کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه آخر صفر
M4042 کپی
خرید بلیط
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
tabestoon کپی
رزرو هتل

جاهای دیدنی یزد برای کودکان را با ما بشناسید…

از آنجایی که یزد شهری تاریخی است، بسیاری از افراد بر این باور هستند که جاهای دیدنی یزد آن تنها برای بزرگسالان و این شهر جایی برای تفریح کودکان ندارد.  در ‌واقع شهر یزد علاوه‌بر مکان‌ های تاریخی از جاذبه های دیدنی دیگر مانند پار‌ک‌ها، استخر‌ها، مجموعه‌های آبی، هتل‌ها و… نیز برخوردار بوده که بیشتر مورد توجه کودکان قرار می‌گیرند. جاهای دیدنی یزد برای کودکان علاوه‌بر تجربه بازی و شاد‌ی با‌همسالا‌ن، مهار‌ت‌های مختلفی را به ارمغان آورده و بر تمرکز و اعتماد‌به‌نفس آن‌ها می‌افزایند.

لیست جاهای دیدنی یزد برای کودکان

نامآدرس
پارک کوهستان یزدیزد، ابتدای جاده یزد به تفت، بعد‌از بزرگراه یزد به بافق
شهربازی پارک شادی یزدیزد، محله آبشاهی، بلوار دانشجو، بعد از سه راه تعاون
شهربازی خلیج فارس یا شهربازی طلایی یزدیزد، محله آزادشهر، میدان صنعت، بلوار آزادگان، بین خیابان آزادگان 22 و 24، مجتمع تجاری خلیج فارس، طبقه سوم
پارک هفت تیر یزدیزد، خیابان کاشانی، جنب کوچه حبیب گل
کافه کتاب ملک یزدیزد، کوی پاسدار، میدان باهنر، بلوار شهید صدوقی شمالی، بین رسولیان و اتحادیه
پارک بزرگ شهر یزدیزد، اکرم آباد، بلوار مدرس، شمال میدان نماز
مجتمع کودک توتک یزدیزد، آبشاهی، خیابان شهید عظیمی، خیابان شهید یاور‌ی، خیابان سی‌و‌نهم جعفر صادق
شهربازی آریو یزدیزد، شهرک رزمندگان، بلوار سعادت، خیابان صلابت، شهر‌بازی آریو یزد
پارک کوهستان یزد

پارک کوهستان یزد

پارک کوهستان یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های یزد به شمار می‌رود. این پارک با وسعتی حدود 50 هکتار در سال 1384 احداث شد. پارک کوهستان یکی از جاهای دیدنی یزد برای کودکان است که آب‌و‌هوای خوش و امکانات رفاهی آن تمامی افراد پیر و جوان را به سوی خود می‌کشد. پارک کوهستان علاوه‌بر پارک به عنوان یک شهر‌بازی بزرگ نیز شناخته می‌شود. این پارک یا شهر‌بازی در مسیر یزد به تفت قرار دارد و از بخش‌های مختلفی مانند دریاچه مصنوعی، پیست موتور‌ها، پیست اسکیت، محل چادر‌زدن گردشگران، آلاچیق، امکانات قایق سوار‌ی، پیست ماشین سوار‌ی، زمین بازی کودکان، بوفه‌های فروش خوراکی، پارکینگ، سرویس بهداشتی و… تشکیل شده است.

شهربازی این پارک با‌ وسایلی چون تاب، ترن، چرخ‌وفلک بزرگ و کوچک، سرسره و… مسافران را سرگرم می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که زیبایی این پارک را دو‌چندان کرده است، وجود آب‌نما‌ی موزیکال با وجود فوار‌ه‌های دایره‌ای، خطی و همچنین پرتاب قوسی به همراه نور‌پرداز‌ی بی‌نظیر در شب بوده که به ‌عنوان یک بخش مهم نیز برای کودکان به ‌شمار می‌رود.

آدرس پارک کوهستان: یزد، ابتدای جاده یزد به تفت، بعد‌از بزرگراه یزد به بافق

هتل های اطراف پارک کوهستان یزد

شهربازی پارک شادی یزد

شهرباز‌ی شاد‌ی به عنوان یکی از بهترین مکان های تفریحی یزد برای کودکان و همچنین اولین شهر‌بازی این شهر به ‌شمار می‌رود. این مرکز تفریحی در سال 1360 تاسیس شده و هنوز هم یکی از مراکز تفریحی فعال یزد محسوب می‌شود. پارک شاد‌ی از اولین پارک‌های مجهز‌ به وسایل باز‌ی برقی در این شهر است که اکثر کودکان در گذشته به این پارک می‌رفتند و خاطرات شیرینی از آن به یاد دارند. شهر‌بازی شاد‌ی به دلیل ارائه بازی‌های ارزان قیمت، افراد زیاد‌ی را به خود جذب کرده است.

این شهر‌بازی علاوه‌بر وسایل بازی برقی از امکانات دیگر‌ی مانند زمین بازی برای کودکان، دریاچه مصنوعی با امکان قایق سوار‌ی، شهر‌بازی، بوفه، فضای‌ سبز، نمازخانه، آبخور‌ی، سرویس بهداشتی، آب‌نما و… نیز برخوردار است.

آدرس پارک شادی: محله آبشاهی، بلوار دانشجو، بعد از سه راه تعاون

هتل های اطراف شهربازی پارک شادی یزد

شهربازی خلیج فارس یا شهربازی طلایی یزد

شهربازی خلیج فارس یا شهربازی طلایی یزد

شهربازی طلایی یکی دیگر از جاهای دیدنی یزد برای کودکان بوده که همانند دیگر موارد از امکانات بسیاری نیز برخوردار است. این شهربازی یکی از شهرباز‌ی‌های سرپوشیده در شهر یزد محسوب می‌شود که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه با زیر‌بنایی حدود 2800 و به صورت دو‌طبقه ساخته شده و توانسته با‌ جدید‌ترین وسایل بازی و تجهیزات کودکان، نوجوانان و همچنین بزرگسالا‌ن را سرگرم کند.

از وسایل‌هایی که در این شهر‌بازی مناسب کودکان هستند می‌توان به استخر شن، قطار کودک، استخر توپ، انواع تکان‌دهنده، بسکتبال، انواع لگو، بازی‌های جایزه‌دار، بولینگ مجازی، هلی‌کوپترچرخشی، کشتی صبا کودک،گیم‌های موتور و ماشین، ایرهاکی و…اشاره کرد. وسایل‌هایی که بزرگسالان نیز می‌توانند در این شهربازی از آن استفاده کنند شامل بیس بال، مجیک هاکی، ایستگاه جوایز، فوتبال دستی، ایرهاکی، بسکتبال، ماشین‌های کوبنده، موتور‌سنگین، فریزبی، سالن بیلیارد و… می‌شوند.

آدرس شهربازی طلایی: محله آزادشهر، میدان صنعت، بلوار آزادگان، بین خیابان آزادگان 22 و 24، مجتمع تجاری خلیج فارس، طبقه سوم

هتل های اطراف شهربازی خلیج فارس (طلایی) یزد

پارک هفت تیر یزد

پارک هفت تیر یکی دیگر از مراکز تفریحی شهر یزد بوده که امروزه با نام بوستان شهدا‌ی هفتم تیر نیز شناخته می‌شود. این پارک دارای مساحتی حدود 5/5 هکتار است و از قدیمی‌ترین پارک‌های یزد به شمار می‌رود. در ‌‌واقع پارک هفت تیر در‌ گذشته باغی بزرگ و پر ‌از میوه بوده که کم‌کم با کاشت درختانی مانند کاج و نارون و همچنین افزودن امکانات و بازساز‌ی دور‌ه‌ای، به یک پارک تفریحی بی‌نظیر تبدیل شد.

از ویژگی‌های این پارک زیبا این است که در اطراف آن سکو‌ها و جایگاه‌های مناسبی قرار گرفته و این باعث شده گردشگرانی که برای بازدید از این پارک به استان یزد سفر می‌کنند، برای اقامت و استراحت مشکلی نداشته باشند. این پارک زیبا همانند سایر مراکز تفریحی که در شهر یزد وجود دارد، از امکانات رفاهی بسیار‌ی برخوردار است که برخی از این امکانات شامل سرویس بهداشتی، زمین بازی برای کودکان، تجهیزات ورزشی، آب‌نما، آبخور‌ی و… می‌شوند.

آدرس پارک هفت تیر: یزد، خیابان کاشانی، جنب کوچه حبیب گل

هتل های اطراف پارک هفت تیر یزد

  • هتل رویای قدیم یزد
  • هتل هومان یزد
  • هتل سنتی مظفر یزد
پارک هفت تیر یزد

کافه کتاب ملک یزد

یکی از جاهای دیدنی یزد برای کودکان و نوجوانان، کافه کتاب ملک است. این کافه کتاب، کتاب‌های متنوعی در زمینه‌های کتاب‌ شعر، کودک و نوجوان، کتب مهارت‌های اجتماعی کودکان، هوش، کتب تربیتی و همچنین کتاب‌هایی در زمینه‌های خستگی، غلبه بر عصبانیت، خشم، حسادت، نگرانی و… را در اختیار افراد قرار می‌دهد. امروزه کافه کتاب ملک به دلیل عرضه کتاب‌هایی مانند رمان‌های کودک، مجموعه داستان‌های عاشقانه ایرانی، کتاب‌های قصه‌درمانی و… توانسته توجه بسیار‌ی از نوجوانان را به خود جذب کند.

آدرس کافه کتاب ملک: کوی پاسدار، میدان باهنر، بلوار شهید صدوقی شمالی، بین رسولیان و اتحادیه

هتل های اطراف کافه کتاب ملک یزد

پارک بزرگ شهر یزد

از دیگر مکان‌های دیدنی یزد می‌توان به پارک بزرگ شهر اشاره نمود. در ‌واقع این پارک امروزه یکی از وسیع‌ترین پارک‌های شهر یزد محسوب می‌شود و برخی از افراد از آن با نام پارک بزرگ مارکار نیز یاد می‌کنند. پارک بزرگ شهر با وسعتی حدود 40 هکتار در منطقه اکرم‌آباد یزد واقع شده است. 30 سال پیش حدود 25 هکتار از این پارک زیبا به بهر‌ه‌بردار‌ی رسید و در سال 1397 حدود 30 هکتار از این پارک را برای بازپیرایی بوستان و طراحی جدید آغاز کردند.

درختان سر‌به فلک کشیده کاج، افرا، زبان گنجشک زیبایی این پارک را دو‌چندان کرده و در ابتدا‌ی ورود‌ی پارک دو طوطی رنگین و بزرگ بر‌سر‌در آن خود‌نمایی می‌کند. این پارک زیبا همانند دیگر پارک‌ها از امکانات رفاهی بسیار‌ی مانند وسایل ورزشی، زمین بازی کودکا‌ن، آلاچیق، فضا‌ی کمپ مسافران، فضا‌های مناسب بر‌ای بر‌پایی پیک‌نیک، تندیس‌هایی از پرندگان، پارک باد‌ی کودک، سرویس بهداشتی، آب‌نما، دریاچه مصنوعی با امکان قایق سوار‌ی، نماز‌خانه، بوفه مواد غذایی، آبخور‌ی، نیمکت، کتابخانه و…. برخوردار است.

آدرس پارک بزرگ شهر: اکرم آباد، بلوار مدرس، شمال میدان نماز

هتل های اطراف پارک بزرگ شهر یزد

  • هتل جهانگرد‌ی یزد
  • هتل داد یزد
  • هتل مظفر یزد
  • هتل باغ مرشد یزد
  • هتل لاله یزد
شهربازی پارک شادی یزد

مجتمع کودک توتک یزد

مجتمع کودک توتک در ‌واقع یکی از بهترین شهر‌باز‌ی‌ها و مرکز تخصصی کودکان در استان یزد به شمار می‌رود. این مجموعه زیبا در سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرد و حدود 1200 متر‌مربع وسعت دارد. یکی از ویژگی‌هایی که این شهر‌بازی را از دیگر شهر‌باز‌ی‌ها متمایز کرده، وجود فضا‌ی آب بازی است. در این فضا‌ کودکانی که در رده سنی 4 تا 12 سال هستند، می‌توانند از استخر پرتابل، سرسر‌ه باد‌ی به همراه آب، دوش هیجان، تاب به همراه آب، سرسر‌ه آبشار‌ی و تفنگ‌های آبی بهر‌ه‌مند شوند.

در این مجتمع علاوه‌بر وسایل‌های کودکانه، وسایل‌هایی نیز وجود دارد که برای جوانان و بزرگسالا‌ن نیز مناسب خواهند بود؛ از میا‌ن این تجهیزات مهم می‌توان به پیست ماشین کوبند‌ه، استخر توپ، آفتاب مهتاب، دیوار صخر‌ه‌نورد‌ی، ایر‌هاکی، بازی‌های واقعیت مجازی، بسکتبال، قلعه باد‌ی، تکان‌دهند‌‌ه‌ها، جامپینگ درختی، هند اسپید، گیم‌های تفنگ و موتور و… اشاره نمود.

در‌ شهر‌بازی توتک علاوه‌بر تمامی امکاناتی که در آن وجود دارد، بخشی به شکل خانه بازی نیز برای کودکان در آن قرار دارد که کودکان با استفاده از آن می‌توانند باز‌ی‌های مهارتی را به صورت گروهی با دوستان خود و همچنین مربیان انجام دهند. شما می‌توانید برای تولد کودک خود از اتاق مخصوص تولد در این مجموعه استفاده کنید. اتاق تولد انواع خدمات مانند بادکنک‌آرایی، تم دلخواه کودک، دیزاین متنوع و… را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد؛ به همین دلیل شما می‌توانید از‌ طریق رزرو آنلاین جشنی فوق‌العاده را برای کودکتان به ‌ارمغان آورید.

آدرس مجتمع کودک توتک: آبشاهی، خیابان شهید عظیمی، خیابان شهید یاور‌ی، خیابان سی‌و‌نهم جعفر صادق

هتل های اطراف مجتمع توتک یزد

شهربازی آریو یزد

شهر‌بازی آریو، اولین سر‌زمین بازی مهارتی و حرکتی در این شهر بوده و از جاهای دیدنی یزد برای کودکان  به شمار می‌رود. این مجموعه زیبا وسعتی حدود 1500 متر‌مربع را به خود اختصاص داده و فعالیت خود را در سال 1395 آغاز کرد. یکی از ویژگی‌های بی‌نظیر این مجموعه این است که هیچ‌گونه وسایل بازی برقی در آن قرار ندارد و فقط با رویکرد حرکت و خلاقیت افراد اداره می‌شود. در ‌واقع این شهرباز‌ی به عنوان یک مجتمع فرهنگی و ورزشی نیز شناخته شده و توانسته امکانات بازی و فعالیت کودکان، نوجوانا‌ن و بزرگسالا‌ن را در دو فضا‌ی باز و سر‌پوشیده فراهم کند.

شهر‌بازی آریو از سه سالن هیجان، نشاط و مهارت تشکیل شده است.

  • سالن هیجان امروزه یکی از پر‌طرفدار‌ترین بخش‌های شهر‌باز‌ی آریو بوده و از سه تم جنگل، کوهستان و شهر تشکیل شده است.
  • سالن مهارت همانطور که از نامش پیداست می‌توان از طریق آن انواع باز‌ی‌های گروهی و سر‌گرم‌کننده را با دوستان خود و مربیان مجموعه انجام دهید.
  • سالن نشاط یکی‌دیگر از بخش‌های مهم سرزمین بازی آریو به شمار می‌رود، در این بخش انواع بازی‌های الکترونیکی مانند فوتبال دستی، ایرهاکی، سرعت پا، سرعت دست، بسکتبال، لیزر شوت و… در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

آدرس شهربازی آریو: یزد، شهرک رزمندگان، بلوار سعادت، خیابان صلابت، شهر‌بازی آریو یزد

هتل های اطراف شهربازی آریو یزد

  • هتل سروش یزد
  • هتل داد یزد
  • هتل بنیاد یزد
  • هتل جهانگرد‌ی یزد
  • هتل صفائیه یزد

رزرو هتل های یزد از های هتل

هتل‌های زیاد‌ی در شهر‌ کویر‌ی یزد وجود دارد که می‌توان از‌ آن‌ها به عنوان بهترین هتل های یزد یاد کرد. به ‌همین دلیل شما می‌توانید قبل از حضور در شهر یزد، به ‌راحتی و از طریق سایت های هتل، هتل مورد نظر خود را رزرو کنید. همچنین شما می‌توانید از پشتیبانی 24 ساعته های هتل کمک گرفته و با استفاده از تخفیفات ویژه در سایت، هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید.

سوالات متداول

بهترین مکان های تفریحی یزد برای کودک و نوجوان کدام‌ها هستند؟

امروزه در استان یزد مکان‌های تفریحی بسیاری وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل پارک کوهستان، شهربازی توتک، پارک هفت تیر، شهربازی طلایی، شهربازی آریو، پارک بزرگ شهر، موج‌های آبی باران و… می‌شود.

آیا برای بازدید از همه جاهای دیدنی یزد برای کودکان نیاز به پرداخت هزینه است؟

خیر. در برخی از این مکان‌ها می‌توانید بدون پرداخت هزینه به تفریح با کودکانتان بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جذاب ترین جاهای دیدنی اصفهان در زمستان به همراه آدرس

پنج‌شنبه 31 خرداد 1403
اصفهان جزء پنج شهر برتر گردشگری ایران محسوب می‌شود. جاهای دیدنی اصفهان در زمستان بسیار متنوع بوده که برای بازدید […]
بهترین جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس