مناطق گردشگری و بکر گیلان

شاید بتوان گیلان را جزو گردشگر پذیرترین استان های شمالی کشور به حساب آورد. گستردگی سواحل بی نظیر در موازات با جنگل ها و طبیعت بکر آن، سالانه میلیون های گردشگر و توریست را به مناطق گردشگری گیلان می کشاند. این استان زیبا علاوه بر جاذبه های طبیعی، مملو از بناهای تاریخی با فرهنگی کهن است که به خوبی گذشته ایران زمین را به بازدیدکنندگان نشان می دهد. شما می توانید به اقامت در هتل ها و اقامتگاه های بومگردی این استان فرصت کافی برای بازدید از آنها داشته باشید.

ما در ادامه می خواهیم زیباترین جاهای دیدنی گیلان جهت گردشگری و بوم گردی را به شما معرفی کنیم.

تالاب انزلی، زیستگاه پرندگان

شاید بتوانیم تالاب انزلی در نزدیکی شهر انزلی را به عنوان سمبل مناطق گردشگری گیلان بدانیم. این تالاب زیبا که ترکیبی از محیط خشکی و آبی را در کنار هم دارد، می تواند سلیقه های مختلف در خصوص گردشگری را برآورده کند. نیلوفرهای آبی جذابیت بصری فوق العاده ای به این تالاب بین المللی داده است. سایر تفریحات و دیدنی های آن شامل قایق رانی، پرنده نگری، عکاسی، کایاک سواری، ماهیگیری و بازدید از مناطق حفاظت شده این تالاب است.

تالش، نگین گیلان

اگر برای گردشگری گیلان برنامه ریزی می کنید، شهرستان تالش با جاذبه های تکرار نشدنی آن را از قلم نیدازید، این منطقه بین استان گیلان و اردبیل واقع است. موقعیت استثنایی هم جواری با کوه های سبز و دریا، تالش را تبدیل به نگین طبیعت گردی و سفر گیلان کرده است. وجود قوم هایی با اصالت روس یا ترک های آذربایجان، از جذابیت های بومگردی این شهرستان و ییلاقات آن محسوب می شود. از مناطق تفریحی گردشگری آن می توان ییلاقات سوباتان، غار سوباتان، رودخانه گرگان رود؛ قلعه سلسال، منطقه باستانی تول نام برد.

پارک جنگلی گیسوم

اغلب افرادی که یک بار به جنگل گیسوم از روستاهای بخش شهرستان تالش رفته باشند هرگز آن را فراموش نمی کنند. جنگل های در هم تنیده آن را از محبوب ترین مناطق گردشگری گیلان کرده است. اگر دنبال جایی هستید که چند روز بمانید و از فشار زندگی شهری دور باشید، گیسوم انتخاب خوبی است. شما می توانید در طول روز در جنگل کمپ و پیاده روی کنید، شب ها از سکوت ساحل لذت ببرید و با قایق سواری، دوچرخه سواری و جت اسکی سفرتان را هیجان انگیز کنید.

گردنه و تله کابین حیران

 در جاده آستارا به اردبیل به گردنه حیران می رسید و اگر دنبال کمی هیجان هستید، تله کابین حیران را به شما پیشنهاد می کنیم. با سوار شدن به این تله کابین از روی جنگل های فندقلو و بین ابرها رد می شوید. وجود هتل، رستوران، پیست کارتینگ، سورتمه ریلی فرصتی برای تفریحات دیگر را هم به مسافران می دهد.

پارک جنگلی صفرا بسته

اگر قصد دارید برای یک سفر پاییزی برنامه ریزی کنید و به دنبال جایی در بین مناطق گردشگری گیلان هستید، توصیه می کنیم تماشای پارک جنگلی صفرا بسته را از دست ندهید. روستای صفرا بسته و پارک جنگلی آن از توابع شهرستان آستانه اشرفیه است. این روستا فرصت خوبی در زمینه بوم گردی به مسافران می دهد. تلفیق محیط روستایی و جنگل های بکر برای هر طبیعت گرد و فردی که قصد عکاسی دارد، شبیه رویاست.

قلعه رودخان، دژی در میان جنگل

یکی از بناهای تاریخی و تفریحی گیلان قلعه رودخان در نزدیکی فومن است. دژی پابرجا از دوره سلجوقیان که معماری فوق العاده آن کمتر دیده شده است. مسیر پله ای رسیدن به قلعه را در دل جنگل های بکر گیلان را نمی توانید جای دیگری پیدا کنید. در پایین کوه امکانات رفاهی و استراحتگاه برای مسافران آماده شده است. شما می توانید از بازارهای سنتی با صنایع دستی منطقه نیز خرید کنید.

ماسال، سفر به روی ابرها

ماسال در منطقه تالش استان گیلان، منحصر به فردترین مناظر را برای دوست داران طبعیت به نمایش می گذارد. لذت تماشای اقیانوس ابر و غرق شدن در آن ویژگی است که افراد زیادی را به منطقه می کشاند. تنوع جاذبه های گردشگری ماسال را شاید هر جایی پیدا نکنیم. بام سبز ماسال، آبشار ویوز، آبشار خون، غار آویشو، دیواره سنگی اسب ریسه ماسال، ییلاقات، دهکده توریستی شاندرمن، اقامتگاه ها و هتل ها می تواند هر مسافری که به این منطقه وارد می شود را راضی برگرداند.

آبشار زمرد

تالش از شناخته شده ترین مناطق گردشگری و تفریحی گیلان است، اگر به آنجا سفر کرده اید حتماً سری به آبشار زمرد بزنید. برای رسیدن به این آبشار ابتدا باید به حویق بروید و از آنجا به سمت روستای زمرد حرکت کنید. با کمی پیاده روی در دل جنگل به این آبشار دو قلو می رسید. بالاتر از آن هم چند آبشار خزه ای کوچک وجود دارد و فضایی بهشتی برایتان مجسم می کند. بهترین زمان سفر به روستای زمرد بهار و تابستان است.

آبشار لاتون

اگر به دنبال زیبایی های منحصر به فرد گیلان هستید، خوب است که بلندترین آبشار ایران، یعنی آبشار 105 متری لاتون را از نزدیک ببینید. این آبشار در نزدیکی روستای کومه است. در کنار این آبشار مرتفع یک آبشار 65 متری هم وجود دارد که آب فراوانی در آن جریان دارد. جنگل های این ناحیه را می توان جزو بکرترین مناطق گردشگری گیلان به حساب آورد.

ما تنها به بخشی از زیبایی ها و مناطق گردشگری گیلان اشاره کردیم، استان گیلان فرصت فوق العاده ای برای گردشگری، بومگردی، طبیعت گردی، بکرگردی، جنگل نوردی به علاقمندان می دهد. از دیگر جاهای دیدنی گیلان می توان ماسوله، جاده اسالم به خلخال، تالاب عینک رشت، پارک جنگلی سراوان، جنگل سیاهکل، داماش، ییلاق اولسبلنگاه، منطقه ییلاقی النزه را نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راهنمای کامل قوانین مهم رزرو هتل در ایران

شنبه 21 فروردین 1400
یکی از مهم ترین اقداماتی که هر مسافر باید قبل از شروع هر سفر باید انجام دهد، رزرو هتل در […]
قوانین هتل در ایران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس