راهنمای سفر به کیش، هر آنچه برای یک سفر به یاد ماندنی نیاز دارید!

در سال های اخیر سفر به جزیره کیش میان مردم بسیار محبوب شده است. با شرایط جدید وضع شده اعم از تور و سفر اقساطی مردم بیش از پیش علاقه مند به بازدید از این جزیره بی مانند شده اند. سفر به کیش با هزینه های مطلوب تجربه سفر خارجی را برای شما به ارمغان می آورد. قبل از هر سفر نیاز است بیشتر در مورد مقصد اطلاعات کسب کنیم، کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر شما هم برای اولین بار به کیش سفر می کنید یا هنوز تردید دارید که مقصد مناسبی را برای سفر انتخاب کرده اید، بهتر است تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا مهر قطعیت بر تصمیم خود بکوبید.

راهنمای سفر به کیش

فهرست مطالب

چرا سفر به کیش؟

  • با صرف هزینه کمتر قادر خواهید بود تجربه سفر خارجی را داخل مرز های ایران داشته باشید.
  • تنفس اکسیژن خالص و فرار از هیاهوی شهر های بزرگ برای هر چند روز کوتاه.
  • تجربه تفریحات آبی و مهیج در دامن خلیج همیشه فارس.
  • بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی به جا مانده از گذشتگان.
  • شرکت در فستیوال های شاد و خاطره انگیز.

تمام موارد بالا فقط گوشه ای از زیبایی های سفر به کیش به شمار می رود. وجود جاذبه های بی شمار این جزیره همانند سنگی قیمتی و سحر‌آمیز برای بار بعد نیز نظر شما را به سمت خودش جذب و سفر بعدی شما را نیز تضمین خواهد کرد.

سوالی که ذهن شما را تا کنون باید درگیر خود کرده باشد روش های رسیدن به مروارید خلیج فارس است. روش های دسترسی متفاوتی برای سفر به کیش به وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

سفر به کیش زمینی

یکی از عمده روش های سفر به کیش استفاده از وسایل حمل و نقل زمینی است. از انواع روش های سفر زمینی به کیش می توان به سفر به کیش با ماشین شخصی، سفر به کیش با اتوبوس و سفر به کیش با قطار اشاره کرد. در ادامه هر روش را با شرح جزئیات توضیح می دهیم.

سفر به کیش با ماشین شخصی

یکی از گزینه های همیشه روی میز برای سفر، سفر جاده ای با خودروی شخصی است. از این روش برای سفر به کیش نیز می توانید استفاده کنید. برای سفر به کیش با ماشین شخصی ابتدا باید از شهر خود به مقصد بندر چارک یا بندر آفتاب حرکت کنید. پس از رسیدن به این بنادر با تکمیل فرم های مورد نیاز و کسب مجوز های لازم قادر خواهید بود به همراه لندینگ کرافت (لندیگراف) پس از طی یک مسافت 3 ساعته دریایی به جزیره کیش برسید.

سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر به کیش با قطار

از دیگر انتخاب ها برای سفر به کیش، پیمودن مسافت با قطار است. به این صورت شما باید بلیط قطار از شهر خود به مقصد بندرعباس تهیه کنید. پس از رسیدن به بندرعباس با تاکسی های برون شهری به یکی از بنادر چارک یا آفتاب رفته؛ سپس با خرید بلیط اتوبوس های دریایی یا لندینگ کرافت (لندیگراف) پس از پیمودن مسافت 1.5 الی 3 ساعته دریایی به مقصد جزیره کیش برسید.

سفر به کیش با اتوبوس

در این روش تمام مراحل مانند سفر با قطار می باشد، ابتدا باید از شهر خود با اتوبوس به بندرعباس سفر کنید، سپس فاصله بندرعباس تا بندر چارک یا بندر آفتاب را تاکسی های برون شهری یا در صورت وجود اتوبوس طی کنید. باقی سفر را روی دریا ادامه دهید تا به جزیره کیش برسید.

تنها تفاوت سفر به کیش با اتوبوس با سفر به کیش با قطار این است که شما هزینه کمتری برای خرید بلیط اتوبوس نسبت به بلیط قطار خرج می کنید.

سفر به کیش با هواپیما

علاوه‌ بر‌ روش‌ های حمل‌ و‌ نقل به کیش که در بخش‌ های قبلی آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم شما می‌توانید از طریق راه هوایی و به وسیله هواپیما از شهر خود مستقیما به کیش سفر کنید. در نظر عموم مردم ممکن است هزینه سفر به کیش با هواپیما بیشتر از سایر موارد باشد؛ با این نظریه به راحتی میتوان مخالفت کرد. شما با در نظر گرفتن هزینه های بنزین، اقامت بین راه، خستگی و زمان از دست رفته که پس از سفر زمینی دارید بهای سفر هوایی را می پردازید. این در حالی است که شما با سفر با هواپیما پس از حداقل 1 یا حداکثر 2 ساعت به مقصد فرودگاه کیش می رسید.

سفر به کیش با هواپیما

سفر به کیش با تور

برای اینکه سفری با خیالی آسوده و با اطمینان داشته باشید می‌توانید از تور‌های مسافرتی برای سفر به کیش کمک بگیرید و از این طریق مسافرت کنید. مسافرت با تور کیش می‌تواند تجربه متفاوت و جدیدی برای شما رقم بزند. همسفرانی شما را همراهی خواهند کرد که خانواده شما نیستند و فرصت شناخت آدم های جدید را پیدا خواهید کرد.

از بزرگترین مزایای سفر با تور می توان به تعدیل هزینه ها اشاره کرد. اکثر تور های کیش علاوه بر انجام سفر هوایی، اقامت شما را در بهترین هتل های کیش تضمین می کنند. یکی دیگر از خدمات تور ها ارائه یک وعده غذا علاوه بر صبحانه می باشد. همه این موارد در کنار یکدیگر حجم زیادی از هزینه های شما را کاهش می دهند.

بهترین هتل‌های کیش برای اقامت

یک مسئله‌ای که همواره دغدغه‌ای بزرگ برای مسافران کیش است، انتخاب اقامت‌گاهی مناسب و مطابق خواسته آن‌ ها است. شما می‌توانید به دو  صورت در این جزیره اقامت داشته باشید؛

  • می توانید سوئیت یا آپارتمان های شخصی را شبانه اجاره کنید.
  • با رزرو اتاق در یکی از چند صد هتل کیش مدت اقامت خود بر بگذرانید.

تنوع هتل‌ های کیش بسیار بالا بوده و شما می‌توانید به راحتی واحد رفاهیتان را با توجه به استاندارد های خود انتخاب کنید. با توجه به برنامه ریزی شما برای سفر می توان انواع هتل ها را به 4 دسته تقسیم کرد؛

هتل های ساحلی کیش

اگر شما از آن دسته افراد هستید که بیشتر به دنبال تفریحات آبی و شنا در خلیج نیلگون فارس هستید توصیه می کنیم هتل های ساحلی را رزرو کنید، به این صورت شما هزینه رفت و آمدتان به سواحل را می توانید برای موارد دیگر استفاده کنید. هتل های ساحلی کیش انواع مختلف لوکس و معمولی دارند. از بهترین هتل های ساحلی کیش می توان به هتل داریوش کیش، هتل ترنج کیش و هتل مارینا پارک کیش اشاره کرد.

هتل های کیش نزدیک مراکز خرید

اگر سفر به کیش خود را برای خرید برنامه ریزی کرده اید بهتر است هتل هایی که در مرکز شهر و نزدیکی مراکز خرید قرار گرفته اند انتخاب کنید؛ با این انتخاب می توانید از تمامی مراکز خرید بازدید کنید و به راحتی به هتل خود برای استراحت بازگردید. این هتل ها انواع مختلف با مبالغ رزور متفاوت دارند، اما اگر بخواهیم چند مورد از بهترین های آنها را نام ببریم می توانیم به هتل کوروش کیش، هتل ارم کیش و هتل پانوراما کیش اشاره کرد.

هتل‌ های لوکس کیش

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که یک هتل لوکس را به عنوان اقامت‌گاه خود انتخاب می‌کنید باید به شما بگوییم که این مجموعه‌های اقامتی یکی از بهترین‌ هتل‌ های کیش هستند. هتل‌های لوکس با طراحی‌ سبک‌های مدرن و مجلل و دکوراسیونی فریبنده در میان میهمانان این جزیره محبوبیت ایجاد کرده‌اند. چند مورد از لوکس ترین هتل های کیش که در سفر به کیش می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید به این شرح است: هتل شایان کیش، هتل بین‌المللی کیش و هتل سورینت مریم کیش.

هتل‌ های ارزان کیش

اگر در سفر به کیش می‌خواهید یک هتل ارزان و امکانات مناسب را بیابید، در این بخش به شما هتل‌ هایی را معرفی می‌کنیم که پاسخ تقاضای شما هستند. هتل‌های ارزان کیش از نظر محیط داخلی بسیار دنج و در عین حال ساده هستند. افرادی که به تجلل و تشکیلات لوکس علاقه‌ای ندارند می‌توانند این هتل‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنند. بعضی از هتل‌های ارزان کیش عبارتند‌ از: هتل ریان قائم کیش، هتل سان رایز کیش، و هتل پانیذ کیش.

بهترین رستوران‌ های کیش از لوکس تا اقتصادی

رستوران‌هایی در کیش افتتاح شده‌اند که دارای تنوع بالایی هستند و طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از رستوران گردی لذت‌ می برید در این بخش رستوران‌ های معروف کیش را به شما معرفی می‌کنیم تا امتحان کردن آن ها را فراموش نکنید.

رستوران‌ های لوکس کیش

 رستوران‌ رویال استار، رستوران کوه سنگی، رستوران عمو اکبر، رستوران پدیده شاندیز، رستوران فودکورت دامون و غیره از مجموعه رستوران‌های لوکس با دکوراسیون‌هایی شیک و مجلل هستند که علاوه‌ بر سرو غذا‌هایی خوش طعم و لذیذ، فضایی جذاب، احساسی و لذت‌ بخش را به شما هدیه می‌کنند. اگر به دنبال پیدا کردن رستورانی با فضایی رمانتیک برای گذراندن اوقات در کنار بهترین‌ های زندگی خود هستید به شما رستوران رویال استار را پیشنهاد می‌کنیم. سایر رستوران‌های معرفی شده نیز با سرو انواعی از غذا‌های ایرانی و بین‌ المللی با طعم و عطری دلپذیر آماده پذیرایی از شما هستند.

رستوران‌ های اقتصادی کیش

بهتر است تا در سفر به کیش رستوران‌های اقتصادی کیش را نیز بشناسید. این رستوران‌ها در حالی که غذا‌هایی با کیفیت و خوشمزه را سرو می‌کنند، قیمتی مناسب و استثنائی نیز دارند. رستوران‌های بابا قدرت، برادران بختیاری، رستوران پاتوق، پارسیان، پایاب، البرز، پوریا، شاندیز صفدری از جمله رستوران‌های اقتصادی در کیش هستند که با ارائه منویی از غذا‌های خوش طعم و عطر و قیمتی به صرفه به مشتریان خود پیشنهاد می‌کنند.

هزینه‌ های سفر به کیش

سفر به کیش در کنار خاطرات خوب ممکن است هزینه های گزافی نیز بر دوش شما بگذارد؛ بهترین راه برای مدیریت هزینه ها داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای ایام سفر است. این برنامه ریزی می تواند شامل هزینه های اقامت، هزینه های خورد و خوراک، هزینه خرید سوغات، هزینه تفریحات و هزینه حمل و نقل باشد. به عنوان مثال سفر با تور کیش به مراتب هزینه کمتری نسبت به سفر شخصی به شما تحمیل می کند. همچنین می توانید هزینه های رفت و آمد خود در جزیره را مدیریت کنید، در ادامه بیشتر به این مورد خاص اشاره می کنیم.

اجاره خودرو بدون راننده

اگر در سفر به کیش خودروی شخصی خود را برای رفت‌و‌آمد انتخاب نکرده‌اید برای راحتی بیشتر خدماتی در کیش به شما ارائه می‌شود که می‌توانید خودرو بدون راننده اجاره کنید. شما می‌توانید از این طریق تجربه سوار شدن انواعی از خودرو‌های گران قیمت و لوکس را برای خود ایجاد کنید. البته تنوع خودرو در این مراکز اجاره خودرو زیاد است و انواع خودرو‌های گران و ارزان برای اجاره به شما آماده شده‌اند. شما می‌توانید با پرس‌و‌جو مدارک لازم را برای اجاره خودرو بدون راننده آماده کرده و اقدام به اجاره آن‌ها کنید.

اجاره خودرو بدون راننده

تاکسی در کیش

در جزیره کیش نیز تاکسی‌هایی مخصوص برای سهولت رفت و آمد مسافران فعالیت دارند. به طور کلی تاکسی های زیادی مقابل مراکز مهم کیش مانند مراکز خرید و مراکز گردشگری حضور دارند. علاوه بر تاکسی های در محل می توانید با تماس با شرکت های تاکسی رانی درخواست سرویس دهید، به این صورت تاکسی شما بین 2 تا 10 دقیقه در محل حاضر می شود. همچنین استفاده از سرویس اسنپ در جزیره کیش راه اندازی شده است.

در نظر داشته باشید هزینه تاکسی ها از هر مبدا به هر مقصدی ثابت است؛ به عنوان مثال هزینه ای که شما برای سفر بین اسکله تفریحی تا بازار پردیس پرداخت می کنید برابر با هزینه ای است که شما برای سفر از بازار پردیس تا بازار زیتون پرداخت می کنید. هزینه سفر به پارک ساحلی مرجان، فرودگاه، کشتی یونانی و ساحل سیمرغ نسبت به سایر مسیر ها بیشتر است ولی با یکدیگر برابر هستند.

تاکسی در کیش

مینی‌ بوس در کیش

مینی‌بوس‌های کیش نیز در نقاط مهم کیش توقف دارند و از لحاظ هزینه قیمت مناسب‌تری نسبت به تاکسی‌ها دریافت می‌کنند. تمامی مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌های کیش تمیز هستند. با وجود تاکسی سرویس‌ها و مینی‌بوس‌ها برای حمل و نقل عمومی خود در سفر به کیش هیچ جای نگرانی نیست. مینی بوس های کیش در دو مسیر فعالیت می کنند:

مسیر اول مسافت بین بازار عرب ها و محله نوبنیاد را به صورت رفت و برگشتی طی می کند.

مسیر دوم از بازار عرب ها تا مرکز خرید مرجان را به صورت رفت و برگشتی طی می کند.

مینی بوس در کیش

اجاره دوچرخه در کیش

دوچرخه‌سواری از دیگر سرگرمی‌های مهیج در کیش است. برای لذت‌ بردن کافی شما و رفع نیاز‌ هایتان در این جزیره مراکز اجاره دوچرخه نیز فعالیت دارند. علاوه‌بر‌این مسیر دوچرخه‌سواری بسیار پیشرفته‌ای در اسکله تفریحی کیش احداث شده تا بتوانید از دوچرخه‌سواری خود لذت کاعی را ببرید.

اجاره دوچرخه در کیش

اجاره موتور در کیش

طبیعتاً در سفر به کیش علاقه و شوق خاصی به سوار شدن انواع وسایل نقلیه از جمله موتور و دوچرخه را خواهید داشت. در نقاط مختلف جزیره ایستگاه های اجاره موتور دایر شده اند. شما با ارائه کارت شناسایی و شماره تماس می توانید هر کدام از موتور های موجود را برای مدت زمان دلخواه اجاره کنید.

اجاره موتور در کیش

راهنمای سفر به کیش و جاذبه‌های دیدنی کیش

در سفر به کیش برای ایجاد لحظاتی خوشایند و فراموش نشدنی باید با تمامی جاهای دیدنی کیش آشنا باشید و در سفر خود این جاذبه‌ها را از دست ندهید. در کیش جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و تفریحی متعددی وجود دارد که همین امر سبب می‌شود تا آن را به مروارید خلیج فارس تشبیه کنیم. از جاذبه‌های تاریخی این جزیره می‌توان به دره پرتغالی‌ها اشاره کرد که این دره در زمان‌های دور یکی از ناحیه‌های سکونت پرتغالی‌ها بوده است. در این جاذبه فضایی آمیخته شده با سبز درختان و انواع گیاهان وجود دارد و می‌تواند برای گردش در یک روز خنک مناسب باشد.

قلعه جنی کیش

 یک جاذبه قدیمی کیش که داستان عجیبی دارد قلعه جنی کیش است. برای دیدن این جاذبه بر‌خلاف سایر جاذبه‌های کیش باید از دور اقدام به تماشا کنید. در نگاه اول این قلعه یک قلعه سنگی قدیمی است ولی وقتی که با مردم کیش هم‌‌صحبت شوید و درمورد آن بپرسید شاهد مسائلی عجیب خواهید بود. قضیه قلعه جنی از این قرار است که در ابتدا این محل، محل خدمت سربازان بوده و بعد‌ها به علت مشاهده اتفاقات ماوراء‌الطبیعه دیگر هیچ کس توانایی خدمت در قلعه جنی را نداشته است.

کشتی یونانی کیش

از دیگر جاذبه‌های تاریخی کیش که پیشنهاد می‌کنیم اگر اهل عکاسی هستید به آن مراجعه کنید، ناحیه‌ای است که کشتی یونانی در ساحل خلیج فارس به گل نشسته است. کشتی یونانی ساخت انگلیس بوده و متعلق به یونانی‌ها که در سال ۱۳۴۵ در دریای خلیج فارس به گل می‌نشیند. افراد یونانی هر‌چه سعی می‌کنند این کشتی را از گل به بیرون بکشند نمی‌توانند این عمل را به پایان برسانند و به ناچار کشتی یونانی لوکس خود را در دریای خلیج فارس رها می‌کنند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش که باید حتماً در سفر به کیش آن‌ها را ببینید می‌توان به شهر زیرزمینی کاریزما، باغ پرندگان و آب‌ انبار دو قلو اشاره کرد.

جا‌های دیدنی کیش برای کودکان

در کیش اماکن گردشگری و سرگرم‌کننده‌ای طراحی شده که مختص کودکان است و برای ایجاد تفریح برای کودک‌تان می‌توانید به این اماکن تفریحی جذاب سری بزنید. یکی از پارک‌های هیجان‌انگیز و جذاب کیش، پارک سنتر است که خود شامل دو پارک دیگر به نام مجیک پارک و ژوراسیک پارک می‌شود‌. در بخش ژوراسیک از حیوانات و دایناسور‌ها که ما‌قبل تاریخ وجود داشتند برای سرگرمی الهام گرفته شده و شما با ورود به این فضا می‌توانید خود را در دوران قبل تاریخ تصور کنید. در قسمت مجیک پارک نیز چند اتاق با خطای دید وجود دارد که می‌توانید در کنار شخصیت‌های کارتونی ۳ بعدی عکاسی کنید و عکس‌های جذابی را در همین بخش پرینت بگیرید.

دیگر جا‌های دیدنی کیش برای کودکان و بزرگسالان

از دیگر پارک‌هایی که می‌توانید در سفر به کیش با رفتن به آن‌ها هم برای خود و هم برای کودک خود تفریح ایجاد کنید می‌توان به مواردی از جمله پارک دلفین‌ها، پارک آبی، پارک پرندگان و سایر پارک‌ها اشاره کرد. همچنین باید بدانید که جاهای دیدنی کیش ازتنوع بسیار زیادی برخوردارند که ما چند مورد از معروف‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • کشتی‌های آکواریومی کیش
  • شهر بازی هایلند کیش
  • تله‌ کابین کیش
  • پارک برفی کیش
  • پاراسل کیش
  • مجموعه سفر به دور دنیا در کیش
  • کشتی تفریحی کودکان در کیش
  • پارک سافاری کیش
  • گشت دور جزیره کیش

راهنمای سفر به کیش و تفریحات آبی کیش

در سفر به کیش یک مزیت طلایی که وجود دارد این است که می‌توانید تا حد امکان از تفریحات آبی کیش مهیج آن استفاده کنید و تشخیص دهید که ضربان قلب‌تان را تا چه اندازه می‌توانید افزایش دهید. تفریحات آبی فوق‌العاده هیجان‌انگیزی در کیش افتتاح شده که برخی مختص بزرگ‌سالان و برخی برای کودکان مناسب‌اند. در این بخش قصد داریم شما را با تفریحات آبی جذابی که مناسب بزرگ‌سالان هستند و هیجان شما را تحریک می‌کنند را معرفی کنیم.

غواصی

یک تفریح آبی مهیج و فوق‌العاده هیجان‌انگیز در جزیره کیش غواصی است که خود به چند دسته تقسیم می‌شود. در سفر به کیش سعی کنید این تفریح آبی را تجربه کنید. غواصی در آب زلال و شفاف خلیج فارس در کنار آبزیانی از جمله مرجان‌ها و ماهی‌های رنگا‌رنگ چیز کمی نیست و می‌تواند خود به یک خاطره و لذت فراموش نشدنی در حافطه شما تبدیل شود. اسنورکلینگ نوعی از غواصی در دریای خلیج است که شما در این نوع غواصی در سطح آب قرار می‌گیرید.

فلای بورد

در استفاده از فلای بورد شما به شلنگی که به جت اسکی متصل است وصل هستید و آب با فشاری بسیار بالا شما را به ارتفاعات و فراز‌های آب خلیج فارس پرتاب می‌کند. شما با این وسیله می‌توانید تا حداقل ارتفاع ۱۲ متری از سطح دریا فاصله بگیرید. ولی لازم است حتما تذکرات مربی خود را رعایت کنید تا به مشکلی بر نخورید. این تفریح آبی نیز جزء پر‌طرف‌دار‌ترین‌ها و هیجان‌انگیز‌ترین تفریحات آبی کیش است.

دیگر تفریحات آبی مهیج در سفر به کیش

  1. پاراسل که پرواز بر فراز دریا و اوج‌گیری در آسمان صاف دریای خلیج است.
  2. کایت بوردینگ که یک ترکیب از انواع ورزش‌های دریایی است و بیشتر به موج‌سواری می‌انجامد.
  3. شاتل‌ و بنانا‌سواری در‌واقع سوار بر تیوپی روی سطح آب است.
  4. ماهیگیری جزء خاطره‌انگیز‌ترین تفریحات آبی کیش به شمار می‌رود.
  5. در تم پارک آبی اوشن روباز انواعی از تفریحات آبی هیجان‌انگیز وجود دارد که می‌توانید به این پارک مراجعه کنید.
  6. قایق‌سواری روی دریای نیلگون خلیج فارس
  7. سوار شدن بر کشتی‌های غول‌ پیکر و لوکس تفریحی
  8. اسکی روی آب

مراکز خرید کیش و راهنمای خرید در کیش

قطعا یکی از نیاز‌های شما در سفر به کیش شناسایی مراکز خرید کیش لوکس و قیمت مناسب است. ما در این بخش منویی کامل از بهترین و بر‌ترین مراکز خرید در کیش را به شما معرفی می‌کنیم. یکی از بهترین مراکز‌ خرید در کیش در خیابان واصل افتتاح شده که نام آن دامون است. این مرکز خرید ۱۰۰ واحد تجاری و ۱۰ واحد خدماتی را در خود جای داده که طیفی از بهترین اجناس در غرفه‌های آن عرضه می‌شوند. از دیگر مراکز خرید لوکس و برگزیده در کیش می‌توان به مرکز خرید سارینا در بلوار خیام و رو‌به‌روی هتل ارم اشاره کرد.

ساختمان سارینا در ۱۰ طبقه تجاری احداث شده که غرفه‌های تجاری آن می‌توانند بهترین اجناس را در اختیار شما قرار دهند. در ساحل شرقی جزیره مرجانی کیش و همچنین در رو‌به‌روی بوستان مرجان مجتمعی به نام مجتمع مرجان احداث شده که قریب به ۲۶۰ غرفه تجاری دارد. یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در کیش مجتمع تجاری مروارید است که شما با ورود به آن خود را در قصر‌های باستانی ایران تصور خواهید کرد. برای گشتن در کل طبقات و غرفه‌های تجاری مجتمع مروارید به حداقل ۴ ساعت زمان نیاز دارید. از دیگر مراکز خرید معروف در کیش می‌توان به نوارد زیر نیز اشاره کرد.

دیگر مراکز خرید کیش

  • هوم سنتر پادنا در میدان هرمز
  • مرکز خرید بهکیش در شمال غربی جزیره در خیابان کاشان
  • مرکز خرید پدیده کیش در جنوب غربی کیش، خیابان جهان
  • مرکز خرید رویا مال کیش در بین خیابان رودکی و خلیج‌ فارس
  • مرکز خرید تجاری کیش در بین خیابان رودکی و فردوسی
  • مرکز خرید کوروش برند سنتر در میدان مرجان
  • بازار ماهی کیش در خیابان بهشت
  • مرکز خرید دیپلمات مال در میدان لارک
  • بازار صفین کیش در میدان لارک، خیابان هامور
  • بازار پارس خلیج در شرق جزیره
  • بازار ونوس در خیابان سنایی
  • مجتمع تجاری پانیذ کیش در بین خیابان رودکی و فردوسی
  • بازار زیتون در میدان امیرکبیر، بلوار ساحل
  • مجتمع تجاری پردیس ۱ و ۲ در بین خیابان رودکی و فرودسی
  • بازار مریم کیش در میدان ساناز

آشنایی با سوغاتی‌های کیش

یکی از مراحل مهم و لذت‌بخش در سفر به کیش خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان است. برای اینکه ناب‌ترین سوغاتی‌ها را برای آشنایان از کیش خریداری کنید باید سوغاتی‌های اصیل این جزیره را بشناسید. سوغاتی‌های ویژه کیش تنوع بالایی دارند و دست شما برای انتخاب و خرید باز است. از صنایع دستی حصیری گرفته تا خرمای ناب خلیجی و خوراکی‌های کمیاب را می‌توانید به عنوان سوغاتی از این جزیره مجذوب‌کننده خریداری نمایید. چند نوع از سوغاتی‌های مخصوص مروارید خلیج فارس را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

  • ماهی، لابستر و میگو
  • حنا
  • ادویه
  • عسل
  • خرما و مرکبات
  • شکلات و قهوه
  • پوشاک
  • صنایع دستی مثل گلیم سوزنی، صنایع حصیری، کوزه و گلدان

جغرافیای کیش

جزیره کیش که مانند مرواریدی بیضی شکل در وسط دریایی خلیج فارس قرار گرفته از لحاظ تقسیمات کشوری که انجام شده جزء بخش‌هایی از استان هرمزگان محسوب می‌شود. در‌واقع جزیره مرجانی کیش با سواحل جذاب هرمزگان تنها ۱۸ کیلومتر فاصله دارد. طول و عرض جزیره به ترتیب ۱۵ کیلومتر و ۷ کیلومتر بوده و وسعتی به پهنای ۹۰ کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است.

در شرق این جزیره یک موضع بلند وجود دارد که ارتفاعش تا سطح دریا به ۴۵ متر می‌رسد، در‌حالی‌که ارتفاع خود جزیره تا سطح آب به تقریب ۳۲ متر است. سکنه و تراکم جمعیت در خطوط ساحلی کیش بسیار بالا بوده؛ در‌حالی‌که در نقاط مرکزی‌اش تراکم جمعیت بسیار پایین است ولی در نقاط مرکزی مراکز خرید زیادی قرار دارند.

آب‌ و‌ هوای کیش

یک خصوصیت مهم که پای ثابت کیش بوده و شما در سفر به کیش از آن نهایت لذت را خواهید برد آب و هوای شرجی و مرطوب کیش است. شما به محض ورود به کیش آب‌و‌هوای مرطوب، شرجی و پر از اکسیژن آن را لمس خواهید کرد. اگر در فصول زمستان یا پاییز به این جزیره سفر کنید با بارش‌های جذاب و کوتاه اقیانوسی، نم‌نم یا رگباری‌اش رو‌به‌رو خواهید شد. حداقل میزان دما در این جزیره به ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که ممکن است از اوایل بهار تا اواسط آبان رخ دهد.

 این ماه‌ها یعنی از اوایل ماه‌ فروردین تا اواسط آبان ماه جزء ماه‌های گرم سال هستند و اگر برای تفریحات آبی به این جزیره سفر می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم بین فروردین تا آبان اقدام به سفر نمایید. ممکن است با خود فکر کنید در این ماه‌ها و اوج دما شاید سفر برای‌تان خوب نباشد؛ ولی در ماه‌های گرم کیش نیز نسیمی با طبعی اقیانوسی روح شما را در سواحل نوازش خواهد کرد. پس نتیجه این است که با وجود گرمای شرجی و دمای بالا، نسیمی خنک و اقیانوسی فضایی با آب‌و‌هوای معتدل را برای شما ایجاد خواهد کرد تا گرما شما را اذیت نکند.

در این فضای خنک تفریحات آبی مهیج برای شما فراهم شده تا سفری لذت‌بخش را تجربه کنید. هوای شبانه پر از اکسیژن در تابستان‌های کیش قلب شما را خنک کرده و می‌توان گفت که شب‌هایش هوایی معجزه دارند. در این شب‌ها با خوابیدن روی شن‌های نرم ساحل یا شناور شدن روی آب شفاف خلیج فارس می‌توانید یکی از بهترین نما‌ها از ستارگان در اطراف ماه شب را به تماشا بنشینید. نا‌گفته نماند که در فصول سرد سال یعنی زمستان و ماه‌های آذر و آبان نیز دمای جزیره به ۲۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد که دمای چندان سردی نیست.

بهترین زمان سفر به کیش

شاید تا کنون از خود این سوال را پرسیده باشید که بهترین زمان برای سفر به کیش چه مواقعی می‌تواند باشد؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که زمان سفر‌تان به جزیره پر از آرامش کیش کاملاً بستگی به خلقیات و روحیات خود‌تان بستگی دارد. البته ما نیز در این بخش با تداعی کردن زمان‌های مسافرت به کیش به شما سعی می‌کنیم تا بهترین زمان را برای سفر‌تان انتخاب کنید. در فصل‌های پاییز و زمستان هوای پر از اکسیژن کیش مطلوبیت بیشتری دارد و به اصطلاح خنک‌تر است.

سفر به کیش در بهار

سفر در تعطیلات عید به کیش برای افرادی که با شلوغی مشکلی ندارند و همچنین هوای معتدل و مرطوب را می‌پسند‌ند پیشنهاد می‌شود. هوای کیش در این تعطیلات بی‌نظیر خواهد بود. با سفر در فصل بهار و به خصوص در تعطیلات شاید با شلوغی زیادی در سواحل مرجانی خلیج فارس رو‌به‌رو باشید، ولی این سفر با رطوبت و هوای فوق‌العاده مورد پسندی که دارد می‌تواند مشکل شلوغی را برای‌تان خنثی کند. در‌واقع سفر در فصل بهار به کیش با شلوغی‌های زیادی در جزیره همراه است، ولی لذتی که آب‌و‌هوای بهاری این جزیره دارد بسیار ارزشمند است. اگر علاقه‌مند به گذراندن اوقات خود در سواحلی مرجانی و خلوت هستید پیشنهاد می‌کنیم پس از عید به جزیره سفر کنید.

سفر به کیش در بهار

سفر به کیش در تابستان

در تابستان کیش با هوایی بسیار داغ حدود ۴۰ درجه سلسیوس مواجه است و اگر با هوای گرم رابطه خوبی ندارید نباید در تابستان به کیش سفر کنید. البته قدم زدن در سواحل خلیج فارس در هوایی گرم با تنفس شرجی دریا حس لذت‌بخشی خواهد بود‌. علاوه‌بر‌این در شب‌های تابستانی کیش که هوایی آرام‌بخش دارند می‌توانید از تماشای ستارگان چشمک‌زن جزیره و نشستن در ساحل لذت ببرید. سفر در تابستان به کیش را برای افرادی که تفریحات آبی جزء علایق آن‌هاست پیشنهاد می‌کنیم. در این فصل می‌توانید گرمای بالای کیش را با شنا در آب‌های زلال خلیج از بین ببرید.

سفر به کیش در تابستان

سفر به کیش در پاییز

سفر به کیش در پاییز مانند سفری است که هنوز در آن مقصد را تشخیص نداده‌اید؛ واقعیت این است که آب‌و‌هوای کیش در پاییز قابل پیش‌‌بینی نبوده و نمی‌توان به صورت معین گفت که چه نو آب‌و‌هوایی در این فصل بر کیش حاکم است. ممکن است روزی دما تا حد بسیار بالایی رو به افزایش باشد یا بسیار کاهش یابد.

سفر در پاییز به جزیره جذاب کیش را به افرادی که با تعیین حدود اقلیم سفر می‌کنند پیشنهاد نمی‌کنیم؛ چون ممکن است از سفر خود ناراضی باشند. ولی به جرئت می‌توانیم بگوییم که کیش در این فصل به همراه هوایی پاییزی و جذاب شما را شیفته خود خواهد کرد. نا‌گفته نماند که در این فصل طرحی را اجرا می‌کنند که در آن فروشندگان روی همه اجناس خود تخفیف ۵۰ درصدی می‌گذارند.

سفر به کیش در پاییز

سفر به کیش در زمستان

اگر از گرما فراری هستید یا از افراد جنوبی‌تبار ایرانید و می‌خواهید یک آب‌و‌هوای معتدل و خنک را در کیش تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم در زمستان به کیش سفر کنید. در این فصل در کیش باران‌هایی موسمی به شدتی رگباری و در کسری از دقیقه می‌تواند حال‌و‌هوایی فراموش نشدنی را برای‌تان ایجاد کنند. در سفر به کیش در فصل زمستان باید حتماً به هنگام بستن چمدان خود چتر را به یاد بیاورید. چتر در سفر زمستانی به کیش یک شی ضروری است.

سفر به کیش در زمستان

آداب و رسوم مردم کیش

اگر قصد سفر به کیش را دارید پیشنهاد می‌کنیم برای بالا بردن سطح اطلاعاتی خود با آداب و رسوم جالب مردم کیش آشنا شوید. یک رسم بسیار جالب و البته خوف‌ناک در میان بومیان کیش مراسم زار است. در برگزاری این مراسم همه افراد نمی‌توانند در آن شرکت کنند و این مراسم برای دور کردن اجنه و ارواح کافر برگزار می‌شود. بومیان کیش معتقدند که اگر فردی دچار بیماری‌ای شود که بیماری‌اش هیچ گونه علاجی نداشته باشد جن وارد بدن فرد بیمار شده و باید طی این مراسم جن را از بدن او خارج کنند.

تجربه شما از سفر به کیش

از‌ آنجایی‌که کیش یکی از ترسیمات جذاب روی دریای نیلگون خلیج فارس است، اغلب افراد این جزیره مرجانی را به عنوان مکان گردشگری انتخاب می‌کنند. آیا شما نیز تجربه سفر به کیش را دارید؟ در کدام هتل اقامت داشته اید؟ نحوه سفر شما به کیش چگونه بود؟ می توانید در قسمت کامنت ها تجربیات و اطلاعات خود را در رابطه با سفر به کیش با مخاطبان در میان بگذارید.

یک دیدگاه برای “راهنمای سفر به کیش، هر آنچه برای یک سفر به یاد ماندنی نیاز دارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شهر باستانی حریره در جزیره کیش

چهارشنبه 22 آذر 1402
در این مقاله می خواهیم به سراغ شهر باستانی حریره برویم. برای آشنایی با این جاذبه قدیمی با مجله خبری […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس