رستوران های نزدیک حرم امام رضا کدام اند؟

حجم زیاد زائران و گردشگرانی که سالانه به مشهد سفر می‌کنند باعث شده در نزدیکی حرم امام رضا (ع) علاوه بر فروشگاه‌ها و هتل‌ها، رستوران‌های فوق‌العاده‌ای ایجاد شود. رستوران های نزدیک حرم امام رضا با منوی متنوع و خدمات عالی، توانسته‌اند مهمانان را با هر ذائقه و سلیقه‌ای جذب کنند. بسیاری از این رستوران‌ها متعلق به بهترین هتل‌ های مشهد هستند و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را سرو می‌کنند. پرسنل مجرب رستوران معین درباری، رستوران‌های هتل مجلل درویشی، قصر طلایی و الماس 2 همواره آماده پذیرایی از مهمانان هستند، همچنین مهمانان با رزرو هتل می توانند از این امکانات به راحتی بهره مند شوند.

لیست رستوران های نزدیک حرم امام رضا

نام رستورانآدرسفاصله تا حرم
رستوران معین درباری مشهدمشهد، خیابان نوفل لوشاتو، روبه روی ایستگاه اتوبوس کلانتری2.5 کیلومتر
رستوران‌های هتل مجلل درویشی مشهدمشهد خیابان امام رضا، بین امام رضا 24 و 261.5 کیلومتر
رستوران‌های هتل قصر مشهدمشهد، خیابان امام رضا، بین امام رضا 34 و 36800 متر
رستوران‌های هتل الماس 2 مشهدمشهد، بلوار امام رضا، پلاک 201.5 کیلومتر
رستوران شب‌های لبنان مشهدخیابان امام رضا، بین امام رضا 16 و 181 کیلومتر
رستوران سنتی بابا قدرت مشهدمشهد، کوی کارگران، پلاک 163 کیلومتر
رستوران رضایی مشهدمشهد، منطقه ثامن، بلوار دریادل1.6 کیلومتر
فضای دلباز رستوران معین درباری نزدیک حرم

رستوران معین درباری مشهد

اگر به دنبال یکی از بهترین رستوران‌های نزدیک حرم امام رضا هستید، سرزدن به رستوران معین درباری را فراموش نکنید. این رستوران شیک حدود نیم ساعت با درب باب الجواد حرم فاصله دارد و به دلیل کیفیت بالا بین مسافران و شهروندان محبوبیت خاصی دارد. در رستوران معین درباری می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و دریایی را امتحان کنید. آینه‌کاری‌هایی که در دیوارها و سقف‌ها، گل‌های طبیعی و مصنوعی‌ که در دکوراسیون این رستوران استفاده شده، همواره توجه مهمانان را جلب می‌کند.

کارکنان حرفه‌ای این رستوران حتی در شلوغ‌ترین ساعات هم با نهایت سرعت و دقت سفارش‌ها را آماده می‌کنند. شیشلیک از معروف‌ترین غذاهای رستوران درباری مشهد محسوب می‌شود. موقعیت مکانی مناسب این رستوران و نزدیکی‌ آن به حرم و بازارها در کنار تنوع غذایی‌اش آن را به یکی از بهترین رستوران‌های این شهر تبدیل کرده است.

  • آدرس: مشهد، خیابان نوفل لوشاتو، روبه روی ایستگاه اتوبوس کلانتری

رستوران های هتل مجلل درویشی مشهد

روف‌گاردن هتل درویشی مشهد با منو متنوع برای هر نوع سلیقه‌ای یکی از محبوب‌ترین و لوکس‌ترین رستوران‌های نزدیک حرم مشهد است. برای ایجاد محیطی مدرن در این رستوران از سقف شیشه‌ای و درختان فراوانی در این رستوران استفاده شده است. روف‌گاردن هتل مجلل درویشی فضایی تقریباً غیررسمی دارد و می‌توانید با دوستان نزدیک و خانواده‌تان برای صرف یک وعده‌غذایی دلچسب به آنجا بروید. غذاهای هندی، شاوچامین (غذای مخصوص چین)، فیله مینیون (غذای فرانسه) و اسبوکو (غذای ایتالیا) تعدادی از آیتم‌هایی هستند که در روف‌گاردن هتل درویشی سرو می‌شوند.

رستوران ارغوان هم متعلق به این هتل بوده و یکی از بهترین رستوران‌های نزدیک حرم است که می‌توانید در آن صبحانه‌ای خوشمزه میل کنید. در این رستوران فقط صبحانه سرو می‌شود و در طبقه 14 هتل مجلل درویشی واقع شده است. انواع نان، لبنیات صبحانه مانند خامه، پنیر ایرانی و خارجی، انواع مربا و عسل، املت، انواع کیکی و شیرینی، پنکیک، ساندویچ گرم  و سرد، سیفی‌جات صبحانه و سوپ را می‌توانید در این رستوران میل کنید.

کیفیت غذاهای رستوران آتریوم هتل درویشی هم مثال زدنی است. این رستوران را به عنوان بهترین رستوران خیابان امام رضا مشهد می‌توان معرفی کرد. سقف شیشه‌ای و نخل‌هایی که در لابی این رستوران وجود دارد، همه از عناصر جذابی هستند که فضای این مکان را متمایزتر نشان می‌دهد. در این رستوران می‌توانید غذاهای خوش‌طعم مانند میگو، ماهیچه و شیشلیک میل کنید. البته انواع کباب، سوپ و سالادهای مختلفی هم در منوی رستوران آتریوم وجود دارد که اشتها را باز می‌کنند.

  • آدرس هتل درویشی مشهد: مشهد خیابان امام رضا، بین امام رضا 24 و 26

 رستوران های هتل قصر طلایی مشهد

کافه‌رستوران فرانسیسکو دارای دو فضای روباز و سرپوشیده است و در لابی هتل قصر طلایی مشهد قرار دارد. این رستوران به حرم امام رضا نزدیک بوده و نسبت به کیفیت خدمات و امکاناتی که ارائه می کند عنوان هتل ارزان مشهد با غذا را از آن خود کرده اند. و محیطی ایده‌آل برای صرف یک وعده‌غذایی خوش‌طعم و باکیفیت پس از زیارت است. از امکانات این رستوران می‌توان به بازی‌های جذاب برای انواع سنین اشاره کرد. پیازا کاپری، پاپاز، مارگاریتا، آفریکانو، لازانیا گوشت، انواع پاستای ایتالیایی مانند پاستا آلفردو و مرغ آلفردو در این رستوران مدرن سرو می‌شود.

 رستوران پنج قاره زوشا نیز یکی از بهترین رستوران خیابان امام رضا مشهد است. این رستوران در طبقه دوم هتل واقع شده و برای ۷۰ نفر ظرفیت دارد. از غذاهای آسیایی که در این رستوران سرو می‌شود می‌توان به شیش کباب ترکیه، شاورما لبنان و چیکن تندوری هند اشاره کرد. هات‌داگ، رست‌بیف و جوجه کوبایی از غذاهای آمریکایی و مرغ مراکشی از غذاهای آفریقایی این رستوران هستند.

رستوران سنتی ترمه که دارای معماری سنتی و زیبایی است یکی دیگر از رستوران‌های نزدیک حرم امام رضا است. در این رستوران همه چیز حتی پوشش پرسنل هم حالتی سنتی دارد و محیطی بسیار دلنشین برای مهمانان فراهم است. موسیقی سنتی، دکوراسیون متناسب با این فضا و غذاهایی که در ظروف سنتی و مسی سرو می‌شوند همه برای ارائه اوقاتی خوش برای مهمانان فراهم شده است.

رستوران تابستانی بارگاه هم در طبقه دوم هتل قصر طلایی قرار گرفته و فقط در فصل تابستان آماده پذیرایی از مهمانان است. این رستوران در نزدیکی حرم امام رضا است و می‌توانید هنگام صرف غذای خود، حرم مطهری را ببینید. رستوران تابستانی بارگاه فضای باز هم برای مهمانانی که می‌خواهند در روزهای گرم غذای خود را در حیاط میل کنند، دارد. این رستوران برای ۶۰ نفر ظرفیت داشته و غذاهای خوش‌طعم ایرانی، سنتی و فرنگی  و حتی فست‌فود را در کنار نوشیدنی‌های متنوع ارائه می‌دهد.

  • آدرس هتل قصر طلایی مشهد: مشهد، خیابان امام رضا، بین امام رضا 34 و 36
رستوران هتل قصر طلایی مشهد

رستوران های هتل الماس 2 مشهد

رستوران فیروزه هتل الماس 2 مشهد هم غذاهای معمولی و هم غذاهای فست‌فودی سرو می‌کند. اگر می‌خواهید یک پیتزا ایتالیایی خوشمزه میل کنید، بهتر است مراجعه به این رستوران را در اولویت قرار دهید. کافه‌رستوران روف‌گاردن که فضایی لوکس و مدرن دارد هم در نزدیکی حرم مطهری واقع شده است. در این رستوران که با پنجره‌های زیبا و بزرگ طرحی شده، می‌توانید جشن تولد و مهمانی‌های خانوادگی خود را هم برگزار کنید.

این رستوران در طبقه 19 هتل الماس 2 واقع شده است. رستوران پانوراما یکی از خاص‌ترین رستوران‌های این هتل نزدیک حرم مشهد است. در این رستوران می‌توانید انواع غذای ایرانی، فرنگی و دریایی را میل کنید. کافه‌رستوران روف‌گاردن با ظرفیت 160 نفر و دکوراسیونی منحصربه‌فرد با استفاده از رنگ قرمز یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های هتل الماس 2 است.

  • آدرس هتل الماس 2 مشهد: مشهد، بلوار امام رضا، پلاک 20

رستوران شب های لبنان مشهد

رستوران شب‌های لبنان که با خودرو حدود 9 دقیقه از حرم فاصله دارد، یکی از بهترین فست‌فودهای است که می‌توانید در نزدیکی حرم بیابید. این رستوران بین عرب‌ها بسیار محبوب است و به همین دلیل اکثرا صف بلندی جلوی آن وجود دارد. برای تهیه غذا از رستوران شب‌های لبنان باید کمی حوصله کنید و در صف منتظر بمایند؛ ولی مطمئن باشید این انتظار ارزش میل کردن یک غذای باکیفیت و خوشمزه را خواهد داشت. در این رستوران شاورما دجاج، شاورما مخلوط عربی، قارچ سوخاری، حمص، چین بلدی و لحم بلمجین سرو می‌شود.

  • آدرس: خیابان امام رضا، بین امام رضا 16 و 18

رستوران سنتی بابا قدرت مشهد

اگر به دنبال نزدیک‌ترین رستوران به حرم امام رضا هستید، رستوران سنتی بابا قدرت هم گزینه مناسبی است. معماری این رستوران همان‌طور که از نامش مشخص است به صورت سنتی بوده و دکوراسیون فضای داخلی‌اش کاملاً متناسب با چایخانه‌های سنتی است. رستوران سنتی بابا قدرت دارای ۳ قسمت بازارچه، چایخانه و رستوران است. اگر می‌خواهید به مکانی بروید که تنوع غذایی بالایی داشته باشد، این رستوران بهترین انتخاب است؛ زیرا در این مکان انواع کباب‌ها، غذاهای دریایی، غذاهای سنتی و انواع خوراک‌ها سرو می‌شود.

  • آدرس: مشهد، کوی کارگران، پلاک 16
رستوران رضایی مشهد

رستوران رضایی مشهد

رستوران رضایی با حرم امام رضا (ع) 10 دقیقه فاصله دارد و غذاهایی با کیفیت بالا سرو می‌کند. این رستوران شعبه های متعددی در این شهر دارد که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها همین شعبه نزدیک به حرم است. منوی این رستوران در همه شعبه ها یکسان بوده و شامل انواع غذاهای ایرانی و سنتی می‌شود. چلو کباب برگ ممتاز، جوجیکو باربیکیو با دورچین کامل، جوجه کباب فیله ویژه، کباب برگ سلطانی و کباب لقمه زعفرانی سرو می‌شود. رستوران رضایی برای ۱۵۰ نفر ظرفیت دارد و حتی غذا به صورت بیرون‌بر هم ارائه می‌شود.

  • آدرس: مشهد، منطقه ثامن، بلوار دریادل

سؤالات متداول

منوی غذایی رستوران های نزدیک حرم چیست؟

در منو اکثر این رستوران‌ها انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی سرو می‌شود.

معروف ترین رستوران نزدیک حرم کدام است؟

رستوران 5 قاره زوشا هتل قصر طلایی مشهد معروف‌ترین رستوران نزدیک حرم است که در آن می‌توانید معروف‌ترین غذاهای هر 5 قاره را کنار هم بیابید.

رستوران های روباز نزدیک حرم کدامند؟

رستوران سنتی ترمه و کافه رستوران فرانسیسکو فضای روباز هم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمام و باغ فین کاشان و راز های پنهان آن

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
با ورود به باغ فین کاشان و مشاهده قدمت آن احساس می‌کنید چندین قرن به گذشته سفر کرده‌اید. این باغ […]
حمام و باغ فین کاشان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس