کافه های یزد پاتوقی دنج در شهر بادگیر ها

کافه‌های یزد در سبک‌های گوناگونی ساخته شده‌اند که شامل سنتی، کلاسیک و مدرن، کافه باغ و… می‌شود. اگر طرفدار طرح‌های قدیمی هستید، یک کافه باغ سنتی یا یک سفره‌خانه سنتی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. اگر هم طرفدار مدرنیته هستید، کافه‌های کلاسیک و لاکچری برای شما بسیار مناسب خواهند بود. کافه‌هایی همچون دمی بار، بیسترو، تاک و… از جمله کافه‌های مدرن و کافه دپسا، ترمه، باغ مشیرالممالک و… نیز از جمله کافه‌های سنتی شهر یزد به‌شمار می‌روند.

بهترین کافه های یزد

نام کافه های یزدآدرسساعت کاری
کافه دپسا یزدیزد، خیابان رخت شور خانه، بعد از هتل سرای درویش۹ صبح الی ۲۲ عصر
کافه دات یزدیزد، صفاییه، بلوار دانشگاه، نبش طراز یزدی۸ صبح الی ۱۴ و ۱۷ عصر الی ۲۴
کافه ترمه یزدیزد، خیابان امام، میدان وقت الساعت۱۸ الی ۲۴ نیمه شب
کافه دوست یزدیزد، خیابان سید گل سرخ۱۰ و ۳۰ صبح الی ۱۰ و ۳۰ دقیقه شب
کافه دمی بار یزدیزد، صفاییه، میدان مادر، ابتدای خیابان یاس برین، جنب فرعی 31 اطلسی۱۱ صبح الی ۱۱ شب
کافه بیسترو یزدیزد، صفاییه، بلوار دانشگاه، نبش ۲۴ متری سوم، (مجدالعلماء)۱۰ صبح الی ۲۴
کافه رستوران فوکا یزدیزد، خیابان مسجد جامع۱۰ صبح الی ۲۴
کافه هتل باغ مشیرالممالک یزدیزد، خیابان انقلاب، هتل باغ مشیر الممالک۱۱ صبح الی ۲۴
کافه شازده یزدیزد، نزدیک میدان امیر چخماق، خیابان سلمان، کوچه گازرگاه، کوچه محبوبی۱۴ الی ۲۴
کافه هنر یزدیزد، محله فهادان، حوالی زندان اسکندر، جنب مسجد چهل محراب۵ عصر الی ۲۳
کافه کلاه فرنگی یزد یزد، خیابان تیمسار فلاحی، میدان امام حسن(ع)۶ صبح الی پاسی از شب
کافه سزار یزدیزد، میدان ابوذر، کوچه سنبل، جنب داروخانه شبانه‌روزی سهروردی۱۱ صبح الی ۱۴ و ۱۸ عصر الی ۲۴
کافه خوان دوحد یزدیزد، بلوار عاصی زاده، کوچه سنگریزه۱۰ صبح الی ۱۰ شب
کافه تایم یزدیزد، خیابان آیت الله کاشانی، مسکن و شهرسازیاز ۱۷ عصر الی ۲۴

بهترین کافه های یزد

اگر از افراد مدرن‌پسند هستید، کافه‌های لاکچری یزد با منویی مدرن و متنوع بهترین انتخاب شما خواهند بود. معمولاً در این کافی‌شاپ‌ها نوشیدنی‌های مدرن بر پایه قهوه و اسپرسو حرف اول را می‌زنند‌. این نوع کافه‌ها بیش از هرچیزی نیاز به یک باریستای ماهر دارند که همواره فضا را پر از عطر تلخ قهوه و شکلات کند.

چند مورد از کافه‌های لاکچری یزد عبارتند از:

کافه دمی بار یزد

این کافه از مدرن‌ترین کافه‌های یزد است که دکور آن الهام گرفته از سبک دکوراسیون آمریکایی است. هم فضای داخلی و هم فضای بیرونی این کافه قابل استفاده بوده و حتی فضایی برای سیگار کشیدن مشتریان هم فراهم کرده است. این مجموعه در صفاییه، میدان مادر، ابتدای خیابان یاس برین، جنب فرعی 31 اطلسی قرار داشته و از ۱۱ صبح تا نیمه شب آماده پذیرش مشتریان خواهد بود.

کافه بیسترو یزد

کافه بیسترو در اصل یک کافه کتاب لوکس و مدرن است که به شما امکان مطالعه کتاب در فضایی دنج و آرام به همراه سرو غذاها و نوشیدنی‌های فرنگی را خواهد داد. این کافه هیجان‌انگیز و شاعرانه، در بلوار دانشگاه و نبش ۲۴ متری قرار دارد. از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۴ شب امکان استفاده از این فضای زیبا و لوکس برای شما وجود خواهد داشت.

کافه تاک یزد

کافه تاک از جمله کافه‌های مدرن واقع در بلوار پاک‌نژاد و خیابان حاتمی‌پور است که علی‌رغم سادگی از یک دکور آمریکایی در چینش فضا بهره برده است. منوی این کافه پر از نوشیدنی‌ها و دسرهای ایرانی و خارجی بوده که در فضایی شیک و بهداشتی حاضر خواهد شد. ساعت کاری مجموعه از ده‌ صبح تا ۱۲ نیمه شب به‌ صرف میان‌وعده، شام و ناهار آماده خدمت‌رسانی به شما خواهد بود.

کافه سزار یزد

کافی شاپ سزار یزد از جمله رستوران‌های ایتالیایی است که در میدان ابوذر و کوچه سنبل واقع است. این مجموعه از ۱۱ صبح تا ۱۴ به‌ صرف ناهار و از ۱۸ تا ۲۴ به‌ صرف شام و عصرانه آماده پذیرش و سرویس‌دهی خواهد بود. معروف‌ترین غذاهای این مجموعه، استیک، پاستا، اسپاگتی، نان سیر و سوخاری است که در کنار یک موزیک آرامش‌بخش در فضایی لوکس سرو می‌شود.

بهترین کافه های یزد

ارزان ترین کافه های یزد

وقتی صحبت از ارزان‌ترین کافه‌های یزد می‌شود، لزوماً به معنای کیفیت کار پایین آن‌ها نیست. کافه‌های ارزان قیمت و متوسط یزد، دارای منوی غذایی متنوع و فضایی ساده و مینیمال هستند که شما را به ‌صرف غذاهایی خوش‌ طعم و بی‌نظیر دعوت می‌کنند. اغلب علت تفاوت قیمت این کافه‌ها موقعیت مکانی آن‌ها است.

  • کافه دات یزد: اگر به دنبال کافی شاپی با قیمت مناسب هستید، کافی شاپ دات یزد می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد و انتظارات شما را از یک کافه ساده و در عین‌حال با کیفیت برآورده کند. از ویژگی‌های جذاب این کافه، وجود لوازمی ساده و در عین‌حال جذاب، همچون مجله‌های خارجی، مدادرنگی و… روی میز و صندلی‌ها است. این مجموعه دل‌باز و زیبا، که در بلوار دانشگاه و نبش طراز یزدی قرار دارد در وعده‌های شام و ناهار از ۱۱ تا ۱۴ ظهر و از ۵ عصر الی ۱۱ شب، به مشتریان خدمت‌رسانی خواهد کرد‌.
  • کافه شازده یزد: از جمله‌ کافه‌های پرطرفدار یزد که علاوه‌بر نوستالژی و زیبا بودن، قیمت مناسبی هم دارد، کافه شازده یزد است.‌ کافه شازده برخلاف سایر کافه‌ها، یک فولکس نارنجی رنگ است که اکثر اوقات در میدان امیر چخماق دیده می‌شود و از ۲ عصر برای سرو عصرانه، میان‌وعده و شام با صندلی‌های چوبی و نوستالژی کنار خیابان، پذیرای شما عزیزان خواهد بود.

کافه های سنتی یزد

کافه‌های سنتی از جمله کافه‌هایی هستند که دکوراسیونی نوستالژی و زیبا دارند و خاطرات زیادی را در ذهن مخاطب زنده می‌کنند‌. نحوه چینش و ابزار و لوازم به‌کار رفته در این کافه‌ها، از سبک سنتی پیروی کرده و حال و هوای ایران باستان و معماری‌های ایرانی اصیل را به فضا تزریق می‌کند. در این کافه‌ها معمولاً غذاهای سنتی و محلی سرو شده و آهنگی کهن و نوستالژی طنین‌انداز است.

کافه دپسا یزد

کافه دپسا، مجموعه‌ای پرطرفدار در یزد است که از سبکی تلفیقی و سنتی_مدرن در آن استفاده شده است. هر جای این کافه را که نگاه کنید رنگ‌و‌بویی از معماری کهن خواهید دید و از دیوارهای کاهگلی تا میز و صندلی‌هایی با طرح کاشی، همگی جلوه‌ای از ایران باستان هستند. این مجموعه در روزهای چهارشنبه تا جمعه فعال بوده و از ۹ صبح شروع به فعالیت کرده و تمامی وعده‌های غذایی را در منوی جذابش جا داده است. کافه دپسا نزدیک‌ترین کافه به محدوده رخت‌شورخانه و در فاصله نزدیکی از ساکنان هتل سرای درویش قرار گرفته است.

کافه رستوران هتل ترمه یزد

کافه ترمه در سبکی سنتی و خاص همچون خانه‌های قدیمی و بومی یزد طراحی شده و از جذاب‌تربن بخش‌های آن، رومیزی‌هایی از جنس ترمه و طراحی دیوارها است. اگر قصد خوردن غذاهای محلی یزد با بالاترین کیفیت را دارید، کافه ترمه با منویی همه‌پسند، همه روزه از ساعت ۶ غروب تا ۱۲ نیمه‌شب آماده خدمت‌رسانی به شما خواهد بود. مسیر این کافه محبوب حوالی خیابان امام و میدان وقت‌الساعت است و به ‌راحتی قابل دسترسی برای شما است.

کافه فوکا یزد

کافه فوکا، مجموعه‌‌ای حیاط‌‌‌دار و دل‌باز است که در سبک پرطرفدار تلفیقی سنتی ساخته شده است. منوی این مجموعه غذاهای سنتی و مدرن را در کنار هم پوشش داده و مورد علاقه اکثر افراد است. این مجموعه در خیابان مسجد جامع واقع بوده و از ۱۰ صبح تا ۲۴ پذیرای جمع‌های خانوادگی و دوستانه شما خواهد بود.

نمای زیبا از کافه رستوران سنتی یزد

کافه های روباز و کافه باغ های یزد

اگر تا کنون در کافه‌های روباز و کافه‌باغ غذا نخورده‌اید، باید گفت که یک لذت بزرگ و حال هوایی خاص را از دست داده‌اید. در این گونه‌ کافه‌های یزد، معمولاً فضایی سنتی حاکم است و بارزترین ویژگی آن‌ها دل‌باز بودن و بهره‌مند بودن از فضای سبز طبیعی و بسیار روح‌بخش است، در نظر داشته باشید که برخی از این کافه ها در بهترین هتل های یزد واقع شده اند.

  • کافه هتل باغ مشیرالممالک یزد: کافه هتل باغ مشیرالممالک یزد واقع در خیابان انقلاب همان‌طور که از نامش پیدا است ما را به دوران عمارت‌های کهن و زندگی شاهانه در خانه‌‌باغ‌های قدیمی می‌اندازد. این کافه و هتل سنتی وعده صبحانه را تنها برای ساکنان هتل به ‌صورت سلف سرویس ارائه داده و برای سایر وعده‌ها از ۱۱ صبح الی ۲۴ شب پذیرای عموم خواهد بود.
  • کافه خوان دوحد یزد: کافه هتل سنتی خوان دوحد یزد از جمله کافه‌های روباز و سنتی یزد است که افراد در حیاط دل‌باز و بسیار زیبای ان که ساخته شده به سبک دوران قاجاریه و صفویه است، آش شولی معروف و خوش‌ رنگ‌و‌لعاب سرو می‌کنند. این مجموعه در بلوار عاصی زاده و کوچه سنگریزه واقع بوده و با فضایی خشتی و گلی خاطرات بسیار دل‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.
نمای داخلی کافه‌های سنتی یزد

کافه های یزد باموسیقی زنده

  • کافی شاپ صدف یزد: یزد، یزد، خیابان دهم فروردین، هتل داد یزد
  • کافی شاپ بلنسی یزد: ایران، یزد، یزد، صفائیه ، خیابان اطلسی
  • کافی شاپ شاه نشین یزد: یزد، چهار راه مهدیه، بلوار امام جعفر صادقیه
  • تالار و کافی شاپ یاس یزد: جاده یزد میبد، روبروی مسجد حجت آباد، ورودی بلوار صاحب الزمان رضوانشهر

کافه های یزد برای تولد

  • کافه دنج یزد: یزد، خیام8
  • کافه تاک یزد: یزد، پاکنژاد، بین حاتمی پور و حسینی 43
  • کافه تادا یزد: یزد، بلواردانشگاه، ملاصدرا، بین ملاصدرا 3 و 5
  • کافه مون یزد: یزد، بلوار فلسطین، بین خاتمی 4 و طوبی 10
  • کافه تایم یزد: یزد، مسکن، بین 4 و شهید گلدان ساز
  • و…..

سوالات متداول

کافه های شیک یزد کدام کافه های هستند؟

کافه دم بار یزد، کافه تاک یزد، کافه سزار یزد، کافه بیسترو یزد و….

کافه باغ های یزد کدام کافه ها هستند؟

کافه هتل باغ ممشیرالممالک یزد، کافه هتل سنتی خوان دوحد یزد

کافه های سنتی یزد کدام کافه ها هستند؟

کافه دپسا یزد، کافه فوکا یزد، کافه هتل ترمه یزد

ارزان ترین کافه های یزد کدام اند؟

کافه دات یزد، کافه شازده یزد

کدام کافی شاپ های یزد موسیقی زنده هم دارند؟

کافی شاپ صدف یزد، کافی شاپ بلنسی یزد، کافی شاپ شاه نشین یزد و…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

موزه آیینه و روشنایی یزد + آدرس و ساعت بازدید

دوشنبه 30 بهمن 1402
موزه آیینه و روشنایی یزد از مشهور ترین موزه‌های یزد است که تاریخچه آن به دوران پهلوی باز می‌گردد. بنای […]
موزه آیینه و روشنایی یزد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس