راهنمای کویر های یزد + آدرس و فاصله تا یزد

چه کسی ثابت کرده که زیبایی و شکوه تنها در سرسبزی دیده می‌شود؟ گاهی این حس زیبا و خارق‌العاده در دل خار و خاشاک و بوته‌های کویر نهفته است. کویر های یزد در فصل‌های گوناگون همچون تابستان و زمستان‌های یزد با آب‌و‌هوای گرم، خشک، سرد و مرطوب، این کویرها را به مقصدی بسیار هیجان‌انگیز تبدیل کرده است.

کویر ها از جذاب ترین جاهای دیدنی یزد که با آرامش بی‌نظیری که دارند همیشه مورد علاقه کویرنوردان بوده‌اند و علی‌رغم پوشش گیاهی بسیار فقیر، تجربه‌هایی خاطره‌انگیز و پر از شگفتی برای مسافران به‌جا می‌گذارند. شاید قبلاً کویرنوردی یک تفریح شناخته شده نبود؛ اما امروزه به‌ عنوان یک سرگرمی بسیار جذاب شناخته شده است. به‌ حدی که گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور برای دیدن این مکان‌ها به ایران و استان یزد سفر می‌کنند. این تفریح امروزه آنقدر مورد استقبال قرار گرفته است که حتی در برخی از این کویرها امکانات رفاهی، ورزشی، کمپینگ و… برای گردشگران تدارک دیده شده است. تورهای کویر یزد، گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به این نوع سفر‌ها هستند و باعث می‌شوند با آگاهی و راحتی بیش‌تر از سفر خود نهایت لذت را ببرند.

نمایی زیبا از کویرهای یزد

کویر های یزد

آب ‌و‌‌هوای یزد که در نیمی از سال دارای سرمای زیاد و در نیم دیگر دارای گرمای سوزان است، کویرهای زیادی را در دل خود جا داده که با آرامشی وصف ناشدنی در روز و شب، خاطراتی زیبا را برای شما رقم می‌زنند.

از جلمه این کویرها عبارت اند از:

کویر کاراکال یزد

کویر کاراکال یزد با درختچه‌های گز و گیاهانی همچون نسیم و… از جذاب‌ترین کویرهای یزد است. برای رسیدن به این کویر باید از شهر بافق گذشته و ۱۵ کیلومتر دورتر از روستای صادق آباد، رانندگی کنید. ورزش‌هایی چون سافاری، موتورسواری، شترسواری و… از سرگرمی‌های شگفت‌انگیزی هستند که در این مجموعه می‌توانید داشته باشید.

آدرس کویر کاراکال یزد: یزد، جاده کویری شهر بافق، 15 کیلومتری روستای صادق آباد

فاصله کویر کاراکال تا یزد: 141 کیلومتر (یک ساعت و ۵۰ دقیقه با خودرو)

کویر سیاه کوه یزد

برخلاف اکثر کویرهای یزد در این کویر شما با زمینی ناهموار و پر از سنگ‌های آهکی و آذرین مواجه هستید. برای دسترسی به کویر سیاه کوه کافیست که جاده اردکان_احمدآباد را در پیش بگیرید و از جاده راه آهن حرکت کنید تا به مقصد برسید.

آدرس کویر سیاه کوه یزد: یزد، اردکان، شمال اردکان به سمت احمدآباد

فاصله کویر سیاه کوه تا یزد: 30 کیلومتر

کویر هفت سنگ یزد

کویر هفت سنگ از جمله کویرهایی است که فاصله کمی تا شهر یزد دارد. از چندین سال گذشته کمپ‌هایی در مسیر این کویر قرار داده شد و امکانات رفاهی زیادی برای گردشگران ایجاد گردید. این مکان در شمال‌ شرق یزد و ۱۲ کیلومتر پس از بلوار نصر واقع است.

آدرس کویر هفت سنگ یزد: یزد، دروازه قرآن، بلوار نصر، جاده کویر هفت سنگ

فاصله کویر هفت سنگ تا یزد: 12 کیلومتر

کویر ریگ زرین یزد

کویر ریگ زرین کویری در شهر زیبای یزد است که به ریگ‌زار‌ها و پستی بلندی‌های تپه مانند معروف است. ارتفاع این کویر از سطح دریا تقریبا 2050 متر بوده و از میانه توسط ارتفاعات موجود به دو بخش شمال و جنوبی تقسیم شده است.

آدرس کویر ریگ زرین یزد: یزد، شهر اردکان، روستای خرانق، کیلومتر 20 جاده ساغند، ایستگاه راه آهن، جاده اختصاصی کویر زرین

فاصله کویر ریگ زرین تا یزد: 150 کیلومتر (2 ساعت با خودرو)

کویر بافق یزد

کویر بافق از بهترین کویرهای یزد بوده که با ظاهری سپید و مساحت ۷۵ کیلومترمربع در شهر بافق یزد واقع شده است. این کویر دارای 60 درصد خاک رس و 40 درصد شوره زار و نمکزار است.

آدرس کویر بافق یزد: یزد، شهر بافق، حسن آباد، خرانق

فاصله کویر بافق تا یزد: 116 کیلومتر (یک ساعت 15 دقیقه با خودرو)

کویر هرات ‌و ‌مروست یزد

کویر هرات ‌و مروست در فاصله ۳۹۳ کیلومتری با شیراز با خاکی شور و پوشش گیاهی ضعیف، دارای چشمه‌هایی خودجوش است که چشم هرببینده‌ای را خیره می‌کند. جاده مهریز و جاده خاکی دهج از بهترین مسیرهایی هستند که شما را به این کویر می‌رسانند.کویر بهادران: کویر بهادران به حیوانات کمیاب و حیرت‌انگیز معروف است‌ که‌ آن را به منطقه‌ای حفاظت شده تبدیل کرده‌اند. برای دسترسی به این کویر که در ۴۵۰ کیلومتری شیراز قرار دارد، کافیست جاده مهریز را تا ۲۰ کیلومتر ادامه دهید.

آدرس کویر هرات و مروست یزد: یزد، جاده مهریز، مروست-هرات

فاصله کویر هرات و مروست تا یزد: 229 کیلومتر (دو ساعت و 50 دقیقه)

نمایی از غروب خورشید در کویر کاراکال یزد

کویر های دیدنی یزد

اگر بخواهیم بهترین کویر را از بین کویرهای یزد انتخاب کنیم، قطعاً کار سختی خواهد بود؛ زیرا هر کدام از کویرهای این استان سرشار از زیبایی و شگفتی هستند. انتخاب بهترین کویر مخصوصاً برای گردشگران اهمیت بسیاری دارد. از جمله بهترین کویرهای یزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسم کویر یزدمزایا و امکاناتآدرسفاصله تا یزد
کویر کاراکال یزداین کویر از نظر داشتن جاده هموار و آسفالته و مسیر دسترسی آسان از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود. از سوی دیگر این کویر دارای بیش‌ترین کمپ گردشگری است و امکانات رفاهی مناسبی برای شما فراهم‌ خواهد کرد.یزد، بافق، بلوار بافق، ۱۵ کیلومتری روستای صادق آباد۱۴۰ کیلومتر
کویر هفت سنگ یزداگر به دنبال کویری هستید که در فاصله کم اقامت‌تان بتواند به بهترین شکل زیبایی کویر را به شما نمایش دهد و ساعت‌ها بتواند شما را سرگرم تفریح و بازی کند، هفت سنگ بهترین انتخاب است که فاصله بسیار کوتاهی نیز از شهر یزد دارد.یزد، جاده احمدآباد_اردکان، کنار گذر راه آهن۱۲ کیلومتر
کویر هرات ‌و مروست یزداگر از علاقه‌مندان به دیدن چشمه‌های جوشان در کویر هستید، این کویر فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار شما قرار خواهد داد‌. علت به ‌وجود آمدن این چشمه‌ها سفره آب زیرزمینی در این منطقه است‌.مسیر۱: ۵۰ کیلومتر پس از جاده دهج_خبر_مروست مسیر۲: جاده مهریز۹۰ کیلومتری یزد
کمپ کویر هفت سنگ یزد

نزدیک ترین کویر به شهر یزد

نزدیک‌ترین کویر به یزد، کویر هفت سنگ است و معمولاً انتخاب اول گردشگران برای کویرنوردی محسوب می‌شود. این کویر تنها ۱۲ کیلومتر با یزد فاصله داشته و علاوه‌بر داشتن امکانات رفاهی و کمپینگ، به امکانات شهری هم نزدیک است. در مسیر حرکت به سمت کویر هفت سنگ، چندین کمپ کویرگردی خواهید دید که امکانات رفاهی برای استراحت شما را فراهم می‌کنند و راهنمای شما برای ادامه مسیر خواهند بود.

شتر سواری از جمله تفریحات هیجان‌انگیز کویرهای یزد است که در هفت سنگ نیز به وفور انجام می‌شود. علاه‌بر شتر سواری، باید بدانید بزرگ‌ترین و مجهزترین زیپ لاین کویر ایران در کویر هفت سنگ قرار دارد که ساعات هیجان‌انگیز و خوبی را برای شما رقم می‌زند. پاراگلایدر، سافاری، والیبال ساحلی، رصد ستارگان و انواع ورزش‌ها و تفریحاتی که باعث شود احساس خوبی به کویرگردی پیدا کنید و حوصله‌ شما سر نرود، در این منطقه وجود دارد. پس از گشت‌و‌گذار و بازی‌های هیجانی و جذاب، کافی‌شاپ‌های کویر هفت سنگ، آماده پذیرایی از شما با بهترین خوراکی‌ها خواهند بود.

کویر یزد در شب

رصد آسمان در شب‌های کویرهای یزد از جذاب‌ترین تفریحاتی است که امکان آن برای شما فراهم‌ است. کویرهای یزد به ‌دور از هوای آلوده هستند و آسمانی همیشه شفاف دارند. آلودگی نوری و وجود نور‌های مصنوعی زیاد در شهرها باعث می‌شود که زیبایی آسمان به معنای واقعی خود مشخص نباشد و شاید اگر شب‌های کویر را تجربه نکنید، هیچ‌وقت این موضوع برای شما قابل درک نباشد. شاید برای‌ شما جالب باشد که کویر نسبت به شهر و روستا دارای ابرهای کم‌تری در آسمان است و این ویژگی شفافیت دید و زیبایی خلقت را بیش‌تر به نمایش می‌گذارد.

اگر قصد اقامت شب هنگام در کویر را دارید، نیاز نیست نگران مکان خود باشید. به‌دلیل علاقه گردشگران به رصد آسمان شب در کویر، کمپینگ‌ها و اقامتگاه‌هایی در این مناطق احداث شده که به کویرگردان اجاره داده می‌شود. معمولاً این اقامتگاه‌ها به صورت سوئیت هستند و امنیت بالا و امکانات رفاهی عالی دارند.

کویر سیاه کوه یزد در شب

سوالات متداول

آیا امکان اقامت شبانه در کویرهای یزد وجود دارد؟

بله، اقامت شما در شب به‌ وسیله کمپ‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، کاملاً ایمن و خاطره‌انگیز خواهد بود.

نزدیک‌ترین کویر به یزد کدام است؟

کویر هفت سنگ نزدیک‌ترین کویر به استان یزد بوده و تنها ۱۲ کیلومتر با آن فاصله دارد.

زیبا ترین کویر یزد کدام است؟

کویر کاراکال نیز زیباترین کویر یزد نیز محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پارک نهج البلاغه تهران

سه‌شنبه 1 اسفند 1402
برای کسب تجربیات هیجان‌انگیز یا به دست آوردن آرامش، بدون شک پارک نهج البلاغه تهران یک انتخاب عالی است. وجود […]
پارک نهج البلاغه تهران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس