7 تفاوت هتل و هتل آپارتمان را بدانید.

از مهم ترین تصمیم گیری هایی که باید قبل از سفر داشته باشیم انتخاب مکان اقامت است که نسبت به مقصد سفر متفاوت است. مثلا برای سفر به یزد بین هتل، اقامت گاه بوم گردی و هتل سنتی باید یکی را برگزینیم و اگر مقصد سفرتان مثلا مشهد است انتخاب بین هتل یا هتل آپارتمان است. در این مقاله ما امکانات و تفاوت هتل و هتل آپارتمان را توضیح می دهیم تا به راحتی بتوانید براساس علاقه و بودجه خود انتخاب کنید.

تفاوت هتل و هتل آپارتمان

هتل چیست؟

در واقع هتل یک نوع مکان جهت اسکان موقت است که افراد در سفر های کوتاه و چند روزه برای اقامت انتخاب می کنند. هتل ها نیز تعداد زیادی از اتاق ها را در خود جای داده اند که بسته به تعداد مسافران دارای انواع مختلفی مانند (اتاق های یک تخته، دوتخته، سه تخته، چهارتخته) می باشند.

همچنین هر یک از این اتاق ها دارای کلیه امکانات نیز می باشند. همچنین برخی هتل ها هم  دارای امکانات و خدمات فراوانی از جمله رستوران و کافی شاپ، استخر شنا و… می باشند. از دیگر ویژگی های هتل تعداد اتاق های بیشتری دارند و چه بسا که هتل های بزرگ تر و معروف تر اتاق ها و طبقات بیشتری نیز دارند. هتل ها نسبت به امکانات و خدمات، کیفیت و شکل ظاهری ای که دارند از طرف صنف هتلداری نیز درجه یا ستاره اعطا می شود که ستاره های بیشتر نشان دهنده کیفیت و برتر بودن آن هتل خواهد بود. در ادامه تفاوت هتل و هتل آپارتمان را نیز مطالعه خواهید کرد.

هتل چیست-تفاوت هتل و هتل آپارتمان

هتل آپارتمان چیست؟

هتل آپارتمان یا سوئیت نوعی مکان اقامتی است، که به صورت مبله و کاملا مستقل به مسافرین خود نیز اجاره داده می شود. در واقع شما به اجاره کردن یک هتل آپارتمان حس میزبان در منزل خود را دارید که این موضوع مهم ترین تفاوت هتل و هتل اپارتمان می باشد، از جمله استانداردهایی که هتل آپارتمان ها  دارند آشپزخانه، سرگرمی، نظافت و…می باشد.

هتل آپارتمان ها را می توانند در طول سفر خود و مدت طولانی  برای چند روز یا چندماه نیز رزرو و استفاده کنند. البته هتل آپارتمان های لوکسی هم داریم که امکانات بیشتر ازجمله امکانات ورزشی، تفریحی و سرگرمی نیز دارند. از دیگر ویزگی های هتل آپارتمان ها عدم پرداخت قبوض آب و برق توسط مسافرین نیز می باشد این موضوع باتوجه به مدت زمان اقامت طولانی مدت یا کوتاه مدت نیز توسط مدیر هتل آپارتمان تنظیم می گردد.

هتل آپارتمان چیست؟-تفاوت هتل و هتل آپارتمان

تفاوت هتل آپارتمان با هتل در چیست ؟

در ادامه این مقاله به تفاوت هتل و هتل آپارتمان نیز اشاره کرده ایم، تا در سفرهایتان در کنار خانواده و دوستان خود نسبت به مدت اقامت راحتی و آسایش خوبی را تجربه کنید.

تفاوت هتل و هتل آپارتمان

  1. از مهمترین تفاوت هایی که در بین هتل و هتل آپارتمان وجود دارد می توان به وجود آشپزخانه اشاره کرد. هتل آپارتمان از آن دسته اقامتگاه هایی است که دارای آشپزخانه با کلیه امکانات آن می باشد. در مقابل هتل نیز تنها دارای تخت و سرویس بهداشتی است.
  2. در هتل آپارتمان نیز می توان بیشتر از چند روز یا حداقل یک ماه اقامت کرد.
  3. هتل ها نیز خدماتی دیگر مانند کافی شاپ، روم سرویس، سالن ورزش، استخر، ماساژ، فروشگاه، اینترنت و… را ارائه می‌دهند که هتل آپارتمان‌ها نیز هیچ گونه اجباری برای ارائه این خدمات و امکانات ندارند. اگر هتل آپارتمانی این خدمات را ارائه دهد صرفا برای رفاه و جلب رضایت مسافران خواهد بود.
  4. هتل ها نیز باید براساس برخی از قواعد و اصول ساخته شوند. اما هتل آپارتمان نیز برای ساخت هیچ گونه شرایطی را ندارند.
  5. اختلاف قیمت بین هتل آپارتمان ها و هتل ها در هنگام توجه به مدت اقامت مشخص می‌شود. اقامت در هتل برای هفته ها می تواند بسیار گران باشد. ازطرفی پیدا کردن مکان‌های ارزان برای صرف ناهار در نزدیکی جاذبه های گردشگری تقریبا غیرممکن است. یک آپارتمان، برخی از هزینه های جدی را، به خصوص در اقامت طولانی مدت، برای شما حفظ می کند.
  6. اتاق های هتل ممکن است کوچک باشند. از طرف دیگر یک آپارتمان، یک نشیمن با اندازه معمولی به علاوه یک، دو یا سه اتاق خواب است که فضای بیشتر از اتاق هتل معمولی را ارائه می دهد. بنابراین شما فضای بسیار بیشتری برای کار، استراحت، فعالیت و زندگی دارید.
  7. تفاوت در ابعاد و اندازه معیار هایی مانند مساحت لابی، تعداد واحد های اقامتی ، طراحی داخلی اتاق ها و هتل، مساحت و عرض خیابان هتل جزء تفاوت های اصلی بین هتل و هتل آپارتمان می باشد.

در پایان اگر تمایل دارید تا سفری همراه با امکانات و جذابیت بیشتر داشته باشید، یا در طول سفر یک قرار کاری با شریک خود داریدو یا میل به خوردن غذاهای متنوعی دارید پیشنهاد ما به شما رزرو اتاق در هتل است، اما اگر سفرتان طولانی تر است و امکانات زیاد برای تان اهمیت زیادی ندارید می توانید هتل آپارتمان نیز رزرو کنید.در نهایت جهت رزرو یک هتل یا هتل آپارتمان خوب از های هتل نیز اقدام کنید.

انتخاب شما بین هتل و هتل آپارتمان کدام است؟نظرات خود را به ما به اشتراک بگذارید.

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

روستای درک چابهار؛ ساحل و کویر در یک قاب

دوشنبه 29 آبان 1402
ایران، سرزمینی با انبوهی از مناظر طبیعی است که بیشتر آن ها به دلیل کمبود شناخت از چشم اندازهای خیره‌ […]
ساحل درک چابهار کجاست

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس