روستای جاغرق ،روستای ییلاقی توریستی

روستای جاغرق روستای ییلاقی که در مشهد واقع شده، یکی از جاذبه های گردشگری مشهد به شمار میاید. روستای توریستی جاغرق همه روز های هفته میزبان گردشگران زیادی است. در این مقاله قصد داریم یه طیبعت بکر جاغرق و مکان های دیدنی این روستای ییلاقی بپردازیم.

روستای جاغرق

روستای جاغرق با طبیعت بکر

روستای جاغرق با طبیعت بکر بهترین گزینه برای گذراندن تعظیلات اخر هفته می باشد. به شما پیشنهاد می کنم در این روستای قدیمی قدم بزنید و هوای تازه را به ریه های خود ببرید. هوای این منطقه تمیز تر از مشهد است، اسمان این روستا همیشه آبی است. قدم زدن در این روستای قدیمی و صدای رودخانه شما را به خاطرات قدیمی میبرد.

روستای جاغرق

روستای جاغرق روستایی در دل دره ها

این روستای قدیمی در دل دره های کوه بینالود واقع شده است. در این روستا چند قنات و چشمه و ابشار قرار دارد. اهالی شهر مشهد برای تفریح به این منطقه می آیند. اگر شما هم قصد دارید تعطیلات خود را در طبیعت بگذارید می توانید به سراغ رزرو ویلا بروید، این روستا تا مشهد تنها بیست دقیقه فاصله زمانی دارد.

روستای جاغرق

روستای ییلاقی_توریستی

یکی از دلایل توریستی شدن این روستا وجود رستوران ها و امکانات تفریحی در این روستا است. در مرکز این روستا افرادی بساط شیر بلال دارند. اگر به این روستا بیاید متوجه می شوید طرفداران شیر بلال کم نیستند.

روستای جاغرق

چنار جاغرق

نماد جاغرق درخت کهن و چنار قدیمی است که قدمت 700 ساله دارد و 2 متر قطر دارد. این درخت درست در مرکز این روستا قرار دارد. اگر به این روستا رفتید حتما به دیدن این درخت بروید و در کنار این درخت عکس یادگاری بگیرید.

این روستا 7 کیلومتر با طرقبه فاصله دارد و با روستا های طرقدر عنبران کردینه تغاره همسایه است. این روستا به دلیل موقعیت مکانی زمستان های بسیار سردی دارد، اما تابستان ها جاغرق بسیار معتدل است.

شغل مردم روستای جاغرق

در این روستا اهالی به دامداری و باغداری مشغول هستند. در این روستا درخت توت و گردو بسیار دیده می شود، که فصل این میوه ها افراد را مشغول خود می کند. یکی از میوه های معروف این روستا گیلاس است.

قبرستان جاغرق

در این روستای قدیمی قبرستانی قرار دارد که به دوره تیموریان و قاجار بر می گردد و در سال 84 به ثبت رسیده است. پیشینه این روستا به پیش از اسلام بر می گردد.

مکان های دیدنی جاغرق

اگر در جاغرق اقامت دارید، حتما به غار قنبرکوه و عمارت سفیر انگلستان سر بزنید. این دو جاذبه های مهم روستای جاغرق هستند که هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این مکان ها به این منطقه می آیند.

غار قنبر کوه

یکی از مکان های دیدنی روستای جاغرق غار قنبرکوه در قسمت شرقی این روستا است. از دلایل مهم این مکان دیدنی محل دفن یکی از غلام های امام علی است. به همین دلیل این منطقه را متبرک میشمارند و برای بازدید به این مکان سر میزنند.

عمارت سفیر انگلستان

یکی دیگر از مکان های دیدنی جاغرق که گردشگران زیادی برای بازدید به انجا می روند، عمارت سفیر انگلیس در جاغرق است. این عمارت در منطقه هوادره واقع شده است. این بنای تاریخی برای استراحت سفیر انگلستان ساخته شده است، که امروزه فقط مقدار کمی از این بنا باقی مانده است

در آخر …

اگر به مشهد سفر کرده اید و یا ساکن شهر مشهد هستید، حتما با این روستای ییلاقی سر بزنید و ساعت های خوبی را کنار خانواده و دوستانتون بسازید. همچنین می توانید با رزرو تور مشهد یک روز بسیار عالی را برای خود به ارمغان بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آشنایی با پارک کوهسنگی مشهد!

چهارشنبه 27 مرداد 1400
پارک کوهسنگی مشهد یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی مشهد محسوب می شود که از گذشته تا کنون طرفداران خودش […]
پارک کوهسنگی مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس