معرفی قدیمی ترین و جدیدترین سینماهای مشهد

تجربه تماشای فیلم در سینما یک تجربه جذاب و تفریحی آسان است که طرفداران بسیاری دارد. افراد به تنهایی یا همراه با جمع دوستانه یا خانوادگی به سینما ‌می‌روند و بخشی از زمان خود را صرف این کار می‌کنند. تماشای فیلم در سینما یک تیر و دو نشان است، هم فیلم دیده‌اید هم تفریح داشته‌اید. افراد مختلف با هر سنی و هر سلیقه‌ای از رفتن به سینما لذت می‌برند. ما در این مقاله بهترین سینماهای مشهد را که شامل: سینما آفریقا، سینما هویزه، سینما سیمرغ، سینما اطلس، سینما ویلاژتوریست و سینما آرمیتاژ می باشد را به شما معرفی کنیم.

 

سینما آفریقا مشهد

قدیمی‌ترین سینمای مشهد سینما آفریقا است که در گذشته با نام سینما فرنگ هم شناخته می‌شد. در ابتدا این سینما مربوط به کمیته امداد امام خمینی بود؛ ولی با دستور رهبر این سینما به حوزه هنری انقلاب اسلامی داده شد. قدمت این سینما به 50 سال پیش بر می‌گردد؛ ولی نکته قابل توجه این است که سالن سینما در سال 1394 بازسازی شد. این سینما 566 نفر ظرفیت دارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سینما آفریقا موقعیت مکانی عالی است که دسترسی را برای عموم مخاطبان آسان کرده است. در روز‌های سه شنبه بلیت این سینما نیم بها است.

آدرس سینما آفریقا: ضلع جنوب غربی میدان شریعتی

تلفن تماس: 05138597454

سینما های مشهد

سینما هویزه مشهد

سینما هویزه یا به نقل از قدیمی‌ها سینما دیاموند نسبت به سینما آفریقا قدمت بیشتری دارد. کامران کابلی ملک در سال 1374 این سینما را افتتاح کرد و در همان سال‌ها سینما هویزه لقب بهترین سینمای خاورمیانه را کسب کرد. در سال 1390 سینما هویزه بازسازی شد و این بار به عنوان بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین سینمای خاورمیانه معرفی شد و شهرت یافت.

سینما هویزه یکی از شلوغ‌ترین سینما‌های کشور است و ظرفیت این سینما در حال حاضر 1134 نفر در 8 سالن است. یکی از سالن‌های سینما هویزه مختص پخش فیلم‌های سه بعدی است و دیگر سالن‌های این مجموعه دارای پروژکتور‌های مدرن و سیستم‌های صوت و نمایش دیجیتال است. این سینما دارای امکانات متعدد دیگری هم است. در قسمت بیرونی ساختمان سینما هویزه بزرگ‌ترین تلویزیون شهری نصب شده است. روز نیم بها بودن این سینما سه شنبه است.

آدرس سینما هویزه: خیابان دانشگاه، نبش چهار راه گلستان

مسیرهای دسترسی به سینما هویزه مشهد: اگر مسافر شهر مشهد هستید و در هتل های نزدیک حرم اقامت دارید، به راحتی می توانید از طریق خیابان شیرازی و سپس مسیر خیابان دانشگاه، به این سینمای مشهد برسید.

تلفن تماس: 05138437576

سینما سیمرغ مشهد

سینما سیمرغ در سال 1377 افتتاح شد و در سال 1395 در دست بازسازی قرار گرفت. این سینما دارای 5 سالن و ظرفیت 1200 نفر است. 3 سالن از سالن‌های این مجموعه سالن VIP است. امکاناتی همچون سیستم پخش دیجیتال، سیستم صوتی دالبی سروند و…سبب شده تا سینما سیمرغ جزء بهترین سینما‌های ایران باشد. فراموش نکنید که روز‌های سه شنبه بلیت نیم بها است.

آدرس سینما سیمرغ: شهرک غرب، ضلع شمالی میدان مادر

تلفن تماس: 05136204063

سینما های مشهد

سینما قدس مشهد

این سینما در سال 1349 با نام سینما آریا شروع به فعالیت نمود و پس از انقلاب اسلامی به سینما قدس تغییر یافت. سینما قدس دارای دو سالن و 830 صندلی ظرفیت است. یکی از ضعف‌های این سینما کمبود امکانات و تجهیزات پیشرفته و مدرن آن است. اما از این جهت که در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد و دسترسی خوبی به هتل های مشهد دارد، برای مسافران گرامی گزینه در دسترسی است.

هتل خورشید تابان، یک هتل ارزان مشهد است که در نزدیکی این سینما قرار دارد و شما می توانید از طریق های هتل، اقدام به رزرو اتاق نمایید.

آدرس سینما قدس: خیابان پاسداران، جنب هتل جم

تلفن تماس: 05138513738

سینما پیروزی مشهد

سینما پیروزی یکی از سینما‌های خصوصی مشهد است که در سال 1387 با دو سالن و ظرفیت 458 نفر افتتاح شد. این سینما دارای امکانات مناسبی است.

آدرس سینما پیروزی: بلوار پیروزی، بین چهارراه کوثر و میدان حر

تلفن تماس: 05138832587

سینما اطلس مشهد

سینما اطلس با 14 سالن، سه سالن VIP، یک سالن هفت بعدی و دو سالن مختص کودکان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین سینما های مشهد است. سینما اطلس امکانات رفاهی متعددی هم دارد.

آدرس سینما اطلس: میدان حافظ، مجتمع اطلس

تلفن تماس: در حال حاضر تلفن مشخصی وجود ندارد.

سینما های مشهد

سینما گلشن

سینما گلشن با چهار سالن به نام‌های رودکی، فردوسی، خیام و عطار در طبقه 5ام بلندترین برج مشهد قرار دارد. امکانات مدرن و پیشرفته این سینما بسیار زیاد هستند.

آدرس سینما گلشن: بلوار هفت تیر، طبقه پنجم برج آرمیتاژ

تلفن تماس: 05131905990

سینما ویلاژ توریست

این سینما با 12 سالن مجهز در یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری مشهد قرار گرفته است. این سینما علاوه بر امکانات رفاهی بسیار دارای امکانات تفریحی زیادی هم است.

آدرس سینما ویلاژ:  ابتدای جاده طرقبه، نبش خیابان امام رضا 8، مجتمع ویلاژ توریست، طبقه ی سوم

تلفن تماس: 05135595300

سینما ماشین مشهد

برای اولین بار در سال 1399 در مشهدی فیلم خروج حاتمی کیا از طریق سینما ماشین به تماشا گذاشته شده؛ پس از آن سه منطقه در شهر برای تماشا فیلم در ماشین قرار داده شده. کانون کوه پارک مشهد با ظرفیت 250 ماشین یکی از این مناطق است. در نزدیکی موج‌های خروشان مشهد و میدان سپاد هم فضا‌هایی برای این منظور قرار داده شده است.

سینما های مشهد

سینما بهمن مشهد

سینما بهمن یکی دیگر از سینما های مشهد با ظرفیت 580 نفر است؛ ولی متأسفانه به دلایل متعدد اکنون بسته است.

سخن پایانی

ما در این بخش از سایت ‌های هتل برای همراهی شما در یافتن بهترین سینما در مشهد و همچنین آشنایی با تمام سینما های مشهد همراه شما بودیم. تلاش شد تا آدرس و بخشی از امکانات سینما های مشهد را در اختیار شما قرار دهیم. با توجه به آدرس‌های گفته شده می‌توانید به طور دقیق‌تر به رزرو  هتل مشهد از های هتل یا در صورت علاقه به سفر با تور به رزرو تور گردشگری مشهد بپردازید. رفتن به سینما یکی از کار‌های فرهنگی است که لازم است هر شهروند حداقل هر چند ماه یکبار آن را انجام دهد، مراجعه به سینما را در برنامه خود جای دهید، هم فال و هم تماشاست. ما اینجا هستیم تا پاسخگوی سؤالات شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پارک چهل بازه مشهد؛ تفریح در دل طبیعت

سه‌شنبه 17 مرداد 1402
پارک چهل بازه مشهد یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های ایران است که در سال 1398 به بهره‌برداری رسیده است. […]
پارک چهل بازه مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس