جا‌های دیدنی یزد + آدرس و ساعت بازدید

یزد، شهری تاریخی و زیبا در ایران است که به عنوان اولین شهر خشتی دنیا شناخته می‌شود. این شهر، با جاذبه‌های گردشگری فراوان خود، سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این شهر زیبا، در دل کویر لوت قرار دارد و آسمان آبی کویر، همچون چارقدی، بر سر این شهر خشتی، خودنمایی می‌کند. همچنین، طولانی‌ترین قنات دنیا، یعنی قنات زارچ، در دل یزد قرار گرفته است.

بادگیر‌های بلند و قد علم کرده یزد، از پشت بام‌های این شهر، نمای زیبایی را به وجود آورده‌اند. جالب است بدانید این بادگیر‌ها، در گذشته، برای خنک کردن خانه‌ها در گرمای کویر، استفاده می‌شدند.

همان طور که دریافتید، در این مطلب قصد داریم به بررسی شهر یزد و جا‌های دیدنی یزد از جمله مسجد جامع، بازار مسگر، بافت تاریخی یزد، سوغات یزد و موارد دیگر بپردازیم و اطلاعاتی مانند ساعت کاری، هزینه ورودی، آدرس و غیره را در اختیار شما قرار دهیم.

جاهای دیدنی یزد کجاست؟

مکان دیدنیآدرسساعت فعالیت
مسجد جامع یزدیزد، خیابان امام خمینی، مقابل برج ساعت، انتهای خیابان مسجد جامع  7 صبح الی 8 شب
بافت تاریخی یزدمرکز شهر یزدتمام ساعات شبانه روز در دسترس است.
کافه‌های پشت بام یزدیزد، خیابان امام10 الی 11 شب
زندان اسکندر یزدیزد، محله فهادان، کوچه رخت‌شوی‌خانه، کوچه حمام نو8 صبح الی 7 شب
بقعه دروازه امام یزدیزد، محله فهادان، خیابان امام، کوچه 118 صبح الی 7 شب
خانه لاری‌ها یزدیزد، خیابان امام خمینی، محله فهادان، مجاور عمارت کلاه فرنگی  8 صبح الی 7 شب
موزه سکه و مردم‌شناسی حیدرزاده یزدیزد، خیابان امام خمینی، محله فهادان، بن بست بیت الزهرا8 صبح الی 8 شب
موزه آب در خانه کلاه‌دوزها یزدیزد، خیابان امام، کوچه قیام، کوچه کلاه‌دوزها8 صبح الی 7 شب
مجموعه میدان امیر چخماق یزد یزد، خیابان امام خمینی، میدان امیر چخماق8 صبح الی 7 شب
آتشکده یزدیزد، خیابان کاشانی، میدان مار کار7:30 صبح الی 9 شب
باغ دولت آباد یزدیزد، خیابان شهید رجایی، کوچه حسینیه7 صبح الی 22:30 شب
دخمه زرتشتیان یزدیزد، ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد، منطقه صفائیه، انتهای بلوار شهیدان اشرف، کوه دخمه  7 صبح الی 5 عصر
آب انبار شش بادگیری یزدیزد، خیابان دهم فروردین، محله تل، کوچه شش بادگیر8 صبح تا 6 بعد از ظهر
بازار مسگری یزدیزد، خیابان امام خمینی، خیابان قیام، میدان خان8 صبح الی 6 عصر

بهترین جا‌های دیدنی یزد در شب

اگر اولین بار است که به یزد سفر می‌کنید، بهتر است قبل از سفر، جاذبه‌های گردشگری این شهر را با آدرس‌هایشان بشناسید تا در سفر خود، هیچ جای دیدنی را از دست ندهید. در ادامه این نوشته، جاذبه‌های گردشگری یزد را به صورت کامل شما معرفی می‌کنیم.

مسجد جامع شهر یزد

یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی شهر یزد، مسجد جامع آن است. در واقع می‌توان گفت، مسجد جامع یزد، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد تاریخی ایران است که در مرکز شهر یزد واقع شده است. این مسجد با قدمتی بیش از ۹۰۰ سال، یکی از آثار ملی ایران محسوب می‌شود و دارای معماری و تزیینات زیبای سنتی است. این مسجد دارای یک ایوان بلند، گنبدخانه، دو شبستان تابستانه در طرفین آن، دو گرم‌خانه در ضلع شرقی و غربی و یک صحن بزرگ مستطیل شکل است. در تزیینات و نوع معماری مسجد جامع یزد از نماد‌های شیعی، مانند شمسه‌های دوازده پر و ستاره استفاده شده است.

آدرس مسجد جامع شهر یزد: یزد، خیابان امام خمینی، مقابل برج ساعت، انتهای خیابان مسجد جامع  

ساعت بازدید مسجد جامع شهر یزد: 7صبح الی 20 شب

بافت تاریخی یزد

بافت تاریخی شهر یزد، یکی از ارزشمندترین میراث‌های فرهنگی و تاریخی ایران است که در مرکز این شهر واقع شده است. این بافت تاریخی، با قدمتی بیش از دو هزار سال، به دلیل معماری منحصربه‌فرد و ارزشمند خود، در سال ۱۳۹۶ خورشیدی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. بافت تاریخی یزد، از مساحتی حدود ۳۶۰ هکتار تشکیل شده است و شامل بیش از ۱۷۰۰ بنای تاریخی از جمله مسجد، مدرسه، کاروان‌سرا، آب‌انبار، خانه‌های مسکونی و… است. این بنا‌ها با استفاده از مصالحی مانند خشت، گل، آجر و سنگ ساخته شده‌اند و دارای معماری سنتی ایرانی هستند.

از جمله ویژگی‌هایی که این مکان را به مکان گردشگری تبدیل کرده است، وجود بادگیر‌های متعدد برای تهویه و خنک کردن فضا‌های داخلی بنا‌ها، استفاده از آب‌انبار‌ها برای ذخیره آب و استفاده از مصالح بومی در ساخت بنا‌ها هستند.

کافه‌های پشت بام یزد

یکی دیگر از جا‌های دیدنی یزد، کافه‌های پشت بام یزد است. این نوع از کافه‌های یزد، در ساختمان‌های تاریخی و سنتی این شهر واقع شده‌اند و از فضایی دنج و آرامش بخش برخوردار هستند. این کافه‌ها، با منظره‌ای زیبا از شهر یزد، فرصتی را برای گردشگران فراهم می‌کنند تا از زیبایی‌های این شهر تاریخی لذت ببرند. علاوه بر آن این فضا‌ها به عنوان جا‌های دیدنی یزد در شب شناخته شده‌اند و می‌توانید از این مکان‌های زیبا، لذت ببرید. برخی از این کافه‌ها، عبارت‌اند از:

  • کافه دپسا
  • کافه نقاشی
  • کافه بام هتل لاله
  • کافه نار دون
  • کافه فوکا
  • و…

اگر اهل رفتن به کافه هستید و می‌خواهید چند ساعتی را در آرامش کامل به‌سر ببرید، پیشنهاد می‌کنیم بازدیدی از این کافه‌های پشت بام داشته باشید.

عموما این کافه‌ها در یزد، خیابان امام قرار دارند.

ساعت کاری کافه‌ها به صورت تقریبی از 8 صبح الی 12 شب است.

بهترین جا‌ های دیدنی یزد

زندان اسکندر یزد

زندان اسکندر یزد، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر یزد است که در محله فهادان این شهر واقع شده است. این بنای تاریخی، با قدمتی بیش از هشت قرن، یکی از آثار ملی ایران محسوب می‌شود. این بنا در ابتدا به عنوان مدرسه‌ای برای آموزش علوم دینی و ادبیات مورد استفاده قرار می‌گرفت. با گذشت زمان، زندان اسکندر به عنوان محلی برای زندانی کردن مخالفان سیاسی و مذهبی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

این زندان، بنای مستطیلی شکلی بوده که از خشت و گل ساخته شده است. این بنا دارای یک گنبد بزرگ است که از بیرون به شکل هشت ضلعی دیده می‌شود. زندان اسکندر، دارای دو ورودی بوده که یکی از آن‌ها در سمت غربی بنا و دیگری در سمت شرقی بنا واقع شده است. در داخل زندان اسکندر، حجره‌هایی برای سکونت طلاب و زندانیان وجود دارد. این حجره‌ها، دارای سقفی گنبدی شکل و پنجره‌هایی کوچک هستند. در وسط صحن مدرسه، حوض آبی قرار دارد که از آن برای آبیاری باغچه‌ها و درختان استفاده می‌شود.

با توجه به این ویژگی‌ها، زندان اسکندر به یکی از زیباترین جا‌های دیدنی یزد، تبدیل شده است و هر ساله مسافران زیادی از این مکان دیدن می‌کنند.

آدرس زندان اسکندر: یزد، محله فهادان، کوچه رخت‌شوی‌خانه، کوچه حمام نو

ساعت بازدید زندان اسکندر: 8 صبح الی 7 شب

بقعه دروازه امام یزد

این بنای تاریخی، با قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال، یکی از آثار ملی ایران محسوب می‌شود. بقعه دروازه امام، در سال ۴۱۶ هجری قمری توسط ابوجعفر علاءالدوله کاکویه دیلمی، والی یزد در زمان حکومت سلجوقیان، ساخته شد. این بنا در ابتدا به عنوان آرامگاه ابوجعفر علاءالدوله کاکویه دیلمی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در داخل بقعه دروازه امام، محراب و منبر زیبایی وجود دارد. این محراب و منبر، از سنگ مرمر ساخته شده‌اند و دارای تزیینات گچ‌بری و کاشی کاری هستند. در داخل بقعه، سنگ قبری از سنگ یشم یا مرمریت سبز وجود دارد که گفته می‌شود متعلق به ابوجعفر علاالدوله کاکویه دیلمی است. بقعه دروازه امام، یکی از بنا‌های تاریخی ارزشمند شهر یزد است که با معماری منحصر به فرد خود، توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. این بنا، یادگاری از دوران شکوه و عظمت ایران اسلامی است.

آدرس بقعه دروازه امام یزد: یزد، محله فهادان، خیابان امام، کوچه 11

ساعت کاری بقعه دروازه امام یزد: 8 صبح الی 7 شب

خانه لاری‌ها یزد

خانه لاری‌ها، یکی دیگر از جا‌های دیدنی یزد است. خانه لاری‌ها، در سال ۱۲۴۸ هجری قمری توسط حاج محمدابراهیم لاری، تاجر و بازرگان یزدی، ساخته شد. این خانه در ابتدا به عنوان محل سکونت حاج محمدابراهیم لاری و خانواده‌اش مورد استفاده قرار می‌گرفت. با گذشت زمان، خانه لاری‌ها به عنوان موزه‌ای برای نمایش هنر و معماری ایرانی تبدیل شد.

این خانه بنای وسیعی است که از شش باب خانه تشکیل شده است و به صورت قرینه در دو طرف یک حیاط مرکزی قرار گرفته‌اند. خانه لاری‌ها، دارای معماری منحصر به فرد و زیبایی است که تلفیقی از هنر و معماری ایرانی و اسلامی است. در تزیینات خانه لاری‌ها، از انواع هنر‌های دستی ایرانی، مانند گچ‌بری، آینه کاری، کاشی کاری، نقاشی و منبت کاری، استفاده شده است. این تزیینات، جلوه‌ای خاص و چشم نواز به خانه لاری‌ها بخشیده‌اند.

آدرس خانه لاری‌ها: یزد، خیابان امام خمینی، محله فهادان، مجاور عمارت کلاه فرنگی

ساعت کاری خانه لاری‌ها: 8 صبح الی 7 شب

موزه سکه و مردم‌ شناسی حیدر زاده یزد

موزه سکه و مردن‌شناسی حیدرزاده در یزد، قدمتی بیش از 200 سال دارد و به عنوان یکی از مشهور ترین موزه های یزد شناخته می شود. این موزه از دو بخش سکه و مردم‌شناسی طراحی شده است. به صورتی که بخش سکه موزه، مجموعه‌ای از سکه‌های تاریخی از دوره هخامنشیان تا عصر حاضر را در خود جای داده است. این سکه‌ها، از جنس‌های مختلفی مانند طلا، نقره، مس و برنج ساخته شده‌اند و دارای طرح‌ها و نقوش متنوعی هستند. این در حالی است که بخش مردم‌شناسی موزه، مجموعه‌ای از آثار و اشیای مردم‌شناسی از دوران قاجار و پهلوی را در خود جای داده است.

آدرس موزه سکه و مردم‌شناسی حیدرزاده: یزد، خیابان امام خمینی، محله فهادان، بن بست بیت الزهرا

ساعت بازدید موزه سکه و مردم‌شناسی حیدرزاده: 8 صبح الی 7 شب

موزه آب در خانه کلاه‌دوزها یزد

موزه آب در خانه کلاه‌دوزها، یکی از جاذبه‌های گردشگری و جا‌های دیدنی یزد است. موزه آب در خانه کلاهدوز‌ها، دارای دو بخش اصلی است:

  1. بخش اول موزه، به معرفی اهمیت آب در کویر می‌پردازد. در این بخش، اطلاعات مختلفی در مورد چگونگی پیدایش کویر، نقش آب در کویر و اهمیت حفظ آب در کویر ارائه می‌شود.
  2. بخش دوم موزه، به معرفی نحوه تأمین و استفاده از آب در گذشته می‌پردازد. در این بخش، انواع منابع آب در کویر، روش‌های تأمین آب در گذشته و ابزار و وسایل استفاده شده برای تأمین و استفاده از آب، به نمایش گذاشته شده است.

آدرس موزه آب در خانه کلاه‌دوزها: یزد، خیابان امام، کوچه قیام، کوچه کلاه‌دوزها

ساعت کاری موزه آب در خانه کلاه‌دوزها: 8 صبح الی 7 شب

مجموعه میدان امیر چخماق یزد

مجموعه میدان امیر چخماق، یکی از زیباترین و ارزشمندترین جاذبه‌های گردشگری شهر یزد است که در مرکز این شهر واقع شده است. این مجموعه، شامل مسجد امیر چخماق، تکیه امیر چخماق، بازار امیر چخماق و دو آب انبار است. مجموعه میدان امیر چخماق، یکی از جاذبه‌های گردشگری ارزشمند شهر یزد است که سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. این مجموعه، فرصتی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا با تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی آشنا شوند.

آدرس مجموعه میدان امیر چخماق: یزد، خیابان امام خمینی، میدان امیر چخماق

ساعت بازدید مجموعه میدان امیر چخماق: 8 صبح الی 7 شب

جا‌ های دیدنی یزد

آتشکده یزد

آتشکده یزد، یکی دیگر از جا‌های دیدنی یزد است و با قدمتی بیش از 1500 سال، یکی از آثار ملی ایران و شهر یزد، محسوب می‌شود. آتشکده یزد، در سال ۲۹۶ هجری قمری توسط وشمگیر، حاکم یزد در زمان حکومت ساسانیان، ساخته شد. این بنا، در ابتدا به عنوان آتشکده‌ای برای زرتشتیان مورد استفاده قرار می‌گرفت. با گذشت زمان، آتشکده یزد به عنوان موزه‌ای برای نمایش تاریخ و فرهنگ زرتشتیان تبدیل شد.

در داخل آتشکده یزد، حفره‌ای مربعی شکل وجود دارد که در گذشته محل نگهداری آتش مقدس زرتشتیان بوده است. در اطراف حفره، سنگ‌های مرمر حکاکی شده‌ای وجود دارد که سرود‌های مذهبی زرتشتیان بر روی آن‌ها حک شده است. این اثر، یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی یزد، بوده و یکی از ارزشمندترین گنجینه‌های تاریخی ایران محسوب می‌شود.

آدرس آتشکده یزد: یزد، خیابان کاشانی، میدان مار کار

ساعت کاری آتشکده یزد: 7:30 صبح الی 9 شب

باغ دولت آباد یزد

باغ دولت آباد، یکی از زیباترین و ارزشمندترین باغ‌های ایرانی است که در شهر یزد واقع شده است. این باغ، با قدمتی بیش از ۲۵۰ سال، یکی از آثار ملی ایران محسوب می‌شود. این باغ، در ابتدا به عنوان محل سکونت محمد تقی خان و خانواده‌اش مورد استفاده قرار می‌گرفت. با گذشت زمان، باغ دولت آباد یزد به عنوان یکی از زیباترین باغ‌های ایرانی و جا‌های دیدنی یزد تبدیل شد و مورد توجه گردشگران بسیاری از سراسر جهان قرار گرفت. این باغ، با معماری منحصر به فرد خود، یادگاری از دوران شکوه و عظمت ایران اسلامی است. همچنین به دلیل نورپردازی‌های زیبایی که در این مکان انجام شده، در شب زیبایی آن دوچندان شده و آن را به یکی از جا‌های دیدنی یزد در شب تبدیل کرده است.

آدرس باغ دولت آباد: یزد، خیابان شهید رجایی، کوچه حسینیه

ساعت بازدید باغ دولت آباد: 7 صبح الی 22:30 شب

دخمه زرتشتیان یزد

دخمه زرتشتیان یزد، در سال ۲۹۶ هجری قمری توسط وشمگیر، حاکم یزد در زمان حکومت ساسانیان، ساخته شد. این بنا، در ابتدا به عنوان آتشکده‌ای برای زرتشتیان مورد استفاده قرار می‌گرفت. با گذشت زمان، دخمه زرتشتیان به عنوان محلی برای دفن مردگان زرتشتی تبدیل شد. در اطراف حفره، سنگ‌های مرمر حکاکی شده‌ای وجود دارد که سرود‌های مذهبی زرتشتیان بر روی آن‌ها حک شده است. در بالای دخمه زرتشتیان، گنبدی قرار دارد که از خشت و آجر ساخته شده است. این گنبد، با طرحی زیبا و منحصر به فرد، جلوه‌ای خاص به دخمه بخشیده است.

آدرس دخمه زرتشتیان: یزد، ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد، منطقه صفائیه، انتهای بلوار شهیدان اشرف، کوه دخمه

ساعت بازدید دخمه زرتشتیان: 7 صبح الی 5 عصر

دخمه زرتشتیان - جا‌ های دیدنی یزد

آب انبار شش بادگیری یزد

آب انبار شش بادگیری، دارای ۶ بادگیر است که با توجه به شرایط اقلیمی و جهت باد در این منطقه به شکل هشت وجهی ساخته شده‌اند. این بادگیر‌ها به عنوان یکی از جا‌های دیدنی یزد، با ایجاد جریان هوا در داخل آب انبار، باعث خنک شدن آب می‌شوند. آب انبار شش بادگیری، دارای مخزنی استوانه‌ای شکل است که از خشت و آجر ساخته شده است. این مخزن، دارای ارتفاعی بالغ بر ۱۲ متر و قطری بالغ بر ۱۵ متر است. با گذشت زمان، این بنای تاریخی، به یکی از مقاصد گردشگران در شهر یزد تبدیل شده است.

آدرس آب انبار شش بادگیری: یزد، خیابان دهم فروردین، محله تل، کوچه شش بادگیر

ساعت کاری آب انبار شش بادگیری: 8 صبح تا 6 بعد از ظهر

بازار مسگری یزد

بازار مسگری یزد، یکی از قدیمی‌ترین و ارزشمندترین بازار‌های شهر یزد است، که در محله فهادان این شهر واقع شده است. این بازار، با قدمتی بیش از ۶۰۰ سال، یکی از آثار ملی ایران محسوب می‌شود. بازار مسگری یزد، دارای معماری منحصر به فرد و زیبایی است. این بازار، از دو بخش اصلی تشکیل شده است: بخش شمالی بازار و بخش جنوبی بازار.

بخش شمالی بازار، شامل مغازه‌های مس فروشی است. این مغازه‌ها، دارای سقف‌های گنبدی شکل هستند که با کاشی کاری‌های رنگارنگ تزئین شده‌اند. بخش شمالی بازار، شامل مغازه‌های مس فروشی است. این مغازه‌ها، دارای سقف‌های گنبدی شکل هستند که با کاشی کاری‌های رنگارنگ تزئین شده‌اند. این سازه قدیمی نیز به عنوان یکی از جا‌های دیدنی یزد در شب محسوب می‌شود.

آدرس بازار مسگری: یزد، خیابان امام خمینی، خیابان قیام، میدان خان

ساعت کاری بازار مسگری: 8 صبح الی 6 عصر

جاهای دیدنی یزد در شب

کویرهای یزد

یکی از بهترین جاهای دیدنی یزد که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند می توان به کویرهای یزد اشاره کرد، که عبارت اند از:

اسم کویر یزدمزایا و امکاناتآدرسفاصله تا یزد
کویر کاراکال یزداین کویر از نظر داشتن جاده هموار و آسفالته و مسیر دسترسی آسان از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود. از سوی دیگر این کویر دارای بیش‌ترین کمپ گردشگری است و امکانات رفاهی مناسبی برای شما فراهم‌ خواهد کرد.یزد، بافق، بلوار بافق، ۱۵ کیلومتری روستای صادق آباد۱۴۰ کیلومتر
کویر هفت سنگ یزداگر به دنبال کویری هستید که در فاصله کم اقامت‌تان بتواند به بهترین شکل زیبایی کویر را به شما نمایش دهد و ساعت‌ها بتواند شما را سرگرم تفریح و بازی کند، هفت سنگ بهترین انتخاب است که فاصله بسیار کوتاهی نیز از شهر یزد دارد.یزد، جاده احمدآباد_اردکان، کنار گذر راه آهن۱۲ کیلومتر
کویر هرات ‌و مروست یزداگر از علاقه‌مندان به دیدن چشمه‌های جوشان در کویر هستید، این کویر فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار شما قرار خواهد داد‌. علت به ‌وجود آمدن این چشمه‌ها سفره آب زیرزمینی در این منطقه است‌.مسیر۱: ۵۰ کیلومتر پس از جاده دهج_خبر_مروست مسیر۲: جاده مهریز۹۰ کیلومتری یزد

بهترین هتل‌های شهر یزد، کدام است؟

اگر شما نیز قصد دارید چند روزی را در شهر یزد به سر ببرید و به دنبال لیستی از هتل‌های یزد هستید، در این بخش از بلاگ تعدادی از بهترین هتل های 4 ستاره یزد و هتل های 5 ستاره یزد را به همراه آدرس در اختیار شما گردشگران عزیز قرار می دهیم، که با خیالی آسوده می توانید جهت رزرو اقدام نمایید:

نام هتل آدرس
هتل سنتی مهر یزد یزد، خیابان قیام، کوچه لب خندق، پلاک 1
هتل باغ مشیرالممالک یزدیزد، خیابان امام خمینی (ره)، بلوار مشیر، هتل باغ مشیرالممالک
هتل صفائیه یزدیزد، صفائیه، میدان ابوذر، خیابان تیمسار فلاحی
هتل سنتی گیتی یزدیزد، خیابان امام، کوچه چهلم، بافت تاریخی، قبل موزه سکه حیدر زاده
هتل ارگ جدید یزدیزد، صفائیه، میدان اطلسی، بلوار اشرف، بلوار مناجات
هتل داد یزدیزد، خیابان دهم فروردین، پلاک 214
هتل لاله یزدیزد، بلوار بسیج، جنب آب انبار تاریخی گلشن 

سوالات متداول

معروف‌ترین سوغات یزد چیست؟

شیرینی‌های لذیذی همانند کیک یزدی، قطاب، نان برنجی، سوهان، حلوا ارده، شیرینی پنجره‌ای و… از جمله سوغات یزد هستند.

شب در یزد کجا برویم؟

باغ دولت‌آباد، کاروانسرای زین‌الدین، بوستان ناجی و… از بهترین جاهای دیدنی یزد در شب هستند.

جاهای دیدنی رایگان یزد کدام اند؟

مسجد جامع یزد، زندان اسکندر، مدرسه ضیائیه از جمله جاهای دیدنی رایگان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

باغ نارنجستان قوام شیراز + آدرس و ساعت بازدید

یکشنبه 17 دی 1402
باغ نارنجستان قوام شیراز یکی از شاهکارهای معماری ایرانی و از مشهور ترین جاهای دیدنی شیراز محسوب می‌شود. باغ نارنجستان […]
باغ نارنجستان قوام شیراز

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس