد تا در دنیایی از گزینه‌ها و تجربیات فراوان غرق شوید. این مجتمع به عنوان یک مقصد شگفت‌انگیز برای تهیه انواع کالاها از جمله پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، و محصولات دیجیتال شناخته می‌شود. جالب است بدانید که بیشتر کالاهای این مرکز از مناطق آزاد تهیه شده و با کیفیت بالا ارائه می‌شوند.

آدرس: خیابان عفیف آباد، روبه‌روی تقاطع عرفان‌منش

ساعت فعالیت: ۱۰ صبح تا ۱۴ ظهر و ۱۶ عصر تا ۲۴ شب

مجتمع تجاری ستاره فارس از مراکز خرید شیراز

مجتمع تجاری آفتاب فارس شیراز

مجتمع تجاری آفتاب فارس یکی از متنوع‌ترین مراکز خرید شیراز است و با ارائه مجموعه‌ای گسترده از مغازه‌ها و امکانات، یک مقصد فراگیر برای گردشگران و خریداران است. در این مجتمع انواع کیف و کفش بزرگسال و کودک، عطر و ادکلن، آرایشی و بهداشتی و بسیاری کالای دیگر به فروش می‌رسد.

آدرس: معالی آباد، بلوار شریعتی، خیابان شهید رهبرماه، شهید رهبرماه دو

ساعت فعالیت: ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ ظهر و ۱۷ عصر تا ۲۳ شب(به‌جز جمعه‌ها و روزهای تعطیل)

مجتمع تجاری سلطانیه شیراز

مرکز خرید سلطانیه با ۸۰ واحد تجاری متنوع، به عنوان یک مقصد بی‌نظیر برای خریداران و علاقمندان به فعالیت‌های تفریحی و ورزشی شناخته می‌شود. در این مجتمع تجاری، گستره وسیعی از کالاها از جمله پوشاک، جواهرات، عطر و ادکلن، موبایل، لوازم بهداشتی و آرایشی و … منتظر شماست.

آدرس: میدان مطهری، ابتدای قدوسی شرقی، مجتمع سلطانیه

ساعت فعالیت: 10 صبح تا 22:30 شب

مجتمع تجاری نگین فارس

مجتمع تجاری نگین خلیج فارس به عنوان یک پرچم‌دار در ارائه خدمات تجاری، رفاهی و تفریحی به شما خوش آمد می‌گوید. این مجتمع نه تنها به فروشگاه‌ها و خدمات متنوع خود مشهور است، بلکه امکانات تفریحی آن نیز به یک جهان شگفت‌انگیز تبدیل شده است. در این مجتمع همچنین زیورآلات زنانه و مردانه، لوازم مبایل و بسیاری مالای دیگر به فروش می‌رسد.

آدرس: معالی آباد، کوی وحدت، خیابان فرشته

ساعت فعالیت: 10 صبح تا 20:30 شب

مرکز خرید حافظ شیراز

مجتمع تجاری حافظ، یک جواهر در قلب شیراز، در خیابان عفیف آباد یکی از معروف‌ترین خیابان‌های این شهر واقع شده است. این مکان با موقعیت استراتژیک خود در نزدیکی جاذبه‌های تاریخی شهر، به ویژه جلوه زیبایی به مجتمع افزوده و تبدیل به یک مقصد برجسته برای مسافران گردشگر شده است. در این مرکز انواع کالاها نظیر پوشاک، موبایل، زیورآلات و … فروخته می‌شود.

آدرس: خیابان عفیف آباد، خیابان عرفان منش

ساعت فعالیت: 6 صبح تا 23:30 شب

سوالات متداول

بهترین مراکز خرید شیراز کدام اند؟

بازار شاهچراغ، شیراز مال، مجتمع نیکان، مرکز تجاری تفریحی مشیر، مجتمع ستاره فارس و مرکز خرید نگین فارس

مراکز خرید ارزان در شیراز کدام اند؟

بازار سنتی وکیل، مجتمع تجاری تفریحی زیتون فارس، مجتمع تجاری آفتاب فارس، مجتمع تندیس، بازار حاجی، اردو بازار، بازار روح‌ الله، شب بازار زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

همه چیز درباره کوه گِل افشان چابهار

یکشنبه 3 دی 1402
اگر به چابهار سفر می‌کنید، باید حتما از پدیده طبیعی کوه گِل افشان چابهار دیدن کنید. این پدیده زمین‌شناسی نادر […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس