کامل‌ترین راهنمای سفر به چابهار

سفر به چابهار یکی از زیباترین مقاصد سفر ارزان برای هر ایرانی است. برای سفر به این شهر به عنوان تنها شهر ایران که بندرگاه اقیانوسی دارد، نیاز به راهنمای سفر به چابهار دارید، تا بتوانید در طی سفر خود از تمامی جاذبه‌های این شهر دیدن کنید و برای اقامت و جا به جایی دچار مشکل نشوید. در طی این بلاگ از سایت ‌های هتل به صفر تا صد سفر به چابهار می‌پردازیم و شما را برای داشتن بهترین سفر از نظر تفریح، امکانات و محل اقامت در بهترین زمان با مناسب‌ترین بودجه راهنمایی می‌کنیم.

کامل‌ترین راهنمای سفر به چابهار

فهرست مطالب

شهر چابهار کجاست؟

در ابتدا لازم است، که به طور کامل و دقیق از موقعیت مکانی شهر چابهار اطلاع داشته باشید. این شهر در جنوبی‌ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. چابهار جزئی از منطقه آزاد تجاری هست و همین موضوع باعث شده تا این شهر با نام پررونق‌ترین شهر ایران شناخته شود.

شهرستان چابهار از سه بخش مرکزی، پیرسهراب و پلان و پنج دهستان و تنها با دو شهر پلان و چابهار تشکیل شده است. شما لازم است این اطلاعات را به عنوان راهنمای سفر به چابهار بدانید.

این شهر به طور کلی موقعیت مکانی بسیار عالی و مهمی دارد. یکی از پارامتر‌های مهم سفر به این شهر فاصله شما است. در ادامه فاصله برخی از شهر‌های مهم تا چابهار برای شما آورده شده است، تا بتوانید یک ارزیابی کلی داشته باشید:

  • تهران_ چابهار: 1816 کیلومتر
  • اصفهان_ چابهار: 1511 کیلومتر
  • مشهد_ چابهار: 1582 کیلومتر
  • زاهدان_ چابهار: 632 کیلومتر
  • بندرعباس_ چابهار: 665 کیلومتر

از دیگر اطلاعات کلی این شهر باید به مساحت تقریبی 17155 کیلومتر مربع و جمعیت 283204 نفری بر اساس سرشماری سال 1395 اشاره کنیم. توجه داشته باشید که اکثر مردم این شهر بلوچ هستند و عموماً با زبان بلوچی صحبت می‌کنند. بخش زیادی از مردم این شهر حنفی مذهب و تسنن هستند. اگر این موارد نیاز شما را از راهنمای سفر به چابهار برطرف نمی‌کند، می‌توانید از نقشه این شهر استفاده کنید.

شهر چابهار کجاست؟

بهترین زمان سفر به چابهار

اطلاع از بهترین زمان سفر به چابهار را به طور کلی باید از نظر آب و هوا بررسی کرد؛ ولی موارد دیگری اعم از خلوت بودن، ارزان بودن و زمان برگزاری جشنواره‌ها نیز جزو پارامتر‌های مهم برای انتخاب زمان سفر به چابهار هستند. به دلیل اهمیت بالای پارامتر آب و هوا، این مورد به طور کامل در ادامه راهنمای سفر به چابهار برای شما شرح داده می‌شود.

اما پارامتر خلوت بودن چابهار، از مواردی است که برای افرادی که به شلوغی علاقه ندارند، بسیار مهم است. عموماً در بازه‌هایی که تعطیلات خاصی وجود ندارد، چابهار خلوت است و می‌تواند برای شما بهترین موقع سفر به چابهار باشد. در زمان‌های گرم نیز ممکن است این بندر خلوت‌تر از سایر مواقع باشد.

آب و هوای چابهار در بهار

بر اساس آمار‌های منتشر شده و نظرسنجی‌های انجام گرفته، مشخص شده است که فرودین ماه یکی از بهترین زمان ها برای سفر به چابهار است. بهترین فصل برای سفر به چابهار، بهار است، در این فصل دمای هوا در حدود 28 درجه سانتی‌گراد هست. در این زمان شهر چابهار، شور و حال زیادی برای عید نوروز دارد. از دیگر جاذبه‌های آب و هوایی در سفر به چابهار در بهار، باید به جشنواره مریخ نوردی اشاره کنیم. این همایش برای افراد دوستدار طبیعت بسیار جذاب است. در این فصل بهتر است لباس‌های نسبتاً خنک به همراه داشته باشید.

آب و هوای چابهار در بهار

سفر به چابهار در تابستان

سفر به چابهار در تابستان، تقریباً سفری همراه با گرمای شدید است. چابهار یکی از خنک‌ترین بندر‌های جنوب ایران است و در فصل تابستان به درجه دمایی تقریباً 37 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. البته که مناطقی در چابهار وجود دارد، که هوای نسبتاً خنکی دارند و می‌توانید در فصل گرم، در این مناطق از خنکی هوا لذت ببرید.

سفر به چابهار در پاییز

باتوجه به آب و هوای این شهر می‌توان گفت که فصل پاییز بهترین فصل سفر به چابهار است. در این فصل آب و هوای این شهر نسبتاً خوب هست و علاوه بر این، شما می‌توانید از همایش‌های گوناگونی که وجود دارد، لذت ببرید. یکی دیگر از مواردی که در سفر به چابهار باید درنظر داشته باشید این است که در فصل پاییز قبل از سفر، آب و هوا را چک کنید و متناسب با آن، لباس گرم یا نسبتاً گرم به همراه داشته باشید.

سفر به چابهار در زمستان

زمستان‌های چابهار زیاد سرد نیست و تقریباً آب و هوای مناسبی برای سفر دارد. تفاوت زیادی بین آب و هوای چابهار در زمستان و پاییز وجود ندارد و هر دو فصل، بهترین فصل برای سفر به چابهار محسوب می‌شوند. در بهمن ماه و اسفند ماه نیز جشنواره مریخ نوردی برگزار می‌گردد. حتماً برای فصل زمستان و پاییز لباس مناسب و موارد مورد نیاز را به همراه داشته باشید، تا در طی سفر با مشکل مواجه نشوید.

چگونه به چابهار سفر کنیم

با روش‌های مختلفی می‌توانید به چابهار سفر کنید، روش‌های موجود شامل سفر هوایی و سفر زمینی با استفاده از قطار، اتوبوس و وسیله نقلیه شخصی می‌شوند. هر یک از روش‌ها دارای شرایط خاصی هستند، که بهتر است قبل از سفر از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

این روش‌ها به نسبت شهر مبدا متفاوت هستند، برای مثال سفر به چابهار از تهران را می‌توان از هر سه روش انجام داد، ولی با توجه به فاصله زیاد ممکن است کمتر کسی حاضر شود با ماشین یا اتوبوس، از تهران به چابهار سفر کند؛ اما اگر شهر مبدا بندر عباس باشد، تعداد زیادی از مسافرین، سفر از بندرعباس به چابهار را با ماشین شخصی انجام خواهند داد. در ادامه، به طور کامل راهنمای سفر به چابهار با وسایل حمل و نقل مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد.

سفر به چابهار با هواپیما

با توجه به وجود فرودگاه در چابهار می‌توانید به راحتی با استفاده از هواپیما به چابهار سفر کنید. فرودگاه چابهار به مقصد‌های تهران در فرودگاه مهرآباد، شیراز در فرودگاه دستغیب، سیستان و بلوچستان فرودگاه ایرانشهر، فرودگاه زاهدان، فرودگاه بندرعباس و مشهد در فرودگاه شهید هاشمی نژاد پرواز دارد. هزینه سفر با هواپیما به چابهار متناسب با فاصله مبدا تا چابهار و برای برگشت بالعکس محاسبه می‌شود.

با توجه به راهنمای سفر به چابهار به جز فاصله پارامتر‌های دیگری اعم از کلاس پروازی، شرکت هواپیمایی، بازه سفر و نوع بلیط نیز از عوامل تعیین‌کننده، هزینه‌های سفر به چابهار با هواپیما هستند. اگر سفر خود را با هواپیما انجام دهید، راحتی بیشتری خواهید داشت، برای مثال سفر هوایی به تهران با فاصله نزدیک به 2000 کیلومتر تنها کمتر از دو ساعت طول می‌کشد.

خرید بلیط هواپیما و اتوبوس
سفر به چابهار با هواپیما

سفر به چابهار با ماشین شخصی

یکی از روش‌های سفر به چابهار، سفر با ماشین شخصی است. برای سفر با ماشین شخصی باید ابتدا وسیله نقلیه را به طور کامل چک کنید و خرابی‌ها را از بین ببرید، تا در مسیر سفر با مشکل مواجه نشوید. حتماً برای سفر با وسیله نقلیه شخصی با استفاده از یک نقشه معتبر تمامی مسیر‌ها را بررسی کنید و با توجه به شهر مبدا، بهترین مسیر را برای سفر انتخاب کنید.

بهتر است از قبل مکان‌هایی که قرار هست به استراحت بپردازید را زیر نظر داشته باشید. وسایل و لوازم ضروری و لازم برای سفر با وسیله نقلیه شخصی را به طور کامل همراه داشته باشید. تمامی این موارد از عوامل تعیین‌کننده هزینه سفر به چابهار هستند، که در این بخش راهنمای سفر به چابهار برای شما توضیح داده شده‌اند.

سفر به چابهار با ماشین شخصی

سفر به چابهار با قطار

یکی دیگر از روش‌های موجود برای سفر به چابهار استفاده از قطار است. قطار راحتی بیشتری نسبت به ماشین و اتوبوس دارد و در کنار این راحتی از قیمت نسبتاً مناسبی نیز برخوردار است. همین دلیل باعث می‌شود تا تعداد زیادی از افراد، قطار را برای سفر به چابهار انتخاب کنند. به عنوان یک راهنمای سفر زمینی به چابهار با استفاده از قطار باید به اطلاع برسانیم، که از برخی شهر‌ها قطار مستقیم برای مقصد چابهار وجود ندارد.

برای مثال از تهران به مقصد چابهار قطار مستقیمی وجود ندارد و شما برای سفر به چابهار از تهران باید ابتدا خود را به بندرعباس برسانید و سپس فاصله بندرعباس تا چابهار را با استفاده از قطار یا اتوبوس طی کنید. سفر از بندرعباس به چابهار وابسته به مسیر انتخابی با ماشین بین 8 الی 10 ساعت طول می‌کشد. برای سفر از بندرعباس به چابهار در صورت وجود بلیط هواپیما می‌توانید سفر را به صورت هوایی انجام دهید. مسیر‌های دقیق سفر به چابهار از بندرعباس را می‌توانید از یک نرم افزار مسیریاب بررسی کنید.

سفر به چابهار با قطار

هزینه سفر به چابهار

هزینه سفر به چابهار طبق موارد مختلفی تعیین می‌گردد. هر یک از این عوامل نسبت به اهمیت خود بر هزینه‌های سفر به چابهار در نهایت تأثیر می‌گذارند. این عوامل عبارتند از موارد زیر:

  • بازه سفر: در زمان‌های خوش آب و هوای چابهار، باتوجه به گردشگران زیاد، هزینه‌های سفر بیشتر می‌شود.
  • روش سفر: پارامتر مهم و تأثیر‌گذار بعدی بر هزینه سفر به بندر چابهار، روش سفر است. هزینه سفر با هواپیما، قطار، اتوبوس و وسیله نقلیه شخصی متفاوت است.
  • محل اقامت: نوع محل اقامت در هزینه‌های نهایی تأثیر زیادی دارد. اقامت در هتل‌های چند ستاره و لوکس هزینه بیشتری به همراه خواهد داشت تا اقامت در هتل آپارتمان‌های چابهار.

این سه مورد از مهم‌ترین عوامل تعیین قیمت هستند؛ ولی پارامتر‌های دیگری مانند تفریحات در طی سفر، وعده‌های غذایی و مواردی از این قبیل نیز بر هزینه نهایی تأثیر می‌گذارند.

هتل‌های خوب چابهار برای اقامت کجاست؟

هتل‌های خوب زیادی در چابهار برای اقامت وجود دارد، که می‌توانید با رزرو اتاق در آن‌ها سفری خوبی داشته باشید. در ادامه انواع مختلف هتل‌ های چابهار، برای شما به طور کامل بررسی خواهد شد.

نام هتلتعداد ستارهآدرسامکانات کلیقیمت رزرو
هتل لیپار چابهار5منطقه آزاد تجاری چابهارکافی شاپ، رستوران، سالن ورزشی، چای خانه، سالن بیلیارد، آرایشگاه و…ارزان‌ترین اتاق: 3706000 تومان گران‌ترین اتاق: 6104000 تومان
هتل فردوس چابهار 4منطقه آزاد در چابهار، خیابان بانک تجارتاستخر، سوئیت، پارکینگ، رستوران، اینترنت، سرویس فرنگی، تلویزیون و…ارزان‌ترین اتاق: 3527022 تومان گران‌ترین: 4385119 تومان
هتل شاهان4ابتدای بلوار قدسصرافی، کافی نت، آرایشگاه، پارک کودک، سالن ورزشی، کلفی شاپ، چای خانه سنتی، سالن بیلیارد و…ارزان‌ترین اتاق: 1150000 تومان گران‌ترین اتاق: 2700000 تومان
هتل لاله4انتهای بلوار امام خیمنی، روبه روی چارک الغدیرکافی شاپ، کتابخانه، خدمات تور، آتلیه، فضای سبز، سالن بیلیارد، لاندری و…ارزان‌ترین: 1929300 تومان گران‌ترین: 3046005 تومان
هتل آذین چابهار3بلوار قدس، اسکله شهید بهشتیکافی شاپ، لاندری، پارکینگ، خدمات تور، اینترنت، نمازخانه و…ارزان‌ترین: 1600000 تومان گران‌ترین: 3000000 تومان  
هتل ونوس3دانشگاه دریا نوردیخدمات برای معلولین، ترانسفر رفت با هزینه، پذیرش 24 ساعته، پارکینگ و…اطلاعات قیمت اتاق‌های این هتل در این بازه زمانی مشخص نیست.
هتل گراناز3بلوار قدس، نبش خیابان جانبازپذیرش 24 ساعته، کافی شاپ، آسانسور، پارکینگ، لاندری، خدمات تور و…ارزان‌ترین: 2000000 تومان گران‌ترین: 5000000 تومان
هتل سپیده چابهار2خیابان فردوسی، جنب شرکت هواپیمایینماز خانه، خدمات برای معلولین، پارکینگ، مینی بار با هزینه، لاندری، فضای سبز و…ارزان‌ترین: 583050 تومان گران‌ترین: 1550000 تومان
هتل شوهاز1 بلوار امام خمینی، چهار راه یخسازی، تقاطع جمهوریکافی شاپ، پذیرش 24 ساعته، اینترنت در لابی، پارکینگ، لاندری و…ارزان‌ترین: 780000 تومان گران‌ترین: 1530000 تومان

توجه داشته باشید، که این قیمت‌ها برای تمامی هتل‌ها در هفته دوم آبان ماه سال 1402 اعلام شده است. اکثر هتل‌های گفته شده با دریا و ساحل زیبای بندر چابهار فاصله کمی دارند.

هتل‌های خوب چابهار

روش‌ها و هزینه‌های حمل و نقل در چابهار چگونه است؟

اگر با ماشین شخصی به چابهار سفر نمی‌کنید، بهتر است قبل از سفر روش‌های حمل و نقل درون شهری چابهار را بدانید. این نکته از موارد مهم راهنمای مسافرت به چابهار است. برای جا به جایی در شهر چابهار، سه روش زیر در دسترس شما قرار دارد:

  • اتوبوس درون شهری
  • کرایه خودرو
  • تاکسی

راحت‌ترین و مرسوم‌ترین روش برای جا به جایی، در حمل و نقل چابهار، تاکسی است؛ زیرا در کنار هزینه مناسب، کاملاً در دسترس است. تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی زیادی در شهر چابهار وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها در شهر جا به جا شوید. اتوبوس‌های درون شهری نیز روش دیگری است، که از نظر هزینه کاملاً مناسب و مقرون به صرفه هستند؛ ولی ممکن است در طی حمل و نقل با اتوبوس وقت زیادی از شما گرفته شود و احساس خستگی داشته باشید. نکته دیگری که در رابطه با اتوبوس‌های این شهر وجود دارد، این است که تعداد اتوبوس‌های فعال در سطح شهر زیاد نیست و ممکن است، حتی تا ساعت‌ها منتظر اتوبوس بمانید.

با توجه به این موضوع که چابهار یک بندر آزاد هست و ثروتمندان زیادی به این شهر رفت و آمد می‌کنند. خودرو‌هایی در این شهر وجود دارند، که می‌توانید آن‌ها را کرایه کنید و در طول سفر با استفاده از خودروی کرایه شده در شهر چابهار جا به جا شوید. اگر با تور به چابهار سفر می‌کنید؛ توصیه ما به شما به عنوان راهنمای سفر به چابهار، این است که برای جا به جایی و حمل و نقل در چابهار یک ون به همراه راننده کرایه کنید. این روش هزینه مناسب‌تری دارد و راننده می‌تواند به عنوان یک راهنمای سفر به چابهار، همراه شما باشد.

جا‌های دیدنی چابهار

در شهر چابهار جا‌های دیدنی زیادی وجود دارد. جاذبه‌هایی که نمی‌توانید آن‌ها را در هیچ جای دیگر کشور پیدا کنید، در این بخش جا‌های دیدنی چابهار را به طور کامل برایتان شرح می‌دهیم. جاذبه‌های این شهر عبارتند از:

جاذبه‌های طبیعی چابهار

با توجه به موقعیت مکانی چابهار این شهر دارای آب و هوای ویژه‌ای است و بر اساس همین موضوع مناطق طبیعی زیادی دارد، که برای گردشگران جذابیت فراوانی دارند. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر تالاب لیپار است، که با نام دریاچه صورتی نیز در میان جاذبه‌های گردشگری می‌درخشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کل دنیا تنها 4 دریاچه صورتی رنگ وجود دارد و یکی از آن‌ها تالاب لیپار است. جذابیت این تالاب فقط بخاطر صورتی بودن نیست و بخشی از آن به علت وجود پرندگان جذابی اعم از کشیم، چنگر، تیهو، عقاب دشتی، طاووسک، خوتکا، فلامینگو و جیرفتی است. از دیگر جاذبه‌های این شهر باید به کوه‌های مریخی یا کوه‌های مینیاتوری، غار‌های سه‌گانه تیس، گل فشان تنگ، جنگل حرا و منطقه حفاظت شده گاندو باهوکلات اشاره کنیم.

جا‌های دیدنی چابهار جاهای طبیعی

جاذبه‌های تاریخی چابهار

از دیگر جا‌های دیدنی چابهار باید مکان‌های تاریخی اشاره کنیم. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی چابهار قبرستان جن است. این قبرستان ترسناک دارای قبر‌های بزرگ زیادی است، که هیچ نام و نشانی ندارند و مردم محلی باور دارند، که این قبر‌ها متعلق به موجودات ماورا طبیعی هستند. مقاصد تاریخی جذاب دیگر این شهر شامل مسجد جامع درک، مسجد جامع تیس، تلگرافخانه چابهار و قلعه پیروزی گت می‌شوند.

سواحل چابهار

در این قسمت از راهنمای سفر به چابهار به سواحل چشمگیر این شهر می‌پردازیم. سواحل این شهر بسیار معروف هستند و از مرز پاکستان تا مرز هرمزگان کشیده شده‌اند. در جای جای این سواحل، جاذبه‌های گردشگری خاصی وجود دارد. ساحل شب تاب از قشنگ‌ترین سواحل در چابهار است.

نام این ساحل به علت پدیده جذابی هست که در شب‌ها در این ساحل رخ می‌دهد. در ساحل شب تاب، شب‌ها نور‌های جذاب و جالبی به رنگ آبی در کنار ساحل می‌درخشد و باعث می‌شود تا تاریکی شب از بین برود. این نور‌ها به علت وجود فیتوپلانگتون‌هایی است، که در مواقع خاص در ساحل شب تاب ظاهر می‌شوند. دیگر سواحل جذاب این شهر عبارتند از:

  • ساحل تیس چابهار
  • ساحل لاکپشت‌ها چابهار
  • سواحل مکران چابهار
  • ساحل درک چابهار
  • ساحل گواتر چابهار
سواحل چابهار

بهترین رستوران‌ های چابهار

یکی دیگر از پارامتر‌های مهم در طی سفر اطلاع از رستوران‌های چابهار است. برای راحتی شما در این بخش از راهنمای سفر به چابهار به رستوران‌های این شهر می‌پردازیم. توجه داشته باشید که اکثر هتل‌های این شهر مجهز به رستوران هستند، با رزرو اتاق در هتل‌هایی که رستوران دارند، می‌توانید وعده‌های غذایی را بی دغدغه در محل اقامت خود میل کنید.

کیفیت غذای هتل لیپار و هتل لاله در چابهار بسیار زبانزد است.

رستوران های سنتی چابهار

در ادامه این بخش برخی از رستوران های سنتی چابهار به همراه اطلاعات به شما معرفی می‌شود.

آشنایی با رستوران برسان چابهار

آدرسچابهار، پلاژ ساحلی تیس
نوع غذاهاسنتی (البته منوی فست فود نیز دارد)
شماره تماس09155452330

آشنایی با رستوران تهرانی چابهار

آدرسچابهار، بلوار امام، مقابل مرکز بهداشت
نوع غذاهاسنتی و چلویی
شماره تماس05433334836

آشنایی با رستوران دهلی چابهار

آدرسابهار، بعد از میدان شیلات، بلوار توحید، روبروی مرکز بهداشت
نوع غذاهاسنتی و چلویی
شماره تماس09157443515

فست فود های چابهار

آشنایی با رستوران سنتی خلیج چابهار

آدرسچابهار، میدان شیلات، خیابان دریا
نوع غذاهافست فود
شماره تماس09111281697

علاوه بر رستوران‌های سنتی در این شهر، فست فودهای خوبی نیز وجود دارد. فست فود هتل لیپار بسیار معروف و با کیفیت است. فست فود ویکولند، هات پیتزا، پیتزا مهتاب، فست فود اینچیلادا و ایران ویچ از دیگر فست فودی‌های با کیفیت در چابهار هستند.

غذا‌های محلی چابهار

بهترین رستوران‌های چابهار

اگر به چابهار سفر می‌کنید، حتماً غذا‌های محلی این شهر را امتحان کنید. غذا‌های محلی بسیار خوشمزه این شهر عبارتند از:

  • بت ماش
  • تخلان
  • تباهگ
  • تنورچه
  • کراهی میگو
  • پلو زعفرانی
  • خوراک خرما

موارد گفته شده از معروف‌ترین غذا‌های این شهر هستند، که می‌توانید در رستوران‌های سنتی چابهار آن‌ها را میل کنید. هر یک از این غذا‌ها فرآیند پخت مخصوص به خود را دارند که می‌توانید از افراد محلی در رابطه با آن‌ها سؤال کنید.

مراکز خرید و بازار‌های چابهار

خرید از کار‌های لذت بخشی است که در سفر بسیار هیجان‌انگیز است. در این بخش از راهنمای سفر به چابهار به مراکز خرید معروف در چابهار می‌پردازیم. این مراکز شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بازار پردیس چابهار
  • بازار فردوس چابهار
  • مجتمع تجاری صالحیار چابهار
  • بازار صدف چابهار
  • بازار تیس چابهار
  • بازار ابرشیم چابهار
  • بازار زن‌ها چابهار
  • مرکز تجاری الماس چابهار
  • دکه بازار چابهار چابهار

در هر یک از این بازار‌های خرید، انوع محصولات به فروش می‌رسد. بازار گردی از تفریحات بسیار جذاب است، حتماً در سفر به چابهار به بازار‌های این شهر سری بزنید.

مراکز خرید و بازار‌های چابهار

منطقه آزاد چابهار

یکی از دلایل اهمیت بالای شهر چابهار، وجود منطقه آزاد است. یکی از مناطق آزاد هفتگانه، چابهار است. این شهر تنها مسیر ارتباطی بین کشور‌های مختلف است که با خشکی محصور شده‌اند و دسترسی به دریا ندارند. در این منطقه سرمایه‌گذاری‌های زیادی توسط افراد مختلف انجام شده است. منطقه آزاد از نظر اقتصادی، سیاسی و انتقال بار به کشور‌های مختلف بسیار حائز اهمیت هست.

منطقه آزاد چابهار

سوغات چابهار

معمولاً یکی از پارامتر‌های بسیار جذاب در سفر، سوغاتی است. سوغات چابهار را باید در دو دسته خوراکی و صنایع دستی، تقسیم‌بندی کنیم. این موارد عبارتند از:

در بخش صنایع دستی:

  • سوزن دوزی
  • سکه دوزی
  • زری دوزی
  • معرق صدف
  • گلیم بافی
  • حصیر بافی
  • وسایل زینتی
  • تراش سنگ‌های قیمتی

در بخش خوراکی:

  • ماهی
  • شیرینی کندو
  • میوه‌های استوایی
  • ادویه‌های کمیاب
  • میگو

با توجه به بودجه و سلیقه شخصیتان می‌توانید هر یک از این موارد را به عنوان سوغات چابهار برای عزیزانتان تهیه کنید. سایت‌ “های هتل” به عنوان راهنمای سفر به چابهار به شما پیشنهاد می‌کند که برای خرید محصولات محلی و سنتی به بازار چابهار مراجعه کنید.

شماره تلفن‌های ضروری چابهار

بهتر است قبل از سفر اطلاعاتی از شماره‌های ضروری شهر چابهار داشته باشید. این شماره‌ها به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکل دچار دردسر نشوید. توجه داشته باشید که کد شهر چابهار 54 است. شماره‌های ضروری این شهر عبارتند از:

  • آتش نشانی منطقه آزاد: 125، 35314444
  • پاسگاه انتظامی منطقه آزاد: 5435312209
  • فرودگاه: 5435332205
  • اطلاعات پرواز: 199
  • کنترل ترافیک در منطقه آزاد: 543512269
  • اداره میراث فرهنگی: 5435335051
  • بیمارستان امام علی: 5435333019، 5435333015، 5435333014
  • فرمانداری شهرستان چابهار: 05435330300
  • شهرداری چابهار: 05435320004
  • رئیس واحد گردشگری: 09159456900
  • درمانگاه سینا: 05432221917

شماره‌های ذکر شده در این قسمت از راهنمای سفر به چابهار، ضروری‌ترین شماره‌هایی هستند که در طی سفر به چابهار بهتر است از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

باید و نباید‌های سفر به چابهار

در سفر به چابهار مانند سایر سفر‌ها باید‌ها و نباید‌هایی وجود دارد، شما باید به عنوان یک مسافر از این باید و نباید‌ها پیروی کنید. سرپیچی از این موارد به معنای زیر پا گذاشتن قوانین و بی احترامی به مردم محلی چابهار است. در راهنمای سفر به چابهار به این موارد می‌پردازیم تا شما دچار اشتباه ناخواسته‌ای نشوید. مهم‌ترین چیزی که در سفر به این شهر باید رعایت کنید، نظافت و احترام به طبیعت است. با توجه به مناطق طبیعی زیاد این شهر شما باید در طی سفر از ریختن زباله و وارد کردن هرگونه آسیب به منابع طبیعی جدا خودداری کنید.

یکی دیگر از باید‌های این شهر که بسیار برای مردم محلی حائز اهمیت است، خارج نکردن شن و ماسه از چابهار هست، که شما موظف هستید به عنوان یک مسافر از آن پیروی کنید. حتماً در سفر به چابهار و رفتن به مناطق تفریحی، مسیریابی فعال به همراه داشته باشید تا در طی مسیر، گم نشوید. در اکثر جاذبه‌های طبیعی این شهر، فروشگاهی برای خرید اغذیه و… وجود ندارد، به همین دلیل بهتر است، قبل از شروع تفریح هر چیزی که نیاز دارید را با خود به همراه ببرید.

باید و نباید‌های سفر به چابهار

سخن پایانی راهنمای سفر به چابهار

سفر از موقعیت‌هایی است که برای آرامش روح و رفع خستگی بسیار مناسب است. با توجه به این موضوع باید قبل از سفر برای مسافرتی دلپذیر، برنامه‌ریزی داشته باشید. در این بلاگ از مجموعه بلاگ‌های سایت‌ های هتل به راهنمای سفر به چابهار پرداختیم و تلاش شد تا اطلاعات کاملی در رابطه با این شهر در اختیار شما قرار دهیم. راهنمای سفر به بندر چابهار به شما برای داشتن بهترین سفر کمک می‌کند.

حتماً از چند روز قبل از سفر اقدام به رزرو اتاق کنید، تا با پر بودن اتاق مورد نظر خود مواجه نشوید. برای سفر به چابهار حتماً لباس مناسب با فصل و لوازم مناسب به همراه داشته باشید، تا سفر برای شما لذت بخش باشد. اگر همچنان به موارد بیشتری برای راهنمای سفر به چابهار احتیاج دارید با تیم گردشگری سایت ما در ارتباط باشید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تنگه چاهکوه قشم طبیعتی بی‌نظیر در قلب جزیره

شنبه 20 آبان 1402
جزیره قشم یکی از مقاصد گردشگری مهم ایران است که هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران را به […]
تنگه چاهکوه قشم

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس