تفاوت cip و vip را بیشتر بشناسید

آیا با تفاوت cip و vip نیز آشنا هستید؟ احتمالا واژه cip و vip تابحال به گوش تان خورده است. شاید بارها برای رزرو هتل، فرودگاه، مسابقات، جشنواره ها و یا حتی بلیط اتوبوس اقدام کرده باشید در واقع این اصطلاحات تعریفی دقیق از نوع ارائه خدمات و امکانات را مشخص می کند. بر این اساس ارائه امکانات و خدمات افراد در این سه گروه، با افراد معمولی با توجه به جایگاه و مبلغی که پرداخت می کنند متفاوت خواهد بود. در این مقاله ما به تفاوت سرویس های cip و vip و توضیحاتی درباره آن ها پرداخته ایم، در انتها نیز برخی هتل های مشهد و هتل های قشم را که خدمات VIP ارائه می دهند معرفی خواهیم کرد. جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت cip و vip

تفاوت سرویس cip و vip

تقریبا می توان گفت سرویس cip و vip مشابه هم هستند اما در یک زمینه های کوچک تفاوت هایی باهم دارند. خدمات cip و vip در فرودگاه ها ، هتل ها و سالن های سمینار با کمی تفاوت ارائه می شود، مهم ترین خدماتی که از تفاوت cip و vip محسوب می شود بخش امنیت است از جمله محافظ شخصی، جایگاه های اختصاصی ، دوربین های نظارتی و امنیتی ، حمل اسلحه و … می تواند باشد. از سرویس vip بیشتر اشخاص سیاسی و مهم دولتی بهره مند می شوندو بیشتر مردم برخلاف سرویس cip نمی توانند از آن استفاده کنند. از دیگر تفاوت های این سرویس می توان به این موضوع اشاره کرد که هزینه خدمات vip توسط نهاد یا شرکت ها پرداخت می گردد اما خدمات cip هزینه ها از طرف خود شخص باد پرداخت گردد. در ادامه این مقاله به خدمات cip و vip بیشتر می پردازیم.

تفاوت سرویس cip و vip

 سرویس VIP چیست؟

در ابتدای مقاله ما بخش کوچکی از تفاوت cip و vip را بیان کردیم. حال به توضیح خدمات vip می پردازیم. از خدمات vip بیشتر افراد مشهور و اشخاص سیاسی دارای پست و مقام مهم استفاده می کنند. خدمات vip  مسائل حفاظتی و امنیتی از جمله محافظ شخصی، جایگاه های اختصاصی، دوربین های نظارتی و امنیتی، حمل اسلحه و… نیز به خوبی تامین می شود. و بهتر است بدانید که واژه  vvip از لحاظ امنیت نسبت به vip از درجه و امکانات امنیتی بالاتر برخوردار است. که افراد بلند مرتبه سیاسی مثل رئیس جمهور از آن استفاده می کنند.

برخی از خدمات میهمانان VIP

 Very Important Person این اصطلاح برای توصیف افرادی به کار می‌رود که ازنظر سیاسی و یا هنری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، برخی خدمات سرویسVIP به میهمانان به شکل زیر ارائه می گردد.

  • سرویس دهی به میهمانان vip از قسمت پذیرش شده تا مطلع نمودن پرسنل هتل از حضور میهمان.
  • پرسنل خانه داری بر اساس سلیقه و یا حتی عادت ها و حساسیت های شخص اقدام به مرتب نمودن اتاق می نمایند .  
  • خدمات خوش آمد گویی برای میهمان توسط مدیر هتل انجام می گیرد.
  • چناچه تدارکات خاصی برای میهمان vip در نظر گرفته شود حتما وی را یک روز قبل مطلع خواهند کرد.
  • شخصی را برای راهنمایی و ارائه خدمات بطور مجزا برای میهمان ویژه در نظر می گیرند.
  • از دیگر خدمات می توان به تزئین اتاق با شمع و گل، وسایل پذیرایی مانند میوه، شیرینی اشاره کرد.
سرویس vip-تفاوت cip و vip

سرویس CIP چیست؟

واژه CIP یا تجاری مشخص کننده هویت یک فرد است که به عنوان CIP در یک مکانی پذیرایی می شوند و از نظر جایگاه تجاری ارزش بالایی دارد، مثلا مدیر کارخانجات، تاجرها، میدران استارتاپ های بزرگ و… است. اگر صحبت از افراد سیاسی و مشهور را کنار بگذاریم بقیه افراد مهم با پرداخت هزینه می توانند از خذمات سرویس CIP نیز بهره مند شوند. در واقع CIP یک جایگاهی برای عرضه خدمات اختصاصی به مشتریان است. که به طور معمول در فرودگاه ها، سالن های همایش، مکان های مشابه  در اختیارافراد قرار می دهند.

برخی از خدمات میهمانان CIP

 commercial important person به معنی ارائه خدمات و امکانات به افرادی که نظر تجاری و بازرگانی بسیار مهم می باشند که خدمات زیر به آنها ارائه می شود.

  • پذیرایی از میهمان به صورت بوفه در بدو ورود
  • استقبال میهمان از فرودگاه تا هتل
  • دریافت ویزای فرودگاهی با هماهنگی قبلی
  • ارائه خدمات بانکی
  • پذیرایی از میهمان در سالن شیک
سرویس CIP چیست؟-تفاوت cip و vip

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعاتی درباره تفاوت cip و vip و همچنین توضیحاتی درباره این دو سرویس و خدماتی که به میهمانان خود عرضه می کنند در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. همچنین که برخی هتل های قشم و هتل های مشهد که دارای سرویس VIP نیز می باشند. که می توان به هتل های قشم هتل آرتا قشم، هتل آتامان قشم و هتل بهشت قشم و هتل درویشی مشهد، هتل رز درویشی مشهد و هتل کیانای مشهد از هتل های مشهد نیز اشاره نمود.

2 دیدگاه برای “تفاوت cip و vip را بیشتر بشناسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رستوران های روف گاردن در تهران؛ مناسب برای روز های کرونایی

سه‌شنبه 20 دی 1401
سرو غذا در رستوران های روف گاردن، می تواند یکی از لذت ها در هنگام سفر و حتی خستگی باشد. […]
گاردن لانژ تهران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس