شهر باستانی حریره در جزیره کیش

در این مقاله می خواهیم به سراغ شهر باستانی حریره برویم. برای آشنایی با این جاذبه قدیمی با مجله خبری گردشگری های هتل همراه باشید.

شهر باستانی حریره کیش

قدمت شهر باستانی حریره کیش

‌شهر قدیمی حریره در کتاب های قدیمی شهری پر جنب و جوش و زیبا و سرسبز یاد شده است و این موضوع از دلایل نام گذاری شهر باستانی حریره بوده است. این جاذبه گردشگری در شمال جزیره کیش واقع شده است که بسیار نزدیک به مجموعه المپیک نیز می باشد.

شهرت شهر حریره کیش به قرن ۴ تا ۱۰ هجری قمری بر می گردد. چرا که کشتی های فراوانی در نزدیکی این شهر لنگر می انداختند. البته که شهر قدیمی حریره در دوره ایلخانی در جایگاه ویژه ای بوده است. به همین دلیل بارها و بارها مورد بازسازی و مرمت قرار می گرفته است.

آدرس شهر باستانی حریره کیش

شهر باستانی حریره کیش: بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه


View Larger Map

ساعت بازدید شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره کیش، از آن دسته جاهای دیدنی کیش به شمار می رود که در تمام روزهای هفته می توانید از آن بازدید کنید. ساعت بازدید شهر باستانی حریره نیز هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب می باشد. به طور کلی شما لازم است که برای بازدید از آن، حدود 4 ساعت وقت بگذارید. هزینه شهر باستانی حریره کیش برای بازدید، برای کل عموم رایگان می باشد.

چرا شهر باستانی حریره تشکیل شد؟

شهر باستانی حریره کیش

در دوران خاصی در ایران جزیره کیش به دلیل موقعیت قرارگیری و جغرافیایی خود تبدیل به یک بندرگاه مهم و جایگاهی بسیار عالی شد. به همین منظور بود که شمال این جزیره برای احداث انواع بندرگاه ها انتخاب شد و احداث شهری بندری لازم بود. از این رو تصمیم گرفته شد، شهر بندری حریره در شمال جزیره کیش ساخته شود.

با گذشت سال ها نمی توان شهری سر حال را انتظار داشت ، اما هنوز در این منطقه ساختمان هایی با سقف و پوشش سالم پیدا می شود که می توانید برای بازدید به آنجا بروید. شما با مراجعه به شهر قدیمی حریره معماری ویژه و خاصی را خواهید دید. وسعت این شهر بندری به ۱۲۰ هکتار می رسد که در حال حاضر نماینده بناهای قدیمی می باشد.

دیدنی های شهر حریره کیش

هنگام ورود به این شهر شاید با خود فکر کنید، تنها قرار است خانه های قدیمی و کسل کننده را ببینید؛ اما شما با ورود به این شهر بندری قدیمی می توانید از اسکله شهر، خانه اعیانی و حمام شهر حریره دیدن کنید.

اسکله شهر قدیمی حریره

بعد از ورود به شهر حریره در کنار ساحل با یک هزار تور مواجه خواهید شد. این منطقه در دوران قدیم اسکله شهر بوده است. قدم زدن در بین این راه روها لذتی زیبا دارد. البته که با وجود تخریب های انسانی و طبیعی اندکی معماری این اسکله فرق کرده، اما همچنان جاذبه گردشگری بسیار خوبی محسوب می شود.

خانه اعیانی

همان طور که از نام این خانه پیدا است، مساحت این خانه از دیگر خانه ها بیشتر می باشد. خانه اعیانی حریره از دو بخش بزرگ و کوچک تشکیل می شود که طراحی و معماری خاصی را ارائه می دهد. شما با بازدید از این خانه با اتاق شاه نشین، حیاط مرکزی و سکوهای ورودی مواجه خواهید شد که تنها بخش های به جامانده از این خانه می باشند.

حمام شهر حریره کیش

حمام شهر حریره کیش

حمام شهر تاریخی حریره مساحت قریب به ۵۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده است. بسیاری از باستان شناسان بر این باورند که این حمام قدیمی ترین حمام ایران می باشد. در حمام حریره دو خزینه بزرگ و کوچک به همراه دو آب انبار وجود دارد.

چند نکته جالب درباره شهر تاریخی حریره

شهر باستانی حریره بناهایی از جنس سنگ های آهکی و یا مرجانی دارد. این در حالی است که در آن زمان بیشتر شهرهای قدیمی در ساخت بناها از خشت استفاده می کردند.
یکی از دلایل استحکام بناهای این شهر قدیمی احتمال حمله زیاد به شهر حریره بوده است. به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر بندری احتمال بروز هرگونه حمله بوده است.

هتل های نزدیک به شهر باستانی حریره

هتل های کیش نزدیک به شهر باستانی حریره در جدول ذیل ذکر گردیده است.

نام هتلفاصله هتل تا شهر باستانی حریره
هتل کوروش کیش7 کیلومتر (10 دقیقه با خودرو)
هتل پانوراما کیش7 کیلومتر (10 دقیقه با خودرو)
هتل لیلیوم کیش7 کیلومتر (10 دقیقه با خودرو)
هتل صدف کیش6 کیلومتر (8 دقیقه با خودرو)
هتل قائم کیش6 کیلومتر (8 دقیقه با خودرو)

رزرو تور کیش با های تور

تور هوایی کیش

اگر با خواندن این مقاله مشتاق برای سفر به کیش هستید و می خواهید به کیش سفر کنید؛ برای شما پیشنهادی فوق العاده داریم. شما می توانید با رزرو تور کیش در سایت رزرواسیون های تور سفری لذت بخش و خاطره انگیز به کیش داشته باشید. تیم پشتیبانی های تور در تمامی ساعات شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما دوست داران سفر است.

در آخر…

گردشگری در جزیره کیش در تمامی فصل های سال بسیار لذت بخش می باشد. اگر علاقه مند سفر به کیش در این فصل از سال هستید می توانید برای رزرو هتل در کیش به سایت های هتل مراجعه کنید و از تخلفات ویژه و آفرهای ویژه با خبر شوید. تیم پشتیبانی های هتل در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به شما عزیزان می باشد.

برای رفتن به شهر باستانی حریره با چه وسیله نقلیه ای باید رفت؟

شما ابتدا با خودرو باید تا میدان المپیک بروید و سپس از آنجا به شهر حریره طی مسیر کنید که مسافت کمی دارد.

مراکز خرید مهم در اطراف شهر حریره کیش کدام هستند؟

از جمله مراکز خرید مهمی که می توان نام برد، بازارهای پردیس، سارینا و زیتون هستند که همگی کمتر از 9 کیلومتر با شهر حریره کیش فاصله دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هزینه سفر به چابهار در زمستان 1402 چقدر است؟

پنج‌شنبه 23 آذر 1402
برای سفر به هر نقطه‌ای از دنیا، نیاز است که از قبل نسبت به برآورد هزینه‌ها اقدامات لازم را انجام […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس