بازار سرشور مشهد بازاری تاریخی

جز قدیمی ترین بازار های مشهد هست که گردشگران زیادی از هر قشری از آن دیدن می کنند. این بازار پیشینه تاریخی دارد و ثبت آثار میراث فرهنگی شده است. بسیاری از بازار های قدیمی شناسنامه شهر هستند که فرهنگ و هنر آن بازار در قدیم را نشان می دهند. خیلی از این بازار ها بر اثر جنگها و… از بین رفته اند. زائران در بازار سرشور می توانند پوشاک، کفش و کیف مواد غذایی تهیه کنند.

بازار سرشور مشهد مغازه ها

برای رزرو هتل مشهد که نزدیک بازار سرشور باشد، به رزرو هتل مراجعه کنید.

در بازار حمامی به نام مهدی قلی بیگ قرار دارد.

حمام مهدی قلی بیگ

در حال حاضر به عنوان موزه از آن استفاده می شود، اما در قدیم زائران و مسافران قبل از زیارت حرم در اینجا خود را می نشستند و بعد به سمت حرم حرکت می کردند.

بازار سرشور مشهد حمام مهدی قلی بیگ

سوغات مشهد در بازار سرشور مشهد

سوغات معروفی که می توانید تهیه کنید عبارتند از زرشک، زعفران، جانماز، مهر، قرآن، گردنبند فیروزه، انگشتر عقیق و گلاب و… . اما جدا از سوغات مشهد این بازار اجناسی مانند کیف و کفش، پوشاک و پارچه هم دارد.

رزرو هتل نزدیک بازار سرشور مشهد

بازار سرشور در خیابان خسروی نو مشهد قرار دارد، در کنار بازار چندین هتل مناسب وجود دارد که برای رزرو هتل در مشهد می توانید آنها را از سایت hihotel دیدن و مقایسه کنید. برخی از این هتل ها را در پایین ذکر کرده ایم:

  • هتل هاترا مشهد
بازار سرشور مشهد هتل هاترا
  • هتل هفت آسمان مشهد
  • هتل سیمرغ مشهد
  • هتل آپارتمان بشری مشهد
  • هتل آپارتمان مجید مشهد
  • هتل صابر مشهد
بازار سرشور مشهد

موارد ذکر شده جزء بهترین و مناسب ترین و نزدیک ترین هتل هایی هستند که در کنار بازار سرشور می توانید در آنجا اقامت کنید. برای رزرو هتل در مشهد و مقایسه آنان با هم به سایت hihotel مراجعه کنید.

سخن آخر

بازار سرشور قدیمی ترین بازار از فرهنگ و هنر مشهدی است که به جا مانده این بازار در دوران صفوی ساخته شده است و در سال 98 قرار بود این بازار احیا شود، اما همچنان بعد از احیا هنوز هم حال و هوای قدیمی بودن را به آدم دست می دهد و شما می توانید از بازار قدیمی دیدن کنید و لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آشنایی با تفریحات کیش؛ تدارک سفری هیجان انگیز

دوشنبه 24 آبان 1400
تفریحات کیش شامل انواع تفریحات آبی مانند غواصی، پاراسل، جت اسکی، فلای بورد، اسکوتر زیر دریایی و … و تفریحات […]
تفریحات جدید جزیره کیش

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس