دره ارغوان مشهد؛ طبیعت‌گردی در بنفش‌ترین طبیعت خراسان

هرچه از مناطق تفریحی و مقاصد گردشگری جذاب شهر مشهد در مجله های هتل بگوییم، باز سخنی برای گفتن وجود دارد. دره ارغوان مشهد یکی از مناطق بسیار جذاب و دیدنی مشهد است. دره‌ای با آب و هوای عالی، منظرهٔ زیبای درختچه‌های ارغوان، رودخانه‌های روان و… که روز خاطره‌انگیزی برای شما خواهد ساخت. اگر اهل طبیعت و طبیعت گردی هستید و قصد دارید در سفر خود به مشهد به دره ارغوان مشهد سری بزنید با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات مورد نظر را برای شما شرح دهیم.

معرفی دره ارغوان

هتل مشهد

دره ارغوان کجاست ؟

دره ارغوان در 4 کیلومتری شهر طرقبه در منطقهٔ کوهستانی قرار دارد. این دره به علت وجود درختچه‌های ارغوان به دره ارغوان معروف است. درخت ارغوان یکی از چشم نوازترین درخت‌ها در طبیعت است، این درخت شکوفه‌های ارغوانی و به رنگ بنفش دارد. برگ‌های درخت ارغوان همانند قلب هستند و به همین خاطر این درخت را درخت عشق نیز می‌نامند. این درخت ارتفاعی بین 3 تا 10 متر دارد و مانند اکثر درختان در فصل بهار شکوفه و برگ می‌دهد. رشد درخت ارغوان کند است و دارای شاخه‌های نامنظم است. برای رشد درخت ارغوان نیاز به آفتاب فراوان و خاک خشک است. دره ارغوان منطقه‌ای با آب و هوای دلپذیر است که در آن باغات سرسبز، جویبار‌های پرآب و روان، چشمه سار‌های آرام‌بخش، لذتی فوق‌العاده را می‌سازند. تفریحات دره ارغوان

تفریحات دره ارغوان :

پیاده روی و کوه‌نوردی

در این دره شما می‌توانید به پیاده روی بپردازید و از مناظر لذت ببرید، همچنین از تمام قسمت‌های دره دیدن فرمایید. یا اگر علاقه به کوهنوردی دارید حتماً به کوهنوردی بروید و از بالا بینندهٔ فضای دلچسب دره شوید. حتماً به خاطر داشته باشید با خود کفش مناسب بیاورید.

عکاسی

یکی از زیبا‌ترین فضا‌ها برای عکاسی در طبیعت دره ارغوان است. شما می‌توانید عکس‌های جذابی از فضا و خودتان در این منطقه بگیرید.

کمپینگ در دره ارغوان

نبودن حیوانات وحشی در این دره فرصت خوبی برای کمپینگ است. اگر اهل کمپینگ هستید حتماً آب و هوا را چک کرده و شب را در دره ارغوان مشهد بمانید. تا در شب از دیدن آسمان پر ستاره لذت ببرید.

طبیعت گردی در اطراف دره

اطراف دره نیز مقاصد گردشگری زیبایی وجود دارد و همچنین روستا‌های جذابی که می‌توانید آن اطراف گشتی بزنید و خاطراتی بسازید. چگونه به دره ارغوان برویم؟

چگونه به دره ارغوان برویم؟

معمولاً یکی از اولین مکان‌هایی که زائران پس از زیارت حرم امام رضا (ع) ‌می‌روند، طرقبه است. فاصله دره ارغوان تا مشهد حدود 36 کیلومتر است و تقریباً 1 ساعت طول می‌کشد تا از مبدا مشهد به آنجا برسید. راهی که برای رفتن به این دره باید طی کنید به این صورت است که شما نخست با استفاده از بزرگراه امام علی یا بزرگراه آزادی خود را به بزرگراه وکیل آباد می‌رسانید در پایان این بزرگراه شما به میدانی می‌رسید که یک سمت آن طرقبه و سمت دیگر به شاندیز خاتمه می‌یابد شما باید وارد بلوار امام رضا شوید و سپس در کمربندی امام خمینی مسیر را ادامه دهید و از خیابان رسالت خارج شوید، پس از رسیدن به تقاطع وارد جاده عنبران در سمت راست شوید، در میان این مسیر وارد خیابان طغدار در سمت چپ شوید تا به تقاطع جاده کلاته آهن و جاده دهبار برسید و وارد کلاته آهن شوید و سپس پس از طی مسیر به دره ارغوان مشهد می‌رسید قسمتی از مسیر قابلیت رفتن ماشین ندارد و لازم است که پیاده روی کنید. آنتن دهی و اینترنت در دره ارغوان مشهد

آنتن دهی و اینترنت در دره ارغوان مشهد

با اینکه اکثر مکان‌های گردشگری مشهد دارای امکانات کامل رفاهی هستند؛ ولی دره ارغوان امکانات خاصی ندارد و لازم به ذکر است که این دره آنتن دهی ضعیفی دارد و ممکن است کلاً دسترسی به آنتن را از دست بدهید پس اگر لازم است تماسی یا پیغامی با کسی داشته باشید حتماً از قبل آن را انجام دهید و دسترسی به اینترنت پس از واردشدن به جاده کلاته آهن قطع می‌شود. زمان مناسب بازدید از دره ارغوان

زمان مناسب بازدید از دره ارغوان

بهترین زمان برای بازدید از دره ارغوان اردیبهشت ماه است؛ زیرا این دره فقط یک ماه در سال دارای زیبایی ارغوانی است و بقیه ماه‌های سال همانند دیگر بیابان‌ها است. شکوفه‌های این دره از پایان فروردین شروع به شکفتن می‌کنند و تا اوایل خرداد ماه وجود دارند. ولی در کل طرقبه به علت قرارگیری در ییلاق خراسان رضوی دارای هوای خنکی در تمام فصول سال است. اگر در فصل زمستان و پاییز به مشهد سفر می‌کنید به شما توصیه می‌کنیم که به دره ارغوان سفر نکنید؛ زیرا هوای بسیار سرد و عموماً برفی دارد. شما می‌توانید با رزرو هتل در مشهد با خیالی آسوده به دیدن دره ارغوان بروید و سپس به هتل خود در مشهد بازگردید تا نگرانی بابت جا و مکان نداشته باشید. مکان‌های گردشگری نزدیک به دره ارغوان مشهد

مکان‌های گردشگری نزدیک به دره ارغوان مشهد

از مکان‌های گردشگری نزدیک به دره ارغوان می‌توان به مجموعه چالیدره، شاندیز، روستای کنگ، طرقبه، بوستان سنگی کمر مقبولا، روستای کلاته آهن و…اشاره کرد. با استفاده از تور گردشگری مشهد می‌توانید به صورت منسجم و برنامه ریزی شده به تمامی این مکان‌سر بزنید.

نکات مهم برای سفر به دره ارغوان

  • هر چیزی که نیاز دارید را قبل از سفر تهیه کنید و همراه با خود ببرید، در نزدیکی دره مغازه‌ای وجود ندارد.
  • حتماً قبل از سفر آب و هوا را چک کنید. روز‌های آرام مناسب سفر به این دره هستند.
  • حتماً با خود لباس گرم همراه داشته باشید.
  • شاخه‌های درختچه‌های ارغوان را نشکنید و با آن‌ها مهربان باشید.
  • حتماً در هوای روشن اقدام به ترک دره کنید.
  • محافظ طبیعت باشید و با آتش و زباله به آن آسیب نزنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله یکی دیگر از مناطق گردشگری جذاب مشهد را به شما معرفی کردیم. دره ارغوان مشهد یکی از دره‌های جذاب کشور با پوشش گیاهی جالب که در 36 کیلومتری مشهد واقع شده است. شما در این دره لذت طبیعت گردی بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد. حتماً به یاد داشته باشید که در این دره شما آنتن دهی مناسبی نخواهید داشت. سؤالات و تجربیات خود را در رابطه با دره ارغوانی مشهد با ما به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت به سؤالات شما همراهان سایت‌ رزرو هتل های هتل پاسخ خواهیم دهیم.

یک دیدگاه برای “دره ارغوان مشهد؛ طبیعت‌گردی در بنفش‌ترین طبیعت خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پارک آبی شهر رویایی پدیده مشهد

دوشنبه 16 مرداد 1402
در روزگار امروز و این شرایط سخت، تفریح و خوش گذرانی برای همه ضروری است. اولین شهری که برای همه […]
پارک آبی شهر رویایی پدیده مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس