مفهوم صنعت هتلداری چیست؟

صنعت هتلداری یکی از مهمترین مؤلفه های صنعت گردشگری و میهمان نوازی است. در این مقاله با صنعت هتلداری و ارتباط آن با بخش های دیگر صنعت خدمات دهی آشنا می شوید.

هتل چیست؟

به طور کلی ، هتل یک ساختمان یا تأسیسات مدیریت شده است که در ازای هزینه ، مکانی را برای اقامت شبانه – به صورت کوتاه مدت – در اختیار شما قرار می دهد. ویژگی ها و خدمات ارائه شده به میهمانان می تواند از یک هتل به هتل دیگر به طرز چشمگیری متفاوت باشد و صاحبان هتل ها معمولاً قصد دارند از طریق مدل قیمت گذاری و استراتژی بازاریابی هتل یا از طریق طیف وسیعی از خدمات ارائه شده ، به نوعی خاص مشتری را جذب کنند.

صنعت هتلداری چیست؟

صنعت هتلداری

در مرحله بعد ، پاسخ به این سؤال مهم است: صنعت هتلداری چیست؟ به عبارت ساده ، صنعت هتلداری بخشی از صنعت خدمات است که به اسکان مهمان در اقامتگاه ها می پردازد. طبق اکثر تعاریف ، صنعت هتلداری نه تنها به هتل ها بلکه به بسیاری از اشکال دیگر اقامت شبانه از جمله خوابگاه ها ، هتل آپارتمان ها ، مسافرخانه ها و مهمانخانه ها اشاره دارد. به دلیل ماهیت خدمات دهی، هتلداری با صنعت مسافرتی و گردشگری ارتباط نزدیکی دارد.

انواع مختلف اسکان در صنعت هتلداری

درک این نکته مهم است که صنعت هتلداری یک اصطلاح همه جانبه است که برای توصیف خدمات مربوط به اسکان میهمانان استفاده می شود. با توجه به این نکته ، شایان ذکر است که انواع مختلفی از اقامتگاه های مختلف وجود دارد که تحت این اصطلاح قرار می گیرند.

هتل ها

هتل به عنوان مکانی تعریف شده است که اقامتی شبانه ، وعده های غذایی و سایر خدمات را ارائه می دهد که این خدمات با توجه به تعداد ستاره هتل متفاوت است. هتل ها عمدتا توسط مسافر یا گردشگر رزرو می شوند ، گرچه افراد محلی نیز ممکن است از آن استفاده کنند.

متل ها

متل

متل تلفیقی است از دو واژه ‏Motor‏ و ‏Hotel‏ و اساساً ماهیت بین راهی داشته و معمولاً خارج از شهرها قراردارد . متل نوعی از اقامت یک شبه است که بیشتر مختص رانندگان می باشد. به همین دلیل ، این نوع اقامتگاه به طور معمول در کنار جاده قرار گرفته و پارکینگ رایگان زیادی را ارائه می دهند. یک متل به طور کلی دارای تعداد زیادی اتاق میهمان است و ممکن است امکانات اضافی نیز داشته باشد ، اما معمولاً از امکانات کمتری نسبت به هتل ها برخوردار می باشد. یکی از مشخصه های اصلی متل ها عدم وجود لابی در آنهاست چرا که میهمانان به مجرد وارد شدن به متل ‏بدون نیاز به پیاده شدن کلید اتاق خود را از رسپشن دریافت نموده و مستقیماً به سمت اتاق خود رانندگی می نمایند.‏‏‏‏ ‏‏ ‏ ‏

هتل آپارتمان ها

هتل آپارتمان در صنعت هتلداری

یک هتل آپارتمان در واقع یک ساختمان آپارتمان است که خدمات هتل را اجرا می کند. بر خلاف هتل ها که دارای شرایط سختی هستند هتل آپارتمان ها دارای انعطاف پذیری بالائی بوده و ‏انواع بسیار متفاوتی دارند . معمولاً شبیه هتل ها ساخته می شوند و دارای تعداد زیادی آپارتمان می باشند . دوره اقامت در آنها ‏بسیار متفاوت بوده و از چند روز تا چند ماه متغیر است .معمولاً قیمت آنها از هتل های هم ردیف پایین تر است. در هتل آپارتمان ها وسایل آشپزى وجود دارد و نیازى به رستوران احساس نمى شود.

ریزورت هتل ها

ریزورت هتل ها یا هتل های مخصوص استراحت ، دارای امکاناتی لوکس هستند که معمولا در کنار ساحل ، چشمه های آبگرم یا ‏جاذبه هایی نظیر پیست اسکی و طبیعت بکر واقع شده اند. تفاوت ریزورت ها و هتل ها در موقعیت آنها ، امکانات ، تفریحات و ‏خدماتیست که ارائه می شود. ریزورت ها معمولا فضای بزرگتری نسبت به هتل ها دارند و تفریحات متنوع تری را در اختیار ‏میهمانانشان قرار می دهند از جمله پارک آبی یا استخر های بزرگ روباز.‏ ‏ ‏‏‏ ‏

روندها و استراتژی های بازاریابی هتل

روندها و استراتژی های بازاریابی هتل

بازاریابی هتل ها نقش مهمی در کمک به مالکان برای به حداکثر رساندن رزرو و درآمد دارد. آیا می خواهید در مورد بازاریابی هتل اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ در مقاله های “بازاریابی هتل ، بهترین استراتژی ها در صنعت هتلداری” جدیدترین روند و استراتژی های بازاریابی هتل را می یابید.

مدیریت درآمد هتل

مدیریت درآمد هتل ، صاحبان هتل را قادر می سازد تا سطح تقاضا را پیش بینی کرده و مواردی مانند توزیع و قیمت گذاری را بهینه کنند ، تا بتوانند نتایج مالی را به حداکثر برسانند.

روندهای هتلداری

فناوری هتل در طی سال های اخیر دارای جهش های بسیاری بوده و پیشرفت کرده است. اکنون در هتلداری نه تنها سیستم های “هوشمند” کاملاً رواج دارند ، بلکه میهمانان می توانند انتظار داشته باشند که از تجربیات تعاملی بیشتری مانند تور مجازی و … استفاده کنند. برخی از روندهای هتلداری ممکن است ظهور کنند و از بین بروند ، در حالی که برخی دیگر ماندگارتر هستند. به منظور به دست آوردن سود زودهنگام ، مهم است که همگام با روندهای بازار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مسجد گوهرشاد در قلب حرم مطهر رضوی...

چهارشنبه 11 دی 1398
مسجد گوهرشاد از جاهای دیدنی مشهد است. به علت موقعیت قرار گیری در جوار ملکوتی حرم مطهر رضوی تقریبا یکی […]
مسجد-گوهرشاد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس