مدارک مورد نیاز برای رزرو هتل | بایدها و نبایدها + قوانین

مدارک مورد نیاز رزرو هتل یکی از اصلی ترین نکات در زمان تحویل گرفتن اتاق در تمامی هتل های دنیا بوده که در ایران به دلیل جمهوری اسلامی بودن، قوانین متفاوت تری در هتل ها اعمال می شود. اگر شما از قبل، برنامه ریزی سفر خود را انجام داده اید و مدارک مورد نیاز رزرو هتل را به همراه نداشته باشید دچار مشکلاتی می شوید.

موضوع مهم داشتن مدارک مورد نیاز برای رزرو هتل باعث شد تا در این مطلب به شرح مدارک مورد نیاز رزرو هتل در ایران و جهان بپردازیم. پس چنانچه عازم سفر هستید و یا در آیند قصد سفر دارید با ما همراه باشید. آژانس گردشگری “های هتل” به کرات با مسائلی از این دست مواجه است.

برای مثال تماس ‌های فراوانی گرفته می ‌شود تا افراد از مدارک مورد نیاز رزرو هتل اطلاعاتی کسب کنند و یا هنگامی که مسافران تماس گرفته و به علت همراه نداشتن مدارک لازمه دچار مشکل شده‌ و در پی راه حل هستند. مسلماً بدون جا و مکان ماندن در یک شهر غریب برای هیچ فردی خوشایند نخواهد بود. پس با “های هتل” همراه باشید تا از این دست مشکلات در امان بمانید.

مدارک مورد نیاز رزرو هتل

مدارک مورد نیاز برای رزرو هتل چیست؟

از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای رزرو هتل داشتن شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، ویزا و واچر هتل است. هرچند که مدارک مورد نیاز با توجه به نوع سفر ( خانوادگی، مجردی، زوج ) متغیر خواهد بود که در بخش قوانین و مقررات هتل به شرح کامل آن ها پرداخته شده است. بهتر است بدانید که مدارک مورد نیاز برای رزرو هتل های خارجی با مدارک لازم جهت رزرو هتل های داخلی متفاوت است. همچنین در صورت اینکه خانوادگی سفر می کنید همراه داشتن مدارک شناسایی تمام خانواده الزامی خواهد بود.

مدارک احراز هویت برای رزرو هتل در ایران عبارتند از :

  • اصل کارت ملی
  • اصل شناسنامه
  • مدرک صیغه نامه (زوجین)
  • برگه تاییدیه رزرو هتل

مدارک لازم برای رزرو هتل در خارج عبارتند از :

  • پاسپورت
  • ویزا
مدارک مورد نیاز رزرو هتل در ایران

قوانین و مقرارت رزرو هتل

هتلداری یک ارگان بسیار رسمی و بین المللی است. قطعا می ‌دانید که هر گونه محیطی، موظف به رعایت قوانین و مقررات مخصوص به خود می‌باشد. در واقع هتلداری برای برقراری نظم و حفظ امنیت مجموعه و مسافران یکسری قوانین کلی را وضع کرده است. این قوانین استانداردهای بین المللی هستند و تمامی هتل‌ ها از آن پیروی می ‌کنند.

لازم است بدانید مدارک مورد نیاز رزرو هتل در تمامی هتل های جهان یکسان است. یکی از قوانین مهم برای رزرو هتل در ایران همراه داشتن مدرک صیغه محرمیت بین زوجین است. این صیغه خود جزء مهم ترین مدارک رزرو هتل برای زوجین محسوب می‌شود. یکی دیگر از قوانین هتلداری آن است که کودکان زیر ۷ سال رایگان پذیرایی می‌شوند.

البته که این قانون در برخی از هتل های دنیا به کودکان زیر 5 سال خدمات رایگان می دهند. علاوه بر این تمامی هتل ها از پذیرش افراد زیر ۱۸ سال و همچنین خانم مجرد بدون گواهی معذور است. بانوان مجردی که قصد اقامت در هتلی را دارند، به منظور سفر ورزشی یا درمانی نیازمند گواهینامه می ‌باشند.

رزرواسیون آژانس مسافرتی “های هتل”

رزرواسیون آژانس ما بستر رزرو هتل را به صورت آنلاین و حضوری در اختیار مشتریان قرار داده است. رزرو آنلاین هتل مزایای مخصوص به خود را دارد و در زمان صرفه جویی می‌کند. رزرو آنلاین هتل به شما این امکان را می‌دهد تا از مشخصات هتل انتخابی اطلاع کسب کنید. سپس با مشورت گرفتن از کارشناسان یا مطالعه مقالات مربوطه به هتل‌ها، رزرو هتل در مشهد یا دیگر شهرهای دنیا را انجام دهید.

در سایت “های هتل”می‌توانید عکس های مربوط به تمامی هتل ها را مورد بررسی قرار دهید یا اینکه از اطلاعات موقعیت مکانی و خدمات و امکانات هتل بهره کامل را ببرید. سامانه رزرواسیون “های هتل” با پشتیبانی ۲۴ ساعته در خدمت شما خواهد بود تا یک سفر خاطره انگیز به اقصی نقاط ایران و جهان را تجربه کنید.

ارسال مدارک مورد نیاز برای رزرو هتل به صورت آنلاین

در انتها قصد داریم از نگاه مسافران و توریست ‌هایی که به مشهد سفر می‌ کنند بهترین اقامتگاه های مشهد را به شما معرفی کنیم. جالب است بدانید رزرو هتل ‌هایی که در ذیل مطلب ذکر شده بیشترین آمار جهت رزرو هتل در مشهد را داشته اند. چون هم به حرم مطهر رضوی نزدیک هستند و هم امکاناتی عالی را عرضه می کنند. جهت رزرو هتل های مذکور می توانید از طریق “های هتل” اقدام کنید.

بدینگونه که مدارک مورد نیاز رزرو هتل را به صورت آنلاین (گرفتن عکس از مدارک شناسایی) ارسال نمایید. پس از تاییدیه کارشناسان “های هتل” و پرداخت هزینه توسط شما، واچر یا همان قرارداد هتل به صورت آنی برای شما ارسال خواهد شد. پس همین الان برنامه ریزی سفر خود را انجام دهید.

هتل های پیشنهادی ما جهت اقامتی ایده آل عبارتند از :

 

2 دیدگاه برای “مدارک مورد نیاز برای رزرو هتل | بایدها و نبایدها + قوانین

  1. سلام علیکم
    خانم بنده عراقی سوئدی هستند و چون تازه ازدواج عرفی داشتیم روال کار اخذ تابعیت ایرانی ایشون طولانی هستش
    سوال بنده اینه که من که ایرانی هستم و خانمم غیر ایرانی چطوری بعنوان زوج می تونیم در هتل اتاق رزرو کنیم

    1. سلام. برای رزرو هتل در ایران حتما باید توی شناسنامه ازدواجتون ثبت شده باشه. توصیه می کنیم از سوئیت ها و خانه های اجاره ای استفاده کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی هتل‌ های کیش رو به دریا برای اقامتی رویایی

چهارشنبه 3 شهریور 1400
مهم ترین هتل های کیش رو به دریا شامل، هتل ترنج، مارینا پارک، سیمرغ، ویدا و هتل ایران بوده که […]
هتل‌ های ساحلی کیش

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس